Polonez: veel auto voor concurrerende prijs A NIET GOED? AUTO TERUG! M0T0R- SPRINT- RECORDDAG te Vlissingen TE KOOP DOOR INRUIL ENKELE GUNSTIG GEPRIJSDE AUTOMOBIELEN AUTOBEDRIJF WOUTERS AUTOBEDRIJF BRITANNIA B.V. AUTOMOBIELBEDRIJF CEVAAL MITSUBISHI r PAAUWENBURG B.V. SEHV. STATION TEXACO 2. Fiat dealer-garantie. 3. 6 maanden omruil-garantie. Zondag 22 juli 1979 Gebruikte Wagens M. de Dreu Co b.v. SHOWROOM Oostperkweg 25- Tel. 01180-15370 Kanaalstraat 75 - tel. 67658-61844 OOST-SOUBURG Dealer van: SUBARU SKODA POLONEZ FSO RONDVAART PER LUXE SALONBOOT „MADELEINE" AUTOBEDRIJF VOOR EEN GOEDE GEBRUIKTE AUTO NAAR AUTOBEDRIJF NEUFÊGLISE met drievoudige zekerheid: 1. Bovag garantiebewijs. Industrieweg 19 - Vlissingen 01184-17736 FIRST CLASS OCCASIONS BIJ UW T0Y0TA-0FALER SPECIALE AANBIEDING OPEL KADETT SPEC. 16 S georganiseerd door M.S.V. „De Uit laat" en A.M.S.C. „Expliosion" on der auspiciën van de K.N.M.V. Aanvang training: 10.00 uur Aanvang wedstrijd: 13.00 uur Ford Granada 2000 L automatic 57000 km 1975 8750.- Ford Capri 2300 Ghia wit 35000 km 1977 16750.- Ford Escort RS 2000 16500 km 1977 15900.- Ford Fiesta 1100 S17000 km 1978 11900.- Ford Escort 130019000 km 1976 7750.- Ford Taunus 2000 GL 6 cil37600 km 1976 12900.- Ford Taunus 2000 GL 4 cil43000 km 1976 12500.- Consul 1700 L combi76000 km 1974 6750.- Ford Fiesta 1100 Sport48.000 km 1977 9500.- Ford Capri 2300 Sport31.000 km dec. 1976 13.500.- Ford Escort 1600 Sport 22000 km 1978 12900.- Ford Fiesta 1100 Sport 23000 km 1978 11900.- Ford Escort 1100 Luxe22000 km 1976 7500.- Ford Taunus 1600 Ghia, 4-deurs27000 km 1977 14250.- Ford Taunus 1600 L 2-deurs 27000 km 1977 12250.- Ford Taunus 1600 Luxe28500 km 1977 10250.- Ford Capri 1600 Sport59000 km 1977 14850.- Ford Granada 2300 Luxe met LPG-installatie 79000 km 1975 7850.- Toyota Corolla 30 de Luxe 29000 km 1975 Ford Taunus 1600 L 2-deurs, radio71000 km 1972 Ford Taunus 1600 L Coupé rood84000 km 1972 Ford Taunus 1600 L 4-deurs groen50000 km 1973 Peugeot 104 GL 4-deurs, rood.1974 Simca 1100 LS geel34000 km 1975 Simca 1100 LE groen 4-deurs57.000 km 1976 VW Passat TS 5-deurs 70000 km 1976 Ford Fiësta 950 L-52000 km 1977 VW Golf LS 4-drs. blauw47000 km 1976 VW Scirocco GTI49.000 km 1976 11.500.- Ford Granada 2000 L 4-deurs1975 .6000.- Opel Kadett 1200 special52.000 km 1976 7500.- 5900.- 3000.- 3000.- 4500.- 3500,- 4250.- 3650.- 8350.- 8900,- 8900.- Service, Zusterstraat 34, Middelburg, Tel. 01180-12972 Off. Ford dealer voor Middelburg en omgeving FIAT 128 3 P 6.850.- LADA 1200 3.250.- FORD FIESTA 1100 8.500.- SUBARU 1400 DL 8.250.- FIAT 125 P 4.500.- RENAULT T0Y0TA SK0DA CITROEN NSU 4 TL CARINA 1600 L S 100 DYANE4 1200 7.400.- 10.400.- 4.000.- 1.950.- 350.- VW POLOL 6.650.- VAUXHALL CHEVETTE L 6.750.- OPEL KADETT SPECIAL 6.250.- MAZDA 616 AUTOMATIC 8.400.- TOYOTA COROLLA 1800 900.- SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 18 JULI 1979 213 Wie de Polonez aanschouwt zal ongetwijfeld verrast zijn, dat zo'n fraaie, sierlijk gelijnde wagen met een zekere distinc tie uiteen land komt, waar men zovele jaren conventionele modellen heeft gebouwd. Ui terlijk toont die Polonez beslist een eigen gezicht. Een vorm geving die modern is, een ze kere aërodynamische lijn bezit met wellicht een iets te hoge achtersteven, opvallend veel glasoppervlak heeft en een duidelijke herkenbaarheid door de dominerende, mat- zwarte, schokabsorberende kunststofbumpers en de flankstrips die voor extra be scherming van de carrosserie moeten zorgen. Met een lengte van 4m27 maakt die Polonez beslist een volwassen indruk. Voorlopig biedt men de koper voor een uiterst concurreren de prijs 14.495,-!) een fraai gestyleerde en bovenal zeer ruime auto aan. Binnen in de wagen, waar vóór alles ook de keurige afwerking opvalt, vin den voor- en achterpassagiers meer dan voldoende been- en hoofdruimte. Bestuurder en bijrijder hebben de beschik king over comfortabele, brede fauteuils met een goede zijde lingse steun en uitstekend verstelbare rugleuningen, die traploos tot in de slaapstand kunnen worden neergeklapt. Ook de achterbank is zeer comfortabel, medereizigers kunnen diep in de - met ve lours beklede - zittingen weg- zekken. Alleen de voor export extra gemonteerde, met zwart kunstleer overtrokken, hoofd steunen doen wat kil en goed koop aan en verstoren in feite de aanblik van het zo verfijnd afgewerkte interieur. De Polonez is in feite - zeker gezien z'n aantrekkelijke prijs - bijzonder compleet uitgerust. Zo vindt men bijvoorbeeld stan daard halogeen mistlampen vóór, zijn zowel dashboardkastje als kofferruimte van een lampje voorzien, is de voorruit van ge laagd glas, kan de stuurkolom in de hoogte worden versteld, zijn de vier portieren bij het openen voorzien van lichtgevende rode reflectoren, is de tankdop afsluit baar en werkt de lichtschakelaar automatisch via het contactslot, zodat de auto nooit met de lichten aan alleen geparkeerd ach terblijft. Sinds we, ruim een jaar geleden, met de eerste prototy pen van de Polonez kennis maakten, is door de fabriek een groot aantal veranderingen doorgevoerd, veelal als gevolg van wensen, kenbaar gemaakt door autojournalisten uit de Westeuropese autowereld. He laas heeft men aan twee verlan gens nog geen gehoor gegeven: montage van grotere ruitenwis- serbladen - zeker noodzakelijk - en een grotere buitenspiegel, die in verband met een tamelijk bre de „dode" hoek bij de nogal forse achterspijlen in feite onmisbaar is. Het is vaak erg moeilijk om achter de filosofie van een nieuw model auto te komen. Uit de voorgaande beschrijving van vormgeving en uitvoering moet namelijk duidelijk geworden zijn dat de Polen kosten noch moeite gespaard hebben om de nieuwe Polonez aan een modern koets werk te helpen. Natuurlijk spelen financiële achtergronden een belangrijke