Fiat-127, comfortabel en zuinig
AUTO UPS
AUTOBEDRIJF JOOSSE
.uto POPPE WALCHEREN B.V
VAN OEVEREN B.V.
Rood of wit: tijdelijk allebei met 1.500 gulden voordeel.
f 11.995,-
Top Test Occasions
gegarandeerd zéker
beter bij djjlftJOOi
informatie over auto en verkeer
exclusief inZeebra vTèekbladen
DE NIEUWE JEANS BUG.
Tot 31 augustus
AUTOBEDRIJF
VLISSINGEN
TE KOOP
GOEDE
INRUILWAGENS
KIP CARAVAN
Volkswagen. Degelijk duurt het langst.
o.a.
Civic - Accord - Prelude - Quintet Autobedrijf LJ I— I l L J off. Honda-dealer voor Walcheren
SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 25 AUGUSTUS 1982
VRIJDAGAVOND KOOPAVOND
Financiering via Ford eigen maatschappij Ford Credit
Mercedes 200 D1980
Mercedes 300 D automaat1980
Mercedes 200 D1979
Mercedes 300 D1978
Mercedes 240 D automaat1979
Camping Olmenveld
Gapingseweg 5, Serooskerke (W)
01189-1285 b.g.g. 01100-21871
Wij hebben regelmatig
goede gebruikte caravans
Tevens zijn wij Paradiso
vouwcaravandealer voor
geheel Zeeland
De splinternieuwe Jeans Bug is bij ons
tijdelijk verkrijgbaar met een voordeel van
maar liefst f 1.500,-.
Eigentijdse Kever-minnaars betalen bij
ons nü slechts f 11.995,- in plaats van f 13.494,-,
wat hij binnenkort gaat kosten.
Inclusief zes jaar
carrosserie-garantie
tegen doorroes
ten van bin
nen uit.
VLISSINGEN-GILDEWEG-TEL. 01184-19610
Ons bedrijf is Top Test dealer, aangesloten bij de Nederlandse
Peugeot-organisatie. Wij verkopen alle merken occasions. Die
zijn eerst grondig geïnspecteerd - ze zijn technisch in een perfekte
staat gebracht - nu zetten we ze te pronk.
ZONDER
AARZELING MET
Bovag garantiebewijs
Geen kilometerbeperking
Totale garantie op arbeids
loon en onderdelen
Carnet met gratis 1000-km
beurt
de 3
maanden
Top Test
Garantie
Top Test Garantie krijgt u bij alle Nederlandse Peugeot-dealers.
DEZE AUTO'S STAAN OP U TE WACHTEN
PEUGEOT
504 LPG
13.400.-
RENAULT
20 TS 1980
CITROËN
GSX3 1979
9.500.-
PEUGE0T
104 ZL 1981
PEUGEOT
505 SRD
PEUGEOT
604 SL
12.500.-
RENAULT
16 TX 1978
9.800.-
DATSUN SUNNY I
1200 LUXE
12.750.-
TALBOT
SOLARA 1.6 SX
15.900.-
SIMCA
1308 GLS
12.900.-
FIAT RITMO
75 CL
9.900.-
CITR0ËN GS
BESTEL
6.500.-
MERCEDES
200 BENZ
4.900.-
DATSUN SUNNY
120Y
7.500.-
PEUGEOT
305 GLS
14.900.-
FINANCIERING EN INRUIL VORMEN GEEN PROBLEEM
EEN VAN DE 200 TOP TEST DEALERS IN NEDERLAND
ZEKER-BETER
Gildeweg 21, Vlissingen
211
Fiat heeft de bekende 127
van een nieuw jasje voor
zien. Het is een reeks van
maatregelen waardoor Fiat
zijn image weer een beetje
wil opvijzelen, want de afge
lopen jaren heeft Fiat heel
wat terrein verloren. Het ge
tij is echter alweer gekeerd,
vooral de Fiat Ritmo en
Panda kwamen op tijd om
Fiat weer wat van het verlo
ren segment terug te geven,
een totaal nieuwe versie
voor de 131 zal het zaakje
moeten completeren, men is
daar druk mee bezig maar
het zal wel 1983 worden voor
het zover is.
