©NDERNEMER f#nlstartop PODCAST MAKEN? 'In maart moesten al onze klanten hun deuren sluiten' DELTA deondernemer.nl 'Wij kunnen het menu aanpassen op basis het weer, de dag en de tijd' Vanaf 1 juni kunnen we onze drankjes op anderhalve meter afstand bestellen. Als het aan de ondernemers achter Gymeyes ligt via hun nieuwe kiosk. Het techbedrijf uit Den Bosch lanceert een self serving-kiosk die horecagelegenheden helpt meer omzet te genereren. Via self serving kiosk kunnen gasten volgens scale-up Gymeyes eenvoudig een hapje of drankje bestellen en direct afrekenen. Daarna hoeft een horeca- medewerker deze alleen nog maar uit te serveren op een aparte tafel. We kennen de grote bestelzuilen al van fastfood ketens als McDonald's, maar deze gaan volgens de jonge ondernemers gepaard met forse investeringen. Daarom bedacht Mitchell Warmerdam (27), oprichter van Gymeyes, hoe dit goedkoper en beter kon. Overal in te zetten Gymeyes is in 2018 gestart met een videosysteem voor trampolineparken waarmee bezoekers hun trucs filmen en deze delen op social media. Het bedrijf telt inmiddels meer dan honderd aan gesloten locaties in zestien landen. ,,We zien bij veel parken dat er nog grote winst te behalen valt in de horeca, daarom besloten we de kiosk te ontwik kelen," vertelt Warmerdam. Aanvankelijk werd het product ontwikkeld voor trampolineparken. Na de uitbraak van het coronavirus kreeg de Brabander al snel telefoontjes van andere horeca gelegenheden, uiteenlopend van bowlingbanen tot kinderparken en grand cafés. De kiosk vergt namelijk geen installatie en werkt op batterij, waardoor het overal is in te zetten. Horecaondernemers mogen bijna hun deuren heropenen. Daarbij moet voldaan worden aan de gezondheidsregels van het RIVM en het kabinet. Het is een uitdaging, want meer afstand in de horeca houden, betekent minder omzet. Twintig procent meer omzet Daar probeert het bedrijf uit Den Bosch verandering in te brengen. De kiosk zou niet alleen sneller moeten werken dan de traditionele manier van bestellen, maar ook twintig procent meer omzet opleveren. Volgens mede-eigenaar Melvin Beemer zou dat komen doordat het dynamische menu slimmer is dan de ouderwetse papieren kaart. ,,Wij kunnen het menu aanpassen op basis van meerdere factoren zoals het weer, de dag en de tijd. Daarnaast kunnen we extraatjes in het menu promoten die je broodje of kopje koffie nét iets lekkerder maken." Gratis test Afgelopen jaar haalde Gymeyes een investering op voor een internationale expansie. Die plannen zijn snel over boord gegooid, aldus Warmerdam. ,,In maart moesten al onze klanten hun deuren sluiten, hierdoor waren we genoodzaakt onze strategie aan te passen. We hopen dat horecaonder nemers snel hun omzet terugwinnen. Daarom kan de kiosk gratis worden ge test en rekenen we geen opstartkosten." www.deradiofabriek.nl ORDER HERE DELTA Puur Zeeuws Groen is 100% groene stroom die volledig in Zeeland wordt opgewekt. Bijvoorbeeld door de zonnedaken van tientallen Zeeuwse bedrijven. Vanaf nu krijgt u daar van ons standaard groen gas bij. Een mix van biogas en C02-gecompenseerd gas waarmee u ook nog een bijdrage levert aan het behoud van de Zeeuwse natuur. In één klap volledig duurzame energie op de zaak! deltaenergie.nl/zakelijk/groengas PZ Twintig procent meer omzet met bestelkiosk volg ons op nffloo1 We hebben voor de komende maanden een nieuwe missie. We gaan de verhalen vertellen van ondernemers die weer vol energie en nieuwe ideeën aan de slag gaan. Onder het mom van #NLStartop. Met #NLStartop bieden we alle ondernemers de inspiratie van elkaars verhalen en oplossingen. Onder deze titel laten we samen met onze colle ga's van DPG Media in print en online lezen, zien en horen hoe de economische pols van Nederland weer sneller gaat kloppen. Want ook al konden mkb-ondernemers de laatste maanden vaak maar weinig doen, ze zaten bepaald niet stil. Nieuwe verdienmodellen in de horeca zijn vaak zo succesvol dat ze na 1 juni blijven. Wij delen die inzichten. Webshops zijn de online redding voor veel winkeliers, die nooit meer zonder willen. Wij laten zien waarom. De achtbaan waarin het toerisme zich bevond (van reservering naar annulering naar nog veel meer reserveringen ein digt in een nieuwe werkelijkheid vol verplichte maatregelen die veel creativiteit vereisen. De beste ideeën komen bij ons aan bod. Autobedrijven, garages en toeleveranciers merken dat de markt langzaam aantrekt. Maar die markt is wel voorgoed veranderd. Hoe gaan ondernemers daarmee om? JE KLANTEN BEREIKEN Nederland start op. En wij zijn er bij. Met verhalen, video's en podcasts. En collega's van DPG Medfia die klaar staan om ondernemers het platform te bieden om hun klanten te bereiken. Scan de QR-code om de inspirerende verhalen van andere onder nemers te lezen en bekijken op deondernemer.nl Workshop Wat is de impact van een podcast? Hoe vertel je - letterlijk - op een goede manier het verhaal? En welke kansen biedt dit voor je communicatiestrategie? Met deze vragen ga jij aan de slag in De Radiofabriek tijdens de workshop zakelijk podcast maken! Mitchell Warmerdam (links) en Raymond van der Heiden van Gymeyes. Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 15