WITTE POMPEN
39,9
DE MUYNCK
GEBRUIKTE AUTO'S - VUTTE PRIJZEN
Citroen Visa Club en Super
(toltl
lenen
AAN EEN 4S-0CCASI0N
BETAALT U NOOIT
MEER DANZ'N PRIJS.
DAT IS SAFE.
'tifi
Autobedrijf Paul Kruger B.V.
x Autobedrijf Zeeland B.V.
JUWELIER VAN DE REE Gelooft vast in het quartz horloge en in het bijzonder het SEIKO quartz horloge omdat:
E
VDAEEBV
AUTOGAS
AUTOMOBIELBEDRIJF CEVAAL
MOES HAWE
Omdat de 4S-garantie alle onkosten dekt
OCCASION
CENTRUM
li»»
SUPER BENZINE a
BEL EERST:
WMRoelse.
Blauwedijkl
Middelburg
TeL01l80-U287
PARKET
Weent goedkoper Diesel V cent goedkoper
ct. per Itr.
Showroom Paul Krugerstraat 237
Vlissingen - 01184-19010
GELDLENINGEN
H. BRINKHAUS
OFF. TOYOTA-DEALER
KLEIN VLAANDEREN 97 - MIDDELBURG - TEL. 12865
SPECIALE AANBIEDING
's-HEERENHOEK
Herkenningsteken
van tiifelkultuur.
GARANTIE
II" WH
DE 5CHELDEB0DE VAN WOENSDAG 25 OKTOBER 1978
218
1977:
CITROÉN LN, 18.000 km7.950,-
OPEL MANTA 16S AUTOMAAT, 25.000 km14.500,-
MINI CLUBMAN 1100, 20.000 km7.900,-
FIAT 128, 15.000 km9.250,-
MOTORFIETS SUZUKI GS 750, 1977 5.900,-
1976:
OPEL REKORD 1900 COMBI10.900,-
DATSUN CHERRY, 22.000 km7.750 -
RENAULT 4 TL, 38.000 km7.000,-
VW Kleinbus12.000,-
PEUGEOT 104 COUPÉ S, 26.000 km 9.250,-
OPEL KADETT CITY, 20.000 km9.250,-
MAZDA 929, 4-deurs, 50.000 km10.750,-
MAZDA 1300 COMBI, 30.000 km7.750,-
CITROÊN G SPECIAL, 60.000 km8.750,-
1975:
DATSUN 120Y COUPÉ 6.500.-
PEUGEOT 204 met schuifdak5.750,-
SIMCA 1100 SPECIAL, 60.000 km 6.250,-
MERCEDES 200 D 18.500,-
MERCEDES 240 D 5-cilinder23.000,-
OPEL KADETT, 38.000 km7.400,-
1974:
HONDA CIVIC 1200 4.950,-
FORD CONSUL 2000 5.900,-
FIAT 128 3.250,-
CHRYSLER 2-ltr. AUTOMAAT, 80.000 km met gas6.500,-
FORD CAPRI II 58000 km6.750.-
1973:
FORD ESCORT 1300 L
3.950,-
DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S:
VW kleinbus 1971 3.000.
FORD ESCORT 1100 L, 1972 2.000,
VAUXHALL VIVA, 1972 2.250,
AUSTIN MAXI 1500. 1971 1.750.
FORD CORTINA 1300 1972 1.900.
FORD TAUNUS 1,3, 1971 1.900,
AUSTIN 1100, 19721.500,
OPEL REKORD 1700 BESTEL, 1972 2.250.
CD
O
O
O
33
Z
H
m
,03
m
-
Sommige autofabrikanten
verstaan de kunstom vooreen
nieuw model de maximale
aandacht (lees: vrije publici
teit) te krijgen in de nieuwsme
dia. Enige maanden geleden
gaf Citroen heel in het ver
trouwen een eerste foto vrij
van de nieuwe Visa met enige
summiere gegevens. Begin
september nodigde de fabriek
de Europese pers uit voor een
nadere kennismaking met de
ze nieuweling in een warm en
zonnig Griekenland en begin
volgend jaar - de Visa komt in
februari in ons land op de
markt - mogen de heren jour
nalisten de wagen nog aan een
roadtest onderwerpen. Dat is
in mijn ogen driemaal dubbel
op, maar natuurlijk wijs beke
ken van de zijde van de fabri
kant. Met een beschrijving van
de nieuwe Visa wilde ik dan
ook wachten tot de wagen
daadwerkelijk op de markt
komt, maar als consumenten-
voorlichter dien je natuurlijk
ook rekening te houden met de
groep autokopers die al maan
den tevoren nadenken en
twijfelen over de aankoop van
een nieuwe auto en weten wil
len wat er op de markt komt.
