SIGNALEMENT ZO HOORTU'T 00K EENS VANEEN ANDER... TE NIEUW VOOR DEZE KRANT VISA OLYMPIQUE. TOPKLASSE KIEST TOPKWALITEIT. KATAF0RESE: CITROËN'S IDEALE CORROSIE-BESTRIJDING. SIGNALEMENT 2CV TRANSAT 4 GOEDHART :;~Z iuertikqal lamelqordijn MOL MOL MOL Y WAT DACHT U VAN DEZE MODELLEN VERVOLG PAGINA 1 wegens enorm succes geprolongeerd: M GEBRUIKTE WAGENS: Autobedrijf Joosse RENAULT IÜÜÜÜÜIA Al Top Vijf IA GE GRATIS GEMAAKT US GORDIJNEN 29.95 32.95 34.95 'STOFFEN 17.95 19.95 24.95 STOFFEN TERK TAPIJT TAPIJT .LE AANBIEDING KAMER WIT 5.95 19.95 49.95 65.* am 28.95 39.95 145.- 89.- 99.- 575.- 995.- 995.- 2.50 EN LEGGEN ,-n Toyota heeft de Carina, de ruime middenklasser, bij uitstek, geschikt als comfortabele of ruime ge zinswagen, totaal ver nieuwd. Deze van voor tot ach ter volkomen nieuwe wa gen wordt leverbaar in FORD FORD CITROEN JOURNAL e— 1500 en 2000 cm3 is Re nault ervan uitgegaan dat een laag gewicht gepaard moet gaan aan hoge pres taties en dat deze motor geschikt is voor plaatsing voorin de wagen, zowel dwars als in lengterich ting. Het concept van de boven afgerond en omvat nu in totaal 8 uitvoerin gen. De nieuwe F-motor, verschaft de wagen bij een gewicht van 860-869 kg een topsnelheid van meer dan 170 km/h. Nog belangrijker is echter het acceleratievermogen. Zo FIESTA 1100 Bravo1981-1982 ESCORT 1100 L. 3-drs1981 2* MINUS 1600 Bravo19° APRI 2300 19 ADETT diverse uitvoeringen1980-1981 ;0RSA 8.700 km 1343 DLS, 2 liter )T 1100 Combi, koopje A CIVIC, 50.000 km19 a 323, 47.000 km190 320, 63.000 km 99 GLigog ■ASSAT, 57.000 km iEOT 304 Break 5E0T 504 Diesel ,0EN GSA, 25.000 km AULT 14 TL, 80.000 km1MÖU OPEL CORSA, juli 1983,8700 km J 13.000, ma7ha ^9^ 1980 47.000 km J 7.5UU. E^ORT "CioT 19B132-000,,2.75°.- OPEL KADETT 16 S Coupe, 1979, 8750_ •000 km jnon 1 ESCORT automaat, 1980, 500 ,.000 km ek ?n MASSIEF EIKEN MASSIEF GRENEN ouncLucDuuc VMix wrucNdUAb IVIA AM I iy«4 307 Toyota brengt nieuwe Carina aan huaalol RENAULT 4 GTL1982 10.500.- 4 TL1981 7.750.- 4 GTL1979 5.750.- 5 L1978 5.500.- 5 GTL1979 8.500.- 5 TL1981 9.900.- 5 TL1982 11.950.- 5 TL1983 12.750.- 12 TL1977 2.750.- ook met comfortabele, met stof beklede stoe len de voorste met verstelbare rugleuning) en automatisch oprollende veiligheidsgor dels. In de meeste modellen ligt stoffen vloer bedekking, ook in de bagageruimte. De ach terportieren hebben kindersloten en alle mo dellen zijn nu standaard voorzien van een handrem-verklikkerlicht en een aansteker. Behalve achterruitverwarming heeft de Visa ook zijruitontwaseming een elektri sche ruitesproeier en één grote ruitewisser met 2 snelheden plus intervalschakeling. Eigentijdse constructie Elektronische, resp. getransistoriseerde ontsteking waarborgt een goede koude start van de Visa. De remmen zijn zelfstellend - met schijfremmen vóór - met op het dash board een controlelampje voor remvloei stofniveau en slijtage van de voorremblok- ken. Alle Visa's hebben grote, met metaal ver sterkte kunststof bumpers die bij inparkeren narigheid voorkomen. De meeste modellen zijn ook voorzien van kunststof stootTanden op de flanken. Maak eens een proefrit Het Visa programma met zijn ongewoon grote variatie in modellen biedt u de ruimste keus, van zuinig tot luxueus en zeer speciaal. Neem bijvoorbeeld de Visa GT Spirit 330, waarover u elders in deze krant meer leest. Maar welke Visa ook het beste in uw plannen en uw budget past, u krijgt een