VEILIG IN JE EIGEN AUTO f#nl start op 'De verkoop van gebruikte auto's ligt niet voor niets nu al hoger dan voor de crisis!' Rijlessen Desinfecteren en één leerling tegelijk online: automotive-mediaventions.nl Van start Interview Ingrid Spierts is hoofd marketing van Automotive Media- ventions (AMV), een joint venture van DPG Media en Mediahuis. Met sterke merken als Gaspedaal, AutoTrack en Autowereld is AMV de aangewezen partner van Neder landse autobedrijven en een betrouwbare gids voor alle typen autokopers. Na een momentje adem inhouden bleek de belangstelling voor onze online services te versnellen. Wij zetten alles op alles om het online vinden van de juiste gebruikte auto in deze bijzondere tijden nog makkelijker te maken. Ons initiatief om een auto voor een proefrit naar een klant thuis te brengen, blijkt zo succesvol dat online aankoop en home delivery logische vervolgstappen zijn. Mensen vinden het in deze tijd comfortabel maar vooral ook veilig om met eigen vervoer te reizen. Steeds meer mensen stappen over van ov naar fiets of auto. De verkoop van gebruikte auto's ligt niet voor niets nu al hoger dan voor de crisis! Er verandert momenteel nog meer in de automotive branche, ook op technisch gebied. Zo wordt nu een subsidie verstrekt van 2000 euro op de aankoop van een gebruikte elektrische auto. Dat stimuleert natuurlijk 'groen' rijden. Op langere termijn zal ook schone tech nologie doorbreken die nu nog in ontwikkeling is. Denk aan het rijden op waterstof of het gebruik van brandstofcellen. Stilstaan is er dus ook in de toekomst gelukkig niet bij en dat is maar goed ook. Onze autozoeksites blijven mensen zo gemakkelijk mogelijk naar hun volgende auto gidsen: eenvoudig en persoonlijk. Dat is wat ons bezighoudt en waar we energie van krijgen. Stefanie Wurst (51) staat aan het hoofd van BMW Group Nederland. Ze signaleert veel veranderingen in deze tijd: 'Digitalisering is goed en nuttig, maar onder de streep draait het altijd om persoonlijk contact.' a maanden van video conferences, Skype- overleggen en andere afspraken op afstand trekt Stefanie Wurst weer zoveel mogelijk het land in. De algemeen directeur van BMW Group Nederland zoekt actief 'haar' dealers op. ,,Nog meer dan voorheen is me duidelijk dat we het samen moeten doen'', zegt Wurst in Nederlands met een charmant Duits randje. ,,Hoe goed de digitale mogelijk heden en hulpmiddelen ook zijn, alles valt of staat met persoonlijk contact. Dat geldt niet alleen voor de momenten tussen onze organi satie en de veertien dealergroepen waar we door heel Nederland prettig en succesvol mee samen werken, maar natuurlijk ook voor het contact tussen de dealers en hun klanten.'' ,,Voor ons werkte deze tijd als een soort snelkookpan: omdat we niet fysiek naar de klanten toe konden, moesten we hen digitaal bereiken. Dus ontwikkelden we sneller dan normaal diensten die volledig on line zijn. Zo kun je een private- leasecontract afsluiten zonder dat je daarvoor naar de dealer hoeft. De handtekening gaat digitaal, de acceptatie van het contract kan op afstand - dat hadden we een paar maanden geleden nog niet.'' ,,Dat gaat me te ver, er komen wel steeds meer digitale initiatieven die het leven van klanten eenvou diger maken. Zo introduceren we in juli verbeterde versies van de BMW en Mini Connected-apps: eigenaren krijgen betere informa tie over hun auto via hun smart- phone, zoals de laadstatus van de accu of een servicebeurt die eraan komt. Via de app kun je meteen met jouw dealer een afspraak ma ken. Dit soort oplossingen stond al in onze roadmap, maar wordt nu sneller uitgewerkt. ,,Nog een voorbeeld vind ik de e-Zones, waarbij onze plug-in- hybrides automatisch elektrisch gaan rijden in binnensteden. Je auto weet aan de hand van gps- coördinaten ('geofencing') of hij in een stadscentrum rijdt of niet. Ik probeerde het zelf laatst uit in de nieuwe BMW 330e: in de Haagse Frederikstraat reed ik langs een school en realiseerde me hoe mooi het is dat je zo schoon en stil kunt rijden. Een dergelijke BMW- innovatie heeft ook echt effect: in de pilot zagen we dat 93 procent van de kilometers in de e-Zones volledig elektrisch werd afgelegd. Het zat Sanne van der Spek niet mee: mocht ze eindelijk rijexamen doen, brak de coronacrisis uit. Sinds de herstart boekte Mondkapje GO donderdag 25 juni 2020 indelijk, ons land is weer in beweging! Dat geldt letterlijk voor het verkeer op de weg. Aan het begin van de lockdown was het behoorlijk spannend: wat gebeurt er met auto rijdend Nederland en alles daaromheen? COLOFON Aan deze bijlage werkten o.a. mee: Froukje Buursema (indebuurt), Aminke Doevendans (DPG Online Services), Dewi Gigengack, Robert van den Ham (de Ondernemer), Imelda van der Helm (vormgeving), Arjan Koopman (sales), Eldert Kuiken, Sven Remijnsen, Mariska Schotman (art-direction) en Koos de Wilt (coördinatie). Directie: Erik van Gruijthuijsen en Bart Verkade. #NLSTARTOP is een initiatief van DPG Media, Autotrack, Gaspedaal, indebuurt, Intermediair, Nationale Vacaturebank en de Ondernemer, alle onderdelen van DPG Media. De redactie van deze krant is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Waar artikelen op verzoek van adverteerders tot stand kwamen, staat dit aangegeven. DPG Media B.V. Onafhankelijkheid en vrijheid, nu meer dan ooi TEKST ROLAND TAMELING FOTO PIM RAS U gaf eerder aan dat de corona crisis heeft gezorgd voor een versnelde digitalisering. Wat bedoelt u daar mee? PASPOORT De nu 51-jarige Stefanie Wurst groeide op in de omgeving van de Duitse stad München. Opleiding: na het Ignaz-Tascher Gymnasium in Dachau haalde ze haar Master Business Economics op de universiteit van Augsburg. Loopbaan: werkte begin jaren 90 bij een groot reclamebureau in New York, waarna Hamburg en Singapore volgden. Had Berlijn als basis van 2001 tot 2013, toen ze als partner begon en eindigde als bestuurslid bij reclame- en communicatiebureau Scholz Friends. Daar had Wurst onder meer BMW als grote klant. In 2014 stapte ze over naar de automaker als hoofd marketing in München, in september 2018 kwam ze naar Rijswijk voor haar huidige functie als algemeen directeur van BMW Group Nederland. Wordt dat de toekomst voor eigenaren van BMW's en Mini's: alles digitaal? Rijschoolhouders kwamen thuis te zitten, de vestigingen van het CBR gingen dicht en Sannes examen werd - net als ruim 80.000 andere theorie- en praktijktoetsen - voor onbepaalde tijd uitgesteld. Dat was balen voor de 19-jarige Haagse, die inmiddels relativerend terugkijkt: ,,Leuk was het niet, maar er zijn ergere dingen. Gezondheid gaat voor alles.'' het CBR al meer dan 210.000 nieuwe examens in, zo'n drieënhalve maand later dan gepland mocht Sanne alsnog afrijden. ,,Dat ging wel heel

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 46