#nlstartop| 9
online:
deondernemer.nl
er de scooterwetgeving. We heb
ben overigens nu al klanten tot en
met Geleen aan toe. Service en
pechhulp kan daar wat langer du
ren, dat melden we er netjes bij.''
Want: service. Nee: topservice.
Eiselin wilde dat aanvankelijk
uitbesteden, maar op het laatste
moment 'voelde dat toch niet goed'.
Een belangrijke beslissing. ,,Na al
die gesprekken heb ik gezegd: het
is heel simpel, wij gaan het zelf
doen. Servicebus aangeschaft en
servicemensen aangenomen. Het
is bikkelhard werken, maar tot op
de dag van vandaag ben ik blij dat
we die keuze hebben gemaakt.
We leveren elke doppio thuis af.
Onderhoud en service kan ook
aan huis. Als je de Coolblue van
de e-bikes wilt worden, en dat
willen we, dan is dat de persoon
lijke service die je moet bieden.''
Op maat benaderen
of de coronacrisis doppio afremt?
Allesbehalve. ,,Deze tijd vraagt
om al je creativiteit, om anders
durven denken. Of het nu gaat
om het inhuren van mensen, de
opening van een winkel of niet,
het aanbieden van testritten, het
is dezelfde vraag die je met de
kennis van nu opnieuw stelt: hoe
kunnen wij onze klanten op de
beste manier bedienen?''
,,Zo zijn we elke klant nog meer
op maat gaan benaderen. Nieuwe
gespreide betalingsmogelijkheden
bijvoorbeeld. Ik kan mij daar bij
voorbeeld voor zzp'ers en kleine
ondernemers juist nu alles bij
voorstellen. Leasemogelijkheden.
En nog sneller leveren, omdat je
als zzp'er of zorgverlener juist
nu dóór moet. Er is voldoende
voorraad. Precies op tijd, voor de
corona-ellende, waren al onze
shipments binnen."
,,Dit is een groeimarkt. Geen
opstoppingen, geen parkeerpro
blemen, je mag tot wel 25 kilome
ter per uur gewoon op het fiets
pad en een helm hoeft niet. De
overheid heeft daarnaast gunstige
fiscale regelingen geïntroduceerd
om het gebruik van de e-bike te sti
muleren, en dat merken we. Bo
vendien las ik bij de Fietsersbond
dat onderzoek uitwijst dat vakan
tiegeld zeker ook besteed wordt
aan e-bikes. Sowieso verwacht ik
post-corona dat de markt voor
e-bikes verder door het dak gaat.
Mensen gaan tram of metro mij
den, maar moeten wel naar hun
werk of zoeken sowieso nieuwe,
duurzame oplossingen om van
a naar b te komen.''
Eiselin realiseert zich daarbij
als geen ander: de grootste am
bassadeurs van doppio zijn blije
klanten. En die klantenkring
groeit snel. It's a way of life.
Afgebakend
speelveld
Instappen maakt
enthousiast
Lastig omkeren
Persoonlijk advies
GO
donderdag 25 juni 2020
Peter Eiselin,
bedenker en
ontwikkelaar
van de twee
persoons
e-bike doppio.
FOTO JACCO VAN
DE KUILEN
Doppio leasen of een proefrit
aanvragen? Scan de QR-code:
2
Zo'n keuzehulp als de Opel
Modelkiezer verandert
onbewust het speelveld. De
vraag is niet langer 'is dit
een goede keuze?', maar
'wat is de beste keuze?' Het
is niet meer 'wordt het wel
of geen auto?', maar het
wordt: 'welke auto?' Zo
bakent Opel heel subtiel en
slim het speelveld binnen de
eigen dealergrenzen af.
3
Goede verkopers weten het
uit de praktijk: eenmaal
ingestapt zegt iemand niet
zomaar meer 'nee'. Dat
geldt ook online: eenmaal
aan de slag met de
keuzehulp, is iedere stap
die je zet een onbewuste
bevestiging van het
enthousiasme om een
nieuwe auto uit te zoeken.
En daarmee ben je op weg
naar een akkoord op het
finale aanbod.
4
Beter ten halve gekeerd
dan ten hele gedwaald.
Toch? Nou, met drie of
vier stappen achter de
rug is het lastig omkeren.
Want, zonde van de tijd
en energie die je erin hebt
geïnvesteerd. Daarom
heeft een consument de
neiging het proces af te
ronden. Dan is de eerder
gedane moeite niet voor
niets geweest.
5
De klap op de vuurpijl is het
persoonlijk advies. Speciaal
afgestemd op jouw wensen
en jouw behoeften. Door
een keuzehulp die jouw
voorkeuren en wensen
heeft leren kennen, nadenkt
over wat jij belangrijk vindt
en je het model adviseert
dat het best bij je past. Als
een warm bad, waar je
graag 'ja' tegen zegt.