WITTE POMPEN 39,9 DE MUYNCK GEBRUIKTE AUTO'S - VUTTE PRIJZEN Citroen Visa Club en Super (toltl lenen AAN EEN 4S-0CCASI0N BETAALT U NOOIT MEER DANZ'N PRIJS. DAT IS SAFE. 'tifi Autobedrijf Paul Kruger B.V. x Autobedrijf Zeeland B.V. JUWELIER VAN DE REE Gelooft vast in het quartz horloge en in het bijzonder het SEIKO quartz horloge omdat: E VDAEEBV AUTOGAS AUTOMOBIELBEDRIJF CEVAAL MOES HAWE Omdat de 4S-garantie alle onkosten dekt OCCASION CENTRUM li»» SUPER BENZINE a BEL EERST: WMRoelse. Blauwedijkl Middelburg TeL01l80-U287 PARKET Weent goedkoper Diesel V cent goedkoper ct. per Itr. Showroom Paul Krugerstraat 237 Vlissingen - 01184-19010 GELDLENINGEN H. BRINKHAUS OFF. TOYOTA-DEALER KLEIN VLAANDEREN 97 - MIDDELBURG - TEL. 12865 SPECIALE AANBIEDING 's-HEERENHOEK Herkenningsteken van tiifelkultuur. GARANTIE II" WH DE 5CHELDEB0DE VAN WOENSDAG 25 OKTOBER 1978 218 1977: CITROÉN LN, 18.000 km7.950,- OPEL MANTA 16S AUTOMAAT, 25.000 km14.500,- MINI CLUBMAN 1100, 20.000 km7.900,- FIAT 128, 15.000 km9.250,- MOTORFIETS SUZUKI GS 750, 1977 5.900,- 1976: OPEL REKORD 1900 COMBI10.900,- DATSUN CHERRY, 22.000 km7.750 - RENAULT 4 TL, 38.000 km7.000,- VW Kleinbus12.000,- PEUGEOT 104 COUPÉ S, 26.000 km 9.250,- OPEL KADETT CITY, 20.000 km9.250,- MAZDA 929, 4-deurs, 50.000 km10.750,- MAZDA 1300 COMBI, 30.000 km7.750,- CITROÊN G SPECIAL, 60.000 km8.750,- 1975: DATSUN 120Y COUPÉ 6.500.- PEUGEOT 204 met schuifdak5.750,- SIMCA 1100 SPECIAL, 60.000 km 6.250,- MERCEDES 200 D 18.500,- MERCEDES 240 D 5-cilinder23.000,- OPEL KADETT, 38.000 km7.400,- 1974: HONDA CIVIC 1200 4.950,- FORD CONSUL 2000 5.900,- FIAT 128 3.250,- CHRYSLER 2-ltr. AUTOMAAT, 80.000 km met gas6.500,- FORD CAPRI II 58000 km6.750.- 1973: FORD ESCORT 1300 L 3.950,- DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S: VW kleinbus 1971 3.000. FORD ESCORT 1100 L, 1972 2.000, VAUXHALL VIVA, 1972 2.250, AUSTIN MAXI 1500. 1971 1.750. FORD CORTINA 1300 1972 1.900. FORD TAUNUS 1,3, 1971 1.900, AUSTIN 1100, 19721.500, OPEL REKORD 1700 BESTEL, 1972 2.250. CD O O O 33 Z H m ,03 m - Sommige autofabrikanten verstaan de kunstom vooreen nieuw model de maximale aandacht (lees: vrije publici teit) te krijgen in de nieuwsme dia. Enige maanden geleden gaf Citroen heel in het ver trouwen een eerste foto vrij van de nieuwe Visa met enige summiere gegevens. Begin september nodigde de fabriek de Europese pers uit voor een nadere kennismaking met de ze nieuweling in een warm en zonnig Griekenland en begin volgend jaar - de Visa komt in februari in ons land op de markt - mogen de heren jour nalisten de wagen nog aan een roadtest onderwerpen. Dat is in mijn ogen driemaal dubbel op, maar natuurlijk wijs beke ken van de zijde van de fabri kant. Met een beschrijving van de nieuwe Visa wilde ik dan ook wachten tot de wagen daadwerkelijk op de markt komt, maar als consumenten- voorlichter dien je natuurlijk ook rekening te houden met de groep autokopers die al maan den tevoren nadenken en twijfelen over de aankoop van een nieuwe auto