VERENIGDE BOVAG AUTODEALERS DATSUN MET DERDE GENERATIE CHERRY RENAULT 18 NU 00K ALS STATIONCAR WITTE POM m,z DE MUYNCK Onze Top-autowasmachine al geprobeerd AUTOGAS mSmvS SHOWROOM Oostperkweg 25 - Tel. 01180-15370 8 SUPER BENZINE SHOWROOM cent goedkoper Diesel W cent goedkoper ct. per Itr. Showroom Paul Krugerstraat 237 Vlissingen - 01184-19010 SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 7 MAART 1979 206 f' I'lJ&t.; T-y: Service, Zusterstraat 34, Middelburg, Tel. 01180-12972 Off. Ford dealer voor Middelburg en omgeving Met enig genoegen kon Dat- sun Nederland op de jongste RAI autotentoonstelling de nieuwe Cherry introduceren. Immers het was een wagen waar al lang op gewacht werd en de nieweling moest drin gend het gat in het verkoop programma, ontstaan door het aflopen van de Cherry 2, qp- vullen. Met de eerste generatie Cherry's veroverde Datsun in 1971 een plaats op>de Neder landse markt. Het toen rijk van accessoires voorziene wa gentje bleek razend populair, had goede prestaties en was uiterst betrouwbaar. De Cherry 2, die in 1975 werd geïntrodu ceerd haalde nooit de popula riteit van z'n voorganger, voornamelijk omdat het model niet zo aansloeg als men wel verwacht had. Thans kondigt zich dan de derde generatie van de Cherry zich aan en ge zegd moet worden, dat de fa briek zich bijzonder heeft in gespannen om van deze auto iets bijzonders te maken. In de eerste plaats een vormgeving, die zeker in de smaak zal vallen bij het Europese publiek. Een fraai gelijnd tweedeurs model met een vlotte aflopende dak lijn, een grote openslaande achterklep en veel meer glas oppervlak dan de voorgan gers. Tegelijk met de normale uitvoering is ook een erg leuke Coupé van deze wagen op de markt gekomen alsmede een flinke 5-deurs stationcar. Opvallend is de zorg die Dat sun besteed heeft aan de uitvoe ring van het interieur. Nieuwe zit tingen met velours bekleding, een fraai afgewerkt dashboard, standaard voorzien van toeren- teller, een klokje en een radio, goed verstelbare voorstoelen met rugleuningen die traploos tot in de slaapstand kunnen worden neergeklapt, ingebouwde hoofd steunen en oprolveiligheidsgor- dels in de kleur van het interieur en dan tenslotte op de luxe mo dellen nog een aantal extra snufjes, zoals van binnenuit te ontgrendelen kofferruimte en tankdop, een bij het instappen voor achterpassagiers automa tisch naar voren glijdende pas sagiersstoel en ruitewissers met sproeiers op de kqplampen. Motorisch heeft men bij de nieuwe Cherry alles bij het oude gelaten: er zijn twee versies be schikbaar, een met de bekende 1000 cm3 krachtbron en een met de 1200 cm3. Natuurlijk is ook de nieuwste Cherry een voorwiel-, aandrijver. Verrassend is de prijsstelling van deze jongste Datsun telf: 11.750,- voor de standaard 1 liter custom-uitvoe- ring, 13.890,- voor de 1200 GL, 14.995,- voor de Coupé en 14.400,- voor de station wagen. We zuilen van deze ver rassende nieweling ongetwijfeld binnenkort een uitvoerige test brengen. WmmM 3miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiifliiiiiimiiiiiiiiimiiiiiiiiiiimii!iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimimiiiiiiiiMii!iiMiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiwiH in Tijdens de Salon van Genè- ve heeft Renault - bijna een jaar na de introductie van de Renault 18 - de stationcar op basis van de 18 bekend ge maakt. De Renault 18 Station car zal worden geleverd in een viertal uitvoeringen. De wagen is in ons land verkrijgbaar vanaf begin mei. Eerst dan zullen de prijzen van de wa gens bekend worden gemaakt. Voor de TL Stationcar zal die prijs naar verwachting rond de 17.250,- komen te liggen, voor de 18 TL Stationcar 1000 gulden meer en voor dezelfde wagen met automatische ver snellingsbak komt daar nog eens een kleine 2000 gulden bij. De goedkoopste versie van de 18 Stationcar - de wagen heeft ook gewoon 18 Station car-zal ruimschoots onder de prijs van de TL Stationcar blij ven en dus rond de 16 mille gaan kosten. Renault heeft kans gezien van de 18 Stationcar een fraaie wa gen te maken met een enorme ruimte. De wagen beschikt over een vloeroppervlak van maxi maal twee vierkante meter en de nuttige bagageruimte meet - af hankelijk van de stand van de achterbank - 475 liter dan wel 1560 liter. De 18 en 18 TL Sta tioncar worden geleverd met de 1,4 liter viercilinder motor die goed is voor 46 kW bij 5500 toe ren wat dan weer voldoende is voor een topsnelheid van 150 km/uur. Het brandstofverbruik van deze wagen, gemeten bij een constante snelheid van 120 km/uur, bedraagt 1 op 11,4 het geen zonder meer gunstig kan worden genoemd. De 18 TL Sta tioncar beschikt over de motor uit de Renault 16. Die 1647 cm3 machine heeft een vermogen van 57,4 kW, wat goed is voor een topsnelheid van 160 km/uur. Het verbruik van deze versie bij constant 120 km/uur bedraagt 1 op 10,9. Beide uitvoeringen heb ben een maximaal toelaatbaar gewicht dat 450 kg hoger is dan het leeggewicht. De wagens we gen, afhankelijk van de uitvoe ring, rond 1000 kg. 1977: MITSUBISHI 1600 GL12.500.- VW PASSAT LS12.500,- MINI CLUBMAN 1100, 20.000 7.500,- FIAT 128, 15.000 km8.500,- MINI 1100 SPECIAL 28.000 km7.250,- FORD ESCORT 1100 L, 40.000 km 8.900,- FORD CAPRI 2000 S, 2Q.000 km 15.500,- 1976: MINI 1000 5.900,- CITROËN 2000 CX SUPER 12.750,- OPEL REKORD 1900 COMBI9.500,- RENAULT R 4 L6.750,- OPEL KADETT 1200 S8.500,- VW KLEINBUS9.990,- CITROËN G SPECIAL, 60.000 km7.750,- BMW 520, 80.000 km16.750,- FORD TAUNUS 1300 L, 45.000 km 9.750,- FORD TAUNUS 1600 L9.900,- OPEL KADETT COUPÉ, 40.000 km 8.900,- 1975: VOLVO 244 GL AUTOMAAT schuifdak 15.000,- TRIUMPH DOLOMITE 6.750,- MERCEDES 306 D BESTELWAGEN exclusief BTW8.750,- 1974: FORD 1600 L3.950.- FIAT 127 2.500,- FIAT 128 3.000,- AUSTIN ALLEGRO 2.900,- 1973: VAUXHALL VIVA2.750.- DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S: MERCEDES 220 D, 19715.500,- HONDA 500 cc motorfiets, 1971 2.750,- RENAULT 12 L, 1972 1.000,- SIMCA 1301 Special 1971 1.750,- CITROËN 2 CV, 1972 800,- o>

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1979 | | pagina 6