Peter Jr. Horlogerie AUTOBEDRIJF PAUL KRUGER B.V. AUTOBEDRIJF ZEELAND B.V. Nieuw: Toyota Starlet ƒ1360,- BELLAMYPARK 40 Tel. 01184-12200 DE NIEUWE CHRYSLER SUNBEAM NIET GROOT. WEL RUIM. VLISSINGEN Autobedrijf „BRITANNIA'' B.V. Autobedrijf WOUTERS Uw speciaalzaak op het gebied van KLOKKEN HORLOGES HORLOGE BANDEN Volledige garantie Groots mogelijke service Reparatie in eigen atelier TE KOOP door inruil op Subaru Pres. Rooseveltlaan 745, Vlissingen, tel. 01184-12008 Rotterdamsekaai 61-63, Middelburg, tel. 01180-26355. Industrieweg 19 - Postbus 95 - Vlissingen - Tel. 01184-17736/61975 i„/c ouncLÜhbouc v/AiM vvuciNöUrtü 12 JULI iy/b BE CHRYSLER SUNBEAM De Engelse vestiging van Chrysler International, voor heen de Rootes fabrieken, brachten verleden jaar sep tember al een voorloper van de inmiddels bekende Simca Ho rizon op de markt: de Chrysler Sunbeam. Tegelijkertijd ver schenen in Amerika de Dodge Omni en de Plymouth Horizon, allen produkten van een zoge naamde „wereldauto" van Chrysler, een model dat met bijna dezelfde basis carrosserie in verschillende uitvoeringen in diverse landen op de markt zou komen. Maakten de Fransen van de opvolger van de Simca 1100 dui delijk gebruik van een onderstel constructie met voorwielaandrij ving, de Engelse fabriek bor duurde voort op de Sunbeam- techniek en koos voor een wagen met achterwiel-aandrijving. Uiteraard werden de Engelse motoren gebruikt, waaronder een 1,6 liter, die weer niet door de Fransen werd gebruikt. Ter her innering: de Horizon heeft een 1100 en een 1300 cc motor voor-, lopig in het programma. Een klein jaar nadat de Chrysler Sunbeam in Engeland op de markt kwam is de produktie zover opgevoerd, dat ook de export in bescheiden mate ter hand kan worden ge nomen. Sinds 1 juni heeft Chrys ler Nederland namelijk drie uit voeringen van de Sunbeam voor ons land ter beschikking, een versie met een 1,0 liter motor, een 1,3 liter en een 1,6 I, welke laatste ook leverbaar wordt met automaat. LS gaat namelijk 10.990,- kos ten, de duurste 1,6 liter slechts 13.690,- waarmee deze versie een directie concurrent wordt van Simca's eigen Horizon, die na melijk in de goedkoopste aan bieding - met dan een 1100 cc motor - 13.600,- kost. De vraag is of Engelse Chrys ler fabriek voldoende kan produ ceren (momenteel 1.055 auto's per week) om de exportmarkten volledig te voerzien. Voorlopig 'ziet het er naar uit, dat de wagen echt wel een goede entree krijgt op het vaste land van Europa, maar onvoldoende beschikbaar zal zijn. Showroom: Kanaalstraat 75 - Tel. 67658 Werkplaats: Julianastraat 26 - Tel. 61844 llll -:-x Bij de Sunbeam zijn de moto ren in de lengterichting vóórin geplaatst en geschiedt, zoals ge zegd, de aandrijving op de ach terwielen. De carrosserie is - op een ander frontje na - gelijk aan die van de Simca Horizon, met dien verstande dat alleen een twee-deurs uitvoering leverbaar is, aangevuld met een breed openslaande achterklep. Wat uit rusting betreft kan men dan nog een keuze maken tussen een LS en een luxere GL. Wellicht het meest interessante aspect van de nieuwe Sunbeam is de prijs stelling. De goedkoopste 1,0 liter tenslotte is de driedeurs Starlet Super de Luxe met onder meer standaard een radio, Prijs: 12.350.