VERENIGDE BOVAG AUTODEALERS WALCHEREN UITVERKOOP ZOMERTIP! Simca 1307 GLS 1976 9000 km. Opel Manta GTE 1975 25.000 km. Simca 1100 GLS 1976 30.000 km. Simca 1100 ES 1976 40.000 km. Chrysler 2 Itr. 1975 24.000 km. Volkswagen Polo 1976 15.000 Opel Kadett City 1976 16.000 km. Fiat 127 Special 1976 IQ.OQOkm. super benzine AUTOBEDRIJF PAUL KRUGER B.V. AUTOBEDRIJF ZEELAND B.V SPECIALE AANBIEDINGEN Uw vakantiekoopje staat bij ons door: fred v.d. vlugt Enkele zeer mooie modellen onvoorstelbaar sterk - prettig in onderhoud schoonmaken met water ANWB gekeurd en BOVAG garantiebewijs IN DE OPRUIMING TRADITIEGETROUW HOGE KORTINGEN OP FONKELNIEUWE ARTIKELEN HERENMODE w Bij ons Vlissingse bedrijf cent goedkoper. Diesel cent goedkoper Showroom Paul Krugerstraat 237 - Vlissingen - 01184-19010 Adres Middelburg: Poelendaeleweg 22 - Tel. 01180-14680 DORPSSTRAAT 123 - HEINKENSZAND - TEL. 01106-1482 Autobedrijf ZEELAND B.V. Rotterdamsekaai 61-63 - Middelburg Tel. 01180-26355 Autobedrijf PAUL KRUGER B.V Pres. Rooseveltlaan 745 - Vlissingen Tel. 01184-12008 De Introductie van de Fiat 131 Mkafiori aan het einde van het jaar 1974 betekende voor deze Italiaanse fabriek een belang rijke stap. Immers, de wagen werd ontwikkeld in een tijd, dat de automobielwereld na een aantal voorspoedige jaren, de wind minder in de zeilen had. Dat Fiat in het nieuwe model een enorm vertrouwen had mag afgeleid worden uit het feit dat de ontwerpers van de nieuwe Mirafiori in één klap niet minder dan elf verschil lende versies op de markt brachten. In twee- en vierdeurs uitvoering, als Special en Fa miliale (stationcar), met een 1300 en een 1600 cc motor, met een 4-versnellingsbak en zelfs een 5-bak op het 1600 4 deurs top-model. Vormgeving en uitvoering Uiterlijk is de Mirafiori veel mo derner, veel eleganter ook dan z'n voorganger de 124. Het nieuwe, strak gelijnde model is 23 cm langer dan de oude wagen en daar profiteren vooral de ach terpassagiers van, die over, beenruimte in deze auto zeker niets te klagen hebben. Aaft de buitenzijde valt ook het nieuwe voorfront op met op de 1600 ver sies vier ronde in plaats van twee vierkante koplampen. Bumpers met rubber stootranden, mat- zwarte ruitenwissers, bescher- mingslijsten langs de zijflanken en stajen velgen met een ver chroomde naafdop accentueren verder het uiterlijk. Binnen in de wagen heeft Fiat bewust het ac cent gelegd op comfort. De voor- stoelen zijn ruim verstelbaar evenals de rugleuning, die met één handeling van de stelknop in de slaapstand kan worden ge bracht. De bestuurder vindt een gemakkelijke zit achter het stuur, dat trouwens verticaal verstel baar is, zodat langere mensen voor een prettiger rijpositie meer beenruimte kunnen creëren. He laas ontbreken hoofdsteunen op de voorstoelen. een extra dat Fiat hopelijk binnenkort standaard zal gaan voeren. Het dashboard is overzichtelijk en netjes afge werkt. de bedieningshandles zit ten voor het merendeel goed onder bereik rond de stuurkolom gegroepeerd, het verwarmings-' en ventilatiesysteem, dat cen Austin Mini 850 bruin 1970 Citroén 2CV4 rood 1973 Citroen