'Op scholen geven we persconferenties' 'Goed idee? Voer het maar uit!' m 28 MIDDENVELDER Tim Receveur (28) ,,Op 3 maart 2019 speelde ik hier mijn laatste wedstrijd. Ik liep een knieblessure op en was net weer fit om te spelen toen de coronacrisis uitbrak. Balen, maar ik realiseer me dat veel andere mensen het stukken moeilijker hebben. Ik heb eerder bij Almere ge speeld, en tussendoor bij VVV en De Graafschap gevoetbald. Toen ik twee jaar geleden bij Almere terugkeerde, merkte ik dat de club een enorme ont wikkeling heeft doorgemaakt. Voetbaltechnisch, qua voor zieningen en op maatschap pelijk gebied. Het is niet verplicht daar als speler aan mee te doen, maar je wordt er wel toe gestimuleerd. Ik heb, samen met anderen, het project Klassenwerk bedacht. Daarmee maken we kinderen uit groep 4 tot en met 7 van de basisschool bewust van het belang van bewegen, goede voeding en gezondheid. Leden van de businessclub verzorgen workshops, we nodigen de kinderen uit in het stadion om kennis te maken met de club en spelers te ont moeten. En samen met een collega geef ik persconferen ties op scholen. Daar kunnen de kinderen vragen stellen over sport, voeding en bewe ging. Niet iedere speler loopt er warm voor, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen. Ik zie het ook als een kans om me naast het voetbal te ontwikkelen en een eigen net werk op te bouwen. Voetbal blijft natuurlijk onze core- business, maar met die maat schappelijke projecten kun je echt iets bereiken voor anderen.'' CONTENT MANAGER Jordy Haak (31) ,,Ik ben in 2009 als vrijwilli ger begonnen, maar ik ben nu voor drie dagen per week in vaste dienst. In de loop der jaren heb ik een sterke band met Almere City gekre gen. Ik schrijf voor de web site en ben redacteur van ons eigen tv-programma op internet, Almere City TV. Leuk, gevarieerd werk dat voor mij als voetballiefheb ber helemaal niet als werk voelt. Net als de stad heeft Almere City amper geschiedenis. Dat is aan de ene kant een nadeel, omdat je nog geen vaste aanhang hebt. Maar aan de andere kant: als je nog geen geschiedenis hebt, kun je je eigen weg kiezen en je eigen identiteit bepa len. Als jongste club in het betaalde voetbal uit de jong ste stad van Nederland zijn we ambitieus, eigenwijs en anders. Bij ons kan alles. Heb je een goed idee? Voer het maar uit! Zo is ook de actie Pro ject 4501 ontstaan, waarbij supporters voor 45,01 euro een seizoenskaart kunnen kopen. Een groot succes, want we hebben er inmid dels al ruim 2400 verkocht, een verdubbeling ten op zichte van vorig seizoen. Het toont aan dat de club begint te leven, ook omdat we op sportief gebied steeds beter presteren. Vooral bij de jeugd. Oudere Almeerders zijn vaak Am sterdammers en nog ver knocht aan Ajax. Maar voor steeds meer jongeren is Almere City hun club, uit hun stad. En van de jeugd moe ten we het hebben in deze stad.''

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 108