„DELTA" AUTOBEDRIJF RENAULT INTRODUCEERT 77 NIEUWE BEDRIJFSWAGENS: DE TRAFICS EN DE MASTERS VIER MAAL KIEZEN VOORDE IDEALE BEDRIJFSWAGEN L AUTORIJSCHOOL LEST IN FIAT 131 Super turbo 9.999.- W.J.SONKE j 18.795.- flin. GILDEWEG 16 VLISSINGEN 01184-17130 SUZUKI Personen- en bedrijfsauto's SUZUKI SCHIPPER excl. BTW WEGENS n— INRUIL MET BOVAG- GARANTIE Een Honda heeft alle techniek die een moderne klassewagen moét hebben, maar een Hondais bovenal.... 'N HOOFDSTUK APART: HET COMFORT VAN RENAULT VAMOR+MI NIEUWS STUL RINIE VAANE teLOüSO 16893 N00REWEG266. 4353 GP MIDDELBURG depothouder van fe. E Köhler leermiddelen geen wachttijd voor rijlessen Diesel 2500 Uw Rat is een goede service waard bij: GARAGE BLAAS MARKT 45 MIDLELBURGOOtJO_ SC 100 GX de komplete snelle sportcoupé Dit alles voor slechts 7.950.- excl. B.T.W. af importeur Carry en Carry Plck-Up Plck-up uitvoering 7.500.- Belangstelling Maak vrijblijvend een proefrit bij Uw: DEALER r ir V ri Alleen met een proefrit kunnen we bewijzen dat achter het mooie uiterlijk een gave techniek schuil gaat. De Honda's staan bij ons klaar voor uw proefrit. Dé proefnt. Honda Prelude DOOR INRUIL OP HONDA Gildeweg 15-21 Vlissingen, tel. 01184-13995 x Keuze 1: Trafic of Master Wikken en wegen om de beste bedrijfswagen te vinden hoeft niet meer. U hoeft slechts vier maal te kiezen en u komt vanzelf terecht bij één van die 77 nieuwe Renaults Trafic en Renanlts Master, die aan alle eisen voldoet. In één klap introduceert Renault voor ieder doel een bedrijfswagen op maat! Keuze 2: Voor- of achterwiel aandrijving Keuze 3: Benzine of diesel Renault Master Keuze 4: Open of dicht, ruim of zéér ruim De eerste Trafics en Masters staan al klaar! Renault Trafic DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 29 OKTOBER 1980 210 Zweeds M.L.-station Gildeweg 13-Vlissingen Achter de Miro Tel. 12916 standaard uitgevoerd met o.a.: radio - getint glas - stof bekleding - toerenteller radio - ampèremeter - tijdklokje etc. brandstofverbruik 1 20 normale benzine Dit voor de aantrekkelijke prijs van incl. BTW de meest komplete, zuinige en goedkope bedrijfswagen. Standaard met o.a. links en rechts schuifdeur, grote ach terklep. Laag brandstofverbruik. af importeur Industriestraat 8-10, Goes (zuid) 01100-15415-b.g.g. 14987 Opel KadettRalley16S rood1979 Ford Escort 1300 L4-drs.aut rood met1977 Opel Rekord 2.0 S goud mei 4-drs1978 Ford Escort bestel rood1977 FordFlê»ta1100Lbl.mel1977 Ford1600Lwtt1976 Opel Ascona 16 N Mauw1976 Subaru 1400 Holllday bruin1977 VW Personcnbus beige 1975 \1\^ Ons bedrijf is elke dag ook zaterdag tot 18.00 uur geopend. AUTOMOBIELBEDRIJF Lambrechtstraat 19 - Middelburg Tel. 01180-13029-25467 Nu uit voorraad leverbaar Met de Prelude. Vijf versnellingen, een soepele pittige 1602 cc motor, voorwielaandrijving, met elektrische glazen schuifdak met apart zonnescherm, de sportieve lijn, zijn kracht, de rotsvaste wegligging, onafhankelijke wielophanging en het minieme onderhoud. Vraag ons gerust over de Prelude, maar neem er even de tijd voor. We raken er niet over uitgepraat. plus af leveringskosten Opel Rekord 1.9 N2-drs1977 Cltroén GS met schuifdak1979 Toyota Carina 1600 2-drs1978 Mini 1100 SP1979 Renault 16 TL1976 Ford Escort 1600 Sport1977 Toyota Corolla 301979 Mazda 616 LN 4-drs. met LPG-Inst1976 Honda Civic 3-drs. automaat1978 Honda Accord 4-drs. automaat1978 Honda Accord L 3-drs1978-1979 Honda Accord L 4-drs. automaat1979 Datsun Cherry L 3-drs1979 Inruil - financiering - garantie BERBO Inruil - Financiering - Garantie Moderne autotechniek, grote functionaliteit en flexibiliteit: dat zijn de veelzeggende uitgangspunten geweest van de Renault-constructeurs die voor de moeilijke taak stonden een geheel nieuwe bedrijfs wagenserie te ontwikkelen. Maar ze zijn erin geslaagd, en hoe! Nog niet eerder in de geschiedenis van de auto mobielindustrie heeft een fabrikant het gepresteerd zo'n veelomvattend gamma als dat van de Renaults Trafic en de Renaults Master te presenteren. Zoals reeds vermeld, er zijn niet minder dan 77 standaard versies. Van dit aantal zou het een leek al gauw gaan duize len, ware het niet dat de enor me verscheidenheid aan keuzemogelijkheden een kwestie van doordachte combi natie is. Een combinatie van een beperkt aantal compo nenten, die het totaalbeeld van deze nieuwe Renaults helder en duidelijk maakt. De welluidende namen Trafic en Master geven