VERENIGDE BOVAG AUTODEALERS WALCHEREN WITTE POMPEN Bij ons Vlissingse bedrijf 10 cent goedkoper. Diesel 3 cent goedkoper DE MUYNCK paui Km9erstraat237 GEBRUIKTE AUTO'S - WITTE PRIJZEN A. WOUTERS Simea 1100 nu ook als „IX Special" NIEUWE CITR0ËN CX ,6.T M. de DREU en Co B.V GOEDE GOEDKOPERE AUTO S Nieuwe serie bestelwagens van Mercedes Fa. Brugge super benzine AUTOBEDRIJF a VLIEGEN- GORDIJNEN PLASTIC 6.25-6.95 KRALEN GORDIJN Ufa IVIW I mmyn vnssingen - 01184-19010 Adres Middelburg: Poelendaeleweg 22-Tel. 01180-14680 In Vlissingen. in bruin m gf* en naturel I OU DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 15 JUNI 1977 1976: VW SIROCCO 10.000 km14.500.- RENAULT 4L 24.000 km8.000,- FIAT 128 5.000 km9.250.- 1975: FORD 1600 L, 2-deurs, 40.000 km 8.900.- OPEL KADE TT, 38.000 km8.750.- MERCEDES 240 D 5 cyl., 80.000 kmn.o.t.k. DATSUN CHERRY 40.000 km 7.950,- FORD ESCORT STATIONCAR, 40.000 km7.950.- SIMCA 1301 SPECIAL 44.000 km7.900.- VW GOLF 26.000 km9.500.- SIMCA 1100 LX 33.000 km 8.250.- MERCEDES BESTEL 306 D, 60.000 km excl. btw13.500.- FORD 1600 L, 2-deurs, 62.000 km 8.750.- TOYOTA COROLLA 30, 57.000 km8.500.- FIAT 127 6.950.- 1974: FORD TAUNUS 1600, 68.000 km 7.750.- FIAT 126 23.000 km 4.900,- OPEL KADETT, 66.000 km6.800.- DATSUN 180 B, 37.000 km 8.250.- FORD 1600 XL 77.000 km7.900.- FORD CONSUL COUPÉ 1.7 87.000 km8.250.- ALFA SUD 42.000 km8.250.- HANOMAG F 20 120.000 kmn.o.t.k. 1973: FORD CONSUL COUPÉ 2300 GT6.750.- VOLVO 144 133.000 km dec.'72 8.000.- DIVERSE GOEDKOPERE AUTO'S FIAT 128 1972 2.750,- FIAT 128 1972 3.250,- FIAT 127 1972 3.500,- SIMCA 1100 4-drs. 1972 3.250.- FIAT 600 1971 1-000.- AUSTIN MAXI 1500, 85.000 km, 1971 2.250.- FORD12M, 1970 1.250.- PEUGEOT 204 1971 2.500.- CITROÊN 1970 1.200.- SIMCA RALLY 1971 1.950.- CITROËN DYANE 1970 950.- OPEL REKORD 1700 1970 2.250.- CITROËN 2CV 1972 2.000.- Julianastraat 26 OOST-SOUBURG, tai. 01184-9*844 Chrysler Nederland heeft weer een nieuwe variant op de bekende, populaire Simca 1100 uitgebracht. Begin mei werd nl. de LX.Special" geïn troduceerd als model met een zeer complete uitvoering. De nieuwe versie is gebaseerd op de 3-deurs LX met de 1118 cc motor, een bekende uit voering dus, maar wat vrolij keren luxueuser aangekleed. De carrosserie heeft in die ,,special"-uitvoering een nieuwe, van kleurrijke strepen voorziene, decoratie, de bin- nenbekleding is van licht ge tinte stof en de fabriek levert een aantal extra's in stan daarduitvoering erbij, zoals: een schuif dak of radio, een voorruit van gelaagd glas, ha logeen koplampen, een ach- terruitwisser en sproeier, ge tint glas rondom. Critici zouden kunnen aan voeren, dat die LX „Special" met die extra's thans inder daad een complete auto is geworden. Daar staat tegen over, dat de Simca 1100 nog altijd een gunstig geprijsde wagen is. Tegenover f 12.095,- van de normale 3-deurs LX, gaat de „Spe cial" f 12.770,- kosten in de uitvoering met de radio en f 13.065,- indien daar ook nog het schuifdak bij komt. Dat Mercedes-Benz een uitgebreid personenauto modellen-programma heeft en dat dezelfde fabriek ook grote bedrijfsauto's