Fiat-127, comfortabel en zuinig AUTO UPS AUTOBEDRIJF JOOSSE .uto POPPE WALCHEREN B.V VAN OEVEREN B.V. Rood of wit: tijdelijk allebei met 1.500 gulden voordeel. f 11.995,- Top Test Occasions gegarandeerd zéker beter bij djjlftJOOi informatie over auto en verkeer exclusief inZeebra vTèekbladen DE NIEUWE JEANS BUG. Tot 31 augustus AUTOBEDRIJF VLISSINGEN TE KOOP GOEDE INRUILWAGENS KIP CARAVAN Volkswagen. Degelijk duurt het langst. o.a. Civic - Accord - Prelude - Quintet Autobedrijf LJ I— I l L J off. Honda-dealer voor Walcheren SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 25 AUGUSTUS 1982 VRIJDAGAVOND KOOPAVOND Financiering via Ford eigen maatschappij Ford Credit Mercedes 200 D1980 Mercedes 300 D automaat1980 Mercedes 200 D1979 Mercedes 300 D1978 Mercedes 240 D automaat1979 Camping Olmenveld Gapingseweg 5, Serooskerke (W) 01189-1285 b.g.g. 01100-21871 Wij hebben regelmatig goede gebruikte caravans Tevens zijn wij Paradiso vouwcaravandealer voor geheel Zeeland De splinternieuwe Jeans Bug is bij ons tijdelijk verkrijgbaar met een voordeel van maar liefst f 1.500,-. Eigentijdse Kever-minnaars betalen bij ons nü slechts f 11.995,- in plaats van f 13.494,-, wat hij binnenkort gaat kosten. Inclusief zes jaar carrosserie-garantie tegen doorroes ten van bin nen uit. VLISSINGEN-GILDEWEG-TEL. 01184-19610 Ons bedrijf is Top Test dealer, aangesloten bij de Nederlandse Peugeot-organisatie. Wij verkopen alle merken occasions. Die zijn eerst grondig geïnspecteerd - ze zijn technisch in een perfekte staat gebracht - nu zetten we ze te pronk. ZONDER AARZELING MET Bovag garantiebewijs Geen kilometerbeperking Totale garantie op arbeids loon en onderdelen Carnet met gratis 1000-km beurt de 3 maanden Top Test Garantie Top Test Garantie krijgt u bij alle Nederlandse Peugeot-dealers. DEZE AUTO'S STAAN OP U TE WACHTEN PEUGEOT 504 LPG 13.400.- RENAULT 20 TS 1980 CITROËN GSX3 1979 9.500.- PEUGE0T 104 ZL 1981 PEUGEOT 505 SRD PEUGEOT 604 SL 12.500.- RENAULT 16 TX 1978 9.800.- DATSUN SUNNY I 1200 LUXE 12.750.- TALBOT SOLARA 1.6 SX 15.900.- SIMCA 1308 GLS 12.900.- FIAT RITMO 75 CL 9.900.- CITR0ËN GS BESTEL 6.500.- MERCEDES 200 BENZ 4.900.- DATSUN SUNNY 120Y 7.500.- PEUGEOT 305 GLS 14.900.- FINANCIERING EN INRUIL VORMEN GEEN PROBLEEM EEN VAN DE 200 TOP TEST DEALERS IN NEDERLAND ZEKER-BETER Gildeweg 21, Vlissingen 211 Fiat heeft de bekende 127 van een nieuw jasje voor zien. Het is een reeks van maatregelen waardoor Fiat zijn image weer een beetje wil opvijzelen, want de afge lopen jaren heeft Fiat heel wat terrein verloren. Het ge tij is echter alweer gekeerd, vooral de Fiat Ritmo en Panda kwamen op tijd om Fiat weer wat van het verlo ren segment terug te geven, een totaal nieuwe versie voor de 131 zal het zaakje moeten completeren, men is daar druk mee bezig maar het zal wel 1983 worden voor het zover is. Daarom heeft Fiat eerst de oude koetsen wat gemoderni seerd Het begon met de 132, die daardoor Argenta ging heten en onlangs is het de 127 ge weest, die echter de naam Fiat 127 heeft behouden. Misschien omdat die 127 minder gewijzigd is dan de 132, want ook al ziet de 127 er nu heel anders uit