bKÊÊÊ' wcRFMinnp Ri
nVAG AUTODEALE
RQ
1
l WA
LCHEREN
A
V
WITTE POMPEN Bij ons Vlissingse bedrijf
10 cent goedkoper. Diesel 3 cent goedkoper
GEBRUIKTE AUTO'S - WITTE PRIJZEN
M. de DREU en Co B.V.
DE NIEUWE FIAT-127
Polski Fiat
FUSIE SAAB EN VOLVO
VRIJDAG 10 EN
ZATERDAG 11 JUNI
GROTE SHOW
AUTOBEDRIJF
VunDMIOUu D'
k/VMV^ MU 1 vMUrVLiL.
van NIEUWE- en GEBRUIKTE AUTO's en VOUWWAGENS door:
in winkelcentrum „DAUWEN DAELE"
mr
super benzine
INBOEDELS
LA CUNA
ïo. 885-* ...en kompleet aan alle kanten!
PUSMlZSp
J.C. KORT
AANHANG-
BAGAGE
WAGENS
VOUW
CARAVANS
ff
ff ROTTERDAMSEKAAI 61 MIDDELBURG
TEL.01180-26355
Ut IVIU I II Wit - Vlissingen - 01184-19010
Vrijdag van 09.00-21.00 uur
Zaterdag van 09.00-17.00 uur
Showroom
RE MBIVAiPgf Paul Krugerstraat 237
Adres Middelburg: Poelendaeleweg 22 - Tel. 01180-14680
GOEDE GOEDKOPERE AUTO'S
GARAGEBEDRIJF WOUTERS
JULIAN ASTRAAT 26 - Oost-Souburg - Tel. 01183-61844
Groot Zeeland
DE SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 8 JUNI 1977
1976:
VW SIROCCO 10.000 km14,500.-
RENAULT R4 24.000 km 8.000.-
FIAT 128 5.000 km9.250.-
1975:
FORD 1600 L, 2-deurs, 40.000 km 8.900.-
OPEL KADETT, 38.000 km8.750.-
MERCEDES 240 D 5 cyl., 80.000 kmn.o.t.k.
FORD ESCORT STATIONCAR, 40.000 km7.950-
SIMCA 1301 SPECIAL 44.000 km7.900 -
VW GOLF 26.000 km9.500 -
SIMCA 1100 LX 33.000 km 8.250-
MERCEDES BESTEL 306 D, 60.000 km excl. btw13.500.-
FORD 1600 L, 2-deurs, 62.000 km 8.750 -
TOYOTA COROLLA 30, 57.000 km8.500.-
FIAT 127 6.950-
1974:
FORD TAUNUS 1600, 68.000 km 7.750.-
OPEL KADETT, 66.000 km6.800 -
DATSUN 180 B, 37.000 km 8.250 -
FORD 1600 XL 77.000 km7.900 -
FORD CONSUL COUPÉ 1.7 87.000 km 8.250.-
ALFA SUD 42.000 km8.250.-
HANOMAG F 20 120.000 km n.o.t.k.
1973:
FORD CONSUL COUPÉ 2300 GT6.750.-
VOLVO 144 133.000 km dec. '72f8.000.-
SIMCA 1100 4-drs. 1972 3.250.-
TRIUMPH SPITFIRE met hardtop 1972 3.950.-
FIAT 600 1971 1.000.-
DAF 44, 1968 500.-
AUSTIN MAXI 1500, 85.000 km, 1971 2.250.-
FORD12M, 1970 1.250.-
PEUGEOT 204 1971 2.500.-
CITROËN 1970 1.200.-
SIMCA RALLY 1971 1.950.-
CITROËN DYANE 1970 950.-
OPEL REKORD 1700 1970 2.250 -
FORD TAUNUS 1600 4-drs. 1971 3.000.-
CITROËN 2CV 1972 2.000.-
Austin Mini 850 seven1970 1000,-
Citroën Dyane 6 1969 1000,-
Ford Taunus 1300 L 1970 2750,-
Ford 12 M 1300 1970 700,-
Ford Escort 1100 B1971 3250,-
Fiat 127 1971 2200,-
Simca 1301 Spec. 1970 1650,-
Simca 1100 Spec1971 2350,-
Simca 1301 1971 1750,-
Vauxhall Viva Estate1970 750,-
in Vlissingen Middelburg, Zusterstraat 34, Tel. 01180-12972
Vlissingen, Industrieweg 1, Tel. 01184-14632
OFF. FORDDEALER
Te koop gevraagd
Van groot tot klein. Al
les mag het zijn. Gaat
U naar het bejaarden
tehuis Meubels -
huisraad over?. Bel
dan 01184-18882.
