VERENIGDE BOVAG AUTODEALERS WALCHEREN AAN EEN 4S-0CCASI0N BETAALT U NOOIT MEER DANTN PRIJS. DAT IS SAFE. Autobedrijf Paul Kruger B.V. x Autobedrijf Zeeland B.V. TOVOTA'S KLEINSTE: DE STARLET A autobedrijf Omdat de 4S-garantie alle onkosten dekt. OCCASION anno KOOP WAT MOOIS TRAKTEER U ZELF CENTRUM BAKKERIJ BROKKING vftN cElESTE HONDA ACCORD 3-drs. L1977 HONDA CIVIC 3-drs. E 1976 HONDA CIVIC 3-drs. L 2x1976 OPEL ASCONA 16 S luxe1977 VOLVO 244 DL gas1975 AUDI 50 LS1975 CITROËN GS 1220 1973 MAZDA 929 automaat 2x 1976 MAZDA 616 LN 4-drs1975-1976 MAZDA 616 coupé 1974 DATSUN 120 YL 1975 DATSUN CHERRY F11 120 C1976 DATSUN CHERRY F1977 1. Bovag-garantie 2. Fiat-agenten garantie 3. Omruil-garan- tie NIET GOED? AUTO TERUG! Fiat 127 div. Fiat 128 74 t/m 78 Fiat 131 1975 Fiat 132 76-77 Fiat 128 Sportcoupe 1978 Opel Kadett Coupé 1977 Opel Manta 19 S Berl. 1978 Opel Ascona 1977 Simca 1005 1976 Simca 1100 3-drs 1976 Datsun Sherry 1976 Toyota Corolla 1976 Princess 1800 1977 Mazda 616 Coupé 1976 Audi 80S 1974 BMW 1602 1972 Renault R6 1974 Autobedrijf Britannia B.V. MITSUBISHI Autobedrijf motors corporation „Paauwenburg" B.V. PIET VOSKAMP IIIIIIIIHHIIIIZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITITIIITITTITTIIIITTTTTTTTMIÏÏTTÏIIITI Honda dealer voor Walcheren Te koop door inruil Inruil - Financiering - Garantie Nieuwe Honda's uit voorraad leverbaar: Civic - Accord 3-drs. - Accord 4-drs. XXXXXXXXXXXXX Gildeweg 15-21 Vlissingen, tel. 01184-13995. SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 17 JANUARI 1979 210 V De 4S-garantie. Er is een volkomen veilige manier om een goede gebruikte auto te kopen. U stapt bij ons binnen en u vraagt naar occasions met de 4S-garantie. Dat zijn onze beste occasions. Met de meest volledige garantie. Alle onkosten. De 4S-garantie geeft u gedurende 4 maanden of 10.000 km recht op gratis reparatie van alle eventuele mankementen.Onderdelen èn arbeidsloon inbegrepen. Dus u betaalt nooit meer dan de prijs van 'n 4S- occasion. 4 maanden safe. Alleen de beste occasions komen in aanmerking voor de 4S-garantie. GARANTIE Ze zijn zorgvuldig getest. En alle noodzakelijke reparaties zijn uitge voerd. Mochten er toch nog man kementen zijn, dan komen die vol gens onze ervaring binnen 4 maan den of 10.000 km aan het licht. En die herstellen wij dan gratis. Service in heel Nederland. Als u met een 4S-auto onverhoopt pech krijgt, dan helpt elke Chrysler 4S-dealer u uit de nood. Waar u ook bent. Wij hebben vele collega's in heel Nederland. Dus hulp is altijd bij de hand. Tot 3.000. Peugeot 304 GL 1972 Simca 1000 Rl.1973 Simca 1100 1971,1973 Simca 1301 1972 Chrysler 1601972 Ford Escort1973 x Simca 11001972 x Simca 1301 1972 x Audi 60 1972 x Austin Mini 1972 x Fiat 128 1971 x Mazda 1300 1973 x Opel Kadett1972 x Renault R12 TL1972 Renault R6 TL1972 x Chrysler 180 1971 x Renault R16 1973 x Citroen DS 1970 x Sunbeam 1500 TC 1973 x Fiat 128 1974 x Renault R6 TL1974 x VW k 70 1972 X Toyota 1000S1974 6.000.--/ 9.000.- Citroën Dyana 61977 Renault R4 TL1976 Ford Escort1976 Simca 1100 1974-1977 Simca 1301S 1976 Simca 1501 Tourist1975 Chrysler 160 1975 x Simca 1100 1975-1976 x Austin Allegro1975 x Citroën GS Break 1974 x Citroën GS Club 1975 x Datsun 100Aluxe1975-1976 x Renault R6 1975 x Toyota Corolla1975 x Simca 1100 Tourist1977 9.000.- en hoger Simca 1307S 1976 Simca 1307GLS 1975-1977 Simca 1308 GT1976 Chrysler 1609 1977* Chrysler 2L automaat1977-1976 Opel City1976 Renault R5 TL1977 Simca 1100LX 1977 x Simca 1308S 1976 x Ford Taunus 1600L1976 x Toyota Corolla 30 Luxe 1977 x Toyota Corolla Stationcar 1977 Toyota Corolla 30 de Luxe 11.000 km1978 Mitsubishi Celeste ST1976 Al deze wagens zijn door ons gekeurd. Wagens boven 4.000.- worden afgeleverd met het Bovag Garantie Certificaat of 4S garantie. Vrijdagavond koopavond van 19.00-21.00 uur Pres. Rooseveltlaan 745 Vlissingen, tel. 01184-12008 Rotterdamse Kaai 61-63, Middelburg, tel. 01180-26355 3.000.