i Met kop schouders LADA 8.999,- autobedrijf PAUL KRUGER OCCASIONCENTRUM DELTA A occasions autoccasion NIET GOED AUTO TERUG SCHIPPER- ffftfjfl NOORD B.V. GARAGE CENTRUM NU DE PRELUDE BIJ ONS TE ZIEN EN TE LEVEREN r: 99 99 PAAUWENBURG B.V. SEffV. STATION TEXACO „DE TOEKOMST" FIAT INRUILAUTO'S te koop met Bovag-garantie Vormgeving uitvoering en Motor en prestaties rij-Eigenschappen ■fe 1 Eu U Dampoortstraat 12 Middelburg Tel. 36815 Inruilauto's tot 9.000,- WEGENS INRUIL MET B0VAG- GARANTIE AUTOBEDRIJF AUTOBEDRIJF NEUFÉGLISE met drievoudige zekerheid: 1. Bovag-garantiebewijs 2. Fiat dealer-garantie 3. 6 maanden omruilgarantie FIAT-SPECIALISTEN met aandacht voor U Gildeweg 15-21 Vlissingen, tel. 01184-13995 HONDA CIVIC 3-deurs1979 HONDA ACCORD, 4-deurs L 1978 HONDA ACCORD, 3-deurs L 1978 HONDA ACCORD, 3-deurs automaat 1977 - 1978 HONDA CIVIC, 3-deurs L 1977 HONDA CIVIC, 3-deurs 1974 HONDA ACCORD, 3-deurs 2x 1977 Honda dealer voor Walcheren Te koop door inruil: CITROËN GS SPECIAAL inclusief gastinst. 1978 FIAT 128 1974 AUDI 50 LS 1975 FIAT 127, 2-deurs 1976 MINI 1000 AUTOMAAT 1976 CITROËN 2 CV 6 1976 TOYOTA SP0RTSWAG0N 1600 1977 Nieuwe Honda's uit voorraad leverbaar: Civic - Accord, 3-deurs - Accord, 4-deurs OPEL ASC0NA 19 SR 1977 MAZDA 323 1300, 3-deurs 1977 MAZDA 929 H met gas 1978 MAZDA 929 AUTOMAAT 1976 SIMCA 1100 BESTEL 1976 MAZDA 616 AUTOMAAT, 4-deurs 1977 MAZDA 121 c 1976 Inruil - Financiering - Garantie SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 6 JUNI 1979 218 Mazda is enkele jaren geleden ■met de introductie van de in middels zeer populaire 323 de goede weg ingeslagen. Vóór die 323 entte Mazda zijn mo dellen erg sterk op de Ameri kaanse markt, terwijl nu veel meer wordt gekeken naar Eu ropa. Dat is heel erg goed te zien aan de Mazda 626 die de 616 heeft opgevolgd. De 626 is qua uiterlijk onmiskenbaar een Europeaan, terwijl hij toch echt in het land van de rijzende zon wordt gebouwd. De strakke vormgeving, plus een groot aantal verbeteringen aan het onderstel maken de 626 tot een harde concurrent voor in Eu ropa gebouwde vergelijkbare wagens. Zoals gezegd doet de Mazda 626 uiterlijk erg Europees aan. Ten opzichte van de vroegere 616 is de 626 qua lengte maar iets groter, terwijl de breedte liefst 8 cm is toegenomen. Daar door zijn de verhoudingen van de koets veel zuiverder geworden. Voeg daar aan toe de strakke vormgeving en het ontbreken van overbodige opsmuk en suc ces lijkt welhaast verzekerd. Mazda heeft er ook naar ge streefd de luchtweerstand laag te houden. Onder meer de sterk aflopende motorkap is hier een bewijs van. Die lage motorkap plus het grote glasoppervlak zorgt er verder voor dat het uit licht rondom goed is. Alleen de achterzijde van de wagen is niet te overzien en ontbreekt juist dnor die schuine motorkap, de markering vóór. Even wennen dus aan de afmetingen van de auto voordat perfect in een klein gaatje kan worden geparkeerd. Het interieur van de 626 is luxueus uitgevoerd en zeer com pleet. Neem bijvoorbeeld de be- stuurderstoel die kan worden ge kanteld, die een verstelbare len- desteun heeft, een verstelbare rugleuning die niet alleen achter over kan maar ook onder ver schillende hoeken kan worden gezet (verstelling onderzijde) en instelbare hoofdsteunen. Kort om, een ieder'kan het zich op deze stoel naar de zin maken. Achterin is voldoende ruimte aanwezig - de hoofdruimte is