Daarom heeft Fiat eerst de
oude koetsen wat gemoderni
seerd Het begon met de 132,
die daardoor Argenta ging heten
en onlangs is het de 127 ge
weest, die echter de naam Fiat
127 heeft behouden. Misschien
omdat die 127 minder gewijzigd
is dan de 132, want ook al ziet
de 127 er nu heel anders uit echt
veel veranderd is er met.
Technisch is er nauwelijks wat
aan de 127 veranderd, maar dat
zelfde zien we ook bij de 132, er
zijn wat modificaties, maar echte
grote technische wijzigingen zijn
er met. Het betreft dus hoofdza
kelijk het uiterlijk en daarbij dan
ook het interieur. Bij de 132, nu
Argenta, is er behoorljk wat aan
de stijl geschaafd, het plaatwerk
zelf is veranderd. Bij de 127 is
dat met zo, een facelift is daar
bereikt door een kunststof stoot-
rand rondom. Aan de zijkanten
zit deze rand tot ongeveer 1/3
op de deur (d w z. bij de super,
bij de special is dat minder, en
zijn het meer 2 strippen gewor
den), aan de voor- en achterkant
loopt de stootrand door, maar is
tevens een geheel geworden met
vpor- en achterpartij zijnde de
gril, koplampen en de achterlich
ten. En op die manier is er toch
een andere 127 ontstaan, een
moderne, sportievere koets, wel
kpap met zo weinig middelen In
het interieur zijn meer wijzigin
gen toegepast. Er is een heel
nieuw dashboard, nieuw stuur,
dus in feite een heel nieuw voor
paneel. Vervolgens zijn de stoe
len en bank aangepast, alsrhede
de gehele aankleding. De zit
plaatsen zijn wat forser, wat lu
xer geworden, maar misschien
ook wel wat te fors. Zo is de zit in
de wagen behoorlijk hoog ge
worden, hoofdruimte is daardoor
krapper geworden en ook het
zicht minder. Wie normaal recht
op zit heeft moeite stoplichten te
zien als je vooraan in de rij staat,
hetzelfde geldt voor achteruitkij-
ken door de spiegel, eigenlijk
IS
moet je een beetje onderuit gaan
zitten. Gek eigenlijk, want die
wat te hoge zit moet toch makke
lijk te wijzigen zijn. Al met al is de
127 een volwassener auto ge
worden, die weer wat meer
jaartjes (nu al 11 jaar) mee kan.
Hij is er voorlopig in 2 versies,
een special en een super, resp.
min en meer luxe, beide hebben
een 900 cc motor, de 1300 cc
motor is er alléén voor de 127
Sport en dat is een duidelijk
meer sportieve en exclusievere
127.
Prestaties
en verbruik
Voor de prestaties in de 127
zorgen in Nederland dus een
900 en 1300 motor. Wij berei
den de 127 Super die dus de
900 motor bezit, om precies te
zijn een 4 cilinder in lijnmotor,
dwars voorin geplaatst, van
exact 903 cc met een vermo
gen van 45 Pk en een koppel
van 64 Nm bij 3000 toeren, de
motor drijft de voorwielen aan.
Er is een 5-bak aanwezig,
waarbij de 5 meer een functie
van overdrive heeft, de bak
schakelt nogal hakerig. De top
snelheid bedraagt 130 km/u
(fabrieksopgave 13è km/u), de
accelleratie van 0-100 verliep
in 19 sec. Het verbruik valt al
les mee, zeker bij gebruik van
de 5e versnelling. Bij 90 maten
wij 1:16, bij 120 1:13, het ge
middeld verbruik was 1:14.5,
voor normale rijders is 1:14
dus haalbaar, zuinige rijders
gaan zeker naar de 116.
Wegligging
De wegligging van de 127 is
goed. De besturing is indirect,
maar redelijk precies, het gaat
allemaal licht, zonder dat hel
echt vaag wordt. Een onder
stuur karakter is waarneem
baar en zoals bij vele voorwie
laandrijvers wordt het over
stuur als er geen gas gegeven
wordt. In de bochten geeft een
ieder meestal gas, zodat de be
sturing dan onderstuur-veilig
is, uitbreken komt niet voor.