en weten wil len wat er op de markt komt. Vandaar deze korte eerste in drukken van de nieuwe Visa voor ai de „2 CV" en Ami-rijders die wellicht een opvolger verwach ten, voor alle Renault 4-rijders die misschien willen overstappen of al diegenen die niet kunnen kiezen tussen een Peugeot 104, een Ford Fiësta, een VW Polo of een gelijkgeklasseerde auto. Waarmee meteen duidelijk is geworden, dat de nieuwe Visa van Citroën niet één auto is, maar in feite twee. Citroën heeft name lijk met als basis dezelfde carros serie een typische eigen versie gecreëerd, de Club, die met een onderstel van Citroën en een luchtgekoelde 652 cc(!) Citroën- boxermotor in feite een echte op volger van de Ami 6/8 is en ook dezelfde rij-eigenschappen be zit, én een totale Peugeot versie. Die laatstgenoemde uitvoering, die Visa-Super heet, is duidelijk geboren uit de Peugeot-Citroën samenwerking en kan niet an ders gezien worden dan een Peugeot 104 met een jasje aan Zoveel wensen zoveel geld "voor iedereen en voor elk doel. Auto, boot, bromfiets, caravan, meubelen enz. Kwijtschelding bij over lijden. Tevens voor al uw verzekeringen naar Assurantie- Financieringsbedrijf Adr. Brouwerlaan 7 VLISSINGEN Tel: 01184-13013 van Citroën. Het onderstel van de Super is geheel overgenomen van de LNin feite dus van de 104 Coupé, met uitzondering van de remmen en de gehele voorwiel unit is afkomstig uit de Peugeot 104. Daarbij dezelfde motor, één geheel vormend met de versnel lingsbak, dwars voorin geplaatst en dezelfde Peugeot-aandrijf- constructie. Dat laatste moet Ci- troën-ingenieurs natuurlijk wel een beetje pijn gedaan hebben, want al is die Peugeot voorwiel aandrijving tegenwoordig bijzon der goed, de aartsvaderen van de „traction-avant", de voorwiel aandrijving, zouden wellicht toch fiever een eigen inbreng gezien hebben. Wel, dat Citroën-gezicht is dominerend aanwezig in de carrosserie en de interieur-uit voering. Met een neusje dat sterk lijkt op de Citroën GS en een achterijzde die iets weg heeft van de Renault 14, blijft de Visa toch duidelijk een Citroën-model. En wie daaraan twijfelt hoeft maar even in de auto te stappen om alleen al aan de vormgeving en opbouw van het instrumenten paneel te zien, dat de altijd exclu sieve en zeker futuristisch den kende Citroën-stylisten weer volop hun gang hebben kunnen gaan. Bijzonder in het oog sprin gend in de nieuwe Visa is name lijk de aparte „sateliet" naast het stuurwiel, waarop de voornaam ste bedieningsorganen zijn ge plaatst. Voortbordurend op de reeds unieke constructie bij de Citroën CX-serie, waarbij alle schakelaars rondom het stuur wiel zijn gegroepeerd en met de vingers kunnen worden bediend zonder het stuur los te laten, is de nieuwste creatie in de Visa en een - op een forse beugel ge monteerde - cilinder, waarop praktisch alle schakelaars en knoppen zijn aangebracht. Daardoor kan men ook in deze wagen, zonder het stuur los te laten met de vingers van de lin kerhand alle schakelaars een voudig bereiken en - wanneer nodig - bedienen. Wat de carrosserie betrefl moet nog opgemerkt worden dat de Visa uitsluitend in vier- deurs uitvoering leverbaar wordt en dat ook deze wagen functioneel van ontwerp is en dus een grote wijs openslaan de achterklep bezit. De baga geruimte is bij normaal ge bruik niet bijster groot, maar omdat uiteraard ook in de Visa de achterbank neergeklapt kan worden, kan een flinke extra laadruimte worden gecreëerd. Wat de prestaties betreft hoeft men van de 652 cc luchtge koelde boxermotor natuurlijk al te hoge verwachtingen te hebben, maar die krachtbron is natuurlijk wel uitermate zui nig met de brandstof. De 1124 cc is qua prestaties, accelera tie, topsnelheid en benzine verbruik geheel te vergelijken met de Peugeot 104. Met de nieuwe Visa brengt Ci troën natuurlijk een directe con current in eigen Peugeot/Citroën huis. Maar gezien het verschil in karakter tussen beide merken, zullen beide modellen wel hun eigen klantenkring opbouwen. Over de prijs valt weinig te zeg gen op dit moment. De verwach ting is, dat de „kleine" Visa, de Club, rondde/ 11.000,-in stan daard uitvoering gaat kosten, de Super komt ongetwijfeld in een prijsklasse tussen de 13.500,- en 14.500,-. AUG^rzckcringcnü v/h Gebr. Blanker Verkoper: P.A.. Blanker, tel. 01180-13900 Inruii-Financiering AUTO'S VANAF 4.000.- first class Bovaggarantie SIMCA 1308 GT- 1977 km stand 17.500 13.250. RENAULT 5 L dec. 1973 3.350, TOYOTA COROLLA 30- 1975 km stand 58.000 7.150. TOYOTA COROLLA 30 LUXE - 1976 lichte schade6.000. Austin Maxi 1750 1973 Toyota Carina 1600 Luxe1976 Toyota Corolla 30 Luxe1977-1976-1975 Toyota Corolla 1200 1975-1973 Toyota Corolla 30 automaat 1975 Toyota Corona Mark II 1973 Peugeot 504 GL1975 Austin Allegro1976 VW Passat S 1975 VW Kever 1303 1972 Fiat Mirafiori 1300 1975 Ford Taunus 1600 L1976 Ford Taunus 1600 Coupé 1971 Datsun 180 B SSS de Luxe 1978 Datsun Cherry 1972 Renault R 41974 Daf 44 station1969 Kleine Mark 1 Vlissingen Wij leveren PARKETVLOEREN van ZWEEDS- EIKEN 8 mm mozaïekvorm en 22 mm in stroken- vorm tegen scherpe prijzen. Verder tropische houtsoorten als KAMBALA, MERBAU, SUCUPIRA, PANGA-PANGDA tegen voordelige prijzen. Waar nodig verzorgen wij de ondervloer met ge schuurde spaanplaat. LAMEL ook om zelf te leggen. Tevens onderhoud en reparatie van bestaande PARKETVLOEREN. Wij leveren ook OPEN HAARDEN. Showroom: Kuijpersdijk 4, 's Heerenhoek, tel. 01105-1877, b.g.g. 01196-12877. R&B Spaten is er in 925/000 Sterling-Zilver en in de bizonder hoog waardige 150 gr. massief- T)oT) verzilvering. JlSQÜÖ De 4S-garande. Er is een volkomen veilige manier om een goede gebruikte auto te kopen. U stapt bij ons binnen en u vraagt naar occasions met de 4S-garantie. Dat zijn onze beste occasions. Met de meest volledige garantie. Alle onkosten. De 4S-garantie geeft u gedurende 4 maanden of 10.000 km recht op gratis reparatie van alle eventuele mankementen. Onderdelen èn arbeidsloon inbegrepen. Dus u betaalt nooit meer dan de prijs van 'n 4S- occasion. 