©NDERNEMER De Zeeuwse Verzekeringen groeit door op Park Veldzigt Vrolijk van TikTok 'Veel aandacht voor licht, geluid en klimaat' Wie wordt de 'Meest Inspirerende Ondernemer' van 2019? deondernemer.nl Wethouder Aalbers: 'Van groot belang voor economie en werkgelegenheid' De Zeeuwse Verzekeringen groeit uit haar jasje. Na tachtig jaar verhuist de verzekeraar van het monumentale pand aan de Houtkaai in Middelburg naar een nieuw kantoor gebouw op Park Veldzigt. Dat pand, in 2021 klaar, biedt alle mogelijkheden voor groei. De Zeeuwse Verzekeringen in Middelburg profiteert van de gunstige marktont wikkelingen en ziet het aantal nieuwe klanten flink groeien. „Binnenkort starten weer acht nieuwe medewerkers", zegt directeur Leo Remijn. Dat De Zeeuwse Verzekeringen zo hard groeit, heeft meerdere redenen. „Grote verzekeraars zetten steeds meer in op digitaal con tact. Terwijl wij juist vasthouden aan persoonlijke aandacht. Een groeiende groep klanten hecht daar waarde aan. Daarnaast hebben wij een aantal niche markten naar ons toe getrokken, zoals de agrarische en de hippische branche." Door die constante groei, is het monu mentale pand aan de Houtkaai in Middelburg te klein geworden. ,,Het doet wel een beetje pijn. We zijn gehecht aan dit monumentale pand in de binnenstad van Middelburg. We zitten op een beeldbepalende plek. Uit breiden is helaas niet meer mogelijk. Vandaar de verhuizing." Genoeg leeg- staande panden in Middelburg. Zelfs op Park Veldzigt. Toch heeft Remijn bewust gekozen voor nieuwbouw. ,,Het aanbod voldoet vaak net niet aan alle eisen. De nieuwbouw kunnen we volledig naar onze eigen hand zetten. Met daarin veel aandacht voor duurzaamheid, energie verbruik, klimaatbeheersing, geluid en licht." Dat De Zeeuwse Verzekeringen juist voor deze locatie kiest heeft nog een belangrijke reden. Ruim zestig pro cent van alle medewerkers komt met de trein. ,,Bereikbaarheid is een belangrijk aspect. Park Veldzigt is vanaf station Middelburg nog geen tien minuten lopen. Dat is ideaal." Hoe het nieuwe pand er precies uit gaat zien, is nog onduidelijk. Zeker is wel dat het kan toor vier verdiepingen krijgt en plaats biedt aan minimaal tachtig medewer kers. „Tijdens het ontwerp hebben we goed geluisterd naar de wensen van onze medewerkers. Zo is er veel aan dacht voor licht, geluid en klimaat en zijn er doucheruimtes voor het perso neel dat met de fiets komt." Met De Zeeuwse Verzekeringen zijn alle kavels op het kantoorpark aan de Schroeweg in Middelburg nu ingevuld. Het nieuwe pand komt tussen de kantoren van Justion Advocaten en DermaTeam. Het plan is om in 2021 te verhuizen. ,,Dit is de afronding van een ambitieus project dat van groot belang is voor de econo mie en werkgelegenheid in Middelburg en de wijde omgeving", aldus wethouder Johan Aalbers. Met de nieuwbouw in het vooruitzicht, kan De Zeeuwse Verzekeringen nog verder groeien. Welke ondernemer heeft jou dit jaar het meest geïnspireerd? Die vraag staat wederom centraal bij de verkiezing van de M.I.O, dé prijs voor ondernemers, door ondernemers. Gerard van den Broek, creatief directeur van De Ondernemer, zegt over de verkie zing: ,,In de jaren dat ik me bezighoud met het mkb, zie ik dat ondernemers vooral geïnspireerd worden door andere onderne mers. Dat hebben we ook onderzocht: on dernemers blijken inspiratiebron nummer 1. Er zijn al veel juryprijzen en wij vonden dat er ook een verkiezing voor én door onder nemers moest zijn.'' INSPIREREND Wat