CITROEN CSA, AIS HERBOREN Uitnodiging X A PAAUWENBURG B.V. autobedrijf nCATAA INRUILAUTO'S TOT 4000.- AUT0BEDRIJF PAUL KRUGER B.V DIVERSE GOEDKOPE AUTO'S TEGEN MEENEEM- PRIJZEN AUTOBEDRIJF CEVAAL aufoccasion NIET GOED? AUTOTERUG! AUTOBEDRIJF BRITANNIA B.V. 46,3 DE MUYNCK Onze Top-autowasmachine al geprobeerd Gebruikte auto's, ongebruikelijk goed. OKIES EN KEURH MAAR BIJ DE LADA DEALER! BOOB WITTE POMPEN Autobedrijf Paul Kruger b.v. AUTOGAS :s 12 maanden FIRST CLASS GARANTIE ONDERSTAANDE OCCASIONS 3 MAANDEN BOVAG-GARANTIE 2. Fiat dealer-garantie. Super benzine I Diesel ct. per Itr. door: fred v.d. vlugt 22 november t/m 1 december De spotlights staan bij ons gericht op de GSA: een nieuw gezicht 22 november is onze primeur een type met een vijfde deur Wij zijn blij hem U te kunnen tonen en hopen U te mogen verwelkomen Wilt U een proefrit? Dat is geen probleem Ook daarvoor hebben wij er een Koopt U een GSA op onze show dan krijgt U van ons een verrassing cadeau AUTOMOBIELBEDRIJF DIJKWEL B.V. Autoverzekering GERBRANDYSTRAAT 4 VLISSINGEN TEL. 01184-65496 Vert. H. Maljers 01189-1780 Test Peugeot 104 GL 1976 Audi 80 1974 Ford Escort 1973 Vauxhall Viva 1973 Citroën Club Break 1974 Simca 1000 LS 1975 Simca 1100 Tourist 1973 Simca 1100 Special 1974 Simca 1301 S 1974 Pres. Rooseveltlaan 745 Vlissingen, tel. 12008/64933 Toyota Celica ST Coupé1978 Toyota Corolla 301978 Toyota Corolla 30 Coupé1977 Toyota Carina 2-drs. de Luxe 1977 Toyota Corolla 20 1977 Toyota Corona Mark II 1977 Toyota Carina 2-drs. de Luxe 1976 DEMONSTRATIEWAGEN: Toyota Carina 2-drs. de Luxe 1979 12.000 km., kleur goudmetallic Honda Civic 3-drs. de Luxe Vauxhall Viva 2-drs. de Luxe Ford Escort 1.1 L Ford Taunus 1600 de Luxe Toyota Corolla 30 de Luxe Toyota Corolla 20 de Luxe 1977 1976 1975 1975 1975 1974 Mercedes 220D 1975 122.000 km in prima conditie Simca 1100 ES 2-drs. 1975 2.650.- Ford Taunus 1300 L 1973 850.- Datsun Cherry 1973 950.- Toyota MK II Coupé 1974 3.650.- Mazda 616 Coupé 1973 2.850.- Opel Ascona 1.61974 2.750.- met LPG-installatie Ford Escort 1100L250.- Renault R5 LS1975 3.950.- KLEIN VLAANDEREN 97 MIDDELBURG - TEL. 01180-12885 met drievoudige zekerheid: 1. Bovag garantiebewijs. 3. 6 maanden omruil-garantie. Industrieweg 19 - Vlissingen 01184-17736 7 Cent goedkoper 2 CCnt goedkoper Showroom Paul Krugerstraat237 Vlissingen 01184-19010 UIT VOORRAAD LEVERBAAR DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 2. NOVEMBER 1979 214 Negen jaar geleden ver scheen Citroën met de toen hoogst moderne GS op de markt. Een wagen die niet alleen vanwege zijn uiterlijk opviel, maar ook doordat hij het unieke veersysteem van Citroën heeft, waarmee hij de enige wagen met luchtvering in zijn klasse is. Het een en ander resulteer de in 1970 in de verkiezing tot „auto van het jaar". Wat toentertijd ook opviel aan de GS is, dat deze wa gen weliswaar een schuin aflopende achterzijde heeft, maar geen achterdeur en wegklapbare achterbank. Het laatste is in 1977 inge voerd, maar tot de achter deur heeft de GS moeten wachten tot de autotentoon