©NDERNEMER Podcast Verandering lukt niet? .-'in iiiuiiini UI li 'Als goede huisvader passen we op geld van onze klanten' van de week Go Sharing: deelvervoer als oplossing voor jouw bedrijf Verwer Janssen is al bijna 20 jaar een gevestigde naam in Noord-Brabant en Zeeland Voor steeds meer beleggers is Verwer Janssen Vermogensmanagement een geschikte partner in hun zoektocht naar rendement. Dat wordt versterkt door de historisch lage rente en het groeiende vertrouwen in de economie, mede door de stijgende vaccinatiegraad. De vermogensbeheerder is al bijna twintig jaar een geves tigde naam in Noord-Brabant en Zeeland. Momenteel is er veel aanwas van nieuwe klanten. Over spaargeld moet veelal negatieve rente worden betaald, waardoor men op zoek gaat naar kansrijke alternatieven. „Wij beheren het vermogen voor mensen die tijd, zin of kennis ontberen voor beleggen" vertelt algemeen directeur Evert Verwer. ,,Ontzorgen is in feite ons werk. Ook vorig jaar, tijdens de enorme beursdip vanwege de pandemie, zijn we ons blijven richten op de langetermijndoelen die we met onze klanten hebben afgesproken. We laten ons niet leiden door de waan van de dag. Het coronajaar hebben we ondanks alles overwegend positief afgesloten en 2021 is tot heden ook een erg positief beurs- jaar voor onze klanten." Vier beleggingsstijlen Verwer Janssen is sinds de start in 2003 uitgegroeid tot dé specialist in Zuidwest-Nederland voor maatwerk- portefeuilles met beheersbare risico's en optimale winstpotentie. De overnames in de afgelopen drie jaar zijn prima verlopen: achtereenvolgens VIP Vermogensbeheer (Breda), HENS Vermogensbeheer (Rot terdam) en Invest Consult (Prinsenbeek). Het kantoor voorziet in vier vormen van beleggen: maatwerk, geconcentreerd beleggen in aandelen, klassiek vermogens beheer en VenJ-online. Bij die laatste vorm kunnen ook beleggers met kleinere be dragen deelnemen. ,,Met deze vier smaken hebben we een beleggingsstijl voor iedere klant", zegt compagnon Walter Janssen. ,,Naast maatwerk (vanaf 100.000 euro) en VenJ-online (vanaf 5.000 euro) kan men bij ons ook terecht voor een offensievere aanpak. Bovendien beleggen we steeds meer in kansrijke thema's zoals cybersecurity, robotisering en automa tisering, fintech en clean technology." Laagdrempelig Bij de vermogensbeheerder, met hoofd vestiging in Roosendaal en bijkantoor in Hulst, is laagdrempeligheid troef. ,,Als goede huisvader passen we op de centen van onze klanten, zodat zij beter kunnen slapen", legt mede-eigenaar Johan van Sprundel uit. Het bedrijf beschikt over twaalf medewerkers met veel ervaring, die maatwerk leveren. ,,De economische groeiraming van DNB voor 2021 is 3,0 procent en voor 2022 zelfs 3,7 procent. Centrale bankiers hebben aangegeven dat de hogere inflatie tijdelijk is en dat de rente voor lopig laag zal blijven, waardoor de rust op de financiële markten is teruggekeerd." deondernemer.nl Flinke investeringsronde Op minstens één terrein heb ik mijn bedrijf niet snel genoeg kunnen hervormen. En omdat falen net zozeer onderdeel is van ondernemen als successen behalen, concentreer ik me nu even op dat falen. Sinds de coronacrisis Doets Reizen compleet heeft stilgelegd, heb ik op alle mogelijke manieren gepro beerd het bedrijf aan de nieuwe situatie aan te passen. Vanaf het begin heb ik scenario's opgesteld die rekening hielden met lockdowns van verschillende duur. Tevens ben ik al heel snel gaan toewerken naar het aanbieden van een nieuw type reizen, dat mijns inziens beter past in de wereld die post-corona zal ontstaan. En ook de omvang van het bedrijf heb ik geprobeerd tijdig bij de onverwachte omstandigheden te laten aansluiten. Klanten