echt veel veranderd is er met. Technisch is er nauwelijks wat aan de 127 veranderd, maar dat zelfde zien we ook bij de 132, er zijn wat modificaties, maar echte grote technische wijzigingen zijn er met. Het betreft dus hoofdza kelijk het uiterlijk en daarbij dan ook het interieur. Bij de 132, nu Argenta, is er behoorljk wat aan de stijl geschaafd, het plaatwerk zelf is veranderd. Bij de 127 is dat met zo, een facelift is daar bereikt door een kunststof stoot- rand rondom. Aan de zijkanten zit deze rand tot ongeveer 1/3 op de deur (d w z. bij de super, bij de special is dat minder, en zijn het meer 2 strippen gewor den), aan de voor- en achterkant loopt de stootrand door, maar is tevens een geheel geworden met vpor- en achterpartij zijnde de gril, koplampen en de achterlich ten. En op die manier is er toch een andere 127 ontstaan, een moderne, sportievere koets, wel kpap met zo weinig middelen In het interieur zijn meer wijzigin gen toegepast. Er is een heel nieuw dashboard, nieuw stuur, dus in feite een heel nieuw voor paneel. Vervolgens zijn de stoe len en bank aangepast, alsrhede de gehele aankleding. De zit plaatsen zijn wat forser, wat lu xer geworden, maar misschien ook wel wat te fors. Zo is de zit in de wagen behoorlijk hoog ge worden, hoofdruimte is daardoor krapper geworden en ook het zicht minder. Wie normaal recht op zit heeft moeite stoplichten te zien als je vooraan in de rij staat, hetzelfde geldt voor achteruitkij- ken door de spiegel, eigenlijk IS moet je een beetje onderuit gaan zitten. Gek eigenlijk, want die wat te hoge zit moet toch makke lijk te wijzigen zijn. Al met al is de 127 een volwassener auto ge worden, die weer wat meer jaartjes (nu al 11 jaar) mee kan. Hij is er voorlopig in 2 versies, een special en een super, resp. min en meer luxe, beide hebben een 900 cc motor, de 1300 cc motor is er alléén voor de 127 Sport en dat is een duidelijk meer sportieve en exclusievere 127. Prestaties en verbruik Voor de prestaties in de 127 zorgen in Nederland dus een 900 en 1300 motor. Wij berei den de 127 Super die dus de 900 motor bezit, om precies te zijn een 4 cilinder in lijnmotor, dwars voorin geplaatst, van exact 903 cc met een vermo gen van 45 Pk en een koppel van 64 Nm bij 3000 toeren, de motor drijft de voorwielen aan. Er is een 5-bak aanwezig, waarbij de 5 meer een functie van overdrive heeft, de bak schakelt nogal hakerig. De top snelheid bedraagt 130 km/u (fabrieksopgave 13è km/u), de accelleratie van 0-100 verliep in 19 sec. Het verbruik valt al les mee, zeker bij gebruik van de 5e versnelling. Bij 90 maten wij 1:16, bij 120 1:13, het ge middeld verbruik was 1:14.5, voor normale rijders is 1:14 dus haalbaar, zuinige rijders gaan zeker naar de 116. Wegligging De wegligging van de 127 is goed. De besturing is indirect, maar redelijk precies, het gaat allemaal licht, zonder dat hel echt vaag wordt. Een onder stuur karakter is waarneem baar en zoals bij vele voorwie laandrijvers wordt het over stuur als er geen gas gegeven wordt. In de bochten geeft een ieder meestal gas, zodat de be sturing dan onderstuur-veilig is, uitbreken komt niet voor. Ook op