Fiat-programma: van handige stadsbesteller tot bedrijfsbus Nissan met Sunny bestel en de Patrol Mazda fors vernieuwd Volvo VAN in 240- en de 340-serie STAP IN. START. RIJ. BELEEF DE NISSAN CHERRY. NISSAN WOUTER INCLUSIEF 'N ZEE VAN BINNENRUIMTE A.B.C. OCCASSIONS MET NISSAN DEALER GARANTIE WOUTERS bedrijfsauto Nieuwe Pick-Up Hyundai Meer trucks bij Mitsubishi VOLOP MINIBUSJES BIJ SUBARU LADA MET NIVA-BESTEL VW MET PRIMEURS OP RAI Breed assortiment Daihatsu 1600 Dieselmotor bij Ford DE SUZUKI SA 310.RUST EN RUIMTE V.A.14.245,- FIAT 131 DIESEL MIRAFIORI 2000 GLD f 17.500.- NISSAN SUNNY 17.500.- FORD ESCORT f 8.450.- TOYOTA CARINA 10.500.- FIAT 127 1300 SPORT f 14.000.- NISSAN CHERRY f 15.750.- DATSUN SUNNY HONDA CIVIC TOYOTA COROLLA f 9.950.- NISSAN SUNNY f 13.500.- DATSUN SUNNY 8.450. DATSUN CHERRY GL LET OP! MINIMALE INRUILPRIJS VOOR UW AUTO VIJFTIENHONDERD GULDEN BIJ AUTOBEDRIJF TEL. 01184-67658 KANAALSTRAAT 75 OOST-SOUBURG SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 8 FEBRUARI 1984 9 tlm 18 februari'84 De Nissan Cherry staat rijklaar.Een sensatie. Vooruitstrevende lijnen waar de wind geen vat op krijgt. ie zelf Vijfpersoons binnenmaten. Zuinigheid die spot met de benzineprijzen.Een sensatie. Voel die sensatie vanachter het stuur. Eén brok soepel schakelende dynamiek. Wij geven u graag de sleuteltjes voor de sensatie it. Nissan Cherry. Een betere start is er niet. In 3-of 5-deurs uitvoering. Met 1.3 of 1.5 liter motor. Krijs v.a. 16.770,- Ook in Diesel 19.570,- Informeer bij ons naar het Nissan Profijt Plan. m pr< r. Prii Kanaalstraat 75 - OOST-SOUBURG Tel. 67658 werkplaats: Julianastraat 26, tel. 61844 pTsf 10.950. pZ 9.450. Op de Bedrijtsauto-RAI zal Fiat Auto Nederland een complete serie bestelauto's en vans expo seren, in grootte variërend van een heel handige stadsbesteller tot een luxueuze achtpersoons- bedrijfsbus en een veel ruimte biedende 1.8 ton bestelwagen. Het bijzondere van dit Fiatpro gramma is ook de verscheiden heid aan goedkope transport middelen, want Fiat biedt maar liefst vier veschillende mogelijk heden aan voor een prijs onder de tienduizend gulden, terwijl te vens de goedkoopste diesel op de Nederlandse markt wordt ge presenteerd. De goedkoopste auto op de Fiat-stand is de Fiat Panda 34 Van, die in oktober 1983 werd geïntro duceerd. De auto blijkt bijzonder geschikt voor distributiebedrijven, die over een snelle, uiterst handel bare auto voor stadsverkeer die nen te beschikken. De prijs inclu sief BTW van deze Panda is ge handhaafd op 9.999 -, hetgeen' betekent dat de prijs exclusief BTW is verlaagd tot f 8.403.-. Het netto laadvermogen be draagt 480 kg. Naast de vele mo gelijkheden die de Panda Van biedt in de distributiesector, is deze ook uitermate geschikt voor éen- en tweepersoons huishoudens en voor degenen die bijvoorbeeld de hond comfortabel willen vervoeren. Dank zij het feit dat de zijruiten ge handhaafd zijn, is een goed zicht gewaarborgd. Het netto laadver mogen bedraagt 480 kg. Van deze Panda 34 Van is nu een speciale uitvoering leverbaar, de Panda 34 Furgonetta, voorzien van een handig rolluik achter en twee klapluikjes aan de zijkant in plaats van beide achterste zijrui ten. De personenauto-versie van de Uno Diesel - zojuist door een internationale jury uitgeroepen tot Auto van het Jaar 1984 - is nog maar net op de Nederlandse markt verschenen, of de Van-versie