SUCCES METEEN BIJSMAAK 26 Je begint een handeltje in luxe, desinfecte rende handcrème. Een maand later breekt de coronacrisis uit en ben je een succesnummer. Het overkwam Menno Kuijzer (40) met zijn bedrijfje KK Laboratories uit Rosmalen. „Mijn vader en ik hebben een bedrijf dat absorberende hygiëne- producten op de markt brengt: luiers, maandverband, tissues. We zijn altijd bezig met duurzame innovatie. Recyclebare luiers zonder papierpulp, toiletpapier van bamboe, dat soort producten. Door onze vele internationale con tacten realiseerden we ons hoe kwetsbaar onze samenleving is geworden. Het was voor ons niet de vraag óf er een pandemie zou uitbreken, maar wanneer. En als dat zou gebeuren, hoe konden we ons daar dan tegen beschermen? Zo zijn we op het idee voor Hand- mist gekomen. Desinfecterende handgels zijn vaak agressief. Als je ze vaak ge bruikt, gaat je huid kapot. Dat ver groot het risico op infecties nog meer. Handmist is geen gel, maar een verzorgende crème die ook zeer effectief desinfecteert. En het ruikt lekker. Het is een luxeproduct, zo zetten we het ook in de markt, qua uitstraling, verpakking en prijs. Zeker in deze tijd vinden mensen het fijn om zichzelf een beetje te verwennen. We verkopen het niet via drogisterijen, maar via parfume rieën, waaronder Ici Paris. Meer dere ketens hebben interesse, ook in het buitenland. Verder leveren we via onze eigen webshop. We hebben in ons kantoortje een hoek ingericht waar we ons product verpakken en verzenden. Voor de coronacrisis bedroeg onze omzet een paar honderd euro per maand. Nu zitten we op 20.000 euro en moeten we als kleine start up alle zeilen bijzetten om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. Zakelijk gezien brengt corona ons succes, persoonlijk vind ik het ver schrikkelijk wat er gebeurt. Maar met ons product dragen we iets bij aan de bestrijding van corona en dat voelt goed.''

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 106