©NDERNEMER 'Ondanks de coronacrisis zijn we met 47 procent gegroeid' De winkel van blijven groeien 'iX\ ill 'Beter inzicht in data door centraal dashboard' Gratis kennissessie: Starten op een platform Nieuw bij bol.com: de PlatformMonitor Astrid van Wordragen (Hemdvoorhem) speelt in op zoektrends bol.com Hemdvoorhem is gelanceerd vanaf de zolderkamer van Michiel Snoek. Hij kon geen online overhemden vinden met de juiste mouwlengte en is ze zelf gaan verkopen. Inmiddels wordt ook Hemdvoorhaar ontwikkeld, door contentspecialist Astrid van Wordragen. Van Wordragen startte een aantal jaar geleden bij Hemd voorhem en is uitgegroeid tot de vliegende keep van het bedrijf. „Vanaf de oprichting zijn we ieder jaar gegroeid", vertelt ze. „Sinds we in 2017 gingen samenwerken met bol.com is die groei steeds sneller gegaan. Normaal gesproken zijn onze overhemden de hardlopers, maar door de huidige omstandigheden is de verkoop daarvan juist teruggelopen. Daar konden we gelukkig bijtijds op reageren omdat we door de data van bol.com de zoektrends van klanten konden analyseren." Tijdens de eerste lockdown in maart zag Van Wordragen een toename in de verkoop van loungekleding. „We waren helemaal leeg verkocht. Kort daarna gingen de zwembroeken hard en tijdens de feestdagen waren onze unieke cadeaus voor mannen, met daarin sokken of een luchtje, de echte hardlopers. Dit zijn artikelen die alleen wij verkopen en waarmee we ons onderscheiden van andere aanbieders. Zo hebben we de laatste maanden van 2020 een groei gemaakt van 47 procent ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor." Bol.com helpt Hemdvoorhem om meer te doen met data. „Door onze webshop te koppelen hebben we nu één overzichtelijk dashboard en is alle data bruikbaar", vertelt Van Wordragen. „Hiervoor hadden we de data wel, maar konden die niet goed gebruiken. Zo ontdekten we dat Belgische bestellingen altijd een dag in Nederland bleven liggen. De vrachtwagen was namelijk al naar België vertrokken op het moment dat onze bestellingen nog werden gesorteerd." Daarnaast zorgt de koppeling van de webwinkels ervoor dat Hemdvoorhem geen "winkeldochters' meer op de plank heeft liggen. „Eerst hadden we nog weieens van dit soort onverkoopbare artikelen die lang in het magazijn bleven liggen. Dit is een zeer goede bijdrage geweest voor onze winstgevendheid en balans van de organisatie." Naast de omzet die Van Wordragen ieder jaar ziet groeien, heeft bol.com er ook voor gezorgd dat Hemdvoorhem als bedrijf professioneler is gaan denken. „De gehanteerde servicenormen hebben we inmiddels doorgevoerd in onze gehele organisatie. Dit leverde in eerste instan tie wat grijzen haren op, maar nu is het een perfect geoliede machine geworden. We krijgen door deze verandering steeds minder retour en onze klanttevredenheid is flink gegroeid." Benieuwd hoe jij kan groeien met de inzichten van bol.com? Kijk op bol.com/startmetverkopen deondernemer.nl volg ons op fifQQOH jt tü)€n Unieke cadeaus Leren van data Geoliede machine Dit artikel is tot stand gekomen in samen werking met bol.com. Wil je ook zoektrends analyseren en je omzet zien groeien? Word dan partner bij bol.com. Overweeg je om te gaan verkopen via bol.com? En ben je nieuwsgierig of dit (extra) verkoopkanaal ook voor jou interessant is? Neem dan morgen, 2 februari, van 10.00-10.45 uur deel aan de gratis online sessie. Wat zijn de laatste ontwikkelingen op platformgebied? En hoe ziet een samenwerking er eigenlijk uit bij bol.com? Uiteraard is er bij dit webinar volop ruimte voor vragen. Meld je aan op bol.com/startmetverkopen. Inmiddels winkelen meer dan 11 miljoen consumenten bij bol.com. Dat zijn maar liefst 2,5 miljoen winkelbezoeken per maand en tienduizenden zoekopdrachten per dag. Maar waar wordt er nu precies naar gezocht? En wat zijn de populairste artikelen of categorieën om te (gaan) verkopen? Deze en andere belangrijke insights deelt bol.com vanaf nu elk kwartaal in de PlatformMonitor. Het onderzoek biedt de mogelijkheid om nog meer uit jouw onderneming te halen. En door te groeien bij bol.com. Ga naar bol.com/ startmetverkopen of scan de QR-code hiernaast om je aan te melden voor het webinar en/of om de PlatformMonitor te downloaden. Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2021 | | pagina 20