komt met andere normen en aangepaste gewoonten, staat voor haar vast. Ook in haar werk is ze daar al mee bezig. „Mc Donald's denkt over een standaard mond kapje voor het personeel. Net zoals petjes, mutsen en caps in veel keukens nu al ge bruikelijk zijn. Het zou me niet verbazen als iedereen in de horeca daar over nadenkt. Dus ben ik bezig met de ontwikkeling daarvan. Ze moeten passen bij de bedrijfs- look én ik wil dat ze vaker gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld door een vervangbaar filter. Vanwege het milieu. Goed voor de hygiëne en service, maar van een totaal andere orde dan de exemplaren die in de ziekenhuizen worden gebruikt.'' Dat combineren van trends en tijdgeest met het juiste modegevoel zorgde ervoor dat Dyanne Beekman zestien jaar terug met succes haar kleine stylingbureau - met klanten als Marco Borsato, Wendy van Dijk en Ilse DeLange - wist te transformeren tot een internationaal productiehuis. Een opmerkelijke stap omdat die tak van sport in haar branche niet bepaald als sexy wordt gezien. ,,Maar ik ben niet zo'n meisje dat graag in de spotlights staat. Het aller belangrijkst in mijn vak: mensen moeten zich lekker voelen in hun kleding. Toen ik bedrijfs-outfits begon te bestuderen nadat McDonald's mij vroeg als consulent, waan de ik me in het tv-programma Bananasplit. Dit kan niet waar zijn, zei ik. Mannen en vrouwen die in dezelfde snit liepen, onge acht hun figuur. Polo's die overal maar overheen werden gekwakt, oncomfortabele en goedkope materialen. En dag in dag uit dezelfde kleren, daar wordt niemand blij van. Omdat je je niet elke dag hetzelfde voelt: soms ben je uitgeslapen en vrolijk, dan weer voel je je opgeblazen of moe. Je moet met je uniform kunnen spelen. En het moet eigentijds zijn.'' ,,Momenteel is er een draagtest voor 28

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2020 | | pagina 108