Kattendijke is slechte postbezorging beu Dekking mobiele telefonie is ook naatje BEVELANDEN EN THOLEN 5 KLACHTEN POSTNL BIEDT EXCUSES AAN EN BELOOFT BETERSCHAP In Kattendijke zijn ze het hartstikke beu. De postbezorging is er al maandenlang een drama. Dat leidt soms tot gevaarlijke situaties. Soms staat zelfs de gezondheid van inwoners op het spel. Maar PostNL belooft beterschap: ,,We willen de bewoners van Kattendijke graag onze excuses aanbieden." Jacco van Damme is er helemaal klaar mee. De voorzitter van de Ver eniging Dorpsbelangen Kattendijke klaagt steen en been over de waardeloze post bezorging door PostNL. ,,Het hele dorp klaagt erover. Zelf heb ik er een afspraak in het ziekenhuis door gemist. Toen ik daar op werd geattendeerd bleek dat ik de uit nodiging met labformulieren he lemaal niet ontvangen heb. Het is echt een drama." Nadine Bolink herkent de pro blemen. ,,Ik wacht nog steeds op de groene kaart voor mijn nieuwe elektrische scooter. Het bedrijf waar ik mijn scooter had gekocht had die plaat vorige week woens dag al naar mij verzonden. Dat zag ik ook direct in mijn PostNL-app. De verwachte leverdag zou vorige week donderdag zijn, maar het Ik wacht nog steeds op de groene kaart voor mijn nieuwe elektrische scooter moment van leveren schoof iedere dag op. Afgelopen woensdag is dan eindelijk mijn kentekenplaat bezorgd, maar mijn groene kaart, die volgens de app ook woensdag bezorgd zou worden, zat er niet bij. Het is echt schandalig. En het ergste vind ik eigenlijk nog dat je klachten niet serieus genomen worden. Want klagen doen we met zijn allen volop." Code PostNL per post Ook Van Damme heeft dat ge daan: „Mensen proberen door de klantenservice bij PostNL heen te komen, maar dat lukt ze vaak niet. Ik heb zelf ook gebeld omdat ik een tijd geen post had gekregen. Vroegen ze me of ik post miste. Maar hoe weet je dat als je hele maal niks krijgt? Moest ik die app NOG MEER ERGERNIS Hartfalen downloaden op mijn telefoon waar je mee kunt zien welke post je kunt verwachten. Maar om die app te installeren moet je een code krijgen. En hoe krijg je die code? Inderdaad, met de post!" Nadat PostNL eerder al liet we ten niet bekend te zijn met de klachten, meldt een woordvoerder nu dat er toch wat aan de hand is in Kattendijke. ,,We hebben on derzoek verricht en helaas ontdekt dat de postbezorger in ieder geval deze week een aantal flinke steken heeft laten vallen. We hebben daarop actie ondernomen." Volgens de woordvoerder wordt de vertraagde post zo snel moge lijk bezorgd. ,,Het streven is deze week. Verder wordt de postbezor ger er op aangesproken en ook zet ten we naar alle waarschijnlijk heid een nieuwe postbezorger in om de post in Kattendijke te be zorgen. Zodat ze daar voortaan ge woon tijdig hun post ontvangen." Er gloort dus hoop voor de Kat- tendijkse post-ontvangers. PostNL gaat in ieder geval flink door het stof: ,,We willen de bewoners van Kattendijke graag onze excuses aanbieden voor de vertraagde post. En we zullen ook de belan genvereniging in het dorp hier over nog informeren." Klachten melden Een tip heeft de woordvoerder ook nog en die geldt niet alleen voor de inwoners van Kattendijke: ,,Als er klachten zijn, meld die dan bij de klantenservice. Zodat wij direct actie kunnen ondernemen." vrijdag 20 augustus 2021 BE Willem Adriaansens Kattendijke -Nadine Bolink, inwoner Kattendijke Naast de ergernis over de slechte postbezor ging heeft Kattendijke nog een groot manco: de dekking voor mo biele telefonie. Die is allerbelabberdst. ,,In het hele dorp is de dekking slecht", aldus Jacco van Damme. ,,Als ik thuis bel, moet ik in de serre gaan zitten. Binnenshuis valt de verbinding weg." ,,Als je thuis werkt en je moet gebeld worden, dan word je dus gewoon niet gebeld. Vervolgens rij je naar Goes en dan gaan er opeens allerlei voicemails af. Dat is waardeloos. En het maakt niet uit welke provider je hebt, er is al jarenlang een dekkings probleem. In het dorps huis kan je niet bellen of gebeld worden. Dok tersafspraken, telefo nisch in coronatijd, gaan de mist in. Dan krijg je later een mail dat je te lefonisch niet bereik baar was." Van Damme vertelt over een dorpsgenoot die last had van hartfalen. ,,Zij wilde 's nachts de ambulance bellen, maar dat lukte niet. Ze had to taal geen verbinding. Dat is toch levensge vaarlijk!" Nadine Bolink kent het probleem en heeft ei eren voor haar geld ge kozen: ,,Ik heb een tele foon aangeschaft waar mee ik kan bellen via wifi, vertelt zij. „Anders is het niet te doen hier." PostNL belooft beter schap voor Kattendijke. De achterstand wordt inge haald en zeer waarschijnlijk komt er een nieuwe postbe zorger. Nadine Bolink (links) en Jacco van Damme ondervinden flinke hinder door slechte postbezorging in Kattendijke. En dan is de dekking voor mobiele telefoons ook nog eens allerbelabberdst. fotos johan van der heijden

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2021 | | pagina 50