de rechte weg blijft de 127 het goed doen, zijwino noch wegoneffenheden heb ben vat op de koers. De voor wielaandrijving wordt in het stuur nauwelijks gevoeld. Comfort Voor een dergelijk kleine wa gen is het comfort voldoende, natuurlijk speelt de wielbasis en korte vering een rol mee, de vering is aan de stevige kant, de schokdemperwerking is goed. De stoelen zitten goed, de steun is voldoende, de tota le zit in de wagen is echter aan de hoge kant en lange mensen komen zeker in de problemen, maar ook dat mag inherent zijn aan een kleine wagen. De ver stelbaarheid van de voorstoe- len is goed, achterin is de zit redelijk, de ruimte houdt na tuurlijk met over evenals de kofferruimte, maar wat wil je. De uitrusting is compleet, wat nodig is, is er. De veiligheid staat er op een redelijk peil, zelfs de voorruit is van gelaagd glas. Tenslotte de geluidspro- duktie. Het motorlawaai valt al les mee, eigenlijk ontstaat bij hoge snelheid wat meer lawaai door banden en windgeruis. Bij 100 km/u gaf de decibelmeter 77 decB aan, bij topsnelheid 82 decB. Ford Fiesta 1100 L1979-1980 Ford Escort 1300 GL1978 Ford Escort 13001979 Ford Escort 1300 L nieuw type1980 Ford Taunus 1600 L 4-drs1979-1980 Ford Granada 2000 L LPG1977 Ford Granada 2000 L Automaat1981 Wist u dat.... wij werken met vaste tarieven voor onder houdsbeurten en reparaties op uitlaten, koppeling, schok- brekers, remmen en waterpompen. Peugeot 304 Break Diesel1977 Peugeot 504 Tl Automaat1978 Peugeot 104 GR1980 VW Derby1979 Mini 1100 Special1977 Simca 11001980 Fiat 1271979-1980 Opel Kadett City1979 Opel Kadett Coupé1977 Opel Kadett 1300 S1980 Official Ford-dealer voor Walcheren Official Ford Truck-dealer voor Walcheren, Noord- en Zuid-Beveland Gildeweg 20 - Vlissingen Tel. 01184-19420 Rijksweg 60 - Nw. en St. Joosland 01182-1 BOVAG-garantie MERCEDES-DEALER A. Plesmanweg 2-Goes-Telefoon 01100-12730 Van buiten felrood of helwit. Met contrasterende mat- zwarte bumpers, koplamplijsten en wieldoppen. Van binnen blauw. Met originele jeans-stof bekleding van stoelen, hoofdsteunen en deuren. Op de achterkant van de voorstoelen vindt u handige opbergzakken. De pookknop wordt gesierd met het eigen jeans- embleem. Het beklede dashboard en de driepunts automatische veiligheids gordels tenslotte maken van de Jeans Bug een wel zeer complete Kever. En dat voor slechts Kever-fans komen daar om snel naar onze showroom om f 1.500,- te verdienen. Prijs incl. BTW en excl. afl.-kosten a 450,- Nu nog f 1.500,- voordeel, natuurlijk bij uw V.A.G dealer voor Volkswagen en Audi: 77.000 km 79.000 km groen met. 60.000 km kleur geel 28.000 km Oktober 1979 95.000 km kl. beige metallic Automaat 1978 beige metall. 119.000 km blauw metall. April 1981, bruin met. 1 5.500 km Oktober 1980 beige metallic 55.000 km beige metallic 3-drs. 1979, kleur oranje, 65.000 km 1978 kl. blauw 45.000 km 1973 98.000 km 1979 67.000 km LPG Oktober 1980 45.000 km PEUGEOT dwkufei W PRES. R( iel VLISSINGEN PRES. ROOSEVELTLAAN 745. TEL. 01184-12008/19810 TALBOT SHOW JONGE GEBRUIKTE HONDA'S BERBO Tel. 01184-13995

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1982 | | pagina 9