van deze Uno maakt al zij opwachting. Deze Uno Van is gebaseerd op de driedeurs Uno Diesel in stan daarduitvoering, maar de achter bank is verwijderd en vervangen door een vlakke laadvloer. Achter de voorstoelen is een rek ge plaatst, zodat de goederen met naar voren kunnen schuiven. De derde Van, die Fiat op de Be- drijfsauto-RAI '84 tentoonstelt, is de 127 Van, die zowel met benzi ne- als dieselmotor verkrijgbaar is. Net als bij de Panda Van is de auto aan de buitenzijde niet herkenbaar als een bedrijfsauto: de drie zijrui ten zijn gehandhaafd, terwijl de toegankelijkheid van de laadruimte bijzonder wordt vergemakkelijkt door de grote openslaande deur aan de achterzijde, waarbij- zelfs een gedeelte van de achterbumper '.mee omhoog scharniert. De laadvloer beeft een lengte van 1.50 m, terwijl het laadvermo gen maximaal 500 kg bedraagt. GREENIB Car b.v. zal op de Be- drijfsauto-RAI de Hyundai Pony Pick-Up tentoonstellen in zijn nieuwste gedaante, die overeen komt met het uiterlijk van de Hyundai Pony 5-deurs. In navol ging van de benaming in hét land van herkomst wordt de neiuwe bedrijfswagen uit het Hyundai-programma, zoals dat In Nederland wordt gevoerd, de Hyundai Pony 2 Pick-Up ge noemd. De Pony 2 Pick-Up is evenals zijn voorganger te krijgen in een frisse kleur geel en kan voorzien worden van een witte polyester- kap, die er een gesloten bestelwa gen van maakt. De Pick-Up kan bovendien voorzien worden van een Vialle LPG-installatie, waarbij de 45 liter gastank op de cabine gebouwd kan worden. De Pick-Up bewijst o.a. goede diensten voor het vervoer van voorwerpen, die er met een kraan ingezet moeten worden, zoals mo toren, tandwielkasten en andere transmissies. Het netto laadvermo gen bedraagt 373 kg en de kuip is inwendig 1,28 m breed, 1 meter tussen de wielkasten en 1,31 m lang De kap kan in enige minuten gedemonteerd worden, waardoor de Pick-Up voor allerlei taken inge zet kan worden, daar waar laden van bovenaf belangrijk is, of daar waar beveiliging tegen diefstal be langrijker is. Behalve goedkoop in exploitatie is de Pony 2 Pick-Up ook goed koop in aanschaf: nog juist onder 10.000 - exclusief BTW. Hyun dai heeft verder uiteraard een re delijke keus in Pony Combi's of stationcars. MITSUBISHI toont op de Be- drljfsauto-RAI '84 de fraaie cabi ne van de zwaardere serie trucks (boven 14 ton GVW), de FU, de FV en FP-lijn, om aan te tonen op welke wijze de „gestaalde perfectie" in de bedrijfsauto sfeer gestalte krijgt. Mitsubishi Motor Corporation heeft een nieuwe generatie trucks ontwik keld voor de Europese markt, tot en met zes-cilinder motoren met intercooling en een vermogen tot 320 DIN-pk. Nieuwe FK en FM trucks worden dit voorjaar in Japan geïntrodu ceerd en komen eind '84 beschik baar op de Nederlandse markt. De in mei vorig jaar geïntroduceerde VOOR het eerst sinds de levering van automobielen door Nissan To kyo aan Nederland in 1966 zal op een landelijke automobieltentoon stelling geen Datsun meer te vin den zijn. Het 50-jang bestaan van Nissan Tokyo in december jl. was de uiteindelijke streefdatum voor de totale omschakeling van Datsun naar Nissan. Op de RAI bedrijfsautotentoon stelling zullen op de Nissan-stand de volgende automobielen geex- poseerd worden. Dë Nissan Urvan bestelwagen, de kleinere Nissan Vanette bestelwagen. Dan de Nis san Sunny bestelwagen. De Sunny bestelwagen is op