Volvo brengt Sedan in populaire 3-serie AUT DE VOLVO 3 SERIE SEDAN VAN FRAASSEN B.V. OCCASION-VOORDEEL BIJ AKTIE-DEALER EEN SUPERFIETS VOOR BIJNA NIETS AUTO DAGEVOS FIAT-AKTIE-DEALER AUTO POPPE WALCHEREN B.V PAAUWENBURG B.V. Gildeweg - Vlissingen - 01184-19610 informatie over auto en verkeer Motor Bij aanschaf van een inruilauto boven 1500 gulden deze week: 10.650. 5.950, 6.950, 4.950, 9.250, 6.450. 5.450, 6.950, 14.450. 7.950. 1.950. 950. 4.500.- 16.950.- 7.950.- 9.950.- 6.950.- 9.450.- 15.750.- 4.500.- 8.250.- 2.450.- 950.- ,t Automobieltje Suzuki Alto/n Heleboel auto voor je goeie geld. VRIJDAG: 4 november van 10.00 tot 21.00 uur ZATERDAG: 5 november van 10.00 tot 17.00 uur SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 2 NOVEMBER 1983 Nu in onze showroom Kom, kijk en overtuig uzelfMaak een proefrit!! Pres. Rooseveltlaan 768 - Vlissingen Off. Volvodealer van Walcheren Tel. 01184-16679 Vert. 01184-67481 Dit zijn onze messcherp geprijsde en HONDA CIVIC 4-drs. 5-speed Metaalrood slechts 27.000 km eind '80 MINI SPECIAL 1100 FIAT 127 900 L PEUGEOT 104 SL 5-drs. RITMO 65 CL 5-drs. 1300 motor en sportset metaalblauw, 51.000 km '79 FORD FIESTA 950 FIAT 128 1100 CL 2-drs. RENAULT 4 TL RITMO 75 CL SUZUKI ALTO FX 4-drs. in nieuwstaat, zilvergrijs slechts 27.000 km '81 FIAT ARGENTA 2 Itr. injection qq rnn CITROËN 2CV6 DAF 66 SUPER LUXE tip-top gecontroleerde inruilauto's TOYOTA TERCEL 0 .cn FIAT 131 1600 2-drs FORD TAUNUS 1600 L 4-drs ais FORD ESCORT 1300 GL Zonwerend glas enz. maagdelijk wit, 62.000 km, 79 RITMO 65 CL 3-drs SIMCA HORIZON 1500 GLS FIAT 127 900 L 3-drs VW POLO N EXTRA 3-drs CITROËN VISA SUPER DODGE BESTELAUTO AUSTIN PRINCESS Ruime ccfl Engelse auto blauw m., 105.000 km, '77I .DüU." FIAT 132 GLS En dit zijn de sportfietsen dames-, heren- of kinder 3-5 of 10 versnellingen bij ons slechts 1 tientje MAAK SNEL UW KEUS UIT AUTO FIETS NU NOG RUIME KEUZE MAAR OP IS OP (NIET VOOR NIETS) Kuyperlaan 287 GOES (bij tv-toren). Tel. 01100-31280 Autobedrijf Gerbrandystraat 4, Vlissingen tel. 01184- 65496 MINIATUUR AUTO'S en BOUWDOZEN Openingstijden: "309 Volvo heeft de populaire 3 serie, dat is onze eigen Nederlandse Vol vo, uitgebreid met een Sedan ver sie. Met de introductie van de nieu we Sedan-modellen in de Volvo 340/360-serie verruimt Volvo in belangrijke mate het modeaanbod in het '84 programma. De nieuwe Volvo Sedan is 115 mm langer dan de huidige 340/360 serie. Ook op andere plaatsen is de maatvoering gewijzigd: het dak is 120 mm kor ter en 15 mm hoger - voor meer hoofdruimte achterin - en met 362 liter is de bagageruimte groter dan bij de hatchback zonder wegge- klapte achterbank. Bovendien is Volvo erin geslaagd om ondanks de grotere lengte en hoogte en met behoud van de sterkte van de car rosserie, het gewicht van de Sedan ten opzichte van de hatchback, met zo 'n kg omlaag te brengen. Topmodel van de nieuwe Se dan-serie - en daarmee van de gehele 340/360-serie - is de 360 GLE Sedan. Met zijn sportieve 2-liter injectiemotor en luxueuze, exclusieve uitrusting, waaronder speciaal ontworpen lichtmetalen 