Dyane 6 grijs 1969 Citroén GS Club beige 1971 DAF 33 rood 1971 Ford Taunus 1300 L groen 1970 Ford 12 M beige 1968 Ford 12 M groen 1969 Ford 12 M rood 1970 Ford 12 M 1300 goudgeel 1970 Fiat 128 wit 1970 Simca 1301 Spec groen 1970 Simca 1100 Spec wit 1971 Simca 1301 wit 1971 Vauxhall Viva Estate orijs 1970 Middelburg, Zusterstraat 34, Tel. 01188-12972 Vlissingen, Industrieweg 1, Tel. 01184-14632 OFF. FORDDEALER traal in het dashbord ié geplaatst werkt goed. Fiat heeft vanzelf sprekend in de nieuwe Mirafiori- serie alle passie^ veiligheids voorzieningen toegepast, die vandaag aan de dag ter be scherming van de inzittenden worden vereist. Oprolgordels behoren tot de standaard uitrus ting. de stuurkolom is gedeeld en schokabsorberend, evenals de bumpers. Het passagierscom partiment bestaat uit een verste vigde kooiconstructie, aan voor en achterzijde van de wagen zijn kreukelzoo^s aangebracht en natuurlijk is de brandstoftank boven de achteras aemonteerd. Rij-eigenschappen Ietwat merkwaardig en in te genstelling tot haar eigen modellen-politiek heeft Fiat voor de Mirafiori gekozen voor het oude principe van motor vóórin en aandrijving op de achterwie len. Gezegd moet worden, dat de fabriek een zeer acceptabel compromis heeft gevonden tus sen verings-comfort en weg- vastheid. De onderstelconstruc tie is niet zomaar ontwikkeld, men heeft bewust gekozen voor de solide constructie van een Mc Pherson wielophanging aan de voorzijde, dus schroefveren naet ingebouwde telescopische schokdempers, en een starre as met eveneens schroefveren en telescopische schokdempers aan de achterzijde, met draag- armen in de langsrichting en een schuin geplaatste reactiestang. Prestaties De motoren van de 131 Mira fiori serie zijn afgeleid van de 1,6 liter, die oorspronkelijk in de grote Fiat 132 huisde. De fabriek heeft echter bewust een aantal wijzigingen aangebracht om een langere levensduur en een zui niger gebruik te realiseren. Fac toren die immers van primair be lang waren bij de introductie van de Mirafiori. Zo hebben de 1300 en 1600 versie in de Mirafiori geen bovenliggende nokkenas en is ook de verhouding van bo ring en slag veranderd. Daar door verkreeg men motoren, die reeds bij een laag toerental (5400 omw/m) hun maximum vermogen leveren, respectieve lijk 65 PK voor de 1300 en 75 PK voor de 1600 versie. Gezegd moet worden, dat de kleinste (1300 cc) motor in die Mirafiori beslist geen hoogvlieger is, maar dat was ook niet te ver wachten, want door alle extra veiligheids-voorzieningen, het extra comfort en de vergrote car rosserie is het gewicht van de Mi- rafJöri toegenomen tot ruim 1000 kg en dat is een hele sjouw voor zo'n betrekkelijke kleine kracht bron. De topsnelheid van deze versie komt dan ook net tot 140 km per uur. De 1600 versie - waarmee we ditmaal ook onze rij-impressies opdeden verdient bij ons eigenlijk toch wel de voor keur, temeer omdat die motor in de Mirafiori duidelijk minder hard moet werken, daardoor bedui dend stiiTef is en zelfs ook zuini ger in het gebruik is. Om een paar verbruikscijfers te noemen: bij 80 km per uur kwamen