rol bij een beslissing om al dan niet op een nieuwe auto ook het onderstel aan te passen, maar we vinden het per soonlijk niet het allerverstandig ste •besluit om die Polonez - naast de acceptabele voorwiel- ophangingsconstructie - de langzamerhand toch wel klassie ke starre achteras met de half-el liptische bladveren uit de 125 P zonder meer over te nemen. Dit beïnvloedt namelijk het weggedrag van de nieuwe Polo nez. In snel genomen bochten helt de carrosserie flink over en de achteras is zeker niet vrij van dribbelverschijnselen. Een euvel dat zich ook voordoet op wego- neffenheden, bij kleine duidelij ker dan bij grote. De vering en daarmede het comfort is onder normale rij-omstandigheden re delijk, de schokdemping zou ons inziens wat beter en minder stug dienen te worden afgesteld. De nieuwe Polonez is voorlo pig uitgerust met de 1481 cm^ viercilinder-lijnmotor uit de Polski 125 D. Die krachtbron is op en- kele punten gewijzigd, zoals een kleine verandering van de ver brandingskamers en wijzigingen aan de 2-traps valstroom We bercarburateur. Het vermogen veranderde niet door deze in greep: 55,9 kW (76 pk) bij 5250 omw/min. In de komende jaren zullen een nieuwe 1600 cm3, 1800 cm3 en een 2-liter voor de Polonez-serie in produktie wor den genomen. Een dieselmotor is echter vóór 1983 niet te ver wachten. De huidige krachtbron is in de 1140 kg zware wagen geen hoogvlieger, maar de prestaties staan voor een niet meer supermoderne motor op een redelijk niveau. We noteer den bijvoorbeeld een acceleratie van stilstand tot 80 km/uur in 11,5 sec. en tot 100 km/uur in 18,7 sec. De topsnelheid ligt dicht tegen de 155 echte km/uur, waarbij opgemerkt dat de snel heidsmeter zeer nauwkeurig aanwijst. Die prestaties worden echter niet op de meest soepele wijze behaald. De motor mist duidelijk de verfijning van een moderne kopklepper met boven liggende nokkenas en een car- buratie met uitgekiende sproeiers. Het brandstofverbruik ligt, gezien in het licht van die prestaties niet eens zo zuinig. Goed, op lagere snelheden kan men bij een uiterst rustige rijstijl bij een constante snelheid van 80 km/uur wel 1 op 12,5 halen, bij '100 km 1 op 10,9 maar het ge middelde testverbruik lag toch aanzienlijk hoger dan we ver wacht hadden, hoofdzakelijk omdat de auto boven de 100 km/ uur nogal progressief consu meert. □□cciölfe"It i nnaa npgjD nn|ODogj nnnnn* J naar het Veerse meer. Afvaarten Middelburg tegenover het station iedere dag tot 23 sept. 