basis van de succesvolle Nissan Sunny perso nenauto gebouwd en beschikt overeenkomstig zijn gebruiksdoel over een grote en goed toeganke lijke laadruimte en een aanzienlijk nuttig laadvermogen van 495 kg. Het ontbreken van zijruiten in de laadruimte maakt het mogelijk dat de Nissan Sunny bestelwagen wordt geleverd met een grijs (be- AMSTERDAM SUBARU brengt voor het eerst op de bedrijfswagen-RAI een aantal interessante mini-busjes. Eind vo rig jaar is Subaru namelijk ook evenals Suzuki en Daihatsu met die handige mini-bestelbusjes op de markt gekomen. Op de RAI is zelfs een Neder landse primeur te beleven, de Sub aru E 10 mini-personenbus. Een uiterst comfortabel en economisch busje voor personenvervoer, dat is uitgerust met een nieuwe 3-cilinder 1 liter motor, gecombineerd met een vijfversnellingsbak. Topsnel heid circa 115 kilometer per uur. Bij 90 km/h is het verbruik van de „E 10" 1 op 16.1 en de motor neemt genoegen met normale ben zine. Verder is er natuurlijk de Subaru minibestelbus, de Jumbo Mini Van. Een handige, lichte bestelauto met achterin een zeer pittige 2-cilinder watergekoelde motor van 665 cm3. De auto wordt geleverd met nor maal dak (inwendige laadhoogte 143 cm). Mede dank zij de aërody namische vormgeving is de „Jum bo Mini Van" bijzonder econo misch in het gebruik Mitsubishi Canters FB 35 en FE 60 zijn goed aangeslagen en blijven in het programma. Vooral door de eerste is er sprake van een belang rijke toename van het aantal in 1983 verkochte Canters. Importeur Hart Nibbrig Greeve BV te Sas- senheim leverde bijna 300 wagens en vestigde zich definitief in het marktsegment van de lichte be drijfsauto's tot 3.500 km GVW. Mit subishi scoort hoog in het markt segment van de bestelauto's: ruim 6%! Dat is te danken aan de gun stige kwaliteit/prijsverhouding van de L 300-serie, het kant- en klaar- programma, alsmede aan de re cente uitbreiding met een verleng de versie en met dieselmotoren. drijfsauto) kenteken. In 1960 introduceerde Nissan zijn eerste vierwielaangedreven auto, de Datsun Patrol. Pas in december 1980 startte de export van deze auto naar enkele West- europese landen. De export van de Patrol nam een spectaculaire vlucht, nl. van 648 eenheden in 1981 naar 8.821 in 1982. Ook m Nederland bleek de Pa trol een ware marktveroveraar. In juni 1983 werden de eerste auto's afgeleverd en inmiddels is de Pa trol de meest gekochte 4x4 in de klasse boven 2.000 kg GVW in ons land met een marktaandeel van 29% in dit marktsegment (tot 1 de cember 1983). Het motoren-pro gramma van 1984 is uitgebreid met een dieselmotor, voorzien van een turbo. Door dezë uitbreiding kan nu een keuze gemaakt worden uit de volgende motoren: 6-cilmder benzine, 2.8 I, 89 kW/121 pk; 6- cil. diesel, 3.3 I, 70 kW/95 pk; 6-ci- linder turbo diesel, 3.3 I, 81 kW/ 110 pk. MAZDA heeft zijn bedrijfswa gens fors vernieuwd. Allereerst is daar de totaal nieuwe bestel busserie, de Mazda E 2000 en E 2200, die in de plaats komt voor de Mazda E en ten tweede is de Mazda 323 Van en Estate be hoorlijk gemoderniseerd. In onze merkenspecial, we heb ben tien specials gemaakt van merken in de één-ton-bestelserie, komt de nieuwe Mazda E 2000 en E 2200 uitgebreid aan bod. Mocht de ener-iel rtnor ri lim'onohroL' in i VOLVO exposeert tijdens de bedrijfsauto-RAI een tweetal varian ten in de bestelwagenuitvoering. Een 5-deurs gesloten versie van de - m Nederland geproduceerde - Volvo 340-sene. de Volvo 340-VAN en de beste/uitvoering van de Volvo 240-serie, de Volvo 240-VAN. Uit de bekende Volvo 340-sene vindt u op de Bednjfswagen- RAI een tweetal uitvoeringen uit de VAN-sene: een handgescha- kelde- en een automaat-versie: de continu variabele transmissie Beide voorzien van de B 14.3-motor VAN 1397 cc en 64 pk. Uit de '84-serie toont Volvo eveneens een tweetal uitvoeringen: de 4-cilinder benzine en de 6-cilmder diesel aangedreven bestel wagenuitvoering. De benzineversie is - met behoud van de vlakke laadvloer - uitgerust met een Vialle LPG-installatie, de Vitaltronic. In de dieseluitvoering is een uitschuifbare laadslede gemonteerd, die, volledig buiten de auto, kan worden beladen tot een maxi mum van 400 kg en daarna in de laadruimte kan worden gescho ven. OP DE Lada-RAI-stand van impor teur Gremi uit Groningen preikt de nieuwe Lada Niva-Bestel naast de andere bestelversies van Lada. De Niva-Bestel is afgeleid van de (per sonen-) Ni va 2121 en combineert daardoor compleetheid en comfort enerzijds, met kracht, wendbaar heid en ruimte anderzijds. De Bestel is standaard voorzien van 4-wielaandrijvmg, hoge- en la ge gearing en wordt geleverd op terreinbanden 6.95x16. De laad ruimte meet Ixbxh; 113x136x95 cm en de inhoud bedraagt 1.4 m3. De 4-cilindermotor van 1.568 cc is goed voor 57 kW (78 DIN-pk). De combinatie van motorvermogen, lage gearing en royale grondspe- ling geeft de Niva zoveel kracht en macht, dat hij met recht de „ter reinbedwinger" genoemd kan wor den. Een eventuele gastank kan onder tegen de carrosserie worden gemonteerd. Een andere bijzon derheid van de Niva-Bestel is z'n zeer aantrekkelijke prijs: 13.995 - excl. btw 16.654.- incl. btw). De Lada 1200- en 1500- S Bestel zijn afgeleid van de Lada- Stationcar. Daarbij is geen kubieke meter onbenut gelaten. De vlakke laadvloer is bereikbaar via drie deuren en meet Ixbxh: 166x125x83 cm. De jnhoud is 1.5 m3. Het opvallende comfort van de Stationcars vinden we ook terug in de Lada-Bestel. HET samenwerkingsverband tus sen Volkswagen en MAN-VW krijgt in Nederland steeds meer relief. Tijdens de Bednjfsauto-RAI 1984 presenteren beide verkoop- en ser vice-organisaties zich met een complete range bedrijfswagens, in de vorm van een volledig program ma voor de gewichtsklassen van 400 kilo nuttig laadvermogen tot 50 ton GVW Uiteraard met de nodige pri meurs, zoals de nieuwe Volkswa gen Golf Van, die hetzelfde model kreeg als Golf-personenauto en nieuwe Volkswagen LT Turbo. De allerzwaarste LT met een turbodie selmotor heeft een GVW van 5.400 kilo. Deze superlichte truck sluit in het programma dus keurig aan op de lichtste MAN-VW, 6-10 tonner. In de daaropvolgende ge wichtsklasse zit nog een primeur: de MAN 12-tohner, die in tal van uitvoeringen leverbaar is. Voor de zwaarste klasse introduceerde MAN recentelijk de 265 kg (360 pk) motor, die in verschillende chassis wordt gebouwd. Zo is er veel nieuws bij Volkswagen/MAN. DAIHATSU brengt op de bedrijfs wagen-RAI de hele serie Daihatsu minibusjes. de 850-serie in bestel- uitvoering, pick-ups, keepers e.d. en natuurlijk ook de personenuit- voenng. Tevens biedt Daihatsu een leuk programma in de 4x4-aange- dreven auto's, de Daihatsu Taft. De Daihatsu 850 Mini Bestel is een compact gebouwde, vlot ogende bedrijfsauto met een aan trekkelijk laadvolume en een ple