voor lange mensen achterin aan de krappe kant - voor twee vol- wassnen of drie kinderen. Prettig is dat de rugleuning van de ach terbank wat omhoog is doorge trokken. Het dashboard van de 626 is modern van vormgeving, goed afleesbaar en zeer compleet. Recht voor de bestuurder zijn de belangrijkste instrumenten en waarschuwingslichten onder een overkapping aangebracht. De wagen is voorzien van snel heidsmeter, met dag- en totaal teller, een brandstofmeter met apart waarschuwingslicht, een temperatuurmeter en een toe- renteller. Voorst is een reeks waarschuwingslichten aange bracht waaronder lichtjes voor de controle van de rem- en achter lichten! Verder in het midden van het dashbord een digitaal klokje en een zeer uitgebreid kachel- en ventilatiesysteem. Aan het pla fond hangt een lichtunit met on der meer twee ingebouwde kaartleeslampjes, er is een voor treffelijke elektrische verstelbare buitenspiegel en een soort bel die gaat luiden wanneer de deur van de wagen wordt opengedaan terwijl het licht nog brandt. Kort om, aan de afwerking en uitvoe ring van deze auto hoeft geen seconde te worden getwijfeld. Qua motor heeft Mazda de 626 bij het oude kunnen laten. De testwagen, uitgevoerd met twee liter viercilinder met vijfbak, be schikt over een maximum ver mogen van 66,2 kW (90 pk) bij slecht 4800 toeren per minuut van de krukas. Het maximum koppel van de lange slag motor (boring 80 mm, slag 98 mm) be loopt 156 Nm bij slechts 2500 toeren. Hieruit valt reeds af te lei den wat in de praktijk direct blijkt, namelijk dat deze soepele krachtbon ook schakellui kan worden bereden en dat het ver in de toeren doortrekken weinig effect sorteert. Het is echt een goedmoedige motor waarvan moet worden verwacht dat hij lang mee moet kunnen. Eén na deel kleeft er echter aan deze machine en dat is de geluidspro- duktie bij snel accelereren. De motor doet dan rauw aan en maakt veel lawaai. Met de perfect schakelende vijfversnellingsbak die een eindoverbrenging heeft van 0,86 1 - duidelijk overdrive effect - daalt het motortoeren tal bij 100 km/uur onder de 3000 toeren, hetgeen de wagen plezierig rustig maakt wat be treft het motorgeluid bij con stante snelheid. Anders is het gesteld met het windgeruis dat op hogere snelheid een duide lijke rol gaat spelen. De top snelheid van de Mazda 626 na dert dicht de 170 km/uur. Voor de Hardtop komt daar op grond van een geringere luchtweerstand nog eens 5 km/uur bij. De acceleratie van 0 tot 100 verloopt in 11,2 se conden. Het brandstofverbruik is, gemeten volgens DIN-nor- men één op 11. Dit is bij een constante snelheid van 110 km/uur. Over de gehele test periode kwam er voor de pitti ge bereden tweeliter een alles zins bevredigde één op 8,9 uit de bus. Wie veelal op de lange afstand zit en er niet te hard aantrekt zal - mede dank zij die vijfde versnelling - zeker tot één op tien kunnen komen. Qua rij-eigenschappen is de Mazda 626 duidelijk beter dan zijn voorganger. Vóór is de wa gen voorzien van onafhankelijk opgehangen wielen, achter is een starre as gemonteerd die echter goed is gelokaliseerd en die wordt afgeveerd door schroefveren. De brede 70-serie radiaalbanden dragen voorts ook bij tot het totale rijgedrag. Op de rechte weg vertoont de Mazda 626 een zeer positieve koers vastheid. Dat is dan meteen de verklaring voor het feit dat weinig hinder wordt ondervonden van de in de middenstand wat