.casWJJS, AUTOSCHADE onna AUTOBEDRIJF BRITANNIA B.V. DELTA VEERSEWEG 104 MIDDELBURG INDUSTRIEWEG 35 VLISSINGEN Automobielbedrijven 0IJKWEL B.V. 9 DE MUYNCK NIET GOED? AUTOTERUG! WITTE POMPEN Onze Top-autowasmachine al geprobeerd onan LET OP!! 99 de heer A. Jorritsma MERCEDES 300D Superbenzine Diesel „DE TOEKOMST" U komt toch ook even kijken zaterdag 1 maart autoshow bij Renault k AUTO RENAULT DIJKWEL VLISSINGS AUTOSCHADE BEDRIJF B.V. V/H VAN DER BILT 550.- korting UIT VOORRAAD LEVERBAAR wij beschikken over de modernste gereedschappen en spuit-droogcabine U krijgt volledige garantie op reparatie- en spuitwerk OP ALLE NIEUWE RITMO'S t/m 21-2-1980 welkom bij Industrieweg 19 - Vlissingen 01184-17736 WEGENS INRUIL MET B0VAG- GARANTIE\! Afscheidsreceptie SPECIALE AANBIEDING VEERSEWEG 104 - MIDDELBURG 01180-29955 INDUSTRIEWEG 35 - VLISSINGEN 01184-19810 z 7 cent goedkoper 2 cent goedkoper 1978: Datsun 120 Y Coupé Fll 9.750.- Opel Kadett City 9.750.- Ford Granada 2.0 L 18.000 Renault 16 TL 11.500.- Oldsmobile 18.000.- 1977: Ford 1600 GL 4-drs 11.500.- Toyota Corolla 30 7.500.- Mini Clubman 1100 20.000 km 5.900.- Chrysler 1307 GLS 30.000 km 7.750 Audi 100 LS13.000.- Suzuki GS 750 3.250.- Lada 1200 4.750.- Mercedes 300 D 27.500.- Fiat Mirafiori 131 7.900.- AlfaSud10.250.- Renault 14 TL9.500.- Alfetta 2.0 L 11.000.- Ford Taunus 1.3 2-drs7.500.- 1976: Mini 1000 4.500.- Peugeot 504 L 7.750.- Opel Rekord Caravan 7.500.- 1975: Ford Taunus 1.6 5.750.- Simca 1301 Special 2.500.- Toyota Carina 1600 4.750.- DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S Ford Taunus 1.6 1973 2250.- Opel Rekord Coupé 1974 3750.- Subaru 1400 1974 2000.- Morris Marina 1.8 Coupé 1973 2.500.- Chevrolet Malibu 1974 6.600.- Peugeot 204 Diesel break 1973 2.250.- Audi 100 LS 1973 3.750.- SHOWROOM PAUL KRUGERSTRAAT 237- VLISSINGEN 01184-19010 Auto's boven de f 4.000.- met BOVAG-garantie ANWB-gekeurd k DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 27 FEBRUARI 1980 211 Nieuwe topmodellen van Audi: 200 E en 200 T Het is merkwaardig dat in een tijd van energie-besparing en economische bezuinigin gen automobielfabrieken zon der schroom nog steeds nieu we prestige-modellen op de markt brengen. Mercedes en BMW lanceerden verleden jaar hun vernieuwde „S" en „7" klassen, Opel had daarvoor al een nieuw offensief geopend in de klasse top-modellen met de Senator en de Monza en vW/Audi (tegenwoordig VAG genaamd) introduceerde eind verleden jaar als nieuwe eigen inbreng in die prestigeklasse de nieuwe serie Audi 200. Kennelijk is er dus een duide lijke behoefte aan prestige- auto's bij de grote groep nota belen en industriëlen, die zich natuurlijk met name in Duits land manifesteren en voor wie de autokosten zonder meer als onkosten kunnen worden ge zien. Een andere verklaring is nauwelijks denkbaar, gezien de agressieve manier, waarop steeds meer automobielfa brieken een graantje van die exclusieve Mercedes-markt proberen in te pikken. Recentelijk hebben we wat uit voeriger met de nieuwe topmo dellen van Audi, de 200E en 200 Turbo kunnen kennismaken. Wagens, die als een direct ant woord gezien moeten worden op de Opel Senators en de BMW 7-series en zich ook uiterlijk als zodanig presenteren. Opmerke lijk is, dat