auto van een uiterst moderne conceptie, die zeer compleet is uitgerust. En dat voor een zeer concurrerende prijs! Keus uit 6 uitvoeringen: Visa en Visa Club met een soepele 2-cilinder boxermotor, goed voor een top van 125 km/h. De 4-cilinder 1124 cm3 motor in de Visa 11E en RE levert 50 DIN pk, goed voor een topsnelheid van 140 km/h en een verbruik van 1 op 20,8 bij 90 km/h constant. Voor de liefhebbers is er dan ook nog de razendsnelle Visa GT (1360 cm3, in slechts 0,9 seconden van 0 op 100 km/h). Deze krant staat boordevol nieuws en in formatie over de vele Citroen modellen. Maar ongetwijfeld bent u ook geïnteresseerd in wat anderen ervan vinden. De Citroën- agent heeft daar al opgerekend: inzijnshow- room liggen overdrukken voor u klaar uit toonaangevende Nederlandse autobladen. Duidelijke, deskundige artikelen, geschre ven door onafhankelijke autoriteiten op dit gebied. Voor geïnteresseerden is o.m. voor radig: - roadtest Visa Super E (de huidige Visa 11 RE) (Autokampioen, 4-11-1982) - enquête verbruikersrapport Visa (Auto kampioen, 29-7-1983) - roadtest BX Diesel (Autokampioen, 6-1-1984) - roadtest BX Diesel (Autovisie, 7-1-1984). Dit is de Citroen Visa GT Spirit 330, een supersportieve versie van de op zich ook al bepaald niet saaie Visa GT. De 1360 cm3 motor met 5 -bak geeft bij 5800tpm een ver mogen van 80 DIN pk. Goed voor een top rond de 170 km/h en een acceleratie van 0 tot 100 km/h inslechts 10,9 seconden. Deze Citroen Visa GT Spirit 330 is bij zonder uitgevoerd, met o.m. een zeer com pleet rally-dashboard met ronde klokken, sportstuur, kuipstoelen, speciale lichtmeta len velgen met brede banden, spatscherm- verbreders en vèrstralers. De Visa GT Spirit 330 is in Nederland leverbaar in een beperkte oplage: maximaal 330 exemplaren, die op het dashboard wor den voorzien van een speciaal genummerd plaatje, waarin ook de naam van de trotse eigenaar wordt gegraveerd. U misschien? Neem dan vandaag nog contact op met uw Citroën-agent. De nummering van uw Visa GT Spirit 330 gebeurt op volgorde van bin nenkomst der bestellingen. Hoe sneller u be sluit, hoe lager uw serienummer! De opvallende, spierwitte Citroën GT Spirit 330. Toch slechts f18.200,- Voor maximaal 330 liefhebbers Ter gelegenheid van het Olympisch jaar brengt Citroën een speciale èn speciaal ge prijsde versie van de Visa op de markt: de Visa Olympique. Een auto die zó nieuw is, dat we u hier zelfs noggeen foto kunnen laten zien. Maar bi j de Citroën-agent kunt u de Visa Olympique in alle glorie bewonderen. Veel extra, toch nauwelijks duurder Als extra t.o.v. de Visa 11 E heeft de Olympique: - beschermstrips op de flanken - spoiler achter - sportieve wieldoppen - hoofdsteunen voor - luxueuze vloerbedekking - effen grijze stoffen bekleding - radio-uitrusting - ruitewisser/-sproeier op de achterruit De Visa Olympique is leverbaar in wit en rood. Maarwees er snel bij, want het aan tal is beperkt! SAMEN IN EEN LEEN-EEND DOOR NEDERLAND. NIEUW INITIATIEF VAN JEUGDHERBERGEN Met elkaar Nederland verkennen, com fortabel rijden over snelwegen en boswegen, door de stad en op het platteland, en over nachten in een van de meer dan 50 gastvrije jeugdherbergen die Nederland rijk is. Zo'n boeiende vakantie in eigen land is nu voor iedereen te realiseren, óók als u zelf geen auto bezit. Want de Nederlandse Jeugdherberg Cen trale (NJHO start dit voorjaar met een nieuw, verrassend