bKÊÊÊ' wcRFMinnp Ri nVAG AUTODEALE RQ 1 l WA LCHEREN A V WITTE POMPEN Bij ons Vlissingse bedrijf 10 cent goedkoper. Diesel 3 cent goedkoper GEBRUIKTE AUTO'S - WITTE PRIJZEN M. de DREU en Co B.V. DE NIEUWE FIAT-127 Polski Fiat FUSIE SAAB EN VOLVO VRIJDAG 10 EN ZATERDAG 11 JUNI GROTE SHOW AUTOBEDRIJF VunDMIOUu D' k/VMV^ MU 1 vMUrVLiL. van NIEUWE- en GEBRUIKTE AUTO's en VOUWWAGENS door: in winkelcentrum „DAUWEN DAELE" mr super benzine INBOEDELS LA CUNA ïo. 885-* ...en kompleet aan alle kanten! PUSMlZSp J.C. KORT AANHANG- BAGAGE WAGENS VOUW CARAVANS ff ff ROTTERDAMSEKAAI 61 MIDDELBURG TEL.01180-26355 Ut IVIU I II Wit - Vlissingen - 01184-19010 Vrijdag van 09.00-21.00 uur Zaterdag van 09.00-17.00 uur Showroom RE MBIVAiPgf Paul Krugerstraat 237 Adres Middelburg: Poelendaeleweg 22 - Tel. 01180-14680 GOEDE GOEDKOPERE AUTO'S GARAGEBEDRIJF WOUTERS JULIAN ASTRAAT 26 - Oost-Souburg - Tel. 01183-61844 Groot Zeeland DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 8 JUNI 1977 1976: VW SIROCCO 10.000 km14,500.- RENAULT R4 24.000 km 8.000.- FIAT 128 5.000 km9.250.- 1975: FORD 1600 L, 2-deurs, 40.000 km 8.900.- OPEL KADETT, 38.000 km8.750.- MERCEDES 240 D 5 cyl., 80.000 kmn.o.t.k. FORD ESCORT STATIONCAR, 40.000 km7.950- SIMCA 1301 SPECIAL 44.000 km7.900 - VW GOLF 26.000 km9.500 - SIMCA 1100 LX 33.000 km 8.250- MERCEDES BESTEL 306 D, 60.000 km excl. btw13.500.- FORD 1600 L, 2-deurs, 62.000 km 8.750 - TOYOTA COROLLA 30, 57.000 km8.500.- FIAT 127 6.950- 1974: FORD TAUNUS 1600, 68.000 km 7.750.- OPEL KADETT, 66.000 km6.800 - DATSUN 180 B, 37.000 km 8.250 - FORD 1600 XL 77.000 km7.900 - FORD CONSUL COUPÉ 1.7 87.000 km 8.250.- ALFA SUD 42.000 km8.250.- HANOMAG F 20 120.000 km n.o.t.k. 1973: FORD CONSUL COUPÉ 2300 GT6.750.- VOLVO 144 133.000 km dec. '72f8.000.- SIMCA 1100 4-drs. 1972 3.250.- TRIUMPH SPITFIRE met hardtop 1972 3.950.- FIAT 600 1971 1.000.- DAF 44, 1968 500.- AUSTIN MAXI 1500, 85.000 km, 1971 2.250.- FORD12M, 1970 1.250.- PEUGEOT 204 1971 2.500.- CITROËN 1970 1.200.- SIMCA RALLY 1971 1.950.- CITROËN DYANE 1970 950.- OPEL REKORD 1700 1970 2.250 - FORD TAUNUS 1600 4-drs. 1971 3.000.- CITROËN 2CV 1972 2.000.- Austin Mini 850 seven1970 1000,- Citroën Dyane 6 1969 1000,- Ford Taunus 1300 L 1970 2750,- Ford 12 M 1300 1970 700,- Ford Escort 1100 B1971 3250,- Fiat 127 1971 2200,- Simca 1301 Spec. 1970 1650,- Simca 1100 Spec1971 2350,- Simca 1301 1971 1750,- Vauxhall Viva Estate1970 750,- in Vlissingen Middelburg, Zusterstraat 34, Tel. 01180-12972 Vlissingen, Industrieweg 1, Tel. 01184-14632 OFF. FORDDEALER Te koop gevraagd Van groot tot klein. Al les mag het zijn. Gaat U naar het bejaarden tehuis Meubels - huisraad over?. Bel dan 01184-18882. Jonge mensen gaat u op uw eigen wonen, meubels, etc. etc. n no dig? Bel dan even 01184-18882. Alles wordt gehaald en ge bracht. HARRY Uw adres voor betere kinderkleding tot 16 jaar j Oude Kerkstraat 30-Sluis Telefoon 01178-1277 verstelbare rugleuningen hoofdsteunen veiligheidsstdur met stuurslot 3-zits achterbank achterruitverwarming verlichte kofferruimte (inhoud 432 liter) achteruitrijlamp schijfremmen met rembekrachtiging anti-verblindingsspiegel ruitewissers met intervalschakelaar voorruit van