maakt een ondernemer nu inspirerend? Volgens Van den Broek zijn marketing, HR en technologie tegenwoordig de belangrijk ste pijlers. ,,Een bedrijf moet vernieuwend zijn in de marketing en ook succesvol zijn in het vinden en binden van talentvolle men sen, in deze tijden van schaarste. Daarnaast kun je tegenwoordig niet meer om techno logie heen. Bedrijven die zich daarin onder scheiden zijn wat mij betreft inspirerend.'' STEMMEN Stemmen is exclusief voor De Ondernemer- nieuwsbrieflezers en wie die nog niet ont vangt, kan zich aanmelden via onze website. Door deze QR- code in te scannen krijg je het over zicht van alle genomineerde ondernemers. De jeugd van tegenwoordig is ongekend creatief. Ze beden ken de meest spectaculaire dans choreografieën en mixen er muziek bij als pro fessionele DJ's. Ze creëren looks met make up trucs waar een professionele visagiste een puntje aan kan zuigen. En ze publiceren dit alles in de next gen versie van de korte film. Deze films zijn alleen niet te vinden op het Neder landse Film Festival. Je moet er voor op TikTok zijn. TikTok? Is dat een soort van spelletje? Nee, het is hét nieuwe social media platform. Tenminste, als je onder de achttien bent. In het kort is TikTok een app waar je korte video's kunt delen. Zoals zoveel van de nieuwe digitale media van de jeugd, schieten woorden tekort om het uit te leg gen. Je moet het ervaren. Het liefst langer dan vijf verbaasde minuten. Het is een eigen wereld waar je de taal en de humor van moet leren kennen en leren waar deren. Je ziet er hiphop en flash- mobs, muzikale memes, korte stand-up comedy en tal van life- hacks en DIY's. Een visuele explo sie van creatieve jeugdigen. Vrolijk Video en muziek zijn de basis en die kun je op de meest ongekende manieren gebruiken om jezelf creatief uit te drukken. Waar Twitter wat zuur kan zijn, word ik altijd vrolijk van TikTok. Een tikje jaloers ook. Ik kan misschien nog een grappige tweet bedenken, maar voor TikTok ben ik echt te oud. Als ik dan in het nieuws lees dat de digitale vaardigheden van kinderen achterblijven, vraag ik me af wat ze in het onderzoek hebben uitgevraagd. Wellicht of de kids Microsoft Excel op een desktop pc kennen. Of ze weten wat je moet doen met een fax apparaat. Ik zie een licht vertwij felde leraar voor me, die met een ogen rollend kind ernaast 'op Startpagina aan het surfen is'. Dat is inderdaad niet de digitale wereld die ze kennen. De meeste basisschoolkinderen hebben vanaf acht jaar al een smart- phone. En vaak al veel eerder een tablet. Op zeer jonge leeftijd kunnen ze al prachtige bouwwer ken maken in games als Roblox en Minecraft. Tussen acht en tien jaar hebben ze digitale vaardighe den waar jij en ik niet meer aan kunnen tippen. Als ik mijn elfjarige bonusdochter zie video editen in TikTok, dan voel ik me de digibeet. Verouderen Dat wij niet in staat zijn te volgen wat de jeugd tegenwoordig digi taal doet, wil niet zeggen dat ze geen digitale kennis hebben. Ik denk eerder dat wij digitale ken nis hebben die in sneltreinvaart hopeloos aan het verouderen is. PZ Dit artikel kwam tot stand in samen werking met De Zeeuwse Verzekering. Meer informatie: dezeeuwse.nl volg ons op nraoQi Gerard van den Broek BRECHTJE DE LEIJ OVER TECHNOLOGIE Brechtje de Leij Digital Strategist voor haar eigen bedrijf B-Digitized, schreef het boek Mobiele Eenheid en is als techexpert lid van onze Raad van Advies. Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 19