evenals bij BMW met de jongste 7-serie, Mercedes met z'n nieuwe ,,S" klasse en Opel met de Senator/Monza, ook de Audi mensen bij de presenta tie aan de pers nadrukkelijk het accent legden op de bijzondere zuinigheid van de motoren van deze nieuwe wagens. Enerzijds het gevolg van een uitgekiende motorconstructie met brandsto finspuiting, anderzijds door de doordachte aërodynamische vormgeving van de nieuwe car rosserieën. Wat de nieuwe 200 E betreft mogen de technici van Audi niet eens klagen over het behaalde resultaat. De nieuwe 2144 cm3 vijfcilinder lijnmotor, voorzien van een brandstof-injectie systeem en goed voor een vermogen van 100 KW (136 PK) bij 5700 t/m haalt bij 100 km/uur, constante snelheid, 1 op 13 en even rustig rijdend, dankzij de 5e overdrive versnelling, bij 120 km/uur 1 op 11Maar in stadsverkeer consu meert diezelfde injectiemotor toch nog altijd een 1 op 6,9 en bij 140 km/uur - en dat is een mini mum uitnodigende snelheid voor zo'n auto - 1 op 8,5. Waardoor het gemiddeld verbruik toch weer op zo'n 1 op 8 9 komt te liggen. Maar welke eigenaar van de nieuwe Audi 200 E zal over die verbruikscijfers wakker liggen, wanneer hij al een investering van f 49.973,- heeft moeten doen om de wagen aan te schaffen. Bovendien lijkt ons die 200 E voor Audi nauwelijks een inte ressant wapen in de concurren tiestrijd met b.v. Opel (Senator) en BMW (7-serie), want de auto toont wellicht aardig, maar beslist niet anders dan de twee voor noemde concurrenten, maar biedt binnenin - en dan met na me voor de achterpassagiers bepaald minder been- en hoofdruimte dan de, alleen al in prijs, vergelijkbare modellen van de andere fabrikanten. Met de nieuwe 200 Turbo heeft Audi o.i. een veel sterkere troef in handen, want die auto biedt te genover de concurrenten ten minste nog als exclusiviteit en verkoopsargument een tech nisch bijzonder interessante tur bo-motor. Een krachtbron, die als basis gelkjk is aan de 2144 m3 vijf cilinder motor van de 200 E, maar die in deze uitvoering voorzien is van een injectie-sys teem met een turbo-bekrachti ger, waardoor het vermogen groeide naar 125 Kw (170 PK) bij slechts 5300 t/m hetgeen veel prestaties aan een grote mate van betrouwbaarheid koppelt. Die 200 Turbo met een accelera tie van 0-100 km/uur in 8,7 sec. en een top van 200 km/uur mag er best zijn, het is een bijzonder prettige wagen om in te rijden, veilig door z'n extra vermogen, ook op lage snelheden en snel en rustig op de lange afstanden. De klant moet voor die 200 T echter wel wat dieper in de buidel tasten, want hij wordt in ons land voor een catalogus-prijs van f 54.575,- op de markt gebracht en dat is helaas wel een pietsie meer dan in het thuisland Duits land, waar het rijke .wirtschafts- wunder" slechts DM 32.000 voor dit nieuwe topmodel hoeft neer te tellen. Geen wonder dan ook, dat onze oosterburen heel wat min der problemen hebben met het aanzienlijk hogere brandstofver bruik van die turbo, die bij 100 km/uur gemiddeld 1 op 11,5 ge bruikt, bij 120 km/uur 1 op 9 en bij 140 km/u 1 op 7,8, terwijl het ver bruik in de stad op rond de 1 op 6 ligt. Evenals alle modellen in het Audi-programma is ook de 200 een voorwiel-aandrijver. Knap in de gehele constructie van het onderstel