gelaagd glas verlicht motorcompartiment 1300 cc, 65 PK dubbele koplampen in gescheiden circuit rubber stootstrip radiaalbanden rode waarschuwings- schijfremmen lichten in portieren met rembekrachtiging Zeer snel leverbaar, "(incl. BTW. af Voorschoten) Importeur: H. Englebert N.V, Voorschoten, tel. 01717-2010 (meer dan 20 jaar ervaring met Skoda). Carrosseriebedrijf Noordweg 271 Middelburg Telefoon 01180-13659 DEALER VAN DIVERSE MERKEN EN Ook voor al uw caravan-onderdelen Samen mei 1 |iaiinerlilailen de liuia aan huiscomliinatie in Zeeland de grootste èn de voordeligste media -combinatie de enige hui» aan huis combi natie waarmee elk gewenst gebied binnen Zeeland voor 100% be reikbaar U Even een telefoontje naar: 01184-19910 en wij zijn, vrijblijvend, bij u met alle gewenste inlichtingen Fiat heeft het in 1971 geïn troduceerde en nog dat jaar tot „auto van het jaar" ge kroonde type 127 grondig vernieuwd. Uit- en inwen dig is de nog steeds zeer populaire Fiat 127 sterk gemoderniseerd en tech nisch is hij waar nodig ver beterd en aangepast aan de eisen die de concurrentie (Polo en Fiésta) anno 1977 stelt Naast de uitvoeringen met de bekende 903 cc- motor zijn er nu ook versies met een nieuwe 1050 cc- m ach ine dwars voorin. Ui terlijk is de nieuwe 127, die eind mei of begin juni le verbaar zal worden, her kenbaar aan het brede front waarin de koplampen zijn opgenomen. De motorkap is nu geheel strak. Bij het oude type liep die motorkap ter hoogte van de spat- schermen omhoog. De bumpers hebben een kunststof rand, die be scherming biedt tegen par- keerschades. Deze bum pers zijn bestand tegen klappen met snelheden van 4 km/uur. Aan de zijkant valt het meest op, dat de oplopende taillelijn nu recht is getrokken. Daar door is het glasoppervlak aan zienlijk vergroot, want niet al leen zijn de achterzijruiten groter geworden, maar ook de achterruit is naar beneden doorgetrokken. Verder zijn op de zijkantejn strips aange bracht en Zijn nieuwe stalen wielen grtnonteerd. Achtc rJzijn de lichten gezakt tot vlak Doven de bumper. De ^achterklep kon daardoor wor den doorgetrokken naar bene den, zodat de toegang tot de ruime koffer aanzienlijk beter is geworden. In het interieur gaat de aan dacht in de eerste plaats naar het geheel nieuwe, zeer mo derne, dashboard. Daarin zijn recht voor de bestuurder, onder een reflectie werende overkapping, modern gesty- leerde meters aangebracht. De belangrijkste bedieningshen dels zijn uitstekend onder handbereik op de stuurkolom geplaatst. In de duurdere uit voeringen is een voortreffelijk sportstuur met dikke kunststof rand gémonteerd. De verwarming en ventilatie is sterk verbeterd en er is een goede plaats in het dashboard ingeruimd voor de inbouw van een radio en een luidspreker. De vloerpook is nieuw gemo delleerd. De aankleding van het interieur is verfraaid en er is de nodige aandacht besteed aan de isolatie van motor- en weggeluiden. Naast de 903 cc viercilinder-motor is de Fiat 127 nu ook leverbaar met een nieuwe 1050 cc vierpitter. Deze machine wordt sinds sep tember vorig jaar gebruikt in de Braziliaanse versie van de 127. De motor is dus al geruime tijd beproefd en goed bevon den. Bovendien is