Puzzel mee en maak GRATIS kans op 2.500,- Of een van de andere fantastische prijzen! «Vrienden 4 Passagiers geven 7,5 en 7,9 voor openbaar vervoer Bel uw oplossing gratis door naar 0800-1550 of vul het in op vriendenloterij.nl/oplossing JOTERIJ w Oplossing: Hoofdprijs 2.500,- vrijdag 20 september 2019 Elk jaar wordt landelijk gekeken hoe tevreden mensen zijn met het openbaar vervoer. De veerdienst schommelt altijd een beetje tussen een cijfer net onder of net boven de 8. De bussen komen eigenlijk nooit boven de 7,5. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de OV-klantenba- rometer. Uit het onderzoek blijkt dat men sen die met de bus reizen beter te spreken zijn dan voorheen over de klantvriendelijkheid van de bus chauffeurs. Passagiers vinden wel dat de Zeeuwse bussen vaker moe ten rijden en dat ze beter geïnfor meerd worden over vertragingen. Zeeuwen die met de veerboot over en weer varen zijn erg tevre den over de prijs van het kaartje. Minder tevreden zijn ze over het aantal afvaarten en vertragingen. Bij eigenaar Westerschelde Ferry kwamen vorig jaar 67 klachten bin nen, 31 meer dan in het jaar ervoor. De provincie Zeeland - eigenaar van de veerdienst - heeft daar wel een verklaring voor. Het afgelopen jaar kwam er een einde aan het ge bruik van de OV-chipkaart. Bij bus vervoerder Connexxion kwamen iets meer dan 2200 klachten bin nen, 337 meer dan in 2017. Die klachten hadden vooral te maken met het in- en uitchecken, de dienstregeling en het op tijd rijden van de bus. Omleidingen Vorig jaar was een jaar met veel wegwerkzaamheden en omlei dingen voor de bussen. Klachten over het niet op tijd rijden kwamen vooral uit Walcheren, bij Vogel waarde en Kloosterzande en de kade bij Sas van Gent. Klachten over uitchecken hebben ook vooral te maken met wegwerk zaamheden als bushaltes (tijdelijk) verplaatst moeten worden. Daar door moeten buspassagiers soms kilometers noodgedwongen omrij den. Als mensen een klacht indie nen, wordt het te veel betaalde be drag terugbetaald. De Stichting Scholierenvervoer Bij Westerschelde Ferry kwamen vorig jaar 67 klachten binnen, 31 meer dan in het jaar ervoor Zeeland heeft vorig jaar een en quête gehouden onder scholieren die verder dan tien kilometer van school wonen en daarom reizen met het openbaar vervoer. Het onderzoek is uitgezet onder leerlingen van het voortgezet on derwijs, mbo en hbo. Het aantal te- ruggestuurde enquêtes was met acht procent teleurstellend. De uit komsten zijn vrijwel identiek aan die van vorig jaar. Leerlingen kla gen vooral over vertragingen. Er zijn geen specifieke routes waar scholieren het meest ontevreden over zijn. —A..' 1 N K E L E N V K R G N E S T E L K B L 1 1 E S N D E IJ IJ P A N T N S V 0 L P R W A E S K A M E R A A D R K N 0 R T A T N R H S A U E R T E D T L E T M G A E N E H C A L A D H N V L A A C 1 M A E V N E N N A P S T N 0 E N 1 D N E 1 R V N G Hoe doet u mee? O Los de puzzel op Vorm van de overgebleven letters de oplossing 0 Bel uw oplossing gratis door naar 0800-1550 of vul het in op vriendenloterij.nl/oplossing AMICAAL BIJPRATEN GOEDMAKEN GUNSTIG HARTELIJK KAMERAAD KLAARSTAAN KLETSEN LACHEN ONTSPANNEN PRATEN VERRASSEN VRIENDIN WANDELEN WINKELEN Philips THE ONE t.w.v. 779,- /Bh Tiüiotï*1» 'I Igj HEMA I Cadeaukaart I t.w.v. 20,- WUCI Bus en ferry krijgen voldoende De fastferry Vlissingen-Breskens. foto peter nicolai Buspassagiers en mensen die met de fastferry reizen zijn tevre den. De bus krijgt een 7,5 en de boot een 7,9 als rapportcijfers. De tevredenheid is overigens wel gedaald, zegt de provincie. Er wordt vooral gemopperd over vertragingen en de manier waarop mensen geïnformeerd worden. Ab van der Sluis Middelburg ADVERTENTIE I Wij zijn te bereiken op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur fUM Speel bewust Actievoorwaarden: Deelname aan deze actie is gratis. Deelname vanaf 18 jaar. Deze actie wordt mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij. Als u belt naar 0800 -1550 krijgt u de vraag of er een aanbod tot deelname aan de VriendenLoterij mag worden gedaan. Medewerkers van de VriendenLoterij, BankGiro Loterij en de Nationale Postcode Loterij zijn uitgesloten van deelname. Deze actie loopt tot en met 31 december 2019, alle winnaars ontvangen een persoonlijk bericht en worden vanaf 20 januari 2020 gepubliceerd op vriendenloterij.nl/uitsLagen. De volledige actievoorwaarden vindt u op vriendenloterij.nl/oplossing.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 32