is, dat de wagen - be halve een uitstekende weg lig ging en een bijzonder goed ver- ingscomfort - een prettige, exacte besturing heeft zonder enig merkbare reactie in het stuurwiel van het grote vermo gen, dat door de motor op de voorwielen wordt overgebracht. Belangrijk hiervoor is onder meer de geleidelijkheid waar mee de turbo z'n bijstand ver leent. Gen plotselinge extra ver mogenswinst bij b.v. 3000 tot 3500 toeren, maar reeds een as sistentie die aanvangt bij zo'n 1250 omwentelingen per minuut. Een weldoordachte, zeer posi tieve technische ontwikkeling van de nieuwe motor, waarin de ze zich ook van andere turbo's onderscheidt. Als echte prestige-auto is de nieuwe 200, van Audi uiteraard luxueus van uitvoering en afwer king. Uiterlijk valt de wagen op door z'n lichtmetalen velgen met brede 205/60 HR 15 banden, die door de brede zwarte kunststof bumpers en stootraden op de flanken, de twee forse elektrisch instelbare buitenspiegels en het rondom getinte glas. In de wagen omvat de basis-uitrusting onder meer: een velours bekleding, een gestileerde he mei bekleding met verzonken zonnekleppen, een digitaalklokje tussen de zonne kleppen, leeslampjes in de raamstijlen, elektrisch te bedie nen ramen, centrale deurver grendeling en een in de hoogte verstelbare bestuurdersstoel. In de basis-uitvoeringen behoren een vijf versnellingsbak met overdrive in de 200 E en een vijf- bak met een „power" hoogtever snelling in de 200 T tot de stan daarduitrusting. Een automaat is als optional extra verkrijgbaar, evenals nog een heel stel acces soires naar wens, zoals ver warmde stoelen en achterbank, een speedcontrol (tempomaat), airconditioning, een elektrisch te bedienen schuifdak en als be langrijkste het-ook bij Mercedes en BMW thans verkrijgbare ABS- remsysteem, het Anti Blokkeer Systeem. Een complete auto. met een compleet aanbod van extra's, die nieuwe Audi 200, maar op de turbo na nauwelijks revolutionair in de klasse super mobielen. Uw Renault-dealer I I Seisplein 5 Telefoon (01180) 28003 Middelburg ANWB-technokeuring aanwezig Renault 4L 1976 5250,- Renault 4 TL 1976 5250,- Renault 4 TL 1978 8950,- Renault 5 L 1976 6500,- Renault 5 TS 1978 11500,- Renault14 TL 1977 8950,- Ftenaultl 4 GTL 1978 13500,- Renault 12 TL 1976 7000,- Renault 12 TL 1978 8950,- Renault 12 TS break 1977 10750,- Renault 12 TS 1978 11000,- Renault 16 TL 1977 8950,- Renault 16 TL 1977 9950,- Citroen LNA 1978 7950,- Volkswagen Polo 1977 8250,- Mazda 818 S break 1976 5500,- Peugeot 304 SLS 1977 7950,- Gildeweg 16 Vlissingen Ervaren vakmensen maken uw auto als nieuw, ongeacht welk merk. U heeft uw auto daarom zo snel mogelijk weer beschikbaar. Natuurlijk regelen wij uw schade met de verzeke ring. Edisonweg 35 4382 NV Vlissingen Tel. 01184-65959 met drievoudige zekerheid: 1. Bovag garantiebewijs. 2. Fiat dealer-garantie. 