Vandaar deze korte eerste in
drukken van de nieuwe Visa voor
ai de „2 CV" en Ami-rijders die
wellicht een opvolger verwach
ten, voor alle Renault 4-rijders
die misschien willen overstappen
of al diegenen die niet kunnen
kiezen tussen een Peugeot 104,
een Ford Fiësta, een VW Polo of
een gelijkgeklasseerde auto.
Waarmee meteen duidelijk is
geworden, dat de nieuwe Visa
van Citroën niet één auto is, maar
in feite twee. Citroën heeft name
lijk met als basis dezelfde carros
serie een typische eigen versie
gecreëerd, de Club, die met een
onderstel van Citroën en een
luchtgekoelde 652 cc(!) Citroën-
boxermotor in feite een echte op
volger van de Ami 6/8 is en ook
dezelfde rij-eigenschappen be
zit, én een totale Peugeot versie.
Die laatstgenoemde uitvoering,
die Visa-Super heet, is duidelijk
geboren uit de Peugeot-Citroën
samenwerking en kan niet an
ders gezien worden dan een
Peugeot 104 met een jasje aan
Zoveel wensen zoveel
geld "voor iedereen en
voor elk doel.
Auto, boot, bromfiets,
caravan, meubelen enz.
Kwijtschelding bij over
lijden.
Tevens voor al uw
verzekeringen naar
Assurantie-
Financieringsbedrijf
Adr. Brouwerlaan 7
VLISSINGEN
Tel: 01184-13013
van Citroën. Het onderstel van de
Super is geheel overgenomen
van de LNin feite dus van de 104
Coupé, met uitzondering van de
remmen en de gehele voorwiel
unit is afkomstig uit de Peugeot
104. Daarbij dezelfde motor, één
geheel vormend met de versnel
lingsbak, dwars voorin geplaatst
en dezelfde Peugeot-aandrijf-
constructie. Dat laatste moet Ci-
troën-ingenieurs natuurlijk wel
een beetje pijn gedaan hebben,
want al is die Peugeot voorwiel
aandrijving tegenwoordig bijzon
der goed, de aartsvaderen van
de „traction-avant", de voorwiel
aandrijving, zouden wellicht toch
fiever een eigen inbreng gezien
hebben. Wel, dat Citroën-gezicht
is dominerend aanwezig in de
carrosserie en de interieur-uit
voering. Met een neusje dat sterk
lijkt op de Citroën GS en een
achterijzde die iets weg heeft van
de Renault 14, blijft de Visa toch
duidelijk een Citroën-model. En
wie daaraan twijfelt hoeft maar
even in de auto te stappen om
alleen al aan de vormgeving en
opbouw van het instrumenten
paneel te zien, dat de altijd exclu
sieve en zeker futuristisch den
kende Citroën-stylisten weer
volop hun gang hebben kunnen
gaan. Bijzonder in het oog sprin
gend in de nieuwe Visa is name
lijk de aparte „sateliet" naast het
stuurwiel, waarop de voornaam
ste bedieningsorganen zijn ge
plaatst. Voortbordurend op de
reeds unieke constructie bij de
Citroën CX-serie, waarbij alle
schakelaars rondom het stuur
wiel zijn gegroepeerd en met de
vingers kunnen worden bediend
zonder het stuur los te laten, is de
nieuwste creatie in de Visa en
een - op een forse beugel ge
monteerde - cilinder, waarop
praktisch alle schakelaars en
knoppen zijn aangebracht.
Daardoor kan men ook in deze
wagen, zonder het stuur los te
laten met de vingers van de lin
kerhand alle schakelaars een
voudig bereiken en - wanneer
nodig - bedienen.
