CARAVAN-RAI VAN 12-20 DECEMBER AUfO 'N KLEINE JAPANNER DIE GROOT DENKT. E2 DAIHATSU JOOSSE AUTOBEDRIJF JOOSSE rd4jkweUïv-, dnkuuel dukwel-bv rri AUTOBEDRIJF VLISSINGEN NIETG0ED? AUTO TERUG! BRITANNIA B.V. ANWB-gekeurd de toekomst b.v. informatie over auto en verkeer exclusief in Zeebra weekbladen /p% Top Test Occasions ^0? gegarandeerd zeker beter by djjkUJé!» Klein en licht Kip-met-gouden-eieran PRAKTISCH CAMPING OLMENVELD VLISSINGEN B.V. autoccasion 3.6^™^. VRACHTAUTO- en AUTOBUS RIJSCHOOL BERT NEIJENHUIS BERT NEIJENHUIS RENAULT occasions RUIME KEUZE ANWB-GEKEURDEyk OCCASIONS SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 9 DECEMBER 1981 208 AUTOMOBIELBEDRIJF KUP B.V. Ford Fiësta 1100 Ghia met sunroof1978 Ford Escort 1300L1977 Ford Escort 1300GL1978 Ford Taunus 1600GL 4-deurs1980 Ford Taunus 1600L 4-deurs1978 Peugeot 304GLS1977 Peugeot 304GL1976 Datsun 180B1975 Toyota Corolla......1978 Citroën GS Pallas1978 Citroën GS1977 AUTOMAAT Ford Escort 1600S1979 Honda Accord 3-drs1979 COMBI'S Peugeot 304 break1979 Ford Taunus 1600L1978 MET LPG Opel Ascona 2.0J1980 Ook wij zijn aanwezig Komt u kijken naar de nieuwe modellen en Kip-spoiler. Gapingseweg 5 Serooskerke (W) - 01189-1285 Ons bedrijf is Top Test dealer, aangesloten bij de Nederlandse Peugeot-organisatie. Wij verkopen alle merken occasions. Die zijn eerst grondig geïnspecteerd - ze zijn technisch in een perfekte staat gebracht - nu zetten we ze te pronk. ZONDER AARZELING MET A.N.W.B. gekeurd Bovag garantiebewijs Geen kilometerbeperking Totale garantie op arbeids loon en onderdelen Carnet met gratis 1000-km beurt Top Test Garantie krijgt u bij alle Nederlandse Peugeot-dealers DEZE AUTO'S STAAN OP U TE WACHTEN de 3 maanden Top Test Garantie FINANCIERING EN INRUIL VORMEN GEEN PROBLEEM EEN VAN DE 200 TOP TEST DEALERS IN NEDERLAND ZEKER-BETER Wij kunnen nu tegen concurrerende prijzen diverse nieuwe Fiat auto's leveren. Als voorbeeld noemen wij: P.S. Sorry maar de Industrieweg is tij delijk afgesloten voor een nieuw weg dek. Wij zijn nu alleen te bereiken vanaf richting Paul Krugerstraat. AUTOBEDRIJF Opleiding voor het rijbewijs CE-DE Lesprijs 45,00 per uur Examengeld 140,00 incl. Geen wachtlijst Opleiding voor het chauffeursdiploma C.C.V.-B. Aanvullende kursus: Vervoer gevaarlijke stof fen/Personenvervoer. Vrachtauto- en Autobus rijschool Renault staat er achter. Selspleln 5-13 4331 NP Middelburg Telefoon (01180) 28003* OCCASIONS TOT 2500.- OCCASIONS VAN 5.000.- tot 7.500.- OCCASIONS VANAF 10.000.- SPECIALE AANBIEDINGEN DEMONSTRATIE WAGENS: Citroën GSA Pallas 5 weken jong 1650 km Citroën Visa Super X 6 weken jong 1200 km VAN PARTICULIER: FORD MUSTANG GHIA DONDERDAG KOOPAVOND ANWB-gekeurd WELKOM BIJ: AMSTERDAM - Energie- schaarste bepaalt dit jaar nog sterker dan voorheen het uiter lijk van de caravan. Meer en meer gaan fabrikanten er toe over het uiterlijk van hun huis jes-op-wielen te stroomlijnen, wat er in een aantal gevallen toe heeft geleid, dat de dissel- bak waaarin meestal het „gas en water" zijn ondergebracht - bij de Scandinavische model len vaak de verwarming - geïn tegreerd werd in een schuin- aflopend front, wat de caravan weliswaar een vlot uiterlijk geeft, maar niets feitelijks zegt over een verminderde lucht- weerstand en voor moeder-de- vrouw als nadeel heeft dat de bovenkastjes in de boeg moe ten vervallen. Diezelfde energieschaarste heeft er toe geleid dat de cara vanverkopen de laatste jaren duidelijk achter blijven, zoda nig zelfs dat een zestal voor aanstaande caravanmerken - w.o. toch de Westduitse gigant Tabbert - niet op de komende Caravan-RAI, die van 12 tot en met 20 december in Amster dam wordt gehouden, verte genwoordigd zal zijn. Dat de opengevallen plaat sen „ingevuld" zullen worden door voornamelijk het goedko pe tent-gebeuren, past uiter aard volkomen in dit tijdsbeeld van economische teruggang. De Caravan-RAI stelt zich daarmee open voor een breder publiek. Dat tent en caravan ondanks alles nog steeds toe komst hebben in het vakantie- gebeuren, staat overigens wel vast. Bij onze oosterburen re kent met name de ADAC op een verdergaande groei van het aantal autovakanties, een visie die afgelopen zomer weer bevestigd leek door enorme fi les bij de populaire grensover gangen naar het zuiden. Tech nische nieuwtjes zijn er dit jaar van het caravanfront nauwe lijks te melden. De onderstellen zijn in de afgelopen paar jaar op sensationale wijze verbe terd en het lijkt erop dat de fa brikanten ervan even een adempauze hebben ingelast, hoewel Alko toch weer een nieuwe Delta-as presenteerd. Enkele merken hebben een lichter onderstel gekregen, wat wel een gewichtsbesparing be tekent, maar tevens dat het zwaartepunt van de caravan hoger komt te liggen en over de gevolgen daarvan is nog weinig bekend. Wellicht wordt daarom ook dit jaar wat meer de nadruk gelegd op de talrijke accessoires: op betere verwar mingsmogelijkheden (want het wintercaravannen wint nog steeds aan belangstelling) en bijvoorbeeld koelkasten die niet meer op gas volgens het beproefde absorbtiesysteem werken, maar op een uiterst zuinige compressor, die ge woon op de auto - of - wat steeds meer voorkomt - de boordaccu wordt aangesloten. Helaas blijkt er daarnaast nog weinig belangstelling bij de fa brikanten te bestaan voor kli maatbeheersing bij hoogzo- merse temperaturen, hoewel er wel degelijk behoefte is aan goedkope systemen - zowel in aanschaf als in gebruik - hier voor. Praktisch voor het koude jaargetijde lijken een verwarm de zijspiegel voor de auto (Hel- la) en de 90-seconden sneeuwkettingen van Weissen- fels. Dat er door de stijgende brandstofprijzen een groeiende vraag is naar vooral lichte (en daardoor kleinere) caravans, ligt voor de hand, hoewel de aspirant-koper dikwijls over het hoofd ziet, dat een kleinere ca ravan nauwelijks scheelt in het benzineverbruik, aangezien voornamelijk de luchtweer- stand daarvoor bepalend is. Een andere zaak is dat de stal ling van grotere aanhangers vaak een serieus probleem vormt. Niettemin: de fabrikan ten spelen in op de vraag naar kleiner en lichter. Zo presen teert bijvoorbeeld Kip een ca ravannetje met een opbouw van slechts 3 meter, die nog geen 400 kilo weegt, maar wel een aangenaam-groot laadver mogen heeft, wat zeker van belang is, aangezien juist bij zo'n kleine caravan een voor tent geen overbodige luxe is. Nog lichter zijn uiteraard de tentwagens. 165 tot 200 kg. zijn geen uitzondering voor prijzen die soms nog beneden de 3 mille liggen. Geschikt zelfs om achter een Lelijke Eend te hangen. Het opzetten en weer afbreken gaat bij de meeste merken snel tot redelijk snel, maar vooral bij regen weer kan het dichtvouwen nog wel eens problemen geven, omdat niet alle merken even goed „gewapend" zijn tegen dan binnenstromend hemelwa ter. Reden waarom veel men sen met een kleinere auto de voorkeur geven aan een vouw caravan, waarbij vooral de Fransen ingenieuze construc ties weten te bedenken. Alleen is bij deze modellen de kast- ruimte nogal beperkt. Wie van het zwen/ersleven houdt, zal op deze Caravan- Rai ook aan zijn trekken kun nen komen, want er staan (nog) genoeg