MEER DAN ALLEEN NOSTALGIE üu ZÜdüi/vL. KINDEREN WETEN ZO WEL WAT DE GOEIE IS. VI Hele generaties zijn opgegroeid met Petje Pietamientje en 'Brood, daar zit wat in’. Maar wat zeggen die reclames uit de jaren 80 over de mores van toen? En wat zeggen ze over het heden? 'Er was sprake van een totale mentaliteitsverandering.’ P1 Calvé, PINDAKAA Het verleidelijke rood van Agio Red Label. 10 senoritas, f 4,60. 31 Meteen na het eerste spotje in 1983 werd het driejarige kindsterretje Petje Pietamientje zo populair dat zijn gezin, op de hielen gezeten door journalisten, moest onderduiken. In dejaren 60 en 70 stond bloot symbool voor een progressieve, vrijgevochten, anti-burgerlijke instelling. In dejaren 80 werd bloot veel gebruikt voor amusements- doeleinden en als middel om tijdschriften, condooms, gettoblasters en sigaren aan de man te brengen. Calvé pindakaas bevat eiwitten, koolhydra ten, plantaardige vetten, linolzuur, voedingsvezels, vitamines en mineralen. Het bevat geen kleur- en smaakstoffen of bind- en conserverings middelen.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2023 | | pagina 104