stelling van Frankfort in sep tember van dit jaar. Gelijktij dig voerde Citroën nog een aantal verbeteringen door, zodat een enigszins veran derde naam, GSA, volledig is gerechtvaardigd. Uiterlijk wijkt de GS A van de GS onder meer af door de veranderde kunststof bum pers die probleemloos een parkeerstootje kunnen op vangen. De grille is eveneens vernieuwd en er zijn be- schermstrips op de zijkanten bijgekomen. Aan de achter zijde valt de grote achterdeur op die toegang geeft tot de variabele kofferruimte. Met de achterbank naar beneden is een ruimte beschikbaar van 1400 liter. De achterruit is groter ge worden en er zijn nieuwe achterlichten gemonteerd met ingebouwde achteruitrij- lampen en mistachterlichten. Chroom is vrijwel helemaal vermeden. Ook het interieur is flink onder handen geno men. De voorstoelen zijn ver beterd en daardoor nog comfortabeler en er is een conpleet nieuw dashboard gemonteerd met enkele in het oog springende kenmerken. Op het instrumentenpaneel is een afbeelding van de GSA in doorsnede aangebracht met daarbij de nodige waarschu- wingslichten en pijlen die aangeven wat mis en waar dat mis is. Voorts heeft de GSA links en rechts van het stuurwiel een zogenaamde satelliet zoals die ook is toe gepast in de vorig jaar ver schenen Visa. De satellieten bevatten allerlei schakelaars waarmee de lichten etc. kun nen worden bediend. Ook de kijkglazen zijn weer in de GSA te vinden. Eén geeft de snel heid aan en de andere het toerental. Leuke instrumen ten, maar moeilijk af te lezen. Normale meters zijn zonder meer duidelijker. Voorin staat een 1,31 liter versie van de bekende vierci- linder luchtgekoelde boxer motor. Deze versie was al be kend in de X3. Nu wordt hij in alle typen GSA gebruikt. De twee nog resterende GS-mo- dellen houden de oude motor (1130 cm3). De GSA X3 wordt stan daard uitgerust met een vijf versnellingsbak, die op de andere modellen als extra le verbaar is. De eindoverbren- ging van de X3 is wat korter dan die van de overige typen. Bij de X3 ligt het accent der halve meer op de acceleratie dan op de topsnelheid. Wat niet zo gek is, gezien het feit dat de X3 de sportieve GSA is. Bij de andere modellen is de 1,3 liter vierpitter gekop peld aan een handgescha- kelde vierbak danwel een semi-automaat. De over brengingsverhoudingen zijn zodanig gewijzigd, dat de snelheid in de vierde versnel ling per 1000 motortoeren hoger ligt dan bij de GS. In de vijfde versnelling ligt die snel heid per 1000 toeren in de vierde versnelling zelfs een procent of twintig hoger. Een spaarversnelling derhalve. Bij de X3 is de eindover- brenring eodanig kort gehou den dat de vijfde versnelling veel minder een overdrive is dan bij de andere typen. Ook ,hier is de keus in het geval van de X3 weer duidelijk voor sportief rijden, terwijl bij de andere typen de economie en de geruisloosheid (het com fort) prevaleren. In de praktijk blijkt de GSA inderdaad opmerkelijk stil. Zeker wanneer je realiseeert dat voorin een luchtgekoelde motor staat die per definitie meer lawaaiig is dan een