Het gemak van een abonnement op gebruiksartikelen Iedere dinsdagavond te zien op pzc.nl/magikvantafel Tampons, sokken, scheermesjes, chocola, toiletpapier, onderbroeken of een cadeaubox voor honden: legio producten kun je (twee)maandelijks laten thuisbezorgen. Voor chocoladeverslaafden Duurzame tampons en maandverband Uk 2 2011 2018 Prijs: van €14,50 voor één maand tot €152,50 voor een jaar. Naast maandverband of tampons bevat de box ook beautypro ducten en cadeautjes. RUDE Voor tal van alledaagse gebruiksartikelen kunnen we vaak een abonnement afslui ten. ,,Neem wc-pa- pier, dat vaak per 24 rollen wordt verkocht'', geeft retail- expert Paul Moers als voorbeeld. „Weinig mensen die zo'n pak graag van de supermarkt naar de auto sjouwen. Laten bezor gen scheelt gesleep. En som mige mensen schamen zich met wc-rollen onder de arm.'' Moers ziet de abonnementen vooral als truc van fabrikanten om de retailer (winkelier) te omzeilen, zodat ze de marge in eigen zak kunnen steken. ,,Voor de consument lijkt het me maar lastig, een hoop abonnementen afsluiten. Op maandag komt dit, dinsdag dat, woensdag weer iets anders. Sommige producten passen niet in de brievenbus, dus moet je thuis zijn.'' Bedrijven die maandabonne menten op bijvoorbeeld chocola verkopen, zullen volgens Moers niet heel groot worden. ,,Na- tuurlijk bestaan chocoholics: mensen die idolaat zijn van chocola en voor een abonne ment willen betalen. Maar het blijft een kleine nichemarkt.'' Melle Schellekens van The Good Roll - wc-papierverkoper met een missie - is het niet helemaal met Moers eens. „Zonder retailer kunnen wij juist een scherpe prijs aanbie den. We steken die marge dus niet in eigen zak. En vergeet niet dat we op deze manier ook heel dicht bij de consument staan.'' The Good Roll begon in 2017 met de verkoop van online abonnementen op toiletpapier, maar hun wc-rollen liggen tegenwoordig ook in de super markt. Het meeste geld wordt nog steeds verdiend met de ver koop van abonnementen. ,,Ik geloof sterk in online abonne menten bij producten als wc- papier of scheermesjes. Dat zijn producten die je sowieso nodig hebt, maar vaak vergeet te kopen.'' Dat een hele rol wc-papier - laat staan een pak van 24 - niet door een brievenbus past, is misschien een nadeel, erkent Schellekens. ,,Maar je hoeft echt niet de hele dag thuis te zijn. We werken samen met bezorg dienst DHL. Je kunt de bezorg tijd heel specifiek aangeven. Bovendien is er 'track trace': je kunt je pakket online precies volgen, inclusief het verwachte bezorgmoment. En klanten kunnen hun bestelling natuur lijk ook gewoon laten bezorgen bij een ophaalpunt om de hoek.'' ZATERDAG 5 OKTOBER 2019 PC Elke maand een verse Chocoholics worden chocolaverslaafden ook wel genoemd. Speciaal voor deze mensen bestaat er het Chocstar Chocoholic abonnement: elke maand een met de hand gemaakt stuk chocola van 230 gram in een luxe verpakking in je brievenbus. ,,Je kiest zelf jouw voorkeur basischocolade: melk, puur of wit'', zegt Erik Verbiest van Chocstar. „Meer verklappen we niet, het moet een verrassing blijven. Onze chocolatier bedenkt elke maand een nieuwe variant. Hij heeft de beschikking over ruim tachtig ingrediënten en toppings: van drop, popcorn en gedroogd fruit tot flinterdunne stukjes écht 23-karaats bladgoud.'' Chocstar is opgericht door Annefrid Imekamp. Haar bedrijf maakt op bestelling exclusieve, experimentele en geper- sonaliseerde chocolade creaties. Dat gebeurt vanuit een chocoladelab in Amsterdam. Chocstar maakt gebruik van Belgi sche chocolade die fair trade is gecertificeerd. Jaar van oprichting: Abonnementsvorm: 3, 6 of 12 maanden, met elke maand een stuk chocola van 230 gram Aantal leden: geheim Prijs: een abonnement voor 3 maanden kost €47,50, een halfjaar €89,50 en een jaar €175 Gemak en luxe voor de hardwerkende vrouw, én een duur zame en eerlijke we reld: dat is de filosofie van DeMonth in een notendop, zegt mede oprichter Gideon Boadu. DeMonth, onlangs opgericht, levert elke maand maandverband of tampons in een kar tonnen box op de dag wanneer de vrouw dat wil. In de box vindt de klant allerlei extra's, zoals beautyproduc ten en chocola. ,,We werken samen met Cottons, een Austra lisch bedrijf. Hun tam pons, maandverband en inlegkruisjes zijn van 100 procent katoen en worden chemicaliënvrij gepro duceerd. En ze zijn biologisch afbreek baar.'' Boadu richtte De- Month samen met drie vrienden op in het laatste jaar van hun studie. Ze deden uitgebreid markton derzoek: van het in terviewen van vrou wen tot deals sluiten met leveranciers. DeMonth doneert een klein deel van de omzet aan een pro ject voor betere men struele hygiëne in ont wikkelingslanden. Jaar van oprichting: Abonnementsvorm: eens per maand, voor 6 maanden of een jaar. Maandelijks opzegbaar. Aantal leden: niet openbaar HEALTH JEROEN KREULE

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 74