SLIMME ONLINE MARKETING In amper zeven jaar tijd van drie mensen naar twaalf werk nemers en van nul euro naar tien miljoen euro omzet. Dit is in het kort het succesver haal van een bevlogen ondernemer die zijn droom waarmaakt: naam maken in de modewereld. ,,Hij is verweven met zijn werk." We zijn koppig, maar dat loont. Altijd' ason Garments verzendt snea kers over de hele wereld. Sneakers die worden ont worpen in Lijnden en geproduceerd in het schoe- nenland der schoenenlanden, Italië. ,,Het is misschien niet het goedkoop ste land om mode te laten produce ren, maar wel het beste. En dat is onze drijfveer: kwalitatief hoogwaardige sneakers aanbieden voor een eerlijke prijs. We richten ons op het midden- hoge tot hoge segment. We zijn daar mee niet het goedkoopste merk, maar leveren wel iets unieks'; zegt Soufyan el Hammouti, Managing Director bij Mason Garments. Uniek omdat elke sneaker in de (web)winkel ontworpen is of de goed keuring heeft gekregen van oprichter, eigenaar en Creative Director Rendi Aditia. „Voordat Mason Garment werd opgericht, werkten Rendi, medeont werper en Head of Production Mit chell Hulsthoff en ik in een sneaker zaak. Rendi had echter eigen ideeën over sneakers, maar kon niet vinden wat hij zocht. Dus heeft hij zelf een sneaker ontworpen die aan zijn eisen voldeed. In 2012 start hij met het bedrijf en heeft hij zijn eerste sample in handen, geproduceerd in China. Dit beviel hem, maar nadat hij geld over had gemaakt voor de productie van zijn allereerste serie sneakers is er niks meer vernomen van de fabrikant. Tegenslag, maar het sterkte hem om verder te gaan en zo is hij in Italië te recht gekomen. Het modeland bij uitstek', zegt El Hammouti. Leergeld, zo noemt de Managing Director deze episode in het bedrijfsverhaal. Hulsthoff is er al vanaf de start bij betrokken, later gevolgd door Brand Director Paul Wismeier en El Ham- mouti: ,,Wij kennen elkaar goed en zijn vrienden buiten het werk. Er gaat heel veel tijd in zitten, maar het voelt nooit als werk. Ook niet als het tegenzit. Dat is een klein nadeel van iets wat voor ons verder het grootste voordeel is: alles in eigen hand hou den. Dan loop je af en toe tegen een muur, maar het is goed voor de crea tiviteit. We zijn koppig, maar dat loont. Altijd", lacht de Managing Director. Elke klant is net zo uniek als elk ontwerp van Mason Garments. ,,Toen er nog zes bestellingen op een dag werden verzonden, kenden we elke naam, elke klant. Bij dertig op een dag was dat al niet meer mogelijk en nu al helemaal niet meer. De persoonlijke touch ging verloren. Dat is echt zonde. Het is belangrijk voor ons om kort op de klant te zitten. De oplossing heb ben we gevonden in de Marketing Cloud van Salesforce. We zijn de sys temen nu aan het integreren, maar we hebben de mogelijkheden al verkend", vertelt El Hammouti. Dat heeft het team al gedaan door bijvoorbeeld workshops te volgen bij Salesforce. Het marketingsysteem stelt het be drijf in staat om die korte lijnen met de consument weer op te pakken. Voor B2B-relaties is het niet nodig. ,,We werken alleen met topwinkels in een land en daarmee is persoonlijk contact goed te onderhouden. De dui zenden consumenten vragen om een andere benadering. Laat iemand iets in zijn winkelwagentje zitten zonder af te rekenen? Dan sturen wij een per soonlijke herinnering. Een klant die altijd wit lederen sneakers koopt, krijgt een seintje wanneer wij een nieuw wit lederen model lanceren. Vooral wat betreft e-mailmarketing. We hebben veel tijd gestopt in social media en online advertising. Maar dit framework staat en met de implemen tatie van het nieuwe Salesforce- systeem kunnen we nu bovendien focussen op e-mailmarketing. Een krachtig wapen", zegt El Hammouti tot slot. o Tekst Mark Litjens WOENSDAG 4 DECEMBER 2019 Van links naar rechts: Paul Wismeier, Rendi Aditia en Soufyan el Hammouti M Het succes van alles in eigen hand houden Vrienden aan het werk Krachtig wapen Dit artikel kwam tot stand in samen werking met Salesforce. Salesforce helpt kleine en grote ondernemers onder meer met het creëren van per soonlijke customer journeys via e-mail, mobiel, advertenties en internet. Meer weten? Kijk dan op salesforce.com/nl/

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 50