kampeerauto's, c.q. motorcaravans of motor- home's, uitgestald. Sommige voorzien van de meest- vreemdsoortige snufjes, zoals een uitschuifbare achterbum per, om er een motorfiets op mee te kunnen nemen (Globe trotter van Detthleff) of een vi deocamera achter op het dak, zodat de chauffeur via zijn mo nitor kan waarnemen wat er achter hem op de weg gebeurt. Praktisch is een (Amerikaanse) luifeltent voor motorcaravans, die men kan laten staan, als men er met het voortuig op uit wil, waardoor het plaatsje op de camping automatisch inge nomen blijft. Van een echte markt voor motorcaravans is echter in ons land nauwelijks sprake meer. Het meeste gebruik speelt zich in de huursfeer af. Dat komt doordat vadertje-staat de kam peerauto's enkele jaren gele den zonder uitzondering onder de Bijzondere Verbruiks Belas ting bracht, waardoor nu ook zelfbouwers over het totaal (voertuig plus inbouw) circa 50 procent belasting betalen. Ter vergelijking: in Duitsland be taalt men uitsluitend BTW. Vol gens Frans Witte, voorzitter van de Caravan-RAI, heeft de regering hiermee wel de kip met-de-gouden-eieren ge slacht, want de omzetten zijn zo teruggelopen, dat het Rijk er nauwelijks nog iets aan over houdt, zodat de vraag gewet tigd lijkt, of het niet beter zou zijn voor de belasting-opbreng sten, om deze BVB weer af te schaffen. Neem nu eens de MINI-BESTEL. Dan begrijpt u wat "groot denken" betekent! Een bedrijfs auto die uiterst zuinig rijdt veel ruimte biedt (2.18 m3) en komfortabel en kompleet is uitgevoerd. De MINI-BESTEL heeft een lage aanschafprijs, lage onderhoudskosten, is laag in wegenbelasting en verzekering. De DAIHATSU MINI-BESTEL is er in diverse uitvoeringen. Ga maar eens bij uw Daihatsu dealer kijken, dan kunt u 't zelf zien. Uw dealer: INDUSTRIEWEG 17 VLISSINGEN tel. 01184-13434 officieel Ford-dealer voor Walcheren Gildeweg 20 - Vlissingen Tel. 01184-19420 Vrijdagavond koopavond op de Kip-stand. HONDA CIVIC 5-deurs Luxe, 1980, groen metallic, 19.000 km. 13.500,- PEUGEOT 305 SR donkerblauw met schuifdak, getint glas, okt. 1980 17.500.- Peugeot 504GL met schuifdak, donker- blauW, bouwjaar 1979 Onze prijs 13.900,- BMW 520 6 cil. bl. met. 1978 13.900.- PEUGEOT 504 GL autom. 1978 kl. ivoor.. 11.900. RENAULT 5 8TL bi. 1980, 38.000 km. 12.500,- Talbot Horizon 1.1.LS, kleur oranje, bouwjaar 1978 Onze prijs9.250,- RENAULT 14 TL 1978 62.000 km 7.750,- Cltroën CX 2000 metaal bruin, 31.000 km., met radio/cass., bouwjaar okt. 1978 Onze prijs., 14.900,- I305GLD kleur metaal blauw, met schuifdak, bouwjaar 1979, met dieselmotor Onze prijs, 13.750,- GS break spec. schuifdak 11-79 kl. blauw met. 10.900,- PEUGEOT 304 SL I979 Break, 33.000 km, on ze prijs.. 11.900,- Toyota 2000 Celica met. bruin, coupé auto, bouwjaar 1978 Onze prijs., 11.900,- Peugeot 304SLS metaal groen, met schuifdak, bouwjaar 1978 Onze prijs 8.500,- Fiat 128P Berlinetta, zilvergrijs, bouwjaar 1978 Onze prijs8.250,- Paugeot 304 GU) kleur wit bj. 1978 75.000 km onze prijs 7950.- PEUGEOT wTjl W PRES. R( PRES. ROOSEVELTLAAN 745, TEL. 01184-12008/19810 met drievoudige zekerheid: 1. Bovag garantiebewijs. W 2. Fiat dealer-garantie. volgens voorwaarden omruH-garantie Fiat 1271050 cl, 58.000 km 19787850. Fiat 128 1300 cl, 91.000 km 19774350. Fiat 128 1300 coupé, 60.000 km 19765750. Fiat 131 1300 spec., 65.000 km 19764750. Fiat 132 2000 4-drs., 64.000 km 197810.000. Fiat Ritmo 75 cl, 59.000 km 197911.750. Mazda 616 4-drs., 70.000 km 19786250. Innocenti 120L, 65.000 km 19797500. VW Derby S 2-drs„ 34.000 km 19799750. Renault 20TL, 23.500 km 197912.750. BMW 316 met LPG, 118.000 km 19769250. Opel Manta 1600S, 57.000 km 19767850, Lada 1300S, 45.000 km 19796500. Ford Escort, 118.000 km 19741450. Citroën 2CV4, 72.000 km 19741500. Austin Allegro, 90.000 km 1974750. Fiat Ritmo 65 cl van 17.365.