5.5Jx13"-velgen, beantwoordt de 360 GLE aan de hoogste eisen op het gebied van comfort, veiligheid, prestige, duurzaam heid en prestatie. Ook het interieur is in overeen stemming met de eisen van de Vol- vo-rijder. De dashboardverlichting in de 340-360-serie is regelbaar naar voorkeur en rijomstandighe- den. Alle schakelaars hebben inge bouwde verlichting. Boven de me ters in het instrumentenpaneel lig gen dertien waarschuwings- en controlelampjes. De voorstoelen in de 340 GL, 360 GLS en GLT hatchback en in de 340 GL, 360 GLD en 360 GLE Sedan, zijn standaard voorzien van de bekende Volvo lendensteun en zijn uitgerust met een thermosta- tisch geregelde stoelverwarming. Alle uitvoeringen hebben een aan tal practische voorzieningen zoals een $xtra opbergvakje boven het dasbóard, voorbereide ruimte voor inbouw radio en in de 340 GL, de 360 GLS, GLT en GLE, een luikje in de ruimte van de neerklapbare armsteun van de achterbank, waardoor lange voorwerpen, goed beschermd in de auto kunnen wor den vervoerd. Aan de voorzijde van de 340/ 360-serie is de nodige aandacht besteed om het effect van de air- dam" te versterken Zoals bekend beperkt de .airdam" de luchtweer- stand. de aërodynamische „lift" en de luchtwervelingen onder de wa gen, terwijl de koeicapaciteit van de radiateur wordt verbeterd Het effect van de „airdam" is nog ver der versterkt door de auto te verla gen. Aan de voorzijde is de grond- speling met 10 mm aan de achter zijde met 15 mm afgenomen. Bij de ontwikkeling van de Se dan is tegelijk gestreefd - en met resultaat - naar een gunstiger stroomlijn van de carrosserie van de gehele 340/360-serie zonder daarbij het model ingrijpend te moeten wijzigen. Dankzij de langere achterkant heeft de Sedan de laagste Cw- waarde: 0,380. Cw-waarden: 340 serie drie/vijf- deurs: 0,396; 340 serie Sedan: 0,380; 360 GLS drie/vijf-deurs: 0,396; 360 GLS Sedan: 0,380; 360 GLT drie/vijf-deurs: 0,385; 360 GLE Sedan: 0,380. De tweeliter B19E injectiemotor is reeds voorzien van een contact- puntloze electronische ontsteking. De volledig computergestuurde benzine-inspuiting heeft als bijzon der kenmerk, dat bij afremmen op de motor de brandstoftoevoer ge heel afgesloten wordt. Voor het modeljaar 1984 wor den zowel de carburatorversie van deze motor, de B19A als de kleine re B14-motoren met een gepro grammeerde electronische ontste king uitgerust, het revolutionaire „Electronische Ignition Mapping"-' systeem. Dit computergestuurde systeem maakt gebruik van een geheugen met 2048 ontstekings tijdstippen teneinde de ontsteking steeds opnieuw nauwkeurig aan de bedrijfsomstandigheden van de motor aan te passen. Bovendien levert deze ultramo derne ontsteking een constante, hoge vonkspanning aan de bou gies, een voorwaarde voor een zo volledig mogelijke verbranding van het mengsel en een goede koude start. Een voorwaarde ook voor de mogelijkheid om de motor op een armer mengsel te kunnen laten draaien zonder vermogensverlies. De temperatuurgevoelige venti lator met een viscose koppeling, standaard op de B19E motor wordt nu ook op de B19A carburator-mo- tor gemonteerd. Een