-. Zoals gebruikelijk bij Japanse auto's zijn ook de nieuwe Toyo- .ta's rijkelijk uitgevoerd en goed afgewerkt. De rij-eigenschappen van de conventioneel gebouwde Japanners, zoals ook de Starlet, staan over het algemeen niet op een erg hoog niveau. Gesteld kan echter worden dat de Starlet met voor het eerste een tand heugelbesturing en gasgevulde schokdempers achter heel be hoorlijk op de straat ligt en goed stuurt. Bovendien is de wagen tamelijk stil, hetgeen gunstig werkt op het comfort. Dat laatste staat op een behoorlijk peil. Zeker waar het de voorinzitten den betreft die kunnen beschik ken over goede stoelen met ver- Vier uitvoeringen: Sunbeam 1.0 LS, Sunbeam 1.3 LS, Sunbeam 1,3 GL en de Sunbeam 1.6 S. Voornaamste kenmerken: ruim, ruim en ruim. Plaats voor vier volwassenen dus. Elegante lijn waar in weggewerkt een enorme achterruit/ derde deur. Anatomisch gevormde voorstoe- len met verstelbare rugleuningen. Brede bank achter met neerklapbare leuning. Twee apart neerklapbare leuningen op de 1.3 GL en 1.6 S. Transistorontsteking voor een vlotte start en minder onderhoud. Elektrische ruitensproeiers. Ruite- wisser met twee snelheden. Achter ruitverwarming. Achteruitrijlampen. Mistachterlicht. En nog veel meer. Dat u op uw gemak bij ons moet komen bekijken. Want daar staat ie voor u startklaar. Vanaf f. 10.990,- Prijs inclusief BTW, af importeur. Vol jaar garantie zonder kilometer-beperking. 1977 Fiat 128 GL 1976 Subaru 1400 DL 1976 Fiat 125 P 1976 Mitsubishi Lancer 1976 Fiat 127 L 1975 Skoda coupé 1974 Skoda S 100 1973 Skoda S 100 1973 Fiat 127 1973 Chrysler 180 Toyota heeft haar sinds vele jaren bestaande type 1000 ver vangen door de aanzienlijk moderner Starlet. Deze wagen, die overigens voor een groot deel wel het mechaniek van de 1000 heeft overgenomen, is voorzien van een goed ogend groot aantal uitvoeringen. Standaard is de „Economie" die op een gulden na elf mille kost. Deze uitvoering heeft drie deu ren, inclusief de achterdeur. De „De Luxe" is leverbaar als drie- en vijfdeurs Sedan. De eerste kost 11.750.- en de tweede komt op 12.250.-. Een min of meer sportieve uitvoering is de 5 Speed Special die in zwarte trim (bumpers, ruitewissers etc.) wordt geleverd, drie portieren heeft, een vijfversneliingsbak en die 12.200.-kost. Het topmodel stelbare rugleuningen. De Starlet heeft voorin de 1.000 cm3 viercilinder motor van zijn voorganger. Deze machine die de achterwielen aandrijft is goed voor 34 kW (47 pk) bij 5800 toeren per minuut. Hij verleent de Starlet behoorlijke prestaties zonder er direct uit te springen. Als topsnelheid geeft de fabriek 140 km/uur op en voor de accele ratie van 0 tot 100 staat 16 se conden. Het brandstofverbruik bij 120 km/uur constant is nog ruim 1 op 11 en gemiddeld mag één op ongeveer 13 worden ver wacht. De Toyota Starlet is een behoorlijke vierzitter met een lengte van 3,73 meter, een breedte van 1.54 meter en een hoogte van 1.38 meter. De wiel basis is met 2.30 meter aan de korte kant. De wagen is inmid dels leverbaar. Div. Fiat 127 en 127 Speciaal v.a Div. Fiat 128 en 127 Speciaal v.a. Div. Fiat 128 Familiale 1975/1976 v.a Div. Fiat 132 1600 GLS zeer mooi Div. Fiat 132 Automatic 1973 Div. Fiat 131 1300 speciaal 1975/76/77 v.a. Div. Fiat 124 normaal en speciaal v.a. Mini 1000 jubileum 1975 Opel Kadett Speciaal 1976 Opel Manta 16S 1976 Citroen GS 1220 1976 Audi 100L 1974 Audi 80 1974 met nwe motor VW Sirocco TS 35.000 km 1974 Renault 5 TL 1975 Renault 6 L 1974 SPEC. AANBIEDING Fiat 133 1976 9.000 km Suzuki 750 Motor 1975 1.000.- 1.000.- 6.750.- 7.750.- 2.950.- 7.500.- 1.000.- 5.500.- 9.200.- 13.200.- 11.400.- 5.000.- 8.500.- 8.900.- 6.750.- 5.250.- 6.000.- 3.500.-

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1978 | | pagina 18