3.6 maanden omruil-garantie. volgens voorwaarden omruil-garantie Fiat 128 1100 CL 1978 Fiat 127 3-drs1979 Fiat 128 1100 4-drs78-77-76 Fiat 131 1600 Spec1978 Fiat 131 1300 Spec1975 Fiat 128 Familiale 1974 Fiat 127 Sport 70 HP1978 Fiat 128 1300 Spec. 4-drs1978 1 Peugeot 504 1974 Honda Accord 3-drs1978 1 Mazda 6161975 1 Lancia Fulvia coupé 1.31976 1 Honda Civic 4-drs. 1500 1976 1 Volvo 244 DL1976 1 Volvo 66 GG GL Stat1977 1 Simca 1100 1972 1 Simca 1000 SR 1976 Ford 1600 L aut. 4-drs. rood met1978 Opel Kadett stat.car, geel1978 Ford 1600 L combi blauwmet1975 VW Combi beige1975 Mercedes 230 met veel acc., wit1977 Ford Taunus 2.0 L zilver1976 Ford 1300 L 4-drs. bruin met1975 BMW 2002, beige1974 Datsun Cherry 100A de luxe geel1977 Ford Escort 1100, bruin1972 Inruil en financiering mogelijk. Ons bedrijf is elke dag ook zaterdag tot 18.00 uur geopend. AUTOMOBIELBEDRIJF 9» Lambrechtstraat 19 - Middelburg Tel. 01180-13029-25467 directeur Prins Willem-Alexanderschool voor Christelijk M.A.V.O. Vlissingen. Vrijdag 29 februari 1980 zal de heer A. Jorritsma, wegens het berei ken van de pensioengerechtigde leeftijd, zijn functie als directeur van de Prins Willem-Alexanderschool voor Christelijk M.A.V.O. Vlissin gen beëindigen. Op bovengenoemde datum zal hem door het bestuur van de Vereni ging voor Christelijk M.AV.O. te Vlissingen een afscheidsreceptie worden aangeboden, welke wordt gehouden in hotel „Britannia", Boulevard Evertsen te Vlissingen van 16.00 tot 18.00 uur. (Ingang Kenau Hasselaarstraat). leder, die het op prijs stelt persoonlijk afscheid te nemen van de heer Jorritsma, als directeur van de Prins Willem-Alexanderschool voor Christelijk M.A.V.O. Vlissingen, is tijdens deze receptie hartelijk wel kom. RUIME KEUZE ANWB A GEKEURDE OCCASIONS CITROËN CX 2500 D Pallas met sch. dak 5 versn. stuurbekr1979 29.500.- CITR0ËN CX 2000 Super 1978 22.900.- CITROËN CX 2200 Pallas C matic met gasinstall1976 12.500.- AUDI 100 1974 2.250.- AUSTIN Allegro1978 7.500.- M0RRIS Marina 1.8 1975 1.900.- CITR0ËN 2CV 4 1976 3.700.- CITR0ËN GS Pallas1975 3.750.- CITR0ËN G Club1976 6.750.- CITR0ËN G Special1977 8.400.- CITR0ËN G Special1978 8.900.- CITR0ËN GS Club1974 3.250.- ALFA Romeo Altetta GT1976 10.900.- ALFA Sud L1975 3.250.- AUSTIN Allegro1975 2.900.- DATSUN 120 Y 4-deurs 1976 5.900.- DATSUN 120 Y Combi 1976 7.500.- DATSUN 180 B SSS 1977 11.250.- F0RD Taunus 1.6 L 1977 11.700.- FIAT 600 1975 1.900.- FIAT Polski 1977 5.750.- bj. 8-1978 km.st. 59.500, kleur groen o.a. elektr. schuifdak, stereo radio/cass. trekhaak PEUGEOT 304 S 1974 2.400.- PEUGE0T 304 GL 1976 6.900.- PEUGE0T 504 m. gasinst1973 1.750.- PEUGE0T 504 GLD Break1978 22.500.- SIMCA 1100 LE1977 SIMCA 1100 LS 5-deurs1975 SIMCA 1100 LS1974 SIMCA 1501 Combi1974 TOYOTA Corolla Sportswagon 1.6 1978 10.750 VW Polo L1977 7.950 6.900. 4.900. 2.000. 1.900. CITR0ËN CX 2400 Super 1977 14.500.- CITROËN G Special Break 1977 9.900.- CITROËN GS Club aut. 1978 12.500.- CITROËN G Special 1978 9.900.- CITROËN GS Club schuitdak 1977 9.900.- CITROËN GS Club 1976 7.700.- CITROËN G Special 1975 5.900.- CITROËN G Special 1977 8.900.-. CITROEN 2CV Spécial 1976 3.250.- CITROËN Ami super break 1976 4.900.- FIAT 127 1973 900.- MAZDA 616 1974 2.900.- OPEL Rekord 1700 station 1974 4.250.- SIMCA 1100 LS 1974 2.900.- SIMCA 1501 Special 1974 2.900.- TOYOTA Corolla 1976 6.500.- VW Passat LS 1974 4.250.- VW personenbus 1970 t.e.a.b. Voor auto's boven 4000.- geldt: ANWB gekeurd 3 of 6 maanden volledige garantie volle tank benzine enkele nieuwe CITR0ËNS GSA in diverse kleuren. O cc D LU LU m 5 4 4

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1980 | | pagina 9