©NDERNEMER fa 'Toch dat topmerk in plaats van een onbekende versie' Topdrukte bij avonturen- boerderij De Reuselhoeve Betaaloptie in3 groeit stevig met hulp bij online betalingen Je koopt iets en je rekent het af. Achteraf of in termijnen betalen zijn opties als het geld er even niet is. Die hebben vaak een flinke rente-adder onder het gras en leiden meestal tot een BKR-registratie, niet bij in3. 'Handig voor koper, conversieverhoging voor verkoper'. Betalen in termijnen. Met name dankzij de postorderbedrijven zijn hele generaties daarmee opgevoed. 'Gemakkelijke' betaaltermijnen heette het altijd, maar sinds deze constructies worden aan gemeld bij het BKR zijn klanten er voorzichtiger mee. Een kleine 'schuld' kan al flink schelen voor bijvoorbeeld de hoogte van een hypotheek. En dan hebben we het nog niet eens over de fikse rentevergoeding die vaak wordt gevraagd als tegenprestatie voor het 'gemakkelijke' betalen. In3 werkt zonder rente en verlaagt zodoende de koopdrempel. Patrick van de Graaf, cco van in3, vertelt dat hij zijn betaalidee ontwikkelde omdat hij zag dat achteraf- betaaldiensten steeds populairder wor den, maar dat dit een overvolle markt is. ,,We moesten met iets nieuws komen. Bij in3 koop je iets en betaal je het ver volgens in drie gelijke termijnen: een derde bij aankoop, een derde na dertig dagen en een derde binnen zestig dagen na de levering. Vanwege de termijn hoeft de constructie niet aangemeld te worden bij het BKR", aldus Van de Graaf. Gratis voor consument De dienst is gratis voor de consument en van rente is al helemaal geen sprake. Voor de verkoper zijn er verschillende voordelen. „Wij doen vooraf een split second credit check bij elke aankoop via in3. Bovendien keren wij na vijftien dagen het factuurbedrag uit aan de ver koper en handelen wij de betaling ver der af met de consument. De verkoper loopt dus totaal geen risico op inkom stenderving. De vijftien dagen hebben we overigens in het leven geroepen omdat dit vaak de termijn voor retouren is", weet de cco. Als vergoeding voor haar diensten, en omdat in3 het risico draagt, vraagt het bedrijf voor elke succesvolle transactie een fee aan de verkopende partij. Verder zijn er geen kosten voor de verkoper. Wel nog een extraatje, volgens Van de Graaf: ,,Onze betaalmogelijkheid slaat erg aan bij het publiek. Zonder extra kosten kun je bijvoorbeeld die koelkast kopen en vervolgens heb je drie salaris rondes de tijd om deze te betalen. We werken er nu anderhalf jaar mee en alleen al in het eerste kwartaal van dit jaar zijn wij 225 procent gegroeid. Wie in3 als betaaloptie in z'n webkassa heeft, merkt het ook: het levert een substantiële conversie op. Bovendien zien wij dat de koper vaker gaat voor het duurdere product. Toch dat topmerk in plaats van een onbekende versie." O deondernemer.nl DELTA Puur Zeeuws Groen is 100% groene stroom die volledig in Zeeland wordt opgewekt. Bijvoorbeeld door de zonnedaken van tientallen Zeeuwse bedrijven. Vanaf nu krijgt u daar van ons standaard groen gas bij. Een mix van biogas en CO2-gecompenseerd gas waarmee u ook nog een bijdrage levert aan het behoud van de Zeeuwse natuur. In één klap volledig duurzame energie op de zaak! deltaenergie.nl/zakelijk/groengas fff DELTA Gespreid betalen zonder risico voor verkoper Dit artikel kwam tot stand in samen werking met in3. Weten wat in3 voor jouw bedrijf kan betekenen? Kijk dan op www.payin3.nl volg ons op Guus Mulders van avonturenboerderij De Reuselhoeve hield klanten continu op de hoogte van de corona-ontwikkelingen: wat mag wel en wat (nog) niet? Gevolg? Na heropening is het direct druk. „We doen niets geks, wat dat betreft, maar gasten stellen het op prijs dat ze weten dat we ons aan de maatregelen houden," zegt eigenaar Guus Mulders. ,,We hebben in een advertorial bijvoorbeeld aandacht besteed aan de contact momenten in de horeca. Door eten te serveren op planken voor twee personen en alle drankjes samen in een krat, beperk je die momenten zoveel mogelijk. En mensen vinden het nog leuk ook!" EEN STAPJE VOOR ZIJN Mulders zocht zijn klanten na invoering van de eerste corona-maatregelen meteen online op. Daarmee was hij een stapje voor op de rest. ,,Deze tijd is me een ding goed duidelijk gewor den: dat je je klant meer aandacht moet geven om die uiteindelijk naar je toe te halen." Nu de maatregelen zijn versoepeld, staat zijn telefoon roodgloeiend en puilt de mailbox uit. Is Mulders nu klaar met zijn marketing? ,,Nee, we gaan door, onder meer met een kortingsactie op kanoën en klimmen: 25 procent korting via een bon van de Jumbo. Ik wil nog een list verzinnen om zoveel mogelijk bonnen weg te zetten. We missen dit jaar veel omzet doordat er voorlopig nog geen groepen kunnen komen, maar dat kanoën en klimmen maakt, mede dankzij de campagne, onverwacht veel goed." WERK AAN DE WINKEL? Zet ook in op een dynamische contentcampagne online! Plaats bijvoorbeeld een advertorial op AD.nl en combineer dat met zichtbaarheid van jouw Facebook- en Instagram-posts tussen artikelen op bijvoorbeeld brabantsdagblad.nl middels Xtra Social. Of wat dacht je van een inarticle video? De mediaadviseurs van DPG Media helpen ondernemers graag verder met een plan op maat. Scan de QR-code en bekijk de video van Guus Mulders over zijn samen werking met DPG Media en andere videoseries op deondernemer.nl dit jaar zijn Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 21