blij maken Maar, helaas, dat is niet het volle dige verhaal. Zo is het me afgelopen jaar onvoldoende gelukt de mede werkers van het Doets-team anders met klanten te laten omgaan. Waar ze vroeger gewend waren elke dag klanten blij te maken met een afgeronde en op maat gesneden reis, heeft corona hen van die grote passie beroofd. Welke klanten kun je nog blij maken als er niks meer is om ze blij mee te maken? Ofwel: wat zeg je tegen basketballers die elke dag trainen om de bal in het netje te gooien als er plotseling - nota bene buiten hun schuld - geen netje meer hangt? Tot op de dag van vandaag blijven medewerkers de reflex vertonen die bal erin te willen gooien. Dat wil zeggen: klanten blij te maken. Terwijl er geen basket meer is. Impulsieve klantwens Gevolg? De zo noodzakelijke omschakeling van verkoper naar reisadviseur komt niet goed uit de verf. In plaats van klanten te begeleiden naar een andere keuze - waar door corona altijd haken en ogen aan zitten - blijven mede werkers de kortste weg nemen naar die blije glimlach. Ook als de prijs van die blije glimlach is dat klanten veel meer moeten betalen, want corona drijft de prijzen op. Het zou voor alle partijen veel beter zijn die glimlach even uit te stellen, niet steeds aan impulsieve klant wensen te voldoen, maar ze met advies en alternatieve opties terzijde te staan. Dat laatste blijkt ontzet tend lastig voor mijn medewerkers: het zit niet in hun dna. En ik ben niet in staat geweest hun 'geneti sche code' op dat punt snel genoeg te veranderen. Voor mijn team is het te hopen dat corona snel voorbij is en ze zich weer aan hun oor spronkelijke passie kunnen wijden. Voor mij zou het betekenen dat de bewijzen van dit falen zullen verdampen. Maar falen blijft het. Het is voor elke ondernemer gezond je ook te realiseren waarin je tekortschiet. Gedegen vermogensbeheer in een groeiende economie Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Verwer Janssen Vermogensmanagement. Meer info: vermogensmanagers.nl volg ons op De Ondernemer Onderweg ROLAND TAMELING Beluister deze podcastserie Scan de QR-code om alle afleveringen te beluisteren van De Ondernemer Onderweg. Of ga naar deondernemer.nl/onderweg Vergeet files, overvolle parkeerplaatsen en onnodige kosten, maar kies voor elektrisch deelvervoer. In De Ondernemer Onderweg geeft ceo Raymon Pouwels van deelvervoer- der Go Sharing inzicht in hoe hij de problemen van traditioneel vervoer wil oplossen. Pouwels vertelt presentator Roland Tameling onder meer waar hij met Go Sharing tegenaan liep bij de internationale uitbreiding. De deel- vervoerdienst is inmiddels actief in landen als Oostenrijk, Duitsland en België. Ook gaan de mannen in de studio in op de voornaamste concurrenten: Felyx en Check. Wat is precies het verschil tussen de aanbieders? Verder hoor je in de podcast meer over een flinke investeringsronde die het jonge bedrijf net achter de rug heeft. Go Green, de holding achter Go Sharing, heeft in april van dit jaar 50 miljoen euro opgehaald. Hoe hebben de ondernemers die kapitaalinjectie voor elkaar gekregen? En hoe vind je investeerders? Tot slot vertelt Pouwels ook meer over de populariteit van zijn dienst onder bedrijven: staan andere ondernemers al te trappelen om met Go Sharing in zee te gaan? Is het über haupt mogelijk en wenselijk om de voertuigen als pool-vervoermiddel in te zetten voor bedrijven? Elske Doets is eigenaar van Doets Reizen. Ze deelt haar successen en valkuilen in de Academy-masterclass 'Ondernemend Onderhandelen' van De Ondernemer. 'ï.'S: ELSKE DOETS OVER FALEN ALS ONDERNEMER Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2021 | | pagina 19