voordeel van dit type ventilator: het werkt met uitsluitend op de motor-tempera tuur en gaat overmatige warmte ontwikkeling in het motorcomparti ment tegen. De B14 motoren zijn nu voorzien van een thermosta- tisch bediende electrische ventila tor. Voordelen hiervan zijn: minder vermogensverlies, de motor komt sneller op temperatuur, brandstof besparing en een verlaging van het geluidsniveau. Eveneens standaard op alle B19 (tweeliter) motoren zijn hydrauli sche motorsteunen met een glycol- watervulling, die zowel de hoogfre quente als laagfrequente motortril lingen gescheiden dempen met als resultaat: minder-trillingen en ge luid in het interieur. De inlaatluchttemperatuur op al le motoren worden standaard ther- mostatisch geregeld. De B19A mo tor heeft door montage van een gewijzigde nokkenas meer trek kracht bij lage toerentallen gekre- gen. De compressieverhouding is verhoogd tot 10:1terwijl de carbu rator van het constant vacuum ty pe is afgestemd op de toegepaste electronische ontsteking. Bij de B14.4 motor is het vermo gen, door wijziging van het voorste deel van de uitlaatpijp vanaf het spruitstuk en aanpassing van de specificatie van de dubbele Weber carburator, met 2 kW toegenomen tot 53 kW. Ook het koppel is over het gehele toerengebied gunstiger geworden. Voordeel: het beter „opnemen" van de motor in het middentoerengebied en dus veili ger inhalen. De economische 47 kW motor met enkelvoudige Solex carburator blijft leverbaar voor de 340 Winner 1.4 de 340 Luxe en DL-modellen in de 3- en 5-deurs uitvoering en voor de 340 Van Bestelwagen. Het verminderde motortoerental, het lagere wagengewicht, de ge ringere luchtweerstand, het verbe terde motorkoppel en de lange eindoverbrenging hebben samen de volgende besparingen op het verbruik opgeleverd: B14.3 motor - 47 kW -; 6,7%; B 14,4 motor - 53 kW -: 7,0%; 12,4% bij constante snelheid van 90 km/uur; B19A motor - 68 kW-: 6,7%. M Met schuifdak metaalgroen 43.000 km '79. 3-drs. zuinig en handig blauw 88.000 km '79. erg luxe auto, geen roest groenm. 74.000 km. 3-drs. puntgaaf geel, 82.000 km '78 in goede staat, olijfgroen 89.000 km '78 Zuinig en handig, rood 71.000 km 3-drs, 5- speed, donkerrood, 32.000 km '82 automaat, zilvergrijs, 20.000 km '82LL.üUU. Echt een Lelijke Eend, blauw/rood '76, Automaat rood 74 4-drs. goudmetallic, 79.000 km '79. 0.4üU." ruime goede auto, zilvergrijs 78.000 km, 78 nieuw", goudmetallic slechts 29.000 km, '82 in perfekte staat metaalgroen, 54.000 km '80 5-drs. roodbruinm. 96.000 km '78 veel gevraagd type, olijfgroen, 36.000 km '81 HONDA ACCORD EX 4-drs „in nieuwstaat", zilvergrijs, 37.000 km '81 betrouwbare auto, I. blauw, 85.000 km, '77 Frans comfort, rood, 73.000 km '80 met ramen 6 cil. benzine stereo, eind '76. 1600-motor, maisgeel '76 Verkoopprijs minimaal 250,- 9% 99 SUZUKI! Voor groot en klein alle soorten ook 2e hands miniaturen ruime sortering kom kijken open op vrijdag/zaterdag vanaf 13.00 HARRY en LUCY LAMMERS VROUWESTRAAT 35 4381 EM Vlissingen-tel. 01184-18882

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1983 | | pagina 9