1 EB* 100% elektrisch. 100% in charge. Overname veerdienst ketst af, directeur Westerschelde Ferry stapt op 5 Mercedes-Benz Anderhalfjaar lang is afgekoerst op een overname van de aandelen van de Westerschelde Ferry door de NV Westerscheldetunnel. De provincie is aandeelhouder van beide bedrij ven. ,,De veerdienst was een insta biele organisatie", verklaart gede puteerde Harry van der Maas (SGP). ,,Met behulp van de NV Wester- scheldetunnel wilden we de orga nisatie versterken. De dochterop lossing was de meest vergaande. Dat pad hebben we verkend. Het kan en we wilden het." In elke discussie over de toekomst van de tunnel zal ook die van de boot worden meegetrokken. Dat is niet goed ,,Vandaag de dag staat de organi satie van de Westerschelde Ferry stevig", zegt directeur Harald Schoenmakers van de NV Wester- scheldetunnel. ,,Strikt genomen is het dus niet meer nodig." Belangrij ker is het politieke vaarwater waarin de tunnel terecht is gekomen, geeft hij aan. ,,In elke discussie over de toekomst van de tunnel zal onmid dellijk ook die van de boot worden meegetrokken. Dat is niet goed." De rust die bij de veerdienst is ontstaan zal bij een overname door - Vlnr: Commissaris van de koning Han Polman, directeur Raymond Winterswijk van de Westerschelde Ferry en gedeputeerde Harry van der Maas. foto lex de meester de Westerscheldetunnel 'blijvend verstoord' gaan worden, schrijft het dagelijks provinciebestuur aan de Staten. ,,De tunnel is het middel punt van een politieke discussie", aldus Van der Maas, ,,en de NV ziet een overname van de Wester- schelde Ferry niet meer als een be gaanbare route." Dus is een andere constructie af gesproken. De manager bedrijfs voering van de tunnel, Leo Wolter- man, wordt één dag per week statu tair directeur van de Westerschelde Ferry. ,,Het is zijn taak de verster king van de organisatie te borgen, zoals anders was gebeurd door een raad van commissarissen", legt Van der Maas uit. Het lijkt geen toeval dat de huidige operationeel direc teur van de veerdienst, Raymond Winterswijk, om die reden al na acht maanden opstapt. ,,Zou zo maar kunnen", is het enige com mentaar dat hij wil geven. De pro vincie gaat op zoek naar een opvol ger. Uit onderzoek van expertise- en Uit onderzoek van expertise- en ingenieursbureau Marinco is gebleken dat de huidige veerboten nog tot 2033 mee kunnen ingenieursbureau Marinco is geble ken dat de huidige veerboten nog tot 2033 mee kunnen, al zullen de onderhoudskosten dan wel stijgen. Van der Maas bevestigt dat hij in ge sprek is met OOS International. Het bedrijf uit Serooskerke zou op ter mijn nieuwe, elektrische veerboten willen bouwen en de exploitatie van de veerdienst willen overne men. Volgens de gedeputeerde is dat toekomstmuziek en is er geen verband met de afgeketste over name. SPFZINT&Ft Ontdek de eVans van Mercedes-Benz. dinsdag 17 november 2020 GO Tunnel lijft fietsvoetveer niet in De NV Westerscheldetunnel lijft de Westerschelde Ferry toch niet in als dochter. De raad van commissarissen en de directie willen niet dat de toekomst van het fietsvoetveer tussen Vlissin- gen en Breskens onderdeel wordt van de discussie over het afschaffen van de tol. Directeur Raymond Winterswijk van de Westerschelde Ferry stapt op. Ernst Jan Rozendaal Middelburg -Harald Schoenmakers,directeur NV Westerscheldetunnel VRUHOUOttt \Si tl \/l I I Op weg naar duurzame mobiliteit met de eVans van Mercedes-Benz. Met het eerste 100% elektrische bedrijfswagen gamma is er nu voor iedere ondernemer een elektrische bedrijfswagen naar wens. Onze eVans laten zien dat lokaal emissievrij rijden, overtuigende prestaties, comfort en lage bedrijfskosten perfect gecombineerd kunnen worden. Zo bent u 100% in controle, en klaar voor de toekomst. Ontdek alle voordelen van elektrisch rijden voor üw onderneming. Kijk op mercedesbenz.nl/evans of ga naar uw Mercedes-Benz dealer voor informatie of een proefrit. #eVans #ElectricExperience

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 37