Jonge mensen gaat u
op uw eigen wonen,
meubels, etc. etc. n no
dig? Bel dan even
01184-18882. Alles
wordt gehaald en ge
bracht.
HARRY
Uw adres voor betere
kinderkleding tot 16 jaar
j Oude Kerkstraat 30-Sluis
Telefoon 01178-1277
verstelbare
rugleuningen
hoofdsteunen
veiligheidsstdur
met stuurslot
3-zits achterbank
achterruitverwarming
verlichte kofferruimte
(inhoud 432 liter)
achteruitrijlamp
schijfremmen
met rembekrachtiging
anti-verblindingsspiegel
ruitewissers
met intervalschakelaar
voorruit van gelaagd glas
verlicht motorcompartiment
1300 cc, 65 PK
dubbele koplampen in
gescheiden circuit
rubber stootstrip
radiaalbanden
rode waarschuwings- schijfremmen
lichten in portieren met rembekrachtiging
Zeer snel leverbaar,
"(incl. BTW. af Voorschoten)
Importeur: H. Englebert N.V, Voorschoten, tel. 01717-2010 (meer dan 20 jaar ervaring met Skoda).
Carrosseriebedrijf
Noordweg 271
Middelburg
Telefoon 01180-13659
DEALER VAN
DIVERSE MERKEN
EN
Ook voor al uw
caravan-onderdelen
Samen mei 1 |iaiinerlilailen de
liuia aan huiscomliinatie
in Zeeland de grootste èn de
voordeligste media -combinatie
de enige hui» aan huis combi
natie waarmee elk gewenst gebied
binnen Zeeland voor 100% be
reikbaar U
Even een telefoontje naar:
01184-19910
en wij zijn, vrijblijvend, bij u
met alle gewenste inlichtingen
Fiat heeft het in 1971 geïn
troduceerde en nog dat jaar
tot „auto van het jaar" ge
kroonde type 127 grondig
vernieuwd. Uit- en inwen
dig is de nog steeds zeer
populaire Fiat 127 sterk
gemoderniseerd en tech
nisch is hij waar nodig ver
beterd en aangepast aan de
eisen die de concurrentie
(Polo en Fiésta) anno 1977
stelt Naast de uitvoeringen
met de bekende 903 cc-
motor zijn er nu ook versies
met een nieuwe 1050 cc-
m ach ine dwars voorin. Ui
terlijk is de nieuwe 127, die
eind mei of begin juni le
verbaar zal worden, her
kenbaar aan het brede front
waarin de koplampen zijn
opgenomen. De motorkap
is nu geheel strak. Bij het
oude type liep die motorkap
ter hoogte van de spat-
schermen omhoog. De
bumpers hebben een
kunststof rand, die be
scherming biedt tegen par-
keerschades. Deze bum
pers zijn bestand tegen
klappen met snelheden van
4 km/uur.
Aan de zijkant valt het meest
op, dat de oplopende taillelijn
nu recht is getrokken. Daar
door is het glasoppervlak aan
zienlijk vergroot, want niet al
leen zijn de achterzijruiten
groter geworden, maar ook de
achterruit is naar beneden
doorgetrokken. Verder zijn op
de zijkantejn strips aange
bracht en Zijn nieuwe stalen
wielen grtnonteerd.
Achtc rJzijn de lichten gezakt
tot vlak Doven de bumper. De
^achterklep kon daardoor wor
den doorgetrokken naar bene
den, zodat de toegang tot de
ruime koffer aanzienlijk beter
is geworden.
In het interieur gaat de aan
dacht in de eerste plaats naar
het geheel nieuwe, zeer mo
derne, dashboard. Daarin zijn
recht voor de bestuurder,
onder een reflectie werende
overkapping, modern gesty-
leerde meters aangebracht. De
belangrijkste bedieningshen
dels zijn uitstekend onder
handbereik op de stuurkolom
geplaatst. In de duurdere uit
voeringen is een voortreffelijk
sportstuur met dikke kunststof
rand gémonteerd.
De verwarming en ventilatie
is sterk verbeterd en er is een
goede plaats in het dashboard
ingeruimd voor de inbouw van
een radio en een luidspreker.
