©NDERNEMER 'Met de juiste productbeschrijving groeide onze omzet 100 procent' De winkel van blijven groeien 'Door betere teksten komen er veel minder producten retour' a Gratis kennissessie: Starten op een platform Nieuw bij bol.com: de PlatformMonitor deondernemer.nl Youssef Belgdour (Homee) verkocht veel meer textiel als partner bij bol.com Het bedrijf Homee is sinds 2013 partner bij bol.com. De Pakistaanse familie Sajid produ ceert en verkoopt al ruim driehonderd jaar grondstoffen voor onder andere textiel. Vier jaar geleden werd Youssef Belgdour manager bij Homee. „Transparantie is belangrijk." De afgelopen veertig jaar zorgt Homee voor hotelkwaliteit keuken-, bad- en bedtextiel op de Nederlandse markt. „Voordat we de samenwerking met bol.com aangingen, verkochten we onze producten vooral offline", vertelt Belgdour. „We hadden al een sterke positie op de B2B-markt en dachten daarmee een mooie basis te hebben om de particuliere markt te betreden. Toch kwamen we er vrij snel achter dat dit twee verschillende werelden zijn." De klanten die offline bij Homee kochten, kenden de kwaliteit van de artikelen en wisten precies wat ze konden verwachten. „Bij een online aankoop is dat een stuk lastiger, zeker met textiel", zegt Belgdour. „Je kunt het materiaal niet voelen of van dichtbij zien en dat is voor de keuze van textiel een belangrijke afweging die de klant maakt." Toen Homee zijn producten online ging aanbieden via bol.com, merkte het bedrijf dat er vrij veel retour werd gestuurd. „Na een aantal gesprekken met onze contactpersoon kwamen we erachter dat het lag aan onze product beschrijvingen", aldus Belgdour. „Eerst schreven we snel twee regels met tekst en maakten we wat foto's. Nu geven we zo veel mogelijk informatie. Hierdoor komt de klant niet meer voor verrassingen te staan. Voor we het wisten kregen we minder dan vijf procent retour en groeide onze omzet met 100 procent." Belgdour: „We proberen zo dicht mogelijk bij het artikel te blijven op de product pagina's. We maken meerdere foto's van verschillende kanten, zonder enige poes pas. Daarnaast laten we foto's zien van hoe het product eruit ziet in een huise lijke omgeving. Het is belangrijk om transparant en eerlijk te zijn, omdat we willen voldoen aan de verwachtingen die de klanten hebben bij het bestellen van de artikelen." Bol.com laat volgens Belgdour ook zien welke artikelen meer aandacht verdienen. „Zo wordt er data verzameld van de meest gezochte zoektermen van klanten. Op die manier kun je op het juiste moment met de juiste artikelen adverteren. Zo zagen we dat er op een gegeven moment veel gezocht werd naar dekbedovertrek ken. Toen zijn we op het platform gaan adverteren, waardoor de zichtbaarheid van het product werd verhoogd. Sinds we deze verandering hebben toegepast is de omzet op deze artikelen meer dan verdubbeld. Dat proberen we voor al onze artikelen te doen." Benieuwd hoe jij kan groeien met de inzichten van bol.com? Kijkopbol.com/startmetverkopen f DOleCwill AD Betere teksten Foto's zonder poespas Zoektermen Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met bol.com. Ook een omzetgroei van 100 procent per jaar door het gebruik van de juiste content? Word partner bij bol.com. volg ons op nraooi Overweeg je om te gaan verkopen via bol.com? En ben je nieuwsgierig of dit (extra) verkoopkanaal ook voor jou interessant is? Neem dan deel aan de gratis online sessie op 2 februari van 10.00-10.45 uur. Wat zijn de laatste ont wikkelingen op platformgebied? En hoe ziet een samenwerking er eigenlijk uit bij bol.com? Uiteraard is er bij dit webi- nar volop ruimte voor vragen. Meld je nu aan op bol.com/startmetverkopen. Inmiddels winkelen meer dan 11 miljoen consumenten bij bol.com. Dat zijn maar liefst 2,5 miljoen winkelbezoeken per maand en tienduizenden zoekopdrachten per dag. Maar waar wordt er nu precies naar gezocht? En wat zijn de populairste artikelen of categorieën om te (gaan) verkopen? Deze en andere belangrijke insights deelt bol.com vanaf nu elk kwartaal in de PlatformMonitor. Het onderzoek biedt de mogelijkheid om nog meer uit jouw onderneming te halen. En door te groeien bij bol.com. Ga naar bol.com/ startmetverkopen ofscandeQR-code hiernaast om je aan te melden voor het webinar en/of om de PlatformMonitor te downloaden. Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2021 | | pagina 18