--/ 6.000.- Simca 1000 1972-1975 Simca 1100 1973-1975 Simca 1100 Automaat 1973 Sunbeam 13001975 Audi 80L 1973 Austin Allegro1974-1975 Morris Manna1974 Mazda 1300 24.000 km1973 Renault R12 TL19/4 x Simca 1100 1973-1975 x Simca 1301 1973 Industrieweg 19 VLISSINGEN Tel. 01184-17736 Begin vorig jaar lanceerde Toyota in Japan een splinter nieuwe kleine auto: de Starlet. De wagen werd - in tegenstel ling tot andere modellen die altijd eerst een jaar op de thuismarkt hun kwaliteiten moesten tonen - al direct voor export vrijgegeven en Europa beleefde al in maart op de au totentoonstelling in Genève de première. Een logisch gevolg van de gedachtengang achter die nieuwe Starlet: net zo als de Mazda 323 en de Mitsubishi Colt volgend jaar was dit mo del geheel afgestemd op de smaak van het Europese publiek en ook bedoeld voor een verdere vergroting van het Japanse marktaandeel in die belangrijke Westerse export wereld. De nieuwe Starlet is geïn troduceerd in diverse uitvoe ringen, van standaard tot Su per de Luxe, in drie- of vijf- detxrs .versie (dus met een openslaande achterklep) maar met slechts één motor, een 1.000 cm3. Die krachtbron is een oude bekende, want hij zat vroeger in de kleinste auto van het Toyota modellenpro- grarrima, de ,,1000-Special" een wagen die nooit een groot publiek heeft getrokken, zeker niet nadat het Corolla-gamma zo'n rijke keuze bood en zo. aansloeg. In de slechts 750 kg. wegen de Starlet (leeggewicht plus volle tank) komt die 993 cm3 motor echter best tot zijn recht. Met een maximaal DIN- vermogen van 34 kW (47 pk) bij 5.800 omwentelingen per mi nuut is die één-liter krachtig genoeg om Toyota's nieuwe ling tot redelijke prestaties te brengen. Een topsnelheid van 136 echte km/uur valt alleszins mee voor zo'n kleine wagen, te meer omdat de Starlet door een vlotte acceleratie tot een snel heid van zo'n 115 km/uur, de indruk wekt een erg pittig au tootje te zijn. We noteerden bijvoorbeeld van stilstand tot 80 km een tijd van 10,8 secon den en tot 100 km/uur 17,9 se conden, prestaties die doori heel wat concurrenten in de-! zelfde oriis- en cilinderin houdklasse bepaald niet ge haald worden. Dat de wagen boven de 115 km/uur wat tra ger wordt en de topsnelheid wat moeizaam wordt bereikt, moet de koper van zo'n 1.000 cc gewoon aanvaarden. Want te genover wat geringere presta ties staat meestal een gunstig brandstofverbruik, zoals ook de Starlet toont: bij 80 km/uur gebruikte de wagen 1 op 17,6 en ook bij 100 km/uur konden we nog een zeer zuinig ver bruik van 1 op 14,3 noteren. Bij 120 km/uur kwamen we op 1 op 10,9. zodat de Starlet-rijder in de praktijk erop mag reke nen, dat het gemiddeld brand stofverbruik - stadsritten in begrepen - zal liggen tussen de rl op 10 en 1 op 12. De wagen heeft over het al gemeen een zeer neutraal stuurkarakter en slechts in snel genomen korte bochten treedt een lichte neiging tot onderstuur op, iets dat men ei genlijk niet zou verwachten. De besturing is licht en direct, de wagen uitermate handel baar en gerelateerd aan de be trekkelijk geringe snelheden zijn de rijeigenschappen zon der meer veilig en probleem loos te noemen. Vering en schokdemping zijn uitstekend, alleen heeft de achteras bij grote wegoneffen- heden de neiging iets te gaan dribbelen. Wellicht een gevolg van de - naar onze smaak - toch nog altijd wat harde en weinig flexibele Japanse ban den, die er ons inziens ook wel voor verantwoordelijk zijn, dat die Starlet op de natte weg wat snel uitbreekt. Voor zo'n kleine, lichte wa gen heeft de Starlet een meer dan volwassen remsysteem. Met aan de voorzijde schijven, achteraan trommels, een rem- druk-begrenzer in het circuit van de achterwielen en - toch wel bijzonder op een wagen in deze klasse - een servo-rembe- krachtiger, beschikt deze