©NDERNEMER eHerkenning: nu aanvragen 'Dan zul je merken dat mannen daar net zo goed blij van worden' PRIJSSTRATEGIE deondernemer.nl BELEVING De Dames van Hurkmans maken school met garagebedrijf voor vrouwen Mariëlle en Janita Hurkmans kregen het autoleven met de paplepel ingegoten. In plaats van de gebaande paden te volgen, gingen de zussen hun eigen gang met een garagebedrijf voor en door vrouwen: De Dames van Hurkmans. Het idee om een garage voor en door vrouwen te openeen borrelde al een tijdje bij de 'dames van Hurkmans', zoals de zussen bij gelegenheden nogal eens worden aangekondigd. ,,Toch", vertelt Mariëlle Hurkmans, ,,is die naam nooit bij ons opgekomen. Die kwam pas boven toen we met ons marketingbu reau aan het werk gingen om ons idee verder vorm te geven." Er ging een heel proces vooraf aan de feitelijke opening in 's-Hertogenbosch. Autobedrijf Hurk- mans in Heeswijk-Dinther is al sinds 1969 een familiebedrijf en heeft een vaste klantenkring. Janita Hurkmans weet nog dat klanten gewoon bij hen aan de keukentafel zaten: ,,Toen we ook in 's-Hertogenbosch een vestiging wil den openen wisten we dat zo'n nieuw bedrijf niet meteen net zo vertrouwd zou zijn. Daarom wilden we iets anders. Wie zit er nu te wachten op het zoveel ste autobedrijf?" Het was de zussen opgevallen dat vrouwen niet echt met plezier langs kwamen. ,,Na het onder- houd snel de pinpas door het apparaat halen en wegwezen. Dat moest anders. We wilden een garage waar vrouwen zich prettig voelen. Laagdrempelig, dui delijke uitleg, geen ingewikkelde taal. Gezellig ook, met goed gastvrouwschap, een warme uitstraling en het vakman schap dat men van Hurkmans gewend is. We hebben heel lang geschreven aan ons bedrijfs-DNA en ons businessplan, en hebben dit boekwerk voorgelegd aan een marketeer. Die zag er meteen iets in, maar temperde ook onze verwach tingen. Om de potentiële klantenkring ruim te houden, wilden we mannelijke klanten niet uitsluiten. De hypotheek moet tenslotte worden betaald. Toch was dat volgens de marketingman geen goed idee. Alleen richten op vrouwen, dat was de beste keuze." De business- case van de Dames van Hurkmans is blijkbaar heel 'hot'. In de eigen branche ging het in eerste instantie heel cynisch over 'dat autobedrijf met een nagellak hoekje'. Inmiddels hebben de zussen hun gelijk bewezen met een bloeiend bedrijf en ze maken school, weet Mari- ëlle. ,,In andere typisch mannelijke branches, zoals de bouw en de hove niers, gebruiken ze ons verhaal om te leren hoe ze vrouwelijke klanten anders kunnen benaderen. We schijnen zelfs in een marketing studieboek opgeno men te zijn." Het geeft volgens Mariëlle maar aan hoe belangrijk het is te weten wat de vrouwelijke klant echt wil en daar serieus werk van te maken. ,,Dan zul je merken dat mannen daar net zo goed blij van worden. Die vinden het prettig dat ze hier niet hoeven te doen alsof ze iets met auto's hebben en krijgen graag een heldere uitleg die je zonder voorkennis ook begrijpt. Dat vinden meer mensen een opluchting. Niet alleen vrouwen." Gezondheidsgegevens, re-integratieverslagen en ontslagaanvragen. Het zijn drie voorbeelden van informatie waar we bij UWV dagelijks mee werken. Om te zorgen dat alle gege vens veilig zijn en blijven, gebruiken we eHerkenning. We werken bij UWV veelal met privacygevoelige informatie zoals gezondheidsgegevens en beter- en ziekmeldingen. Daarom hebben we ervoor gekozen met betrouwbaarheids niveau EH3 in te loggen op ons werkgeversportaal. Het is veel veiliger dan inloggen via een gebruikersnaam en wachtwoord. Op die laatste manier weten wij nooit wie er precies achter de computer zit en gegevens aan ons doorgeeft. Met eHerkenning is duidelijk wie de ondernemer in kwestie is en welke medewer kers het recht hebben namens hem activiteiten te verrichten. Verplicht Sinds november 2018 kan men bij ons inloggen met eHerken- ning. Inmiddels hebben zo'n 250.000 ondernemers een eHerkenningsmiddel aangevraagd en in hun bezit. Hebben ze EH3, dan kunnen ze inloggen op onze website. 