„DELTA"
AUTOBEDRIJF
RENAULT INTRODUCEERT
77 NIEUWE BEDRIJFSWAGENS:
DE TRAFICS EN DE MASTERS
VIER MAAL KIEZEN
VOORDE
IDEALE BEDRIJFSWAGEN
L AUTORIJSCHOOL
LEST IN FIAT 131 Super turbo
9.999.-
W.J.SONKE
j 18.795.-
flin.
GILDEWEG 16 VLISSINGEN 01184-17130
SUZUKI Personen- en bedrijfsauto's
SUZUKI
SCHIPPER
excl.
BTW
WEGENS n—
INRUIL
MET
BOVAG-
GARANTIE
Een Honda heeft alle techniek die een
moderne klassewagen moét hebben,
maar een Hondais bovenal....
'N HOOFDSTUK
APART:
HET COMFORT
VAN RENAULT
VAMOR+MI NIEUWS STUL
RINIE VAANE teLOüSO 16893
N00REWEG266. 4353 GP MIDDELBURG
depothouder van fe. E Köhler leermiddelen
geen wachttijd voor rijlessen Diesel 2500
Uw Rat is een goede service waard bij:
GARAGE BLAAS MARKT 45 MIDLELBURGOOtJO_
SC 100 GX de komplete
snelle sportcoupé
Dit alles voor slechts 7.950.-
excl. B.T.W. af importeur
Carry en Carry Plck-Up
Plck-up uitvoering
7.500.-
Belangstelling
Maak vrijblijvend een
proefrit bij Uw:
DEALER
r ir V ri
Alleen met een proefrit kunnen we bewijzen dat
achter het mooie uiterlijk een gave techniek schuil gaat.
De Honda's staan bij ons klaar voor uw
proefrit. Dé proefnt.
Honda Prelude
DOOR INRUIL OP HONDA
Gildeweg 15-21
Vlissingen, tel. 01184-13995
x Keuze 1:
Trafic of Master
Wikken en wegen om
de beste bedrijfswagen
te vinden hoeft niet
meer. U hoeft slechts
vier maal te kiezen
en u komt vanzelf
terecht bij één van die
77 nieuwe Renaults
Trafic en Renanlts
Master, die aan alle
eisen voldoet. In één
klap introduceert
Renault voor ieder
doel een bedrijfswagen
op maat!
Keuze 2:
Voor- of achterwiel
aandrijving
Keuze 3:
Benzine of diesel
Renault Master
Keuze 4:
Open of dicht,
ruim of zéér ruim
De eerste Trafics en
Masters staan al klaar!
Renault Trafic
DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 29 OKTOBER 1980
210
Zweeds M.L.-station
Gildeweg 13-Vlissingen
Achter de Miro
Tel. 12916
standaard uitgevoerd met o.a.:
radio - getint glas - stof bekleding - toerenteller
radio - ampèremeter - tijdklokje etc.
brandstofverbruik 1 20
normale benzine
Dit voor de aantrekkelijke prijs van
incl.
BTW
de meest komplete, zuinige en goedkope bedrijfswagen.
Standaard met o.a. links en rechts schuifdeur, grote ach
terklep. Laag brandstofverbruik.
af importeur
Industriestraat 8-10, Goes (zuid)
01100-15415-b.g.g. 14987
Opel KadettRalley16S rood1979
Ford Escort 1300 L4-drs.aut rood met1977
Opel Rekord 2.0 S goud mei 4-drs1978
Ford Escort bestel rood1977
FordFlê»ta1100Lbl.mel1977
Ford1600Lwtt1976
Opel Ascona 16 N Mauw1976
Subaru 1400 Holllday bruin1977
VW Personcnbus beige 1975
\1\^
Ons bedrijf is elke dag ook zaterdag
tot 18.00 uur geopend.
AUTOMOBIELBEDRIJF
Lambrechtstraat 19 - Middelburg
Tel. 01180-13029-25467
Nu uit voorraad
leverbaar
Met de Prelude. Vijf versnellingen, een
soepele pittige 1602 cc motor,
voorwielaandrijving, met elektrische glazen
schuifdak met apart zonnescherm, de
sportieve lijn, zijn kracht, de rotsvaste
wegligging, onafhankelijke wielophanging en
het minieme onderhoud.
Vraag ons gerust over de Prelude, maar
neem er even de tijd voor. We raken er niet
over uitgepraat.
plus af leveringskosten
Opel Rekord 1.9 N2-drs1977
Cltroén GS met schuifdak1979
Toyota Carina 1600 2-drs1978
Mini 1100 SP1979
Renault 16 TL1976
Ford Escort 1600 Sport1977
Toyota Corolla 301979
Mazda 616 LN 4-drs. met LPG-Inst1976
Honda Civic 3-drs. automaat1978
Honda Accord 4-drs. automaat1978
Honda Accord L 3-drs1978-1979
Honda Accord L 4-drs. automaat1979
Datsun Cherry L 3-drs1979
Inruil - financiering - garantie
BERBO
Inruil - Financiering - Garantie
Moderne autotechniek, grote
functionaliteit en flexibiliteit:
dat zijn de veelzeggende
uitgangspunten geweest van
de Renault-constructeurs die
voor de moeilijke taak stonden
een geheel nieuwe bedrijfs
wagenserie te ontwikkelen.
Maar ze zijn erin geslaagd,
en hoe! Nog niet eerder in
de geschiedenis van de auto
mobielindustrie heeft een
fabrikant het gepresteerd zo'n
veelomvattend gamma als dat
van de Renaults Trafic en de
Renaults Master te presenteren.
