6 In beeld Ondernemers in lockdown: het voelde de afgelopen tijd alsof ze gevangen zaten in een box, maar inmiddels bruisen ze weer van de ideeën. 'Je moet in deze tijd gewoon een beetje omdenken' Creatief in de box online: hands-off.com GO donderdag 2 juli 2020 Kitty Smeeten, Hilversum, Hands Off My Chocolate ,,Met het oog op de sport- zomer hadden we een bijzondere campagne en lancering van onze nieuwe chocoladereep voorzien. In samenwerking met oud- tophockeyster Naomi van As (links op de foto) hebben we een oranjereep ontwikkeld. Maar de sportzomer viel in het water en dus moesten we creatief te werk gaan. We organiseren nu elke vrijdag via Facebook en Instagram een Fortune Friday, waar je prijzen kunt winnen. Zo heeft onze lancering toch een spelelement en een positieve boodschap.'' Jaap van Eggelen (29), Vianen, festivalproducent bij Jaap Producties ,,Ik zag een hoop voorbereidend werk tenietgedaan worden, je bereidt je meestal wel acht maanden voor op de festivalperiode. Heel vervelend dus allemaal, maar dan moet je creatief worden. Inmiddels heb ik besloten om het nu maar op een andere manier aan te pakken. In november organiseer ik voor het eerst een onlinefestival. Bovendien ben ik in samenwerking met de gemeente bezig met het opzetten van een drive-inbioscoop.'' Zij boksen 't voor elkaa TEKST ANNELIEKE AARDOOM FOTO'S NADJA WILLEMS Jelleke Jorritsma (43) en Suzanne van der Hoorn (33), Utrecht, stelt- en straat theatermakers bij Jelicious „Begin maart begonnen de afzeggingen van optredens al. Wij treden ook veel op in het buitenland, ook in China bijvoorbeeld, en dus ging het snel. Van een heel volle zomer naar een totaal lege agenda, dat is wel even schrikken. We maken nu gebruik van de overvloed aan tijd om te werken aan mooie nieuwe kostuums. Zo hopen we, als we straks weer aan de slag kunnen, er meer dan klaar voor te zijn.'' Veilig fotograferen tijdens een periode van lockdown is nogal een uitdaging, zo ondervond fotografe Nadja Willems uit Soest. Ze plaatste daarom een box van 2 meter lang en 1 meter diep op haar oprij laan waar haar modellen op gepaste afstand in kon den poseren (per box niet meer dan drie mensen met een hechte relatie, bijvoor beeld familie). Een mooi voorbeeld van creatief ondernemerschap, want iemand die graag produ ceert, wil dat blijven doen. Zo ook de ondernemers die hebben plaatsgenomen in de box voor deze bijzon dere fotoserie. Meer foto's zijn te zien op de website. O nadja.nl FRlOflV MY CHOCOLA]

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 50