vage besturing. Zijwind en oneffenhe den in het wegdek oefenen slechts weinig invloed uit op de koers van de wagen. De lichte besturing is in stadsverkeer en bij parkeermanouvres een prettige zaak, hoewel het af en toe wel flink werken (draaien) inhoudt. De vering van de 626 is voldoen de soepel en comfortabel en ook de schokdempers kunnen er mee door. Dit, samen met de ge noemde kwaliteiten vSn het inte rieur en de ruimte daarin bezor gen de 626 een vrij hoog cijfer voor comfort. Eigenlijk wordt dat cijfer alleen nadelig beiïnvloed door de luidruchtige motor bij ac celereren en door het windgeruis bij hogere snelheden. Tenslotte nog een sterk en belangrijk punt, de remmen. De Mazda - die qua constructie uiteraard aan de mo derne veiligheidsnormen voldoet - beschikt over een stel uitste kende remmen. Vór zijn dat schijven en achter trommels. De bereikbare remvertraging is hoog, de benodigde pedaaldruk gering en scheef uitbreken is er niet bij. Wel vertonen de voor- remmen een sterke neiging tot blokkeren, zodat de dosering enige aandacht vergt. Overigens breekt de wagen ook met geblokkeerde voorremmen niet uit. De Mazda 626 sedan met handgeschakelde vijfbak en tweeliter motor is een goed ogende moderne auto met veel ruimte, goede gezinseigen schappen en een grote reeks ex tra's. De afwerking van de wagen staat op een hoog peil. De uit voering is compleet, al ontbreekt - hoe is het mogelijk - in stan daarduitvoering een mistachter- licht. steekt de Lada Economie met zitkomfort voor 5, vier deuren en oersterke motor van 44 kw (60 din pk), 750 kg karavantrekkracht boven z'n konkurrenten uit. Alleen in de prijs blijft hij ver achter: f 8.999,- inkl. btw. En dat voor een tijdloze, fraaie karrosserie (veiligheidskooi-konstruktie) uit 1e klas Nederlands staal. Bijna 5 miljoen verkochte Lada's zegt genoeg. In onze showroom te bekijken, te beproeven, te bepraten. inkt*.*"- at imPor* NET EVEN STERKER! t. - W Slmca 1100 LE1975 1977 Simca 1100 GLX L.P.61977 GLS1975 Slmca 1100 S 1975 Simca 1100 Tl1974 Simca 1100 LX 1975 Simca 1100 Tourist1977 Slmca 1301 1976 Simca 1307 GLS 1976 Simca 1308 GT 1975 Chrysler 160 1975 Chrysler 180 1975 Chrysler 2L1976 Sunbeam 1600 GLS1975 Ford Fiesta1976 Citroen Ami Break1978 Flat 128 CL1978 Flat 131 1976 Toyota 1000 Combi1977 Toyota Corolla1975 PRES. ROOSEVELTLAAN 745 VLISSINGEN 01184-12008 BMW 320 groen met sch.dak getint glas1977 Ford Escort 1300 GL1975 Peugeot 204 wit 1973 Toyota Corolla 30 de Luxe brons1977 Opel Manta 16 oranje1976 Mercedes 230 met veel acc. wit1977 Simca 1100 Fourgonette geel 1977 Opel Rekord goud met. 4-drs1975 Citroen 2 CV 6 groen 1977 Fiat 125 P Combi crème1978 Opel Kadett Car. blauw1976 Volvo 66 GL combi groen1976 Inruil en financiering mogelijk Ons bedrijf is elke dag ook zaterdag tot 18.00 uur nennend AUTOMOBIELBEDRIJF Lambrechtstraat 19 - Middelburg Tel. 01180-13029-25467 SS Gerbrandystraat 4 - Telefoon 01184-65496 Vertegenwoordiger: H. Maljers - Vlissingen - Telefoon 01189-1780 Mitsubishi Sigma1977 Lancer 1200 1977 Mitsubishi Celeste1977 Lancer 1400 GL1977 Vauxhall Chevette L 1977 Ford Fiësta 1977 Vauxhall Chevettev 1976 Toyota Corolla1976 Toyota Carina 1977 INRUIL - FINANCIERING - GARANTIE Vrijdagavond kijk- en koopavond Voor een goede gebruikte auto naar BMW 2800 L1975 Matra Bagheera S 1977 Peugeot 504 stationwagen1976 Renault 61975 Mazda 929 1975 Volvo 244 DL1976 Vauxhall Viva1974 Fiat 1311977 Mazda 1300 1975 Mazda 8181976 Austin Mini 1100 Speciaal1977 Austin Allegro 1100 1975 Mazda 323 1977 Alfa GTV 2000 kl. zwartnov. 