zierige aanschafprijs. Qua con structie identiek aan de bestel is de Daihatsu 850 Mini Bus. Standaard voorzien van een achterbank, is de 850 bus geschikt voor het vervoer van 5 personen. Tegen meerprijs is een tweede achterbank leverbaar, waardoor het maximum aantal zit plaatsen op 8 komt. Tevens is er een 850 Mini Pick-up in het leve ringsprogramma opgenomen. Alle 850-modellen zijn uitgerust met dezelfde economische, maar krachtige 843 cm3 metende 3-cilin- der lijnmotor. Een balansas draagt zorg voor een trillingsarme motor loop. De overlangs achter de voor as geplaatste motor is waterge- koeld en is direct afgeleid van de zuinige 993 m3 Charade-motor. Laatstgenoemde heeft zijn kwalitei ten en betrouwbaarheid reeds ruimschoots bewezen in diverse rally's, waaronder de Rallye van Monte Carlo. Met de introductie in 1978 van de Daihatsu Taft in Ne derland heeft Daihatsu bewezen dat een 4x4 met goede terrein- kwaliteiten geen kapitalen hoeft te kosten deze editie niet opgenomen zijn, dan willen we wel melden dat de 1600 E behoorlijk gewijzigd is: veel ruimer en comfortabeler gewor den. Verder is er nieuws op het 323-front, moderniseringen aan de 323 Van en de introductie van de Van met zijruiten: de Estate. Beide wagens zijn zowel met een 1,3 als een 1,5 liter motor verkrijgbaar, dezelfde motoren als in de perso nenauto's. De vernieuwingen be treffen een moderner, gestroom- lijnder uiterlijk en een fraaier en Op de Bedrijfsautotentoonstelling in de RAI toont Ford een groot as sortiment van haar bedrijfswagens. Voor het eerst wordt in Nederland op de RAI de nieuwe Ford 1600 Dieselmotor getoond. De motor is een 40 kW (54 pk) viercilmder lijn motor met een enkele bovenlig gende nokkenas, een door tand wielen aangedreven brandstof- pomp, indirecte inspuiting en spe ciale in- en uitlaatspruitstukken, die een optimale stroming bewerkstel ligen. Op de Ford-stand zullen zowel een Fiesta Van als een Escort Van uitgerust zijn met de nieuwe diesel motor, die van april 1984 geleverd zal worden, niet alleen in deze Van, maar ook in de Fiesta Fsrnrt en Prijzen incl. BTW, af Lisse. NISSAN BIJ UW NISSAN/DATSUN DEALER: TREFWXXD vOO« TREFWg}» ZEKER ADVERTEREN Autobedrijf PAAUWENBURG B.V. Gerbrandystraat 4, Vlissingen Tel. 01184- 65496 SUZUKI Orion personenwagen. De Sierra Van, ook op de RAI houdt de 1.6 benzine of 2.3 dieselmotor. Ongetwijfeld zal de blikvanger op de RAI-stand worden gevormd door een opengewerkt model van Ford's Revolutionaire Concept Cargo, de bedrijfswagen voor de jaren '90, die dankzij geraffineerde aërodynamica, vooruitstrevende motortechniek en ingrijpende ge wichtsverminderingen, een bespa ring van twintig procent op de brandstofrekening biedt. Vanuit de ze Concept Cargo wordt een conti nu video-presentatie verzorgd. Darnaast toont Ford nog vijf types Cargo in verschillende uitvoerin gen Uiteraard ontbreekt ook de Fnrri Trancit mot VT Dec. 1982 Slechts 19.000 km Prijs Coupé 5-bak Oct. 1982 Slechts 25.000 km Prijs Automatic 1979 Prijs 2-drs. rood LPG Bouwjaar 1980 Prijs Sept. 1982 kleur zwart Slechts 25.000 km Prijs 1500 GL 5-bak Febr. 1983 Slechts 26.000 km Prijs Hatchback 5-drs. 5-drs. kleur rood metallic Juli 1982 x io -ten PrijsJ lü./üll. 1300 special 1980 48.000 km Nieuw model Prijs 1300 2-drs. April 1982 Prijs 1400 GL Kleur rood t

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1984 | | pagina 13