0RENAULT Auto Renault DIJKWEL B.V autoccasion NIET GOED? AUTOTERUG! autobedrijf Tijdens uw vakantie in een AUTOBEDRIJF BERBO NIEUWE HONDA rijden? DAT KAN! Renault 30 TX: meer luxe, hogere prestaties DUKWEL BUESn - AUTOBEDRIJF BRITANNIA B.V. Van een onzer relaties bieden wij te koop aan; MIlfuBISHI PAAUWENBURG B.V. Uw Renault dealer: Gildeweg 16 VLISSINGEN 01184-17130 SERV. STATION TEXACO G.P.M. JANSSENS AUTOMOBIELBEDRIJF VLISSINGEN N.V. VOOR EEN GOEDE GEBRUIKTE AUTO NAAR AUTOBEDRIJF NEUFËGLISE met drievoudige zekerheid: 1. Bovag garantiebewijs. 2. Fiat dealer-garantie. 3. 6 maanden omruil-garantie. Industrieweg 19 - Vlissingen 01184-17736 1 Chevrolet Impala Dampoortstraat 12 Middelburg Tel. 36815 COMMODORE BERLINA AUT. Nu 27.000.- INNOCENTI 90 L Nu 10.500.- AUTOBEDRIJF Nu uit voorraad te leveren. Honda Civic 3 drs. E luxe en automaat Honda Accord 3 of 4 drs. L of Automaat Honda Prelude 2 drs. L of aut. GILDEWEG 15 VLISSINGEN TEL. 01184-13995 Tevens 15 jonge gebruikte Honda's 3CHELDEB0DE VAN WOENSDAG 4 JULI 1979 210 Sinds begin dit jaar heeft Re nault een nieuw vlaggeschip: de 30 TX, een inspuitversie van de 30 TS met een standaarduitvoe ring, behalve de wat meer pres taties leverende motor, een aantal extra voorzieningen, die vooral het comfort voor bestuur der en passagiers dienen te ver hogen: een verbeterd verwar- mi ngs- en ventilatiesysteem, luxere bekleding, extra opberg- vakken in de rugleuningen van de voorstoelen, een centrale vergrendeling tevens voor de tankdop en achterklep en een met leer bekleed stuurwiel. Van de 30 TS onderscheidt de nieuwste prestigewagen van Renault zich verder door licht metalen wielen, een vijf-versnel lingsbak standaard en de niet geringe méérprijs van 4.305. Wanneer we de prestaties van de 30 TS en de 30 TX naast elkaar zetten, dan zien we een wat snellere acceleratie van 0 tot 100 km/uur, 10,4 sec., te gen 11,1 sec.; een topsnelheid die nu op 185,5 km/uur ligt en een brandstofverbruik dat van 1 op 7 gemiddeld bij de TS stijgt tot 1 op 7,9 bij de TX. Vooral de standaard 5e ver snelling, die als overdrive fun geert (0,821draagt zeker bij tot het gunstiger verbruik, ter wijl ook de meer geruisloos heid op rekening geschreven kan worden van die vijfde ver snelling, die men in de TX-uit voering gerust ook al op lagere snelheden kan gebruiken. Het maximum koppel bedraagt 214 Nm (21,8 mkg) en wordt bij 3000 omw./min. al bereikt, waardoor onder meer de hoogste versnelling al vroeg kan worden ingeschakeld. We noteerden zelfs een tijd van 36 sec. om in de vijfde van 40 tot 140 km/uur op te trekken. Natuurlijk is een TX met een brandstofverbruik van 1 op 8 geen uitgesproken zuinige wa gen, maar het cijfer ligt alleszins redelijk in het totaal beeld dat de 6 cilinder klasse toont. Wie erg voorzichtig rijdt, kan trouwens bij 1 CO km/uur zeker een gemiddeld verbruik van 1 op 9,8 halen, bij 120 km kruissnelheid nog wel 1 op 8,5. Over het comfort in de wagen is al zijdelings gesproken. De vering is toch nog soepel, de werking van de schokdempers zonder meer uitstekend en grote en kleine wegoneffenheden wor den goed verwerkt. Van een auto in deze klasse mag in feite ook niets anders verwacht worden. Een bijdrage tot het comfort