4 7 JASON VAN PUL STRATEEG Bij iOuur' doen ze niet aan overwerken. Niet omdat ze niet van werken houden, maar juist om overhaaste en ad- hocbeslissingen te beperken. Dat sprak Jason van Pul (36) uit Middelburg wel aan. Ik werk op V Schouwen- k\ Duiveland Als er strateeg op je visite kaartje staat, heb je som mige mensen echt even iets uit te leggen over het werk dat je doet. Dat weet Jason inmiddels uit ervaring. „In eerste instantie was mijn functie communicatieadvi seur, maar dit dekt de lading be ter." „In de praktijk heb ik meestal het eerste klantcontact. We begin nen bij het begin met het in kaart brengen van de vraag van de op drachtgever. Vervolgens gaan we alles uitwerken tot een concept met de bijpassende middelen die ingezet gaan worden." Simpel gezegd, Jason helpt klan ten de juiste strategie te bepalen voor de inzet van media voor hun bedrijf. Dan is de benaming stra teeg dus heel logisch. Aan de HZ in Vlissingen volgde Jason de opleiding communicatie, nadat hij erachter kwam dat het hoger hotelmanagement niets voor hem was. „Het paste gewoon niet bij me. Maar ik wist ook even niet wat ik dan wel moest doen. Eigenlijk wilde ik ook wel graag in Zeeland blijven. Het werd dus communicatie." In 2005 studeerde hij af en vertrok met zijn vriendin een jaar naar Australië en Nieuw- Zeeland. „Ik wilde dat heel graag en het was dé kans om tussen stu die en een 'professioneel' leven een waardevolle herinnering te maken. Na thuiskomst sollici teerde ik en ging aan de slag als We zijn zoals we zijn en doen ons niet mooier voor. We weten wat werkt consulent/intercedent bij een uit zendbureau." Een leuke baan bij Delta kwam op zijn pad en Jason werkte er vier jaar. Tot er een reorganisatie aan kwam en hij alvast eens om zich heen ging kijken. „Arnoud en Niels (eigenaren 'ïouur') zag ik re gelmatig als ze een pitch bij ons kwamen doen voor een opdracht. Zij staken er voor mij positief bo ven uit. Dus ik gaf aan dat ik wel op zoek was. Bij 'ïouur' was be hoefte aan uitbreiding en ze kon den hulp gebruiken om het strate gisch advies naar een hoger plan te tillen. De timing was precies goed. In 2013 ging ik voor ze aan de slag. Bij het gesprek zeiden ze: 'over werken doen we niet.' Dat vond ik wel een bijzonder uitgangspunt als ik het vergeleek met mijn eer dere ervaringen met reclamebu reaus." Broedplaats Bij 'ïouur' gebeurt altijd van alles. Het is een broedplaats van creati viteit en een plek waar volgens Ja son een kleine twintig man elke dag weer heel enthousiast aan het werk gaat. „ïouur is een full ser vice reclamebureau zoals dat heet. Maar zonder opsmuk. We zijn zo als we zijn en doen ons niet mooier voor. We vinden het be langrijk om plezier te hebben en leuke opdrachtgevers om ons heen te verzamelen. Maar ook laten zien dat we echt weten waar we het over hebben. Wij gaan uit van de klant en weten wat werkt." Ieder een in het bedrijf weet goed van elkaar wat hij of zij aan het doen is. „We beginnen elke dag met een kort overleg in de projectteams; wat hebben we gisteren gedaan, is er ergens hulp bij nodig? Daarna ga ik aan de slag met interne op drachten, telefoon, mail, briefings uitzetten