4 maanden safe. Alleen de beste occasions komen in aanmerking voor de 4S-garantie. Ze zijn zorgvuldig getest. En alle noodzakelijke reparaties zijn uitge voerd. Mochten er toch nog man kementen zijn, dan komen die vol gens onze ervaring binnen 4 maan den of 10.000 km aan het licht. En die herstellen wij dan gratis. Service in heel Nederland. Als u met een 4S-auto onverhoopt pech krijgt, dan helpt'elke Chrysler 4S-dealer u uit de nood. Waar u ook bent. Wij hebben vele collega's in heel Nederland. Dus hulp is altijd bij de hand. Tot 5.000.- Audi 60 Audi 100 Austin Allegro 1300 Morris Marina Austin Glider Citroen 2 CV 4 Citroën GS automaat Fiat 127 Ford Escort Opel Kadett Renault R 16 TL automaat Skoda 100 L Simca 1000 LS Simca 1100 automaat Simca 1100 Simca 1301/1501 Austin Mini Daf 66 Fiat 128 Mazda 1300 Opel Rekord x Opel Kadett x Renault R 12 TL x Renault R6 TL x VW K70 x Citroen Ami Break x Simca 1301 S x Simca 1100 x Sunbeam 1500 TC 1972 1973 1974 1974 1972 1975 1973 1974 1973 1971. 1972 1973 1976 1970-1974 1973 1972-1973-1974 1972-1974 1972 1973 1971 1973 1971 1972 1972 1972 1972 1974 1972-1975 1971-1974 1973 1974 Renault R4 TL 1976 Simca 1100 GLS 1975 x Austin Allegro 1975 x Citroén GS Break 1974 x Datsun 100 A 1975 x Fiat 128 1974 x Renault R6 TL 1975 x Toyota Corolla 1975 x Simca 1100LE 1974-1975 x Simca 1100 GLX 1977 x Simca 1100 Tl 1975 Van 5.000,- - 7.500,- Renault R12 TL Audi 80 Ford Consul Coupé 2300 GXL Mini Clubman Simca 1000 Extra 1974 1973 1973 1975 1976 Van 7.500,--10.000,- VW Passat1975 Simca 1301 S1976 Simca 1100 LE Tourist1976 Simca 1100 GLS Tourist1976 x Citroén GS Club ind. LPG1975 x Datsun 100 A de Luxe1976 x Toyota Corolla1976' x Simca 1100 LC 1975 x Simca 1100 Le Tourist1976 x Simca 1307 GLS1976 x Simca 1307 S1977 Boven 10.000,- Simca 1307 S 1976 Simca 1307 GLS1976-1977 Simca 1308 GT1976-1977 Chrysler 1609 1977 Chrysler 2 L1976 x Ford Taunus1976 x Simca 1307 GLS1977 x Simca 1100 GLX 9.000 km 1977 Al deze wagens zijn door ons gekeurd en worden afgeleverd met het Bovag Garantie Certificaat of 4S garantie. Pres. Rooseveltlaan 745 Vlissingen, tel. 01184-12008 Rotterdamse Kaai 61-63, Middelburg, tel. 01180-26355 n rrrrrl||^} VUSSMOEN 8EUAMYPARK 20 MDOCLBURQ MARKT 29 GOES Lange Vorst 14 Geopend van 10-18 uur /uwe/tors - diamantairs - horiogera JUWELIER VAN DE REE 5 jaar ervaring heeft met quartz horloges het blijkt dat een fout aan een SEIKO QUARTZ horloge, verkocht door JUWELIER VAN DE REE, in nog niet 1 van de verkochte SEIKO QUARTZ horloges voorkomt. De nazorg aan SEIKO QUARTZ horloges is minimaal en kost weinig in "het bijzonder het SEIKO QUARTS analoog (met wijzerplaat). Nu het forse model wat op de terugweg schijnt, heeft SEIKO prachtige ultra platte quartz horloges in de kollektie. Juwelier van de Ree heeft deze kollektie kompleet in voorraad. Wees bij de tijd, koop een SEIKO QUARTZ en laat u deskundig voorlichten bij JUWELIER VAN DE REE de officiële SEIKO DEALER. t

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1978 | | pagina 15