1977 Chevrolet Caprice Classic coupé1977 BMW 2800 L 1977 Fiat 1281977 Datsun 100 A Station1977 Motorfiets Honda 7501977 BMW 528 1976 Ford 17 M1971 Beach Buggy1976 Opel Commodore G.S.E. coupé1974 Garantie - inruil - financiering Scheldestraat 45 - Vlissingen Tel. 01184-14831 Uw Renault-dealer Seisplein 5 Telefoon (01180) 28003 Middelburg ANWB-technokeuring aanwezig Renault 4 TL rood 1977 7.500. Renault 5 TL geel 1976 7.500. Renault 5 TL geel 1975 7.500. Renault 6 TL blauw 1977 8.750. Renault 6 L groen 1976 6.950. Renault 12 TL Break 1976 8.750. Renault 12 TS blauw 1977 9.750. Renault 14 TL geel 1977 11.250. Renault 16 TL rood 1975 8.000.- Renault 16 TL crème 1972 2.500.- Renault 16 TL wit 1976 9.000.- Renault 16 TL bruin 1977 12.500.- Renault 30 TS blauw 1976 14.500.- Citroën GS 1220 Club 1977 8.750.- Triumph Dolomite 1975 4.750.- Peugeot 504 D wit 1974 5.500.- Renault 17 TL 1972 2.000.- Dat 66 Marathon 1972 1.250.- Enkele zeer mooie Fiat 127 inruilauto's 1x Fiat 127 1050 CL do. rood 1978 17.000 km 1x Fiat 127 900 L 2D rood1978 18.000 km 1x Fiat 127 S 3-drs. geel dec. 1977 36.000 km 1x Fiat 127 3-drs. geel 1977 30.000 km 1x Fiat 127 Spec. 2-drs. met. bruin 1976 28.500 km 1x Fiat 127 2-drs. rood 197 6 30.000 km 1x Fiat 127 3-drs. rood 1975 57.000 km Aanbieding v. d. week Fiat 127 I. blauw1976 Kenteken: 03-JN-19 Km. stand 28.350 km A.N.W.B.-gekeurd Prijs nu 4.600.- Bent U op zoek naar een mooie jonge auto Dan hebben wij voor U staan Fiat 1281100 CL 4-drs. metschuifdak met. blauw1976 Fiat 128 1300 CL 2-drs. rood 25.000 km 1978 Fiat 128 1100 CL 2-drs. met. blauw 40.000 km 1976 Fiat 128 1100 N 2-drs. rood 50.000 km 1975 Fiat 128 1100 2-drs. geel 64.000 km 1973 Fiat 131 1300 4-drs. groen34.000 km 1975 Fiat 131 1300 4-drs. met sportvelgen 1975 Fiat 131 1600 CL 4-drs24.000 km 1978 Fiat 131 1600 CL 4-drs24.000 km 1978 Fiat 131 1600 Spec. 4-drs. met 5-versnellingsbak, toerenteiler, mistlampen, slechts 37.000 km, kleur: metallic blauw bouwjaar1977 Fiat 131 Racing 2 liter metallic grijs, demonstratie Ver beneden nieuwprijs Wij hebben voor U staan verschillende Fiats 132 van 1976 en 1977 stuk voor stuk hele mooie auto's Deze auto's worden verkocht met dé 1 -2-3-garan- tie en A.N.W.B.-keuring. Unieke sportwagenaanbiedingen: Fiat X 1/9 Spec. 1977 slechts 30.000 km Kleur met. groen. Lancia Beta 2000 Sport Coupé van 1976 Nw. prijs 28.500.- Nu voor: 14.500.- Speciale aanbiedingen andere merken: Ford Taunus 1600 L kleur met. groen1977 Renault R 6 TL kleur groen1977 Peugeot 504 TL kleur wit 1975 Alfa Alfetta 1,6 kleur rood1976 Groot nieuws Nu onze gebruikte auto's boven 4.000.- met A.N.W.B.-keuring Enkele goedkope aanbiedingen: Renault R 6, Citroën Ami Break, Fiat 127 en 128 De nieuwe Ritmo is in onze showroom I Troelstra laan. Goes Tel. 01100-14130 Goese Polder (achter t.v.-toren) SOM Vertegenw. Jobse 01180-11611 OPEL MANTA 1971 OPEL MANTA 1978 VOLVO 244 DL aut1977 OPEL KADETT 1975 OPEL KADETT .-1974 OPEL KADETT1973 OPEL KADETT 1971 FORD ESCORT 1300 1973 OPEL KADETT 1977 CITROËN 2 CV1973 HONDA 250 CC twin 1978 VLASMARKT 40 MIDDELBURG TEL. 01180-13304 Bnnenkort verhuizen wij naar WALENSINGEL 19 AUTOBEDRIJF BERBO TTT

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1979 | | pagina 14