auto over een voortreffelijk rem systeem, dat zorg draagt voor een korte, voortdurend kaars rechte remweg. De pedaaldruk is licht, natuurlijk dank zij die bekrachtiging, en de remmen zijn zeer goed doseerbaar. Mag de vormgeving van de nieuwe Starlet voor Japanse begrippen wellicht een beetje revolutionair zijn, voor ons Europeanen is het een auto die weinig in het oog springt. Een doorsnee- drie-/vijf deurswa gen met die openslaande ach terdeur, die op zoveel modellen in deze klasse te vinden is. En daarmee wordt dan ook de be doeling van die Starlet duide lijk onderschreven: een directe - op Europese smaak geënte - tegenhanger van de produkten van merendeels Europese en enkele Japanse fabrieken. Hoewel de Starlet bescheiden is van buitenafmetingen - 3 m. 68 lang, 1 m. 52 breed en 1 m. 38 hoog - is de wagen toch wel opmerkelijk ruim van binnen. Voorpassagiers vinden een goede, ruime zit, op vrij brede stoelen; achterin meereizen- den komen er wat dat betreft een stuk slechter af, want veel beenruimte wordt volassenen niet aangeboden. De rugleur ning van de achterbank is in twee delen neerklapbaar zodat naar wens een hele of halve laadvloer beschikbaar komt. Vooral als boodschappen-auto voldoet die Starlet uitstekend, omdat door die achterbank constructie altijd nog een kind achterin plaats kan vinden. Het vergroten van die baga geruimte is in feite wel een bij na noodzakelijke bijkomstig heid, want de normale koffer ruimte is zeker niet overbe- meten. Waar de Japanners nog al tijd zeer sterk in zijn is de vol ledigheid aan accessoires waarmee hun produkten zijn uitgerust. Zelfs zo'n kleine-en zeker gunstig geprijsde Starlet - biedt z'n eigenaar een rijke hoeveelheid extra's, zoals achteruitrijlampen, een ach terruitverwarming, een af sluitbare tankdop, geheel ver-' stelbare rugleuningen van de voorstoelen, die bovendien standaard voorzien zijn van hoofdsteunen, 3-punt oprol- gordels, een temperatuurmeter in plaats van een lampje, een controlelichtje voor niet goed gesloten portieren, een elek trische ruitensproeier, een klokje, een voortreffelijk wer kend verwarmings- en venti latiesysteem met een aanjager op drie snelheden en een apart recirculatiesysteem om in staat te zijn bij verontreinigde buitenlucht of in files de toe voer van buiten af te sluiten en gebruik te maken van in de ca bine aanwezige lucht. En verder standaard een moquette vloerbedekkig en een radio. Zulke dingen maken een wagen in deze klasse z'n prijs waard, zeker als die prijsstelling verrassend laag ligt. De Super de Luxe-uit voering, als door ons getest, kost helemaal compleet 12.350,- en zal ons inziens wel het memerkochtme model worden; tezamen met de 5- deurs uitvoering, di 100 gulden goedkoper is, maar daarvoor dan als luxe de radio en het klokje moet missen. Al met al een erg goede nieuwkomer op de Nederlandse markt. Gerbrandystraat 4 - Vlissingen 01184-65496 Vertegenwoordiger: H. Maljers, tel. 01189-1780 Inruil - Financiering - Garantie Mitsubishi Sigma 2x 1977 Mitsubishi Celeste 1600 1977 Mitsubishi Celeste 2000 1977 Mitsubishi Lancer 1400 1975 Mitsubishi Lancer 1200 1977 Mitsubishi Galant 1600 1977 Datsun 120Y1977 Toyota Corolla1976 Toyota Corolla 1200E1975 Toyota Carina1976 Honda Civic aut1976 Daf 46 1975 Ford Escort1972 Nog diverse andere merken Zaterdags gehele dag open WEG WIJZER Voor GAZELLE FIETSEN Natuurlijk middelburg het adres voor Tel. 011 80-13187 YAMAHA-ONDERDELEN Tel. 01180-13187 Wij hebben dagelijks heerlijke verse bolussen voor u Nieuwendijk 53, Vlissingen. Tel. 12478 Kosten 17,50 4% B.T.W. 18,20 Inlichtingen over voorwaarden voor plaatsing in deze rubriek, worden u gaarne verstrekt op het kantoor van De Scheldebode Torenstraat 5 Vlissingen tel. 01184-19910 of door onze vertegenwoordigers BERBO 1HONUA N M M H H

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1979 | | pagina 10