initiatief: de NJHC low budget autovakantie. Een compleet arrangement, waarbij ook het gebruik van een auto is in begrepen. En welke auto koos de NJHC hier voor? Het antwoord ligt voor de hand: na tuurlijk deCitroën 2CV6, voor dezegelegen heid uitgevoerd met een speciale decoratie. Al vanaf 18 jaar De minimum leeftijd voor de bestuurder is slechts 18 jaar. Het spreekt vanzelf dat hij of zij wel een geldig rijbewijs dient te hebben. Er zijn 3 mogelijkheden: weekend, van vrijdagmiddag tot zondag avond midweek, van maandagmorgen tot vrijdag middag week, van maandagmorgen tot zondag avond, óf van vrijdagmiddag tot vrijdag middag. Deze arrangementen kunnen worden ge boekt voor de periode van 1 maart tot 15 no vember 1984, tot circa 3 weken voor ver trek. Uitgebreide informatie en een overzicht van de voordelige prijzen vindt u in de speci ale kleurenfolder, die voor u klaarligt bij de Citroën agent. Ook kunt u daar boeken. Paul Maaskant, in1983 derdein het Inter nationaal Rally-kampioenschap van Ne derland, stort zich ook dit jaar weer in het rally-geweld, samen met zijn navigator en collega Ruud Oosterbaan. Temidden van Porsches en andere "krachtpatsers" lijkt hun Visa Trophée een bescheiden wagentje. Maar schijn bedriegt, dat bewijst de erelijst van het afgelopen seizoen. Op grond van zijn prestaties is Maaskant inmiddels FLA-B rij der geworden, een subtop van circa 50 rij ders, nèt onder de absolute wereldtop die uit zo'n 20 man bestaat. Bepaald geen gek resul taat, zeker wanneer u bedenkt dat deNeder- landseVisaTrophéepas sinds begin '83 mee draait! Algemeen winnaar Kempenrally 2e Algemeen BP-Amsterdam Rally 5e Algemeen en 1 in klasse E.L.E. Rally AMAC Tulpenrally 3 x snelste tijd op Vlas akkers (30 km proef) 3e Algemeen in Limburgia Rally Erelijst '83 van de Visa Trophée 7e Algemeen Europese Kampioeaschaps- rally Bianchi (B) en le in klasse 3e Algemeen in BP-SLS Rally 4e Algemeen en 1 in klasse Visé Aubel (B) 3e Plaats Internationaal Nederlands Rally Kampioenschap. Citroën geeft alle modellen een optimale behandeling tegen corrosie, volgens de mo dernste techniek: de kataforese. Een moei lijk woord voor een behandeling, die in feite vrij eenvoudig is. De hele carrosserie wordt eerst gefosfa- teerd en vervolgens - nog vóór het aanbren gen van de eerste grondlaag - ondergedom peld in een geleidend verfbad en onder stroom gezet. Anders dan andere Deze behandeling is op zich niet revolu tionair. Alleen: Citroën doet het anders dan voorheen gebruikelijk was. In de meeste ge vallen sloot men namelijk de carrosserie aan op de pluspool en verbond men het bad met de negatieve pool. De uitwerking van dit proces ("anaforese" genaamd) werd echter vaak nadelig beïnvloed door vrijkomende zuurstof, die de anti-corrosie bescherming verkleinde en zelfs de fosfaatbehandeling ongedaan kon maken. Vandaar dat Citroën tegenwoordig kiest voor het kataforese systeem, waarbij de elek trische stroomrichting is omgedraaid. Overtuigend beter Dit kataforese systeem voorkomt het vrij komen van zuurstof. Tevens zorgt het voor betere aanhechtingsmogelijkheden, betere beschermingen een beter doordringingsver mogen. De carrosserie van elke nieuwe Citroën wordt echter ook nog met andere middelen beschermd tegen corrosie. Een daarvan is de inspuiting van was in holle ruimten. Deze hebben namelijk de neiging om vocht vast te houden, wat roestvorming tot gevolg kan