is ook de grote geruisloosheid van de motor wat echter weer tot ge volg heeft, dat de niet zo heel erg aërodynamische carrosserie op hoge snelheden wel windgeruis laat horen. Zijn de goede rij-eigenschap- pen al een daadwerkelijke bij drage tot grotere veiligheid, op het lijstje actieve veiligheids voorzieningen staan uiteraard ook de remmen en Renault zou Renault niet zijn, wanneer ook niet op de zo vermogensvolle 30 TX een stel uitstekende remmen zouden zijn gemonteerd. Rond om heeft de wagen schijfrem men met natuurlijk een servo- rembekrachtiging en een belas- tingafhankelijke remkrachtbe- grenzer op de achterwielen. De schijven aan de voorzijde zijn bovendien voorzien van extra ventilatiespleten voor koeling. De bereikbare remvertraging is zeer hoog, de pedaaldruk licht en goed doseerbaar en ook na veelvuldig remmen blijft de wa gen een kaarsrechte remweg houden. Over het uiterlijk van de wagen hoeft nauwelijks nog wat gezegd te worden. De carrosserie is strak gelijnd zonder opvallende ken merken en zo langzamerhand genoegzaam bekend. De TX on derscheidt zich van de TS door de lichtmetalen wielen en door het typeplaatje achterop, andere uiterlijke verschillen zijn niet aanwezig. Binnen in de wagen zijn de verschillen tussen de twee uit voeringen iets duidelijker aan wezig. zoals reeds in de inleiding vermeld. Het interieur van de TX is niet alleen luxueus, het is ook zeer royaal met de - als altijd— voortreffelijk zittende voorfau teuils en een zeer comfortabele achterbank waar medereizigers over voldoende been- en hoofd ruimte kunnen beschikken. De voorstoelen zijn verstelbaar, de rugleuningen zijn geheel traploos neerklapbaar en ook de hoofd steunen zijn instelbaar. Voor de achterpassagiers zijn de hoofd steunen in de rugleuning inge bouwd. Samenvattend kunnen we zeggen dat Renault met de 30 TX een zeer comfortabele, ui terst plezierig rijdende auto aan het topmodellenpro- gramma heeft toegevoegd. De vele extra's, zoals de centrale elektrische vergrendeling, de van binnenuit elektrisch ver stelbare buitenspiegel, de ver stelbaarheid van de koplam pen, het getinte glas rondom, de elektrisch te bedienen zij ruiten voorin, de keurige af werking van bekleding en vloerbedekking, om maar en kele standaardaccessoires te noemen, geven bij elkaar een extra dimensie aan deze wa gen. Men moet daar dan echter wel 33.300 voor neertellen, plus 2.400 indien gewenst voor een automaat, of 2.885 voor kunstleren bekleding, 585 voor een metallic kleur en/ 1.380 voor een schuifdak. De klant is koning en mag het zelf bepalen. De wagen toont een duidelijk onderstuur karakter, dat wil zeg gen dat de neus van de auto bij het bochtenwerk wel rechtuit wil en dat dus de bestuurder duide lijk moet insturen. Ons inziens nog altijd een zeer veilige stuur- karakteristiek, omdat in extreme situaties, wanneer te snel een bocht genomen wordt en te ver wordt ingestuurd de automati sche reactie van ,,gas loslaten" al voldoende is om de wagen weer in het gareel te krijgen. Buick Century met gastinst1976 Chevrolet Caprice1977 B.M.W. 2800 L 1975 B.M.W. 2800 L 1977 B.M.W. 518 1976 Mazda 929 Coupé 1976 Mazda 323 1977 Mazda 1300 1975 Volvo 244 DL1976 Renault 12 T.L1977 Renault 61975 Audi 80 L1975 Vauxhall Viva1974 Fiat 131 1977 Fiat 128 1977 Peugeot 504 stationwagen1976 Matra Bagheera S1977 Austin Mini 1100 Special1977 Peugeot 504 GL1974 Peugeot 204 Diesel1975 Jeep Wagoneer 33.000 km. gelop. 