2 CONTACTAo 10 jaar Contacta en 10 vragen aan Perry Kentin RECLAMEBUREAU LMG STRATEGIE+CREATIE Ik verwacht veel van nieuwe elementenzoals de escape room en de vliegzone voor drones m reclamebureau voor strategie en creatie Tien jaar geleden stapte Perry Kentin in het avontuur met de naam 'Contacta'. Een avontuur was het; het beurslandschap was vrijwel dood evenals de naam Contacta. Perry sprong in het gat. Inmiddels zijn we tien jaar verder. De wereld is veranderd. Het is tijd voor tien vragen aan Perry. Heb je zin in deze Contacta? Waar verwacht je veel van? Tien Contacta's op rij! Iedere Contacta heeft een thema, waarom eigenlijk? 350 ondernemers, en jijzelf. Waarom werd jij ondernemer? En beursorganisator? Heb je daar weieens van wakker gelegen? Wat is er dit jaar vernieuwd? Hoe ziet je ideale beursdag eruit? Wat wordt 'the next step'? Bezoek LMG strategie+creatie op stand 105 tijdens Contacta.nl. NEXT CAMPAGNE NEXT WEBSITE NEXT DESIGN NEXT SOCIAL MED^^f Jazeker! Samen meteen gedreven team van LMG werk ik hier een heel jaar naartoe. Ik kijk ernaar uit om iedereen weer te zien, heb zin om aan de slag te gaan tijdens de workshops en verwacht veel van nieuwe elementen, zoals de escape room en de vliegzone voor drones. Leuk vind ik verder dat we de dynamische beursvloer gaan introduceren. Waar de ene dag een banen- markt is met veertig werkgevers, presenteren de volgende dag enkele interessante starters zich. Ik verwacht een toename in bezoekersaantallen. Dat is niet zomaar een wens, maar een serieuze verwachting op basis van twee factoren. Ten eerste zie ik enkele namen op de beursvloer waarvan ik weet dat zij altijd een flinke achter ban weten te mobiliseren. Daarnaast communiceren wij dit jaar heel gericht. We onderscheiden twee groepen: belangstellenden en mensen die zich geregis treerd hebben. Wie eenmaal een e-ticket heeft, ontvangt gerichte informatie over bijvoorbeeld de sprekers en workshops. Ik ben ervan over tuigd dat dit zich uitbetaalt in meer bezoekers. Geweldig! Daar staan we zeker bij stil. Het is bijzonder dat we zo'n evenement, met zoveel betekenis voor de Zeeuwse economie, mogen verzorgen. Gelijktijdig, het maakt wel dat ik me steeds ouder voel. In het thema vangen we de tijdgeest. Er is een enerverende periode geweest: voor, tijdens en na de crisis. De periode waarin we nu zitten, vraagt in vrijwel iedere branche om 'the next step'. Tijdens deze editie zullen circa 350 bedrijven laten zien wat hun volgende stap is. Bovendien sluiten daarop ook de sprekers en workshops aan. Ik spreek altijd overeen 'drietrapsraket'. In de tijd dat ik bij een groot marketing- en communicatiebureau werkte, had ik het gevoel dat mijn ideeën nietaltijdtotuitvoeringkwamen. Bovendien kon ik niet altijd doen wat ik wilde. Dat was reden om het zelf te gaan doen. Echt vanuit intrinsieke motivatie en niet vanwege een mogelijkbusinessmodel. Als echte Zeeuw wilde ik deze beurs, toch een fenomeen, proberen te behouden. Het klinkt wellicht vreemd, maar in de eerste jaren niet. Dat kwam pas later. Toen ik steeds meer details rond de organisatie kende, reali seerde ik me ook beter wat er mis kon gaan. Bovendien zetten we natuurlijk steeds in op veranderingen en verbeteringen. Je hoopt dan heel erg dat het goed uitpakt. We zorgen voor interactieve routes op de beursvloer. Attracties en activiteiten worden gekoppeld zodat de bezoeker gemakkelijk zijn of haar'Contacta beleving' kan samenstellen. We dagen zo exposanten uit om verrassend voor de dag te komen en zorgen voor een goede bezoekersstroom over de gehele 15.000m2. Die begint de avond ervoor. Ik zou dan het programma en de plattegrond bekijken, zodat ik een ideale route kan samenstellen. Verder zou ik zeker een workshop bijwonen en naar een spreker gaan; gewoon even lekker zitten en luisteren. Aan het einde van de middag zoek ik waar een borrel is en 's avonds ga ik lekker eten op één van de pleinen. Ikkijkuitnaareen Contacta meteen programma van een week. Dat overwegen we serieus. Dat betekent niet dat de beursvloer langer open zal zijn, maar wel het programma eromheen. Mogelijk gaan we hiermee in 2020 aan de slag. Perry Kentin Eigenaar reclamebureau LMG strategie+creatie LMG is het online reclamebureau waar strategische merkontwikkeling, creatieve social media campagnes, grafische vormgeving en webdesign hand in hand gaan. Vanuit Goes werken we samen met onze klanten om hun doelstellingen te realiseren.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 58