- voor16.250. Fiat Ritmo 75 cl van 18.625.- voor17.500. Fiat Fiorino 1050 van 11.645.- voor10.490. Fiat Panda 45 van 12.800.- voor12.400, Fiat Ritmo 65 L met gratis open dak16.165, Fiat Argenta 2000 introductiekorting1.180. Industrieweg 19-VLISSINGEN Telefoon 01184-17736 Kursus start in januari 1982 Gaarne schriftelijk of telefonisch opgeven bij SCHUITHAVEN 12, 4301 HC ZIERIKZEE Tel. 01100-5081 of 3742 RENAULT 4GTL1979 9 000, 4 Safari1976 4.75G, 4TL1977 5 750, 4L 1978 6 950, 5TL „...1978 8 950, 5TL 1979 9 950, 5L 1977 6 250, 5GTL 1978 9 950, 6TL 1975 3 750 - 12TL 1977 6 000, 14LS 1979 13 750, 17TS automaat 1978 11 000, 18TS. 1979 12 500, 18TS 1980 15 500, 20TL -1979 14 500, 20TLk1978 9.750, 20TS 1978 13 500, PEUGEOT 504GRD1980 18.500,- MAZDA 929 break1980 11.500,- DAIHATSU Charmant break1979 7.000,- HONDA Civic de luxe1979 9.750,- SPECIALE AANBIEDING: Renault 18TD1981, kl. metallic, radio 5 versn22.000,- Technorapport aanwezig, vraag inzage geadviseerde reparaties worden vóór aflevering uitgevoerd coupon voor ANWB-contro bijgevoegd sdP* Autobedrijf EUROCflSllin VEERSEWEG 104 MIDDELBURG 01180 - 29955 Audi 60 1972 109.000 km Austin Allegro 1.3 1975 61.000 km Citroën Special1074 83.000 km Fiat 132 GLS1974 98.000 km Morris Marina1975 78.000 km Lada 1200 1975 82.000 km Peugeot 304 GL1974 85.000 km Austin Allegro1974 86.000 km Citroén GS Pallas 1976 113.000 km VW Kever1972 135.000 km Toyota Corolla11973 76.000 km Fiat 1271973 59.000 km Peugeot 504 Tl 1975 115.000 km Citroén Dyane 41973 94.000 km Citroën Dyane 41973 110.000 km Citroën G Special Break1977 56.000 km Citroën G Special1977 57.000 km Simca 1100 Tl1974 60.000 km Ford Taunus 1,6 L combi1976 78.000 km Citroën GS Club1976 63.000 km Fiat Mirafiori1975 75.000 km Fiat 127 3-drs..1976 79.000 km 1980 28.000 km Citroën GS Club1977 51.000 km Citroën G Special1978 50.000 km Mini 10001977 44.000 km Citroën G Special1978 41.000 km Citroën G Special1978 57.000 km Citroën GS Club1978 66.000 km Citroën GS Pallas 1979 85.000 km Citroën Visa Club1979 45.000 km Citroën GS Club1978 56.000 km Citroën ACA Diane1980 25.000 km Citroën CX 2400 Super 1977 101.000 km Peugeot 304 GLD1978 80.000 km Princess 2200 HLS1978 35.000 km WÊmmmm Citroën G Club Break1979 40.000 km Citroën CX 2200 1979 42.000 km Citroën CX 2000 Super1977 90.000 km Citroën CX 2400 Pallas1978 65.000 km Citroën CX 2400 GTI1979 74.000 km Citroën Special gasinstallatie1980 30.000 km Citroën G Special Break1980 40.000 km Citroën G Club1979 35.000 km Citroën CX 2200 D1978 140.000 km Renault 5 TL 5-drs1979 55.000 km Honda Accord Sedan1980 16.000 km Honda Civic 5-drs1980 24.000 km Ford Granada 2.3 L12-1978 83.000 km Ford Taunus 1.6 L1979 41.000 km Renault 4GTL1979 25.000 km BMW 5181977 85.000 km Citroën Visa Club1980 35.000 km Renault 5 TL 3-drs1979 39.000 km Audi 80 GLS1980 33.000 km Autom.-incl. Vialle gasinstall.-sunroof- stuurbekr.-magn. velgen-TRX banden. Bouwj. 1979 35.000 km <f 9.750.' VOOR INRUIL GEVRAAGD 2 CV 4 - 2 CV 6 - DYANE - VISA Club Boven 5.000.- ANWB-gekeurd, 3 of 6 mnd. volledige garantie, niet goed, volledig geld terug, gecleand en ge poetst, volle tank bezine. Teohnorapport aanwezig, vraag inzage geadviseerde reparaties worden vóór atevenng uitgevoerd coupon voor ANWB-contr bijgevoegd

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1981 | | pagina 8