we met de 1300 op 1 op 13,6; met de 1600 op 1 op 14,8. Bij 100 km per uur op resp. 1 op 10,8 en 1 op 12, 1 een duidelijk voordeel dus voor de grotere motor. Boven de 100 km per uur komt de 1300 al snel onder de 1 op 10. terwijl de 1600 bij 120 km per uur gemiddeld nog altijd 1 op 10,3 verbruikt. Conclusie De Fiat 131 Mirafiori moet zeker voor een grote groep auto rijders, die op comfort en ruimte gesteld zijn een aantrekkelijke aanbieding zijn. De wagen is ech ter wat moeilijk te verkopen als opvolger van de 124, omdat die Mirafiori zoveel meer biedt, zo veel ruimer en moderner is dan de voorganger. De oude 124 rij der, gewend aan een compacte, sportievere auto zal dan ook in de 1300 versie nauwelijks een op volger zien. Hij - en een groep potentiële andere kopers - zal bewust een stapje omhoog moe ten doen, waarbij de 1600 Spe cial serie keuze genoeg biedt. Zekerheid Heel belangrijk voor het kopen van elke occasion. Zekerheid wat betreft deskun dige voorlichting, veel keus. perfecte auto-conditie, topservice. Al die zekerheden heeft u in ons occa sion-centrum. kostuums lichtgewicht kostuums vrijetijd kostuums kolberts Chrysler 160 GT 1971 2.750.- Audi 100 1970 Chrysler 160 1971 950.- Autobianchi 1969 Chrysler 180 1970 1.950.- Chrysler 180 1971 Chrysler 180 1973 3.900.- Citroen Ami 1972 Citroen 2CV 1970 750.- Citroëm Ami Service 1974 Citroen Dyane 19722.950.- DAF 55 1970 Citroen GS 1971 2.950.- Fiat 128 1970 Fiat 128 1972 3.500.- Opel Kadett Coupé 1969 Lancia Fulvia 1970 750.- Opel Rekord 1971 Opel Kadett 1970950.- Renault R16 1970 Opel Kadett 1972 2.950.- Simca 1000 1 971 Peugeot 504 1971 2.250.- Simca 1100 1971 Simca 1000 1971 900.- Simca 1301 1967 Simca 1100 1970 900.- Simca 1301 1971 Simca 1501 1973 3.900.- VW Bestel 1969 pantalons regenjassen jacks overhemden ook korte mouw Dit alles ook in grote maten! Ook in deze zomertijd werkt ons atelier op volle toeren om u snel en vakkundig aan uw nieuwe kleding te helpen. Gortstraat 32-34 - Middelburg - tel 01180-12508 Op deze koopjes kan niet ingeruild worden FORD ESCORT STATIONCAR, 40.000 km SIMCA 1301 SPECIAL 44.000 km CITROEN G SPECIAL. 57.000 km SIMCA 1100 LX 33.000 km MERCEDES BESTEL 306 D, 60.000 km excl. btw FORD 1600 L, 2-deurs, 62.000 km TOYOTA COROLLA 30, 57.000 km TIAT127 DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S FIAT 128 1972 FIAT 128 1972 VW K70 1972 FORD 1600 L 1971 CITROÉN 1971 SIMCA 1100 4-drs. 1972 FIAT 600 1971 AUSTIN MAXI 1500, 85.000 km, 1971 FORD 12 M, 1970 PEUGEOT 204 1971 CITROÉN DYANE 1970 NSU 1000 C, 1972 FORD ESCORT 1100, 1972 CITROÉN 2CV 1972 1976: RENAULT 5 L, 14.000 km 1975: FORD 1600 L, 2-deurs, 40.000 km OPEL KADETT, 38.000 km MERCEDES 240 D 5 cyl., 80.000 km DATSUN CHERRY 40.000 km 1974: Ford Escort 1300 L 51.000 km Ford Taunus 1600 68.000 km OPEL KADETT, 66.000 km DATSUN 180 B, 37.000 km FORD 1600 XL 77.000 km HANOMAG F 20 120.000 km 1973: FORD TAUNUS 1600 L COMBI FORD CAPRI 2300 GT gerev. motor TOYOTA CELICA 1600 LT 52.000 km 8.900.- 8.750.- n.o.t.k. 7.950,-

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1977 | | pagina 10