bouwt zal wel algemeen zijn. In de kleinere bestelauto klasse had de fabriek tot nu toe echter geen uitgesproken eigen produkt, hoewel men sinds enkele jaren de Hanomag-Henschel bestel wagens onder de Mercedes- vlag op de markt bracht. Ver leden maand introduceerde de Stuttgartse fabriek echter haar eerste geheel eigen transporter, als pick-up met een open laadbak en als ge sloten bestelwagen, in een klasse tot één ton en tot twee ton laadvermogen. Beide versies zijn leverbaar met een 2400 cc diesel motor of een 2300 cc benzinemotor, moto ren die Mercedes uiteraard ook voor de personenwagen- productie gebruikt. Citroen heeft haar CX programma uitgebreid met een zogeheten „GT" model, een grand toerismewagen voorzien van een 2347 cc in jectiemotor en een vijf ver snellingsbak. Het nieuwe model komt. als aanvulling op het hui dige programma, dat be staat uit de basis CX met de 2 liter motor, de CX 2400 en de CX 2200 Diesel. De wagen is bedoeld voor een groep snelle en sportieve rijders, die veel gebruik maken van de autosnelwe gen en daarbij het bekende Citroencomfort willen combineren met optimale prestaties. Een elektronische inspuit- motor is niet nieuw voor Ci- troën. Indertijd was de DS 23 al uitgerust met een injectie systeem van Bosch. Dezelfde Duitse fabriek ontwikkelde nu een verfijnder, verbeterd en betrouwbaarder inspuitsys- teem voor de 2400 motoren. Met die electronisch inspui ting ontwikkelt die motor thans een vermogen van 128 DIN PK bij 4800 t/m tegen over 115 DIN PK voor de normale 2400-carburator motor bij een veel hoger toe rental van 5500. Volgens de fabriek ligt de topsnelheid van het GT model op rond de 190 km/uur, zo'n 10 km boven de top van de normale 2400.. Als accellera- tietijd van 0 tot 100 km/uur wordt opgegeven: 10,5 sec. Wellicht de belangrijkste vernieuwing aan de CX is echter naar onze mening de nieuwe 5 versnellingsbak, waarvan de hoogste versnel ling als overdrive werkt. In de eerste plaats verhoogt dat de geruisloosheid van de motor, ten tweede draagt zo'n over brenging bij tot een lager brandstof verbruik, een ver bruik dat overigens al door het injectiesysteem zeker gere duceerd wordt. De fabriek vermeldt voor de nieuwe GT I op 12,3 bij 90 km/uur en 1 op 9,9 bij 120 km/uur. Zowel van buiten als van binnen heeft de CX „GT" een aantal wijzigingen onder gaan: grotere wielen met rondom 185 HR 14 banden, twee mistlampen voor, matzwarte sierlijsten rond de ramen en strips op de zijkant van de carrosserie, van bin nen uit electrisch verstelbare buitenspiegel, speciale zwar t/beige leren GT stoelen met hoofdsteunen, een GT i-aanduiding op het matzwarte stuurwiel en nog een aantal kleinere details. De levering zal waarschijn lijk pas in oktober beginnen en de prijs zal rond f 31750,- komen te liggen. 1970 1000,- 1969 1000,- 1970 2750,- 1970 700,- 1971 3250,- 1971 1900,- 1970 1250,- 1971 2350,- 1971 1750,- 1970 750,- Middelburg, Zusterstraat 34, Tel. 01180-12972 Vlissingen, Industrieweg 1, Tel. 01184-14632 OFF. FORDDEALER HOGE WEG 82 VLISSINGEN

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1977 | | pagina 10