Wat de carrosserie betrefl
moet nog opgemerkt worden
dat de Visa uitsluitend in vier-
deurs uitvoering leverbaar
wordt en dat ook deze wagen
functioneel van ontwerp is en
dus een grote wijs openslaan
de achterklep bezit. De baga
geruimte is bij normaal ge
bruik niet bijster groot, maar
omdat uiteraard ook in de Visa
de achterbank neergeklapt kan
worden, kan een flinke extra
laadruimte worden gecreëerd.
Wat de prestaties betreft hoeft
men van de 652 cc luchtge
koelde boxermotor natuurlijk
al te hoge verwachtingen te
hebben, maar die krachtbron
is natuurlijk wel uitermate zui
nig met de brandstof. De 1124
cc is qua prestaties, accelera
tie, topsnelheid en benzine
verbruik geheel te vergelijken
met de Peugeot 104.
Met de nieuwe Visa brengt Ci
troën natuurlijk een directe con
current in eigen Peugeot/Citroën
huis. Maar gezien het verschil in
karakter tussen beide merken,
zullen beide modellen wel hun
eigen klantenkring opbouwen.
Over de prijs valt weinig te zeg
gen op dit moment. De verwach
ting is, dat de „kleine" Visa, de
Club, rondde/ 11.000,-in stan
daard uitvoering gaat kosten, de
Super komt ongetwijfeld in een
prijsklasse tussen de 13.500,-
en 14.500,-.
AUG^rzckcringcnü
v/h Gebr. Blanker Verkoper: P.A.. Blanker, tel. 01180-13900
Inruii-Financiering
AUTO'S VANAF 4.000.- first class Bovaggarantie
SIMCA 1308 GT- 1977
km stand 17.500 13.250.
RENAULT 5 L
dec. 1973 3.350,
TOYOTA COROLLA 30- 1975
km stand 58.000 7.150.
TOYOTA COROLLA 30 LUXE - 1976
lichte schade6.000.
Austin Maxi 1750 1973
Toyota Carina 1600 Luxe1976
Toyota Corolla 30 Luxe1977-1976-1975
Toyota Corolla 1200 1975-1973
Toyota Corolla 30 automaat 1975
Toyota Corona Mark II 1973
Peugeot 504 GL1975
Austin Allegro1976
VW Passat S 1975
VW Kever 1303 1972
Fiat Mirafiori 1300 1975
Ford Taunus 1600 L1976
Ford Taunus 1600 Coupé 1971
Datsun 180 B SSS de Luxe 1978
Datsun Cherry 1972
Renault R 41974
Daf 44 station1969
Kleine Mark 1
Vlissingen
Wij leveren PARKETVLOEREN van ZWEEDS-
EIKEN 8 mm mozaïekvorm en 22 mm in stroken-
vorm tegen scherpe prijzen.
Verder tropische houtsoorten als KAMBALA,
MERBAU, SUCUPIRA, PANGA-PANGDA tegen
voordelige prijzen.
Waar nodig verzorgen wij de ondervloer met ge
schuurde spaanplaat.
LAMEL ook om zelf te leggen.
Tevens onderhoud en reparatie van bestaande
PARKETVLOEREN.
Wij leveren ook OPEN HAARDEN.
Showroom: Kuijpersdijk 4, 's Heerenhoek, tel.
01105-1877, b.g.g. 01196-12877.
R&B Spaten is er in
925/000 Sterling-Zilver en
in de bizonder hoog
waardige 150 gr.
massief- T)oT)
verzilvering. JlSQÜÖ
De 4S-garande. Er is een
volkomen veilige manier om een
goede gebruikte auto te kopen.
U stapt bij ons binnen en u vraagt
naar occasions met de 4S-garantie.
Dat zijn onze beste occasions.
Met de meest volledige garantie.
Alle onkosten.
De 4S-garantie geeft u gedurende
4 maanden of 10.000 km recht op
gratis reparatie van alle eventuele
mankementen. Onderdelen èn
arbeidsloon inbegrepen.
Dus u betaalt nooit meer
dan de prijs van 'n 4S-
occasion.
4 maanden safe.
Alleen de beste occasions
komen in aanmerking
voor de 4S-garantie.