De vloerpook is nieuw gemo
delleerd. De aankleding van
het interieur is verfraaid en er
is de nodige aandacht besteed
aan de isolatie van motor- en
weggeluiden.
Naast de 903 cc
viercilinder-motor is de Fiat
127 nu ook leverbaar met een
nieuwe 1050 cc vierpitter.
Deze machine wordt sinds sep
tember vorig jaar gebruikt in
de Braziliaanse versie van de
127. De motor is dus al geruime
tijd beproefd en goed bevon
den. Bovendien is net een ma
chine die veel constructiede
tails gemeen heeft met de
motor uit de Fiat 128. Er hoeft
dus geen angst te bestaan voor
kinderziekten.
Een belangrijke technische
wijziging is voorts de verlen
ging van de eindoverbrenging.
Hierdoor draait de motor bij
gelijke snelheden minder toe
ren dan voorheen. Dat levert
een besparing op aan brand
stof en het verlaagt het ge
luidsniveau. Deze lange eindo
verbrenging komt vooral goed
tot zijn recht in de 1050, die
slechts 3 pk meer heeft dan de
903, maar waarvan het koppel
aanzienlijk hoger ligt. De 1050
cc-motor is veel soepeler en hij
heeft meer trekkracht in de
lage toerentallen, zodat hij
gemakkelijker uit de voeten
kan met die lange eindover
brenging.
De nieuwe Fiat 127 wordt in
Italië geleverd in drie verschil
lende uitvoeringen: de „L",
„C" en „CL". De eerste is in
feite de standaard-uitvoering
met een wat misleidende aan
duiding (de ,,L" staat voor
luxe), de „C" houdt het midden
tussen de „L" en de meest
luxueuze.versie, de „CL" (com
fort luxe).
In Nederland komt eerst de
1050 cc op de markt en daarna
de L. De C-uitvoering zal bij
ons niet worden gevoerd.
Zowel de L als de CL wordt
leverbaar met naar keus de 903
cc motor of de nieuwe 1050 cc.
Voorts kan dan nog worden
gekozen tussen de tweedeurs-
en de driedeurs-uitvoering.
Kortom, je kan alle kanten op
met de nieuwe 127.
De prijzen van de verschil
lende wagens zijn nog niet be
kend (althans niet op dit mo
ment), maar er staat wel vast
dat de goedkoopste versie met
de 903 cc-motor onder de tien
mille blijft en dat de duurste
1050 CL met drie deuren toch
wel over de 11.000 gulden zal
gaan kosten. Of daar zeker in
de buurt zal komen. Overigens
kan ook meteen worden ge
steld dat de ondanks de hevige
modernisering natuurlijk toch
niet meer hypermoderne Fiat
127 met zulke prijzen een ste
vige concurrent voor alle an
dere zogenaamde mini-
middenklassers zal worden.
De twee Zweedse automobielfa
brieken Saab en Volvo gaan in de
toekomst samenwerken. Dezer
dagen werd bekend, dat de bestu
ren van beide concerns een volle
dige overeenstemming hebben
bereikt over de voorgenomen fu
sie. De nieuwe onderneming,
waarin de personenauto en
vrachtwagenbelangen van belde
fabrieken worden gebracht zal
waarschijnlijk Volvo-Saab-Scania
gaan heten.
Het ligt in de bedoeling dat de
produktle en de verkoop van beide
bedrijven totaal op elkaar worden
afgestemd hetgeen uiteindelijk zal
gaan leiden tot een stroomlijning
van beider modellengamma's. De
niet onverwachte, maar toch wel
verrassende fusie is noodzakelijk
geworden omdat de beide
Zweedse autoconcerns duidelijk
geconfronteerd worden met de
sterke concurrentie op de Euro
pese markt, zowel van Amerikaan
s/Europese multinational auto
mobielconcern» (Ford,GM) als van
de Japanse autoindustrie.
De nieuwe combinatie heeft een
omzet van 14,2 miljard gulden (8,8
miljard Volvo en 4,4 miljard SAAB)
en telt meer dan honderdduizend
werknemers. Welke consequen
ties de samenbundeling voor de
werkgelegenheid zal hebben en
welke modellen in de toekomst
door de nieuwe onderneming ge
voerd zullen worden is nog niet
bekend.
.ZEELAND
„ZEELAND B.V.