Cadeaus 'Il< ben Natasja. Ik ga mijn leven anders vormgeven. Wie volgt mij op?' VOORWOORD INHOUD VACATURE Mijn dochter (14) wil nieuwe hardloop schoenen. „Maar niet voor Sinterklaas." Dat begrijp ik wel. Voor Sinterklaas wil je écht leuke dingen. In haar geval is dat een wenk brauwpotlood. Of een platenspeler in een koffertje. Of een keertje naar een dure kapper. Of naar een hippe wenkbrauwbar. En het liefst alles bij elkaar, natuurlijk. Voor mijn dochter weet ik wel twintig zeer gewenste cadeaus. Voor mijn zoon (16) vind ik dat een stuk lasti ger. Ja, er komt een dezer dagen ongetwijfeld weer een game uit voor zijn PlayStation, maar daar houdt mijn fantasie wel zo'n beetje op. Of neem mijn moeder - ook altijd lastig. Te bescheiden om te zeggen wat ze écht graag wil, te aardig om het kussen/de wijnglazen/de ar- ganolie/het concertkaartje te weigeren, te rui len of door te geven aan iemand die er wél blij mee is. „Nou, ik gebruik die wijnglazen alleen maar niet zo vaak omdat ik ze een beetje gróót vind, Anniek, maar jij vindt het toch fijn om er uit te drinken?" Misschien kent u dat wel, dat u zich zo rond deze tijd van het jaar licht paniekerig begint af te vragen wat u uw geliefden, familie en vrien den voor aardigs kunt geven. En dan bedenkt dat die kurkentrekker die u zelf zo ontzettend handig vindt toch niet zo heel geschikt is voor de zus die de alcohol zo dapper probeert af te zweren. Of alleen maar bier drinkt. En dat niet iedereen even enthousiast hoeft te zijn over dat parfum waarin u het liefst ook nog uw kleren zou wassen. En dat u zelf misschien wel een enorme hobbykok bent, maar dat die staaf mixer waar u nog elke dag een beetje verliefd naar kijkt wellicht niet heel geschikt is voor die vriend die nog geen ei kan bakken. Gelukkig is daar een redder in nood: mijn collega Jolanda van der Ploeg. Eindeloos heeft ze mensen zitten bellen met de vraag wat zij heel leuke cadeaus vinden. Ik moet zeggen dat het een inspi rerende lijst is geworden. Van o tot een paar honderd euro, van een 'Al boswandeling tot een ongelooflijk duur 04 Goeie zaak 3 Anniek van den Brand 06 Geld geluk 07 Egbert Jan 08 Fidan Ekiz 15 BV De Liefde 16 Paardenmeisjes 25 Cadeautjes 38 Lezen 42 Reizen 47 Monica 48 Eten 51 Joost mag 't weten 52 Puzzelen Colofon Chef Anniek van den Brand Artdirection Henk Marseille, Natasja de Vries Redactie Merel Dado, Charlotte van Genderen, Sanne van der kolk, Cathérine van der Linden, Ruud Roodhorst, Mark Roos Vormgeving leke kootstra, Jolanda Vogelaar Beeldredactie Bart Jansen, Janneke Koorevaar Medewerkers Edith Andriesse, Monica Beek, Samuel Bom, Vivian de Gier, Ronald Giphart, Joost Hoving, llja Keizer, Annemarie Kleywegt, Sasja Kooistra, Rianne van der Molen, Jolanda van der Ploeg, Joost Prinsen, Egbert Jan Riethof, Peter Sierksma, Erik Smits, Studio Ski, Pam van der Veen, Koen Verheijden Reageren? magazine@persgroep.nl Instagram I J @admagazine_ CFacebook @admagazine De foto op de voorkant is gemaakt door llja Keizer. Illustrator Mark Reijntjens gaf Fidan een nieuwe jurk. Natasja de Vries is senior vormgever bij ons magazine. Natasja begint een eigen bedrijf, en wil met kinderen werken. Nu zoeken wij een nieuwe senior vormgever. Die net zo creatief en enthousiast werkt aan dit optimistische magazine voor 1 miljoen abonnees. Een vormgever met gevoel voor stijl, die van echte verhalen over echte mensen een magazine maakt. Ben jij dat? Mail je cv, portfolio en motivatie naar art director Henk Marseille henk.marseille@persgroep.net De foto van Natasja is gemaakt door Malou van Breevoort, een van de fotografen met wie wij graag werken. ZATERDAG 24 NOVEMBER 2018

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 93