Ook op de rechte weg blijft de
127 het goed doen, zijwino
noch wegoneffenheden heb
ben vat op de koers. De voor
wielaandrijving wordt in het
stuur nauwelijks gevoeld.
Comfort
Voor een dergelijk kleine wa
gen is het comfort voldoende,
natuurlijk speelt de wielbasis
en korte vering een rol mee, de
vering is aan de stevige kant,
de schokdemperwerking is
goed. De stoelen zitten goed,
de steun is voldoende, de tota
le zit in de wagen is echter aan
de hoge kant en lange mensen
komen zeker in de problemen,
maar ook dat mag inherent zijn
aan een kleine wagen. De ver
stelbaarheid van de voorstoe-
len is goed, achterin is de zit
redelijk, de ruimte houdt na
tuurlijk met over evenals de
kofferruimte, maar wat wil je.
De uitrusting is compleet, wat
nodig is, is er. De veiligheid
staat er op een redelijk peil,
zelfs de voorruit is van gelaagd
glas. Tenslotte de geluidspro-
duktie. Het motorlawaai valt al
les mee, eigenlijk ontstaat bij
hoge snelheid wat meer lawaai
door banden en windgeruis. Bij
100 km/u gaf de decibelmeter
77 decB aan, bij topsnelheid
82 decB.
Ford Fiesta 1100 L1979-1980
Ford Escort 1300 GL1978
Ford Escort 13001979
Ford Escort 1300 L nieuw type1980
Ford Taunus 1600 L 4-drs1979-1980
Ford Granada 2000 L LPG1977
Ford Granada 2000 L Automaat1981
Wist u dat.... wij werken met vaste tarieven voor onder
houdsbeurten en reparaties op uitlaten, koppeling, schok-
brekers, remmen en waterpompen.
Peugeot 304 Break Diesel1977
Peugeot 504 Tl Automaat1978
Peugeot 104 GR1980
VW Derby1979
Mini 1100 Special1977
Simca 11001980
Fiat 1271979-1980
Opel Kadett City1979
Opel Kadett Coupé1977
Opel Kadett 1300 S1980
Official Ford-dealer voor Walcheren
Official Ford Truck-dealer voor
Walcheren, Noord- en Zuid-Beveland
Gildeweg 20 - Vlissingen
Tel. 01184-19420
Rijksweg 60 - Nw. en St. Joosland
01182-1
BOVAG-garantie
MERCEDES-DEALER
A. Plesmanweg 2-Goes-Telefoon 01100-12730
Van buiten felrood of helwit. Met contrasterende mat-
zwarte bumpers, koplamplijsten en wieldoppen.
Van binnen blauw. Met originele jeans-stof bekleding
van stoelen, hoofdsteunen en deuren. Op de achterkant
van de voorstoelen vindt u handige opbergzakken.
De pookknop wordt gesierd met het eigen jeans-
embleem. Het beklede dashboard en de
driepunts automatische veiligheids
gordels tenslotte maken van de
Jeans Bug een wel zeer complete
Kever. En dat voor slechts
Kever-fans komen daar
om snel naar onze
showroom om
f 1.500,- te
verdienen.
Prijs incl. BTW en excl. afl.-kosten a 450,-
Nu nog f 1.500,- voordeel, natuurlijk bij uw V.A.G dealer voor Volkswagen en Audi:
77.000 km
79.000 km
groen met.
60.000 km
kleur geel
28.000 km
Oktober 1979
95.000 km
kl. beige metallic
Automaat 1978 beige
metall. 119.000 km
blauw metall.
April 1981, bruin met. 1
5.500 km
Oktober 1980
beige metallic
55.000 km
beige metallic
3-drs. 1979, kleur
oranje, 65.000 km
1978 kl. blauw
45.000 km
1973
98.000 km
1979
67.000 km LPG
Oktober 1980
45.000 km
PEUGEOT
dwkufei
W PRES. R(
iel VLISSINGEN
PRES. ROOSEVELTLAAN 745. TEL. 01184-12008/19810
TALBOT
SHOW JONGE GEBRUIKTE HONDA'S
BERBO Tel. 01184-13995