©NDERNEMER PODCAST MAKEN? De ondernemerstips: hoe investeer je jezelf uit de crisis? 'Omnichannel is het verhaal van 2020' Stap over op groene energie van DELTA en maak uw bedrijf een beetje groener www.deradiofabriek.nl deondernemer.nl Hoe onzekerder alles om ons heen, hoe meer we vastklampen aan vertrouwde zaken Minstens de helft van de consumenten koopt tijdens corona bij voorkeur bij bedrijven die ze al kennen. Jan Pieter Lips van betaaltechnologiebedrijf Adyen over de wijze waarop ondernemers die kennis succesvol kunnen toepassen. Het gemak waarmee trans acties worden gedaan en, na de verkoop, service kan worden geboden, speelt een belangrijke rol bij het bouwen aan de loyaliteit van klanten voor elk soort webshop. Jan Pieter Lips geeft leiding aan de toepassing van unified commerce bij Adyen. Hij noemt omni-channel, verkoop via verschillende, op elkaar afgestemde kanalen 'het verhaal van 2020'. ,,Je ziet nu dat ondernemers die er al vroeg voor hebben gekozen om in digitale transformatie te investeren, beter door de crisis komen. Ze zijn klaar om de shifts tussen de verschillende kanalen goed op te vangen.'' Achter de schermen Omnichannel dus: verschillende kana len waar een consument kan winkelen, zoals fysiek, online of via mobiel. ,,Die keuze is positief voor de klant, maar wat je ziet is dat de systemen achter de schermen vaak niet aan elkaar zijn gekoppeld. Dat levert veel complexiteit op voor de winkelier, maar ook voor de klant: je koopt iets online maar je kunt het niet altijd in de winkel terugbren- gen. Of je kunt niet gemakkelijk je geld terugkrijgen. Zo heeft de klant alsnog het gevoel dat hij bij verschillende winkels heeft geshopt." Aandacht voor de afrekenpagina Een goede online shopervaring bestaat uit vele elementen, maar de afreken- pagina verdient vooral aandacht. ,,Houd de klant waar mogelijk op je site en host de betaling in je eigen omgeving. Als het nodig is om klanten naar een andere omgeving te leiden, in het geval van chatbots of social media, zorg er dan voor dat de betaalpagina bij je merk past. Bied je klanten een relevante selectie betaalmethoden op basis van hun locatie en de wallets op hun telefoon. Wat je ook doet, ontwerp je betaalproces 'mobile first' De pandemie versnelt een aantal processen en daarnaast speelt innovatie en ondernemerschap een belangrijke rol, blijkt uit het informatieve retail report dat Adyen over 2020 heeft opgesteld. ,,Je ziet ondernemers nu gebruik maken van een combinatie van ecommerce- ervaring en fysieke winkelervaring door klanten via chat en videobellen in de winkel te halen. En als het dan gaat om betalen, wordt er een linkje in de chatfunctie van bijvoorbeeld Zoom gekopieerd en men kan betalen. De klant bepaalt hoe hij het wil en wij zorgen ervoor dat de winkelier tot zaken kan komen." O deltaenergie.nl/groenestapvooruit Scan de QR-code en bekijk de video met alle ondernemerstips direct op deondernemer.nl Hoe kun je jezelf uit de coronacrisis investeren? We vroegen het aan top ondernemers als Ed Bindels (Amac/ Liemès Food District) en Jordy Cobelens (TW Steel). 'Zodra de markt op z'n gat ligt, moet je doorpakken'. Een Delftsblauw tegeltje bij veel ondernemers aan de muur, en we horen het presentator Roland Tameling in de video (via de QR-code hieronder) letterlijk zeggen. Het is een gouden regel voor ondernemers, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe wordt 2021 beter, als het al kan? Daarom die ene belangrijke vraag aan collega-ondernemers en retailexperts: hoe investeer je jezelf uit de crisis? Deze video is opgenomen in Liemès Food District, de nieuwe, nog te openen horecagelegenheid in The Wall langs de A2 bij Utrecht. Ed Bindels in vesteerde stevig in zijn horecadroom, nog vóór corona. De ondernemer, ook oprichter/ceo van de Amac-winkelketen, ervaart nu voor de tweede keer een crisis. Voor zijn Liemès heeft Bindels vanwege de coronacrisis en de investering die van chef-koks wordt verwacht, een andere 'ondernemers-pet' opgezet. Samen met tal van andere ondernemers én experts als Cor Molenaar en Fred Rutgers legt Bindels uit hoe hij kansen blijft zien in coronatijden. Workshop volg ons op nraoQfi) Wat is de impact van een podcast? Hoe vertel je - letterlijk - op een goede manier het verhaal? En welke kansen biedt dit voor je communicatiestrategie? Met deze vragen ga jij aan de slag in De Radiofabriek tijdens de workshop zakelijk podcast maken! Online succes begint bij loyaliteit en betaalgemak Meer weten over het retail report en de betaaloplossingen van Adyen? Ga naar www.adyen.com Kies uw welkomst- sandee groen roene. vooruit! Op een simpele manier een grote stap zetten naar duurzaam ondernemen? Dat is makkelijker dan u denkt. Want DELTA levert behalve groene stroom nu ook groen gas. Wie kiest voor energie van DELTA zet dus in één keer een groene stap vooruit. Niet omdat het kan, maar omdat het moet! En dat groene, dat ziet u direct terug op uw kantoor: bijvoorbeeld met een groene wand of plant als welkomstcadeau. Ga naar onze website voor de voorwaarden en kies uw welkomstcadeau tot wel 279 euro! Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 19