13.000 ondernemers hebben dat ook daadwerkelijk gedaan. Dat betekent dat er nog heel veel mensen zijn die het op 'de ouderwetse manier' doen, en die wil ik oproepen zo snel mo gelijk eHerkenning aan te vragen en in gebruik te nemen. Vanaf 1 november is het namelijk verplicht hiermee in te loggen bij UWV en het aanvraagproces kan enkele weken duren. Het kost tijd. Wees daarom snel: voordat je het weet is het 1 november. Aanvragen Als je nog geen eHerkenning hebt aangevraagd, kun je naar eherkenning.nl/leveranciers. Daar kun je uitzoeken welke leverancier en welke wijze van inloggen het beste bij je bedrijf of organisatie past. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen of je wilt inloggen via een app, token of sms-code. Vul de formulieren in en stuur ze op. Je kunt met eHerkenning inloggen bij UWV, de Belastingdienst en zo'n 400 andere overheidsorganisaties. Inmiddels zijn er ook private partijen die met de inlogme- thode werken. Ga daarom van daag nog over. Die eindeloze rits gebruikersnamen, wacht woorden, speciale kastjes of tokens kun je dan laten voor wat ze zijn. O Marcom-deskundige Thijs van Dijk noemt het terugkopen 'een interessante keuze'. ,,De vraag is hoe groot de schade is die het merk Intertoys heeft opgelopen en in hoeverre de consument nog bereid is het een kans te geven. Want laten we eerlijk zijn, Intertoys heeft al veel kansen gekregen." Naast wat Van Dijk 'het Spaanse model' noemt - kinderen die alles kunnen uitproberen in de winkels - wijst hij op de noodzaak van innova tie online ('maar dat geldt voor de gehele Blokker Holding') en een concurrerende prijsstrategie. Lees de gehele commentaren op deondernemer.nl volg ons op De beleving terug in de winkels en met gamification online aankopen stimuleren. Retailexpert Cor Molenaar vindt de zet van Witteveen om Intertoys over te nemen getuigen van 'onder nemerschap'. Intertoys wisselt voor de derde keer in twee jaar tijd van eigenaar. Eind 2017 nam het Britse Alteri de speelgoedketen over van Blokker Holding, begin dit jaar zorgde het Portugese Green Swan voor een doorstart en nu is daar dus wederom Blokker die het aandurft, met ceo Michiel Witte- veen als eigenaar. Witteveen nam in april de Big Bazar- en Blokkerwinkels over van de familie Blokker. Daarvoor had de familie ketens als Intertoys, Maxi Toys, Leen Bakker en Marskramer al afgestoten. Hoe kijken experts naar de overname? ,,Mijn eerste gedachte? Ondernemerschap". Retailexpert Cor Molenaar is positief over de overname van Intertoys door Blokker. ,,Daar zit met een ceo als Witteveen een echte ondernemer aan het roer. Hij durft, heeft de expertise en een plan voor een vernieuwd Intertoys ligt er vast al een tijdje." Molenaar verwacht dat Blokker het met Intertoys vooral weer 'leuk gaat maken in een speelgoedwinkel rond te lopen'. ,,Speelgoed is een uitermate lastige branche, juist ook door de toenemende online mogelijkheden. Maar: zet direct in op beleving, dat is inderdaad het trefwoord. En integreer online en offline op slimme wijze, je moet er met én tegen elkaar kunnen spelen, en dan zie ik er op het gebied van alleen al gaming legio kansen." Hoe je vrouwelijke klanten anders benadert Meer weten over eHerkenning? Beluister de podcast met Marije Wolsink op deondernemer.nl. Marije Wolsink is directeur Klant en Service bij UWV. Heb je een vraag? Kijk dan op uwv.nl/eHerkenning.nl of bel UWV Telefoon Werkgevers via 088 - 898 92 95 MARIJE WOLSINK OVER EHERKENNING Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Meer praktische tips en inspirerende verhalen? Ga naar deondernemer.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 19