#nlstartop| 9 online: leppalimo.com online: deondernemer.nl Het idee is dat we alles gebruiken wat de natuur ons zelf geeft, maar daar past dan wel het voor ons juiste imago bij. Leppa is voor sportieve Nederlanders, voor mensen die graag buiten zijn, een lifestyle-outdoormerk.'' 'With the wind in our backs, we're challenging the status quo', is prominent op de website te lezen. ,,We zijn fanatieke kite- surfers en vinden wind of de lucht een mooie kracht.'' Sportieve doelgroep Binnen dat imago past ook de samenwerking met het fietsmerk wrab (when riding a bike) waar- mee een eigen fietskledinglijn is geïntroduceerd. Beide jonge duurzame merken slaan de han den ineen om aandacht te vragen voor hun gedeelde missie: de we reld waar we in sporten beetje bij beetje groener te maken. Intussen is samen met een Zuid-Afrikaanse kunstenaar een nieuw etiket en logo ontworpen om de doelgroep nog beter aan te spreken. ,,Dat de frisdrank is ge maakt vanfoodwaste en dat het gezond is, is mooi maar een bij zaak. Wij willen een frisdrank merk neerzetten dat past bij een bepaalde levensstijl. Stoer, buiten en sportief.'' Het logo bestaat uit twee zwaluwen. Zwaluwen zijn trekvogels, in de winter trekken ze weg maar ze keren altijd terug. ,,Voor het logo zijn we maandenlang op zoek geweest naar een goede metafoor voor recycling: het weggaan en weer terugkomen van de appelrestjes.'' Het was belangrijk voor de twee om het 'appelsapgehalte' los te laten. ,,Leppa is een frisdrank waar een stoer imago bij hoort.'' Online verkoop Het frisse, bruisende drankje is online verkrijg baar en ligt met de smaak 'Apple- bones' inmiddels bij tientallen verkooppunten. Ook een succes: in het kader van Help de Horeca werd onder het mom van 'an ap ple a day keeps the doctor away' samen gewerkt met Holt- kamp Horeca: appeltaartje met vier flesjes Leppa, thuisgebracht op de appelgebak- fiets. Nog een succes: het abon nement. Om de zoveel tijd wordt v een doosje Leppa (24 flesjes) thuisgebracht, met 10 procent korting; opzeggen kan elk mo ment. Dat kan nu alleen nog in Amsterdam, maar aan meer ste den wordt gewerkt. ,,Ook voor ons is het fijn dat de horeca weer open is, plus dat onze klanten er ondanks de coronacrisis nog zijn. De vraag neemt alleen maar toe. We hebben distributeur Dorstlust die voor ons enorm actief is, strandtenten zijn volop aan het bestellen, via via worden we sowieso steeds vaker gevon den, we hebben nieuwe smaken in ontwikkeling... Deze zomer wordt van ons!'' Dragons' Den Investering GO donderdag 2 juli 2020 Liselotte van der Lugt en Rutger Homan: 'We gebruiken alles wat de natuur ons geeft.' eigen fotos hun bedrijf Volta Energy een flinke bijdrage kunnen leveren aan de strijd tegen klimaatverandering. Met eigen kennis en kunde, voorfinanciering en eigen vermogen is een eerste exemplaar gebouwd en later ook een kleiner model. Het bedrijf heeft de wind in de zeilen, ook tijdens de coronacrisis, vertelt Roel. „Evenementen en festivals zijn belangrijke branches waar wij met onze aggre gaten op mikken, we waren helemaal volgeboekt totdat de lockdown roet in het eten gooide. We hebben toen volledig ingezet op de bouwsector, via via. Dat pakte goed uit.'' Bij de ondernemende broers verschoof de prioriteit langzaam aan naar de noodzaak tot financiering: ze besloten mee te doen aan het tv- programma Dragons' Den. Roel: ,,Ik weet nog dat we het toilet in onze bedrijfs ruimte hebben geschilderd en fatsoenlijke stoelen hebben gekocht om iedereen netjes te kunnen ontvangen. Luc en ik bouwen tenslotte aggregaten en zijn geen keiharde zakenmensen met luxueuze kantoren. We kregen de adviseurs van vier investeerders op bezoek en van de Dragons was alleen Shawn Harris zelf aanwezig. Uiteindelijk bleef alleen zij over, misschien wel het beste dat ons had kunnen overkomen.'' Harris investeerde, de focus van Roel en Luc kon weer meer op de productie. En dat gaat goed. „Alleen al van de bouwbedrijven liggen er allerlei aanvragen. Ze moeten even geduld hebben totdat we onze vloot hebben uitgebreid. Daarna kunnen we aan de slag.'' Lees het complete interview met Roel en Luc Bleumer op deondernemer.nl of door deze QR-code te scannen:

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 53