#nlstartom 9 Coronakeurmerk voor campings online: breehees.nl online: deondernemer.nl KlBlfe ts3^ •♦A- - A;, land. Wij kregen ook daarom van sommige ondernemers het advies onze prijzen snel met vijf tig procent te verhogen. Ik heb dat heel bewust niet gedaan. Ik hoop namelijk dat mensen die nu naar ons toe komen een goede prijs- kwaliteitverhouding ervaren en volgend jaar terugkeren. ,,We zijn als een malle bezig zelf douches en wc's te bouwen, zodat straks iedereen zijn eigen sanitair heeft. Corona is niet zomaar weg en de gast is eraan toe zijn eigen douche en wc te hebben. Daar wil hij in de toekomst ook best iets meer voor betalen.'' Gezinsgevoel Afstand is er op campings sowieso vaak al, juist dat is één van de voornaamste redenen om er vakantie te vieren. De gasten ko men voor rust. Breehees houdt daar overal op het terrein nadruk kelijk rekening mee, ook op het terras. Om klanten te laten weten dat het terras (met nieuwe kaart) weer open is, maakt Breehees vooral gebruik van de eigen site, social media en nieuwsbrieven. Vooral Facebook is populair onder gasten, zo bewijst de bingo. Onder hun kinderen blijkt ook TikTok veelgebruikt. Ongetwijfeld zullen de medewerkers nog meer inven tieve 'coronaspellen' bedenken. Waar het virus ook voor zorgde, is een gevoel dat niet door technolo gie en innovatie wordt gedreven. ,,Als we ons allemaal gedragen en de campings openblijven, gaan we na een moeilijke start een mooi seizoen tegemoet. Campinggasten waarderen het misschien het meest van iedereen dat ze weer op vakantie mogen en het gezinsge- voel is dit jaar na de crisis veel ster ker. We gaan echt met elkaar op vakantie.'' Het regent reserveringen bij campings en boerderijen in Nederland. Blijven we hier vakantie vieren als de grenzen in Europa weer open zijn? Waar en hoe bereik je je gasten? Ontdek hoe je gericht reclame maakt en een succesvolle advertentie vormgeeft. Download de DPG Media white- paper voor ondernemers op: deondernemer.nl/nlstartop Duidelijk verhaal Sterk beeld Uitnodigende beweging Duidelijke afzender Hoe groter, hoe beter GO donderdag 18 juni 2020 t> ^pWjKi Houten huisje met toilet en (zonne)douche naast de kampeerplek op camping De Solse Berg in Garderen. foto remko de waal De ANWB heeft een coronakeurmerk voor campings. Met een blauw logo dat staat voor de coronamaatregelen die op de camping getroffen zijn, zoals voldoende ruimte en hygiëne. En met een geel logo dat staat voor soepele voorwaarden, zoals gratis je boeking annuleren mocht dat toch nodig zijn. De ANWB werkt samen met de helft van de ruim 2600 campings in Nederland. Op anwb.nl is te bekijken welke het coronakeurmerk hebben. 2 Om de kans te vergroten dat bezoekers een advertentie opvalt tijdens het scrollen, zijn de uitingen vaak eenvoudig en duidelijk. Op die manier kost het de doelgroep weinig moeite de banner in zich op te nemen. 3 Ook beelden maken het de doelgroep makkelijker actie te ondernemen. Sterk beeld vangt de aandacht. Het beeld blijft iedereen bij, zelfs als ze de banner maar kort hebben gezien. Denk bijvoorbeeld aan een foto met een persoon. Die trekt onbewust meer aandacht. Mensen kunnen zich met deze persoon identificeren en ervaren zo binding met de organisatie. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat een vriendelijk gezicht de interesse vergroot. 4 Een groot voordeel van online adverteren is dat ook bewegende beelden mogelijk zijn. Juist in toerisme biedt dat genoeg mogelijkheden alvast de juiste sfeer te laten proeven. Beweging trekt de aandacht en nodigt uit om op de banner te klikken. Zo worden potentiële gasten naar websites of social media-kanalen met meer aanbiedingen geleid. 5 Belangrijk in een banner is dat de afzender duidelijk is. Daarom is het logo of de slogan van de aanbieder altijd heel duidelijk te zien in een banner en op alle andere beelden, net als bijvoorbeeld de kleuren van de huisstijl. 6 Net als bij advertenties in kranten geldt voor online banners: hoe groter, hoe beter. Met een grote banner ben je eenvoudigweg zichtbaarder voor de snelle bezoeker.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 53