al meteen een belangrijk verschil tussen beide nieuwe Renaults aan. Het Tralie-programma omval bestel- en lichte vrachtwagens met een laadvermogen van 800 tot 1000 kg. Voor het wat zwaardere werk zijn er de Masters, die een laadvermo gen tussen de 1400 en 1800 kg bieden. Vanzelfsprekend zijn ze ook voorzien van een verschillende cabine, hoewel beide types worden geken merkt door een eigentijdse, voor een bedrijfswagen bijna sierlijke vormgeving. Snelheid, comfort en betrouwbaarheid stralen ze uit en dat zijn nu juist de factoren waar het bij dit type wagens op aan komt. Afhankelijk van het doel waar voor de wagen wordt gebruikt, kan een bewuste keuze wor den gemaakt voor voor- of achterwielaandrijving. Bij Renault is dat geen punt. Elke Renault Trafic of Renault Master kan naar wens worden geleverd met één van beide aandrijvingssystemen. Voor allebei geldt dat ze voldoen aan de zeer hoge eisen die men daar heden ten dage aan stelt. Uniek is dat Renault de keuze uit twee aandrijvingssystemen paart aan het aanbod van dne verschillende benzine- en twee verschillende dieselmo toren. Alle vijf zijn het beproef de krachtbronnen, die in andere wagens reeds hun sporen hebben verdiend. De benzineversies hebben een cilinderinhoud van 1397 cm3 (van de Renaults 18TL en 18GTL), 1647 cm3 (van de Renaults 18TSen 18GTS) of 1995 cm3 (van de Renault 20TS). De diesels zijn de 2068 cm3 sterke motor van de Renault 20 Diesel en de 2445 cm3 grote Sofim-krachtbron die Renault met andere automo- bielconstructeurs ontwikkelde. Hoewel hun prestaties alom bekend zijn, sommen we ze nog even voor u op: zuinig, krachtig, geryisarm, soepel en degelijk. U kiest de motor en Renault zorgt ervoor dat VIER VAN DE VELE RENAULTS TRAFIC: GOED VOOR EEN LAADVERMOGEN VAN 800 TOT 1000 KG RENAULT DIJKWEL B.V. EN VIER VAN DE VELE RENAULTS MASTER: GOED VOOR EEN LAADVERMOGEN VAN 1400 TOT 1800 KG. hij in de carrosserie van uw keuze komt te liggen: één van de vele Trafics of Masters. Hebt u al een keuze gemaakt tussen Tralie of Master, voor- of achterwielaandrijving, benzine- of dieselmotor, dan moet nóg een belangrijke beslissing worden genomen: hoe hoog. hoe lang en hoe breed moet de wagen zijn én welke opbouw wordt er ver langd. Ook op dit gebied bieden de Tralies en Masters weer vele mogelijkheden. Voor beide typen kunt u kiezen uit de 'gewone' of de verlengde wielbasis, uit open of gesloten wagens, uit een inrichting voor personen- of voor goede renvervoer en bij de Tralie bovendien uit een normaal of een verhoogd dak. Deze maand verschijnen de eerste Trafics en Masters al op de markt. Binnen vier maanden zullen vervolgens alle versies met voorwielaan drijving leverbaar zijn. En aansluitend daarop maken ook de wagens met achterwiel aandrijving hun opwachting. Rond september 1981dus binnen een jaar, zullen alle 77 types leverbaar zijn. Voldoet één van die 77 Trafics en Masters niet aan de specifieke eisen die een bedrijf aan een wagen stelt, dan is er nog niets aan de hand. Renault maakt zijn wagens dan passend. Speciaal voor dat doel worden al 55 speciale uitvoeringen gecon strueerd, waaronder koelau to's, glasauto's e.d. En dan nog blijft het mogelijk - zoals dat al lange tijd bij Renault kon en kan - een wagen te bestellen waarop precies dit en precies dat zit wat aan één van de bovenstaande ont breekt. Uw Renault-dealer weet er alles van! Comfort verdient een apart plaatsje in dit arti kel over de nieuwe Tra fics en Masters. Want hoewel de functionaliteit bij deze wagens voorop blijft staan, is er bijzon- dor veel aandacht be steed aan de inrichting van de cabine. Terecht, want een beroepschauf feur mag hoge eisen stel len aan de omgeving waarin hij een groot dool van do dag zal doorbren gen. Do hoor C. Voshol, directeur fleetowner- on bedrijfswagenorganisatie van Renault Nederland: xDe eisen van do ge bruiker zijn do laatste jaren sterk toegenomen. Hot comfort van de be stuurder en de overige inzittenden heeft in de Trafics en de Masters dan ook voel aandacht gekregen. Je kunt in dit geval rustig spreken van een inrichting die in een goede personenauto niet zou misstaan. Ik noem het overzichtelijke en functionele dashboard, do keuzo tussen stoHon of kunstleren bekleding, de gerieflijke stoelen, kortom: do chauffeur van een Trafic of Master wordt mot comfort om ringd/

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1980 | | pagina 10