wa- tergekoeid exemplaar. Het verbruik is volgens fabrieks- opgave overigens met de vijf- bak eigenlijk niet gunstiger dan met de vierbak. Dit is een gevolg van het feit dat bij de snelheden die bij de meting zijn aangehouden (maximaal 120 km/uur) de vijfbak nog niet volledig tot zijn recht komt. De motor draait dan nog niet in het gebied waar hij zijn hoogste rendement heeft. A Middelburg Veerseweg 104 tel. (01180) 29955 Vlissingen Industrieweg 35 tel. (01184) 19810 Is uw auto jonger dan 3 jaar en u bent ouder dan 23, dan gelden deze pre mies na 5 of meer scha- vrije jaren. Cat.waarde WA All.r. 8.000 191 422 10.000 207 474 12.000 226 541 14.000 238 595 16.000 265 671 18.000 273 721 Voldoet u niet aan boven staande voorwaarden, bel dan toch voor gun stige premie-opgaaf. DICK SCHINKEL ASSURANTIËN Paspoortstraat 18. Oost-Souburg 01184-64455 <r> r*- CD E j* to O T~ cb CD C/D Celeste 2000 1977 Celeste 1600 1978 Renault 5 TL 1977 Audi 80 LS1976 Lancer 1976/77 Sigma 2000 GLX1978 Toyota Carina 1976/1977 Datsun 120Y1977 Opel City1976 Renault 5 GTL 1978 Lada- en Zastava-dealer voor Walcheren Dampoortstraat 12 Middelburg Tel. 36815 op volgens voorwaarden omruil-garantie Diverse Fiat 127 2- of 3-deurs. Normale of speciaal uitvoering in diverse prijzen. Fiat 128 1100-1300 in 2-deurs 4-deurs of Panorama-uitvoering in Lusso of comfort Lusso uitvoering, bouwjaar van 1974 tot 1978. Prijzen van 2000 t/m 8950 Fiat 131 Mirafiori in 2 en 4-deurs uitvoe ring, ook in 1600 cl Panorama. Bouwjaar van 1975 t/m 1978. Prijzen van 4900 t/m 11.750.- DEZE WEEK KRIJGEN WIJ NOG BINNEN Diverse typen Fiat 127 in 2- en 3-deurs Fiat 128 2- en 4-deurs 73 78 Fiat 128 1300 Fam 1974 Fiat 131 2- en 4-deurs 1975 1978 Fiat 132 1800 GLS 1975 Daf 66 1973 Daf 66 GL stationcar 1977 Zastava 750 S 5800 km 1979 Mazda 616 4-deurs 1975 Mazda 818 stationcar 1976 Citroën 2CV4 1975 Renault R 16 TL 1975 Austin Allegro 1300 1977 1975 Chrysler 2000 Aut 1973 Sunbeam 1500 TC 1974 Simca 1000 Rally 1974 Toyota 1000 1973 FIAT Specialisten met aandacht voor U. 1978: OPEL KADETT SPECIAL COMBI10.500.- HONDA ACCORD 30.000 KM 13-500.- YAMAHA 500 CC 4.000.- RENAULT 16 TL11.500.- 1977: FIAT 128 20.000 km6.900.- FORD TAUNUS 1.6 4-DRS 11.500.- VW PASSAT LS 11.500.- MINI CLUBMAN 1100 20.000 km6.900.- OPEL REKORD 1700 BESTEL 5.650.- ALFA SUD11.500.- SIMCA FOURGENETTE 3.900.- RENAULT 14 TL9.500.- ALFETTA 2.0L11.000.- FORD TAUNUS 1.3 2-drs7.500.- 1976: MAZDA 1300 COMBI3.750.- CITROËN GS SPECIAL 60.000 KM 6.750.- FORD TAUNUS 1600 L COMBI8.900.- OPEL KADETT 6.900.- HONDA CIVIC6.500.- ALFA SUD Tl7.500.- PEUGEOT 504 GL 7.750.- 1975: FORD TAUNUS 1.6 5 750- BMW2002 TI11.000!- Simca 11003.500,- Simca 1301 special3.500,- aanhangwagens vanaf 1.650.- excl. B.T.W. DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S Renault 1973 2 000- CHRYSLER 160 1974 2.000- PEUGEOT 504 STATIONCAR 1973 5 000 - PEUGEOT 304 S 19732.750.- 1972 AUDI 100L 2.000.- Auto's boven de f 4.000.- met BOVAG-garantie ANWB-gekeurd

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1979 | | pagina 14