net een ma chine die veel constructiede tails gemeen heeft met de motor uit de Fiat 128. Er hoeft dus geen angst te bestaan voor kinderziekten. Een belangrijke technische wijziging is voorts de verlen ging van de eindoverbrenging. Hierdoor draait de motor bij gelijke snelheden minder toe ren dan voorheen. Dat levert een besparing op aan brand stof en het verlaagt het ge luidsniveau. Deze lange eindo verbrenging komt vooral goed tot zijn recht in de 1050, die slechts 3 pk meer heeft dan de 903, maar waarvan het koppel aanzienlijk hoger ligt. De 1050 cc-motor is veel soepeler en hij heeft meer trekkracht in de lage toerentallen, zodat hij gemakkelijker uit de voeten kan met die lange eindover brenging. De nieuwe Fiat 127 wordt in Italië geleverd in drie verschil lende uitvoeringen: de „L", „C" en „CL". De eerste is in feite de standaard-uitvoering met een wat misleidende aan duiding (de ,,L" staat voor luxe), de „C" houdt het midden tussen de „L" en de meest luxueuze.versie, de „CL" (com fort luxe). In Nederland komt eerst de 1050 cc op de markt en daarna de L. De C-uitvoering zal bij ons niet worden gevoerd. Zowel de L als de CL wordt leverbaar met naar keus de 903 cc motor of de nieuwe 1050 cc. Voorts kan dan nog worden gekozen tussen de tweedeurs- en de driedeurs-uitvoering. Kortom, je kan alle kanten op met de nieuwe 127. De prijzen van de verschil lende wagens zijn nog niet be kend (althans niet op dit mo ment), maar er staat wel vast dat de goedkoopste versie met de 903 cc-motor onder de tien mille blijft en dat de duurste 1050 CL met drie deuren toch wel over de 11.000 gulden zal gaan kosten. Of daar zeker in de buurt zal komen. Overigens kan ook meteen worden ge steld dat de ondanks de hevige modernisering natuurlijk toch niet meer hypermoderne Fiat 127 met zulke prijzen een ste vige concurrent voor alle an dere zogenaamde mini- middenklassers zal worden. De twee Zweedse automobielfa brieken Saab en Volvo gaan in de toekomst samenwerken. Dezer dagen werd bekend, dat de bestu ren van beide concerns een volle dige overeenstemming hebben bereikt over de voorgenomen fu sie. De nieuwe onderneming, waarin de personenauto en vrachtwagenbelangen van belde fabrieken worden gebracht zal waarschijnlijk Volvo-Saab-Scania gaan heten. Het ligt in de bedoeling dat de produktle en de verkoop van beide bedrijven totaal op elkaar worden afgestemd hetgeen uiteindelijk zal gaan leiden tot een stroomlijning van beider modellengamma's. De niet onverwachte, maar toch wel verrassende fusie is noodzakelijk geworden omdat de beide Zweedse autoconcerns duidelijk geconfronteerd worden met de sterke concurrentie op de Euro pese markt, zowel van Amerikaan s/Europese multinational auto mobielconcern» (Ford,GM) als van de Japanse autoindustrie. De nieuwe combinatie heeft een omzet van 14,2 miljard gulden (8,8 miljard Volvo en 4,4 miljard SAAB) en telt meer dan honderdduizend werknemers. Welke consequen ties de samenbundeling voor de werkgelegenheid zal hebben en welke modellen in de toekomst door de nieuwe onderneming ge voerd zullen worden is nog niet bekend. .ZEELAND „ZEELAND B.V.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1977 | | pagina 10