Zoals reeds vermeld, er zijn
niet minder dan 77 standaard
versies. Van dit aantal zou het
een leek al gauw gaan duize
len, ware het niet dat de enor
me verscheidenheid aan
keuzemogelijkheden een
kwestie van doordachte combi
natie is. Een combinatie van
een beperkt aantal compo
nenten, die het totaalbeeld
van deze nieuwe Renaults
helder en duidelijk maakt.
De welluidende namen Trafic
en Master geven al meteen
een belangrijk verschil tussen
beide nieuwe Renaults aan.
Het Tralie-programma omval
bestel- en lichte vrachtwagens
met een laadvermogen van
800 tot 1000 kg. Voor het wat
zwaardere werk zijn er de
Masters, die een laadvermo
gen tussen de 1400 en 1800
kg bieden. Vanzelfsprekend
zijn ze ook voorzien van een
verschillende cabine, hoewel
beide types worden geken
merkt door een eigentijdse,
voor een bedrijfswagen bijna
sierlijke vormgeving. Snelheid,
comfort en betrouwbaarheid
stralen ze uit en dat zijn nu
juist de factoren waar het bij
dit type wagens op aan komt.
Afhankelijk van het doel waar
voor de wagen wordt gebruikt,
kan een bewuste keuze wor
den gemaakt voor voor- of
achterwielaandrijving. Bij
Renault is dat geen punt. Elke
Renault Trafic of Renault
Master kan naar wens worden
geleverd met één van beide
aandrijvingssystemen. Voor
allebei geldt dat ze voldoen
aan de zeer hoge eisen die
men daar heden ten dage
aan stelt.
Uniek is dat Renault de keuze
uit twee aandrijvingssystemen
paart aan het aanbod van dne
verschillende benzine- en
twee verschillende dieselmo
toren. Alle vijf zijn het beproef
de krachtbronnen, die in
andere wagens reeds hun
sporen hebben verdiend. De
benzineversies hebben een
cilinderinhoud van 1397 cm3
(van de Renaults 18TL en
18GTL), 1647 cm3 (van de
Renaults 18TSen 18GTS) of
1995 cm3 (van de Renault
20TS).
De diesels zijn de 2068 cm3
sterke motor van de Renault
20 Diesel en de 2445 cm3
grote Sofim-krachtbron die
Renault met andere automo-
bielconstructeurs ontwikkelde.
Hoewel hun prestaties alom
bekend zijn, sommen we ze
nog even voor u op: zuinig,
krachtig, geryisarm, soepel
en degelijk. U kiest de motor
en Renault zorgt ervoor dat
VIER VAN DE VELE RENAULTS TRAFIC: GOED VOOR EEN LAADVERMOGEN VAN 800 TOT 1000 KG
RENAULT DIJKWEL B.V.
EN VIER VAN DE VELE RENAULTS MASTER: GOED VOOR EEN LAADVERMOGEN VAN 1400 TOT 1800 KG.
hij in de carrosserie van uw
keuze komt te liggen: één van
de vele Trafics of Masters.
Hebt u al een keuze gemaakt
tussen Tralie of Master, voor-
of achterwielaandrijving,
benzine- of dieselmotor, dan
moet nóg een belangrijke
beslissing worden genomen:
hoe hoog. hoe lang en hoe
breed moet de wagen zijn én
welke opbouw wordt er ver
langd.
Ook op dit gebied bieden
de Tralies en Masters weer
vele mogelijkheden. Voor
beide typen kunt u kiezen uit
de 'gewone' of de verlengde
wielbasis, uit open of gesloten
wagens, uit een inrichting
voor personen- of voor goede
renvervoer en bij de Tralie
bovendien uit een normaal
of een verhoogd dak.
Deze maand verschijnen de
eerste Trafics en Masters al
op de markt. Binnen vier
maanden zullen vervolgens
alle versies met voorwielaan
drijving leverbaar zijn. En
aansluitend daarop maken
ook de wagens met achterwiel
aandrijving hun opwachting.
Rond september 1981dus
binnen een jaar, zullen alle
77 types leverbaar zijn.
Voldoet één van die 77
Trafics en Masters niet aan
de specifieke eisen die een
bedrijf aan een wagen stelt,
dan is er nog niets aan de
hand. Renault maakt zijn
wagens dan passend. Speciaal
voor dat doel worden al 55
speciale uitvoeringen gecon
strueerd, waaronder koelau
to's, glasauto's e.d. En dan
nog blijft het mogelijk - zoals
dat al lange tijd bij Renault
kon en kan - een wagen te
bestellen waarop precies dit
en precies dat zit wat aan één
van de bovenstaande ont
breekt. Uw Renault-dealer
weet er alles van!
Comfort verdient een
apart plaatsje in dit arti
kel over de nieuwe Tra
fics en Masters. Want
hoewel de functionaliteit
bij deze wagens voorop
blijft staan, is er bijzon-
dor veel aandacht be
steed aan de inrichting
van de cabine. Terecht,
want een beroepschauf
feur mag hoge eisen stel
len aan de omgeving
waarin hij een groot dool
van do dag zal doorbren
gen.
Do hoor C. Voshol,
directeur fleetowner- on
bedrijfswagenorganisatie
van Renault Nederland:
xDe eisen van do ge
bruiker zijn do laatste
jaren sterk toegenomen.
Hot comfort van de be
stuurder en de overige
inzittenden heeft in de
Trafics en de Masters
dan ook voel aandacht
gekregen. Je kunt in dit
geval rustig spreken van
een inrichting die in een
goede personenauto niet
zou misstaan. Ik noem
het overzichtelijke en
functionele dashboard,
do keuzo tussen stoHon
of kunstleren bekleding,
de gerieflijke stoelen,
kortom: do chauffeur
van een Trafic of Master
wordt mot comfort om
ringd/