©NDERNEMER TROTS OP (ondernemers Ondernemer PODCAST MAKEN? Constantijn van Oranje opent Week van de Ondernemer 'Wij monteren onze kindermeubels echt ter plaatse' www.deradiofabriek.nl deondernemer.nl Fenna Florien is een nieuw kindermeubelmerk, dat mikt op duurzaamheid en een lange levensduur. Ondernemer Henk de Groot wil maatwerk bieden, maar ook het hele productieproces zo efficiënt mogelijk houden. „Mensen worden gelukkig van comfort." Wat zou een nieuw kinder meubelmerk doen in de markt? De eigenaar van Fenna Florien besloot het aan het begin van de coronacrisis te polsen. De reacties waren veelbelovend. Daarop werd Henk de Groot gevraagd aan te sluiten. Sterker nog: hij mocht de kar gaan trekken. Precies op het juiste moment, want hij was net op zoek naar iets anders. Hij voelt zich prettig in de rol van ondernemer. ,,Ik vind het erg be langrijk dat het proces soepel verloopt." Robuuste meubels De meubels van Fenna Florien, de namen van de dochters van degene die het meubelmerk bedacht, kennen vijf basiskleuren: blauw, grijs, groen, roze en wit. De meubelstukken zijn robuust en kennen een soft close. De Groot kon zich helemaal vinden in het concept van duurzame, levensbestendige meubels. „Tijdens de coronacrisis hebben mensen gemerkt hoe belangrijk het is in een comfortabel huis te verblijven. Meubi- lair dat er mooi uitziet en lang meegaat, daar worden mensen gelukkig van." Het komt vaak in standaardmaten, maar dat kan bij de meubels van Fenna Florien uit Den Hoorn net even anders. Het kan in elke gewenste maat worden gezaagd. „Laatst vroeg een moeder of we een meubel kleiner konden maken, vanwege haar korte lengte. Natuurlijk!" Mensen die over wat minder vierkante meters beschikken, kunnen ook een specifieke vraag neerleggen bij het jonge merk. Hapklare stukken Bij de start van Fenna Florien staken de eigenaren de koppen bij elkaar: zou den ze de meubels laten bezorgen of zelf in elkaar zetten? De prijzen vielen iets hoger uit dan in eerste instantie bedacht. Daarom besloten ze meubels ter plaatse in elkaar te zetten, als extra service. De Groot: „We willen mensen hiermee echt ontlasten." Doordat de producten niet verstuurd worden, is er ook geen kans op beschadigen en gere tourneerde artikelen. De meubels wor den van tevoren in elkaar gezet en uit eindelijk in drie hapklare stukken bij de mensen thuis gemonteerd. „Gaat er ooit toch iets kapot, dan bestellen mensen een nieuw onderdeel eenvoudig met de hulp van een QR-code", aldus De Groot. Alle duurzaam ontworpen meubels (be staande uit houtafval van consumenten) groeien met kinderen mee. Dat maakt dat ze niet alleen in de kindertijd wor den gebruikt, ook tijdens de studenten tijd of in een eerste eigen huis. ,,Denk aan de commode waar we het bovenste blad vanaf halen en een opbouwkast bovenop zetten." Plannen voor de toe komst zijn er volop bij Fenna Florien, zoals een verzorgingslijn voor baby's. „Wanneer onze meubels een leven lang meegaan, dan is onze missie geslaagd." Ondernemer Henk de Groot wil klanten ontlasten met doordacht productieproces DE WEEK VAN De dagelijkse uitzendingen zijn live te horen én zien via De Ondernemer en New Business Radio. Het volledige pro gramma van de Week van de Onderne mer vind je op deondernemer.nl/wvdo Workshop volg ons op nraooii Vanaf maandag 15 tot en met zaterdag 20 november is er de vierentwintigste Week van de Ondernemer. Dagelijks is er onder meer live radio en video, ook worden de 25 genomineerden voor de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar bekendgemaakt. De opening van 'de Week' wordt gedaan door Constantijn van Oranje, speciaal gezant van Techleap en mede-oprichter van StartupFest Europe. De prins is op 15 november van 10.00 tot 12.00 uur co- host bij het dagelijkse live radiopro gramma De Ondernemer, gepresenteerd door Jelle Maasbach. Ook de onderne mers Marco Aarnink en Niels Meijssen, Jacco Vonhof (MKB-Nederland) en hoogleraar Justin Jansen van de Erasmus Universiteit zijn die dag studiogast. Wat is de impact van een podcast? Hoe vertel je - letterlijk - op een goede manier het verhaal? En welke kansen biedt dit voor je communicatiestrategie? Met deze vragen ga jij aan de slag in De Radiofabriek tijdens de workshop zakelijk podcast maken! Fenna Florien maakt duurzaam kindermeubilair Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2021 | | pagina 19