#nlstarto online: neleman.org online: deondernemer.nl 'Wijn biedt kansen', zegt Derrick Neleman. 'Dat zag je ook bij de vorige crisis.' foto Santiago vidal vallejo sche wijnen op de markt te bren gen. By The Grape begon hij in 2009 en al snel werd hij marktlei der op het gebied van biologische wijn binnen de Benelux. In 2005 was hij bovendien de eerste met Fairtrade-wijn. Neleman is de man achter Just Fucking Good Wine en de bedenker van Kurk- retour, een nationaal programma met het oog op hergebruik van kurken. Zijn wijnen zijn altijd bio logisch en vegan friendly, en zoals op een etiket zou kunnen staan, 'geïnspireerd door de Spaanse me diterrane leefstijl'. Want Neleman maakt wijn in Spanje; het wijn huis en de wijngaarden zijn gele- gen in het achterland van Valencia op 900 meter boven zeeniveau, in Parque Natural de las Hoces del Cabriel, Unesco-werelderfgoed. Dat een mooi glas Neleman deze zomer in de tuin of op het balkon het vakantiegevoel kan opwekken is een mooie boodschap, maar nog belangrijker is de duurzame bood schap die Neleman met zijn wij nen wil meegeven. ,,Veel mensen zijn zich er door de crisis van bewust dat duurzaam consume ren steeds belangrijker wordt. De lucht is schoner vanwege het sterk verminderde verkeer, dieren heb ben minder stress en mensen den ken beter na over hun reisgedrag. Het komt samen met de duurzame doelen die wij voor ogen hebben. We staan met ons allen nog meer open voor een beter leefklimaat. Daarom kiest de consument eer der voor biologische wijnen zoals die van ons.'' Zijn waar de klant is Neleman wil de consument niet alleen via de eigen brandstores en website bereiken. ,,We werken momenteel als een malle aan onze Belgische, Duitse en Spaanse web shops. Een enorme klus, maar wij willen zijn waar de klant is. Düs in de horeca, retail en online. Bestel via onze site, laat ons de wijn ver- sturen of haal die op bij Ekoplaza, de Bijenkorf, Hema of straks ook Jumbo. Kort door de bocht: het maakt ons niet uit hoe en waar je onze wijn koopt, zolang je dat maar doet omdat wij ons met het product onderscheiden. Het gaat niet vanzelf, maar er is de gouden regel 'succes creëert succes'. Om heel eerlijk te zijn: daar zijn wij op dit moment goed in.'' O Scan de QR-code en bekijk de video, opgenomen vlak nadat Derrick Neleman werd verkozen tot 'Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar'. Meer nieuwsbrieven Winkel open op afspraak O donderdag 11 juni 2020 °e) STAP 2 ,,We zijn al snel begonnen met het thuisbezorgen van kleding die klanten via Facetime bij ons in de winkel hadden uitgezocht. Dan lopen we met de telefoon door de winkel om de collectie te laten zien. En de zomergarderobe die klanten thuis inmiddels weer tevoorschijn hadden gehaald en ons via Facetime lieten zien, kunnen we waar nodig vermaken.'' Dat is zo goed bevallen dat ik denk dat we dat niet meer terugdraaien. Die andere uren, van negen tot twaalf en vanaf vijf uur komen er alleen klanten op afspraak. De klanten die voor die afspraken komen krijgen alle persoonlijke aandacht en kopen gemakkelijker.'' STAP 4 „Normaal gesproken zijn wij open van tien tot zes, maar nu is dat van twaalf tot vijf. Lees het volledige interview met Niels Wildenberg op deondernemer.nl/nlstartop ,,Die memo's verwerkte ik ook in onze nieuwsbrieven. We verstuurden er voor heen ééntje per maand, dat ben ik nu elke week gaan doen. Naar 7000 adressen uit mijn klantenbestand.'' STAP 3 Facetimen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 53