II effeweg.nl voordelige bus-excursiereizen effeweg.nl M 7 Supermarkten met elkaar in de slag om wie de goedkoopste is Supermarkten beschieten elkaar met advertenties en prijsverlagingen. Eerst alleen in België, nu ook in Nederland. Al zijn de supermarkten hier eigenlijk al de goedkoopste ter wereld. Plus verlaagde onlangs de prijzen van groente en fruit structureel met voor sommige producten wel 30 procent. Dat lijkt een eerste be schieting te zijn van een nieuwe prijzenoorlog. Want zojuist opende Dirk van den Broek de aanval op Al bert Heijn: Met een paginagrote ad vertentie in diverse kranten steekt Dirk de draak met AH door te mel den dat het toch wel jammer is dat de Zaandamse grootgrutter is ge stopt met het aanbieden van de zo geheten 'goedkoopjes'. Voor echte goedkope boodschappen moet je volgens de Amsterdamse super marktketen niet bij Albert Heijn zijn, maar bij Dirk. ,,Leuk geprobeerd'', is de reactie van AH-woordvoerster Anoesjka Aspeslagh. ,,Onze 'Goedkoopjes' heten voortaan 'Prijsfavorieten'. Met een nieuwe naam volgt ook een nieuw, herkenbaar logo: een duimpje omhoog en de vertrouwde blauwe Albert Heijn-kleur. Deze visuele stijl past beter bij het merk AH dan de 'Goedkoopjes'. Vanaf deze week zien klanten twee kleu ren: oranje voor tijdelijke bonus aanbiedingen en blauw voor de Prijsfavorieten met een vaste lage prijs. Al met al leuk geprobeerd van Dirk, maar wij blijven gewoon op de kleintjes letten." Dirk van den Broek verwijst in aanbiedingen heeft. „Klanten hoe ven bij ons dus niets in te leveren, voor de boodschappen ben je bij ons net zo voordelig uit. Maar ach, we kunnen wel tegen een grapje. Zo'n actie hoort bij retail.'' Aspeslagh kan niet vooruitlopen op een nieuw prijsoffensief om Dirk te loef af te steken. ,,Daar doen we geen mededelingen over, de laagste prijs is overigens geen doel op zich. We moeten er ook voor zorgen dat de producen ten een fatsoen- gen.'' Plus laat weten de prijzen van 49 soorten groente en fruit dras tisch te hebben ver laagd om klanten bewuster en gezonder te laten kiezen. ,,Zo maken we gezond eten voor ie dereen nog betaalbaarder." Niet alleen in Nederland worden lage prijzen voor de boodschappen In België heeft Albert Heijn echt de knuppel in het hoenderhok gegooid gehanteerd, in België heeft AH een supermarktoorlog ontketend met een kortingsactie die de Belgen niet gewend zijn: drie halen, één beta len; tot grote woede van concurren ten als Colruyt. Die vrezen dat de marges te smal worden en dat kan leiden tot ontslagen en faillisse menten. Retaildeskundige Paul Moers verwacht zo'n heftige prijzenslag niet opnieuw in Nederland. ,,Ver- geet niet dat onze supermarkten al tot de goedkoopste ter wereld be horen. Daar zit niet veel marge meer op. In België liggen de prijzen nu nog een stuk hoger. Daar heeft AH echt de knuppel in het hoen derhok gegooid.'' zijn advertentie met trots naar de Consumentenbond, die de keten na onderzoek uitriep tot goedkoop ste supermarkt voor de dagelijkse boodschappen. ,,Beste Albert Heijn, als klanten bij jullie op zoek zijn naar goedkoopjes, hoeven jullie ze niet teleur te stellen. Jullie kunnen ze gewoon doorverwijzen naar Dirk. Wij barsten namelijk van de goedkoopjes.'' Dirk-woordvoerster Fiona Wijn bergen merkt op dat de campagne is gelanceerd naar aanleiding van het onderzoek door de Consumen tenbond. ,,Niet iedereen weet dat we de goedkoopste zijn. Via deze advertentie en nieuwe commercials maken we iedereen daarop attent.'' Of de prijzen nog verder worden verlaagd, kan Wijnbergen niet zeg gen. ,,We houden de markt nauw lettend in de gaten en anticiperen op iedere prijsbeweging.'' Albert Heijn wijst erop dat uit hetzelfde onderzoek van de Consu mentenbond blijkt dat de basis- boodschappen bij AH net zo voor delig zijn als bij discounters Lidl en Aldi, en dat AH de meeste en beste Boek nu en profiteer! Aanbetaling niet verplicht Sicilië en Zuid-ltalië Valkenburg, Maastricht en Belgische Ardennen Boedapest, Balatonmeer en de Poesta Schotland - Loch Lomond, Glen Coe en Edinburgh Geheimen van de Balkan zaterdag 23 februari 2019 Nieuwe prijzenoorlog? Sanne Schelfaut Amsterdam -Paul Moers, retaildeskundige De advertentie van Dirk van den Broek over de Goedkoopjes. 15 dagen, halFpension Vertrek: apr.jun, aug, sep, okt 5 dagen, uitgebreid halFpension Vertrek: apr, mei,jun,jul, aug, sep, okt 8 dagen, halFpension Vertrek: apr, mei.jun.jul, sep 7 dagen, halFpension Vertrek: apr, mei,jun,jul, aug, sep, okt 15 dagen, halFpension Vertrek: apr, mei, sep, okt ALle Fouten voorbehouden. ExcL. reserveringskosten en CalamiteitenFonds.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2019 | | pagina 7