4 wielaandrijving elektr. lier 1978 Motorfiets Honda Garantie - inruil - financiering Scheldestraat 45 - Vlissingen Tel. 01184-14831 volgens voorwaarden omruil-garantie 2 Fiat 1 24 1 977 1 Fiat 132-2000 1977 1 Fiat 131-1300 Spec. 4-d1977 1 Fiat 131-1300 Spec1975-1976 Div. Fiats 128-1100-1300 2d.-4d1975-1977 2 Fiat 128 Panorama1974-1977 Div. Fiats 127 2d.-3 deurs 1050 L 3d1972-1978 Peugeot 304 1977 Ford Escort automatic 16.000 km1976 Ford Escort 1300 L 6500 km1979 2 Sunbeam 1600 GLS 1300 1974 Mazda 616 coupé1976 1 Opel Rekord 2000 3000 km 1977 1 Datsun Cherry1976 FIAT Specialisten met aandacht voor U. zachtgroen met donkergroene vinylkap. Kenteken: febr. 1978. Stand: 48.000. Met gasinstallatie, A.N.W.B.-gekeurd. Zéér speciale prijs. tYTV M OK-inruilwagens verkeren stuk voor stuk in perfekte konditie. Tenslotte noemen we ze niet voor niets OK- inruilwagens. Bovendien krijgt u ook nog 3 maanden of 10.000 km volledige garantie op onderdelen en arbeidsloon. Daarnaast kunt u een OK- inruilwagen twee weken lang testen tot een max. van 1500 km. Bevalt hij niet, dan kunt u hem inruilen. Vandaar dat een OK-inruilwagen net zo zeker is als een nieuwe. Spec. aanb. Slechts 6000 km, kleur Royal Red met velours bekleding. 1978 Nieuwprijs extra's 32.000.- Werkelijk nieuw!! 600 km 1978. Zeer spec, model grijs metallic Commodore Berlina coupé '76blauw 12.500.- Rekord 2-drs. 1700 '75okergeel 7.950.- Manta sportcoupé 1600 '77 blauw m. 13.450.- Ascona 4-drs. 1600 '78oranje 12.950.- Ascona 19SR de Luxe '76oranje 12.950.- Ascona 1600 '77rood 11.750.- Ascona 1600 '76groen m10.750.- Kadett coupé Grand luxe '77wit 10.950.- Kadett City special '76beige 8.950.- Kadett Caravan '77blauw 10.500.- Kadett Special '75 bruin 6.750.- Kadett normaal '75rood 6.350.- Kadett coupé G.L. '75geel/zw. vinyl 8.450.- VW Golf Extra nieuw uitv.'77 zilvergrijs 10.950.- VW Polo extra '76blauw 7.950.- Vauxhall Viva special '75oranje 3.950.- Fiat 131 speciale uitvoering '75oranje 7.950.- Datsun stationcar 120Y '77beige 9.450.- Peugeot 504 stationcar diesel '75blauw 10.950.- Renault 5 LS '75groen/ 6.750.- Mazda 818 coupé '78 bruin 10.250.- Simca1301 special'74 beige 3.950.- Simca 1100 Tl '74 blauw 3.250- Citroën G S. '74oranje 4.250.- Ford Escort '72groen 1.950.- Simca 1308 GT '76geel pracht auto. P'-es Roósevel'iaon 772, Vlissingen *e 0"S4 7 VOO Vert 01183-6 26 93. 0H92- 16.60 KgJ.GM I P„ime fino^cienngsmogelitkheden-aanwezig- l!s^==L=__J MOTORS CORPORATION Gerbrandystraat 4 - Telefoon 01184-65496 Vertegenwoordiger: H. Maljers - Vlissingen - Telefoon 01189-1780 Mitsubishi Celeste1977 Lancer 1400 GL1977 Vauxhall Chevette L1977 Vauxhall Chevette 1976 Toyota Carina1977 Lancer 1200 1977 Toyota Corolla 30 Luxe 1977 Ford Taunus 1.6 L 1976 Ford Fiesta1977 Toyota Corolla1975 Ford Fiesta1977 Lancer 1200 S1978 Peugeot 104 .1973 Peugeot 304 S 1973 INRUIL - FINANCIERING - GARANTIE Vrijdagavond kijk- en koopavond 1 HOM DA HOIV P/V

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1979 | | pagina 10