Ze zijn zorgvuldig getest. En alle
noodzakelijke reparaties zijn uitge
voerd. Mochten er toch nog man
kementen zijn, dan komen die vol
gens onze ervaring binnen 4 maan
den of 10.000 km aan het licht.
En die herstellen wij dan gratis.
Service in heel Nederland.
Als u met een 4S-auto onverhoopt
pech krijgt, dan helpt'elke
Chrysler 4S-dealer u uit de nood.
Waar u ook bent. Wij hebben
vele collega's in heel
Nederland. Dus hulp is
altijd bij de hand.
Tot 5.000.-
Audi 60
Audi 100
Austin Allegro 1300
Morris Marina
Austin Glider
Citroen 2 CV 4
Citroën GS automaat
Fiat 127
Ford Escort
Opel Kadett
Renault R 16 TL automaat
Skoda 100 L
Simca 1000 LS
Simca 1100 automaat
Simca 1100
Simca 1301/1501
Austin Mini
Daf 66
Fiat 128
Mazda 1300
Opel Rekord
x Opel Kadett
x Renault R 12 TL
x Renault R6 TL
x VW K70
x Citroen Ami Break
x Simca 1301 S
x Simca 1100
x Sunbeam 1500 TC
1972
1973
1974
1974
1972
1975
1973
1974
1973
1971. 1972
1973
1976
1970-1974
1973
1972-1973-1974
1972-1974
1972
1973
1971
1973
1971
1972
1972
1972
1972
1974
1972-1975
1971-1974
1973
1974
Renault R4 TL
1976
Simca 1100 GLS
1975
x Austin Allegro
1975
x Citroén GS Break
1974
x Datsun 100 A
1975
x Fiat 128
1974
x Renault R6 TL
1975
x Toyota Corolla
1975
x Simca 1100LE
1974-1975
x Simca 1100 GLX
1977
x Simca 1100 Tl
1975
Van 5.000,- - 7.500,-
Renault R12 TL
Audi 80
Ford Consul Coupé 2300 GXL
Mini Clubman
Simca 1000 Extra
1974
1973
1973
1975
1976
Van 7.500,--10.000,-
VW Passat1975
Simca 1301 S1976
Simca 1100 LE Tourist1976
Simca 1100 GLS Tourist1976
x Citroén GS Club ind. LPG1975
x Datsun 100 A de Luxe1976
x Toyota Corolla1976'
x Simca 1100 LC 1975
x Simca 1100 Le Tourist1976
x Simca 1307 GLS1976
x Simca 1307 S1977
Boven 10.000,-
Simca 1307 S 1976
Simca 1307 GLS1976-1977
Simca 1308 GT1976-1977
Chrysler 1609 1977
Chrysler 2 L1976
x Ford Taunus1976
x Simca 1307 GLS1977
x Simca 1100 GLX 9.000 km 1977
Al deze wagens zijn door ons gekeurd en worden afgeleverd met het Bovag Garantie Certificaat of 4S garantie.
Pres. Rooseveltlaan 745 Vlissingen, tel. 01184-12008
Rotterdamse Kaai 61-63, Middelburg, tel. 01180-26355
n rrrrrl||^}
VUSSMOEN
8EUAMYPARK 20
MDOCLBURQ
MARKT 29
GOES
Lange Vorst 14
Geopend van 10-18 uur
/uwe/tors - diamantairs - horiogera
JUWELIER VAN DE REE 5 jaar ervaring heeft met quartz horloges
het blijkt dat een fout aan een SEIKO QUARTZ horloge, verkocht door JUWELIER VAN
DE REE, in nog niet 1 van de verkochte SEIKO QUARTZ horloges voorkomt.
De nazorg aan SEIKO QUARTZ horloges is minimaal en kost weinig in "het bijzonder
het SEIKO QUARTS analoog (met wijzerplaat).
Nu het forse model wat op de terugweg schijnt, heeft SEIKO prachtige ultra platte quartz
horloges in de kollektie.
Juwelier van de Ree heeft deze kollektie kompleet in voorraad.
Wees bij de tijd, koop een SEIKO QUARTZ en laat u deskundig voorlichten bij JUWELIER
VAN DE REE de officiële SEIKO DEALER.
t