hebben. Weer een ander wapen tegen corrosie is plastische spuitkit, die wordt gebruikt om naden 100% te dich ten. Zo gaat Citroën het voortdurend aanwe zige corrosie-gevaar met alle denkbare methoden te lijf! ©- Al 35 jaar rijdt hij vrolijk en vrijwel onver anderd door ons land: de Eend. En nogsteeds is hij zo fris als een hoentje. De Eend is de 4- deurs auto met open dak, die de laagste kilo- meterprijs heeft van Nederland (weinigben- zine, weinig belasting weinig verzekering en weinig onderhoud). Terwijl er toch alles op en aan zit om comfortabel te rijden: radiaal- banden, 4 portieren, lichtmetalen motor, voorwielaandrijving schijfremmen vóór, onafhankelijk geveerde wielen, 3 -punts rol- gordels vóór, oprolbaar linnen dak, stuur- slot, van binnenuit verstelbare koplampen, ruitesproeier, verstelbare voorbank op rails (Spécial)stoelen (Club)uitneembare achter bank eneen hoge inruilwaarde. Opnieuw brengt Citroën Nederland een beperkt aantal opvallende Eenden op de markt: de 2CV Transat. Deze onüeent zijn bijzondere naam aan de markante blauw/ witte kleuren, dezelfde als die van de dek- stoelen (transat) op de grote oceaanstomers. De wagen is uitgevoerd op basis van de 2CV 6 Spécial, met blauw gestreepte, gescheiden voorstoelen en sierlijke plakstrips, die als oceaangolven de flanken sieren. De eerste serie van dit zeer speciaal ge prijsde aktiemodel was vorige zomer vrijwel onmiddellijk uitverkocht. Alle reden dus om er razendsnel bij te zijn, als u ditmaal van dit bijzondere aanbod wilt profiteren. *uuiiupiyc l/ci er\ei in iyt?i I lüïfcJM, dat Opel over het gehele jaar 1983 een marktpercentage heeft gereali seerd van 17.1%. Ook dit jaarcijfer is het hoogste in de geschiedenis van Opel in Nederland. In de rang schikking van best verkochte mo dellen staat wederom de Opel Ka- dett op de eerste plaats, de Opel Corsa is de meest gekochte auto in zijn klasse, terwijl de Seantor/ ivionza verKopen weraen verdrie voudigd. Managing director J.G. Dunn: „Met de ruim 10.000 verkopen in december hebben wij onze doel stelling voor 1983 gerealiseerd. Voor het komende jaar zijn de ver wachtingen hoog gespannen, om dat 1984 het eerste volledige jaar is dat Opel het uitgebreide model programma aan kan bieden". - HUiUDCunur i,iu Kleverskerkseweg9a 41 71 MIDDELBURG Tel. 01180-36248. iCORT 1300 Combi Gildeweg 20, telefoon 01184-19420* 4383 NK Vlissingen Oude Rijksweg 60, telefoon 01182-1443 4339 BD Nieuw- en St. Joosland .V. ereo-ap- itomaten 30-32, Hl m in nr m in., m U, an i" n< iti in, in aoa 144.. in. in. in in m. in. no in. w on no. nr. in mi in w nr. m, m i, no in no m. in ui in n, M, warmte en steer le kreëre ZONWERINGEN BV AFSLUITINGEN je moet u*l gek zijn als je meer betaalt OOST-SOUBURG - Dijkstraat54 E^gbc^istraat24 - 01180-16368^ GRATIS GEMAAKT GRATIS GEMAAKT .LEN NIEUW BINNEN 200 breed Meeneemprijs 8 kleuren 400 breed i veel van te leggen •legd 3d gezet, 7 kleuren wol, gelegd met spiegel 2 nachtkastjes 2 nachtkastjes DEKENS KUSSENS enz KARPETTEN UIT VOORRAAD! per meter ARA VAN-, of BANKSTELKUSSENS WORDEN DOOR ONS GEMAAKT s inbegrepen£QUib jang overloop laat doen tegen meterprijs) ..topavond in Middelburg Vrijdag koopavond in Vlissingen Naast de Kijkshop Lange Viele 52-54 Middelburg 01180-38258 Walstraat 121-123 Vlissingen 01184-18280 Biezelingestraat 51 Kapelle 01102-2101

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1984 | | pagina 15