's morgens 9.30 uur 's middags 14.00 uur, duur v/d tocht ruim 3 uur (za terdag en zondag geen morgentocht). Kaarten ver-, krijgbaar aan boord M.S. Madeleine „plaatselijke V.V.V.'s en Reisburo's op Walcheren. Inlichtingen: PASSAGIERSDIENST DIJKHUIZEN B.V. Bout. Evertsen 42 Vlissingen tel. 01184 14790- 12981 MOTORS CORPORATION Gerbrandystraat 4 - Telefoon 01184-65496 Vertegenwoordiger: H. Maljers - Vlissingen - Telefoon 01189-1780 Mitsubishi Celeste1977 Lancer 1400 GL1977 Vauxhall Chevette L1977 Vauxhall Chevette 1976 Toyota Carina1977 Lancer 1200 1977 Toyota Corolla 30 Luxe 1977 Ford Taunus 1.6 L 1976 Ford Fiesta1977 Toyota Corolla1976 Ford Fiesta1977 Lancer 1200 S1978 Peugeot 104 [.1973 Peugeot 304 S 1973 INRUIL - FINANCIERING - GARANTIE Vrijdagavond kijk- en koopavond Buick Century met gastinst1976 Chevrolet Caprice1977 B.M.W. 2800 L 1975 B.M.W. 2800 L 1977 B.M.W. 518 1976 Mazda 13001975 Volvo 244 DL1976 Renault 12 T.L1977 Renault 1975 Vauxhall Viva'1974 Fiat 131 1977 Peugeot 504 stationwagen1976 Austin Mini 1100 Special1977 Peugeot 204 Diesel1975 Motorfiets Honda Garantie - inruil - financiering Scheldestraat 45 - Vlissingen Tel. 01184-14831 volgens voorwaarden omruil-garantie Div. Fiat 131 - 1300- 1600 2- en 4-drs1975-1977 2 Fiat 131 Familiale 1976-1977 Div. Fiat 128 1100 - 1300 1974-1977 Fiat 128 Panorama 1974-1977 Div. Fiat 127 2 en 3-drs1973-1978 1 Opel Rekord 2000 4-deurs1977 1 Peugeot 3041977 1 Ford Escort automatic 16.000 km1976 1 Ford Escort slechts 6 mnd. oud1979 1 Datsun Cherry1976 Div. type's Ritmo's 131 - 132 diesel v.t voorraad leverbaar. SPEC. AANBIEDING Lamcia H.P.E. nieuw met aantrekkelijke korting FIAT Specialisten met aandacht voor U. 12 MAANDEN GARANTIE Toyota Corolla 30 2 drs. de Luxe 1978 Toyota Corolla 30 4 drs. de Luxe 1977 Toyota Corolla 30 2 drs. de Luxe 1975-1976-1977 Toyota Corona Mark II 1977 Toyota Carina 1600 de Luxe 2 drs1976-1977 Toyota Corolla 20 de Luxe 1977 Toyota-Corolla 30 Hardtop Coupé 1977 Toyota 1000 Spec, de Luxe 1975-1976 Toyota 1600 Sp'ortswagon de Luxe 1977 3 MAANDEN GARANTIE Horrda Accord 3-drs sept. 1978 Opel Kadett Coupé 1977^ Honda Civic 3 drs1977" Mitsubishi Celeste ST 1600 3 drs1976 Vauxhall Viva 2 drs. 1976 Ford Taunus 1600 L 2 drs1975 Ford Escort 1.1 L 1975 Datsun Cherry 100 A de Luxe dec. 1974 Austin Allegro 1300 S met schuifdak 1974 Datsun Cherry 100 A de Luxe 1973* Fiat 128 S Coupé 1972 Ford Escort 1300 L 1972 april 1979 slechts 4000 km, kleur: goud - metallic Klein Vlaanderen 97, Middelburg INRUIL- FINANCIERING. Tel. 01180-12865 INRUIL - FINANCIERING - LEASING Klein Vlaanderen 97, Middelburg, tel. 01180-12865 donderdag koopavond Alle bekende sprinters aanwezig. Circuit: Vlissingen-Oost Europaweg Zuid nabij Hoechst Borden volgen „Van Cittershaven" Toegangsprijs 7.50 incl. programma; kinderen 2.50 GEVRAAGD VOOR INRUIL: Toyota Corolla 20 1973 - 1974 - 1975 Het gaat hierbij om gebruikte Toyota's tot max. 4 jaar vanaf 5.000,- die minder dan 50.000 kilorAeter gelopen hebben. km 37.000 1975 km 60.000 1975 km 29.000 1977 km 22.000 - 1977 km 36.000 - 1976 km 28.000- 1977 km 23.000 km 19.000 goed rijdend 1977 1977 1974 1971 km 48.000 1975 km 40.000 1976 km 76.000 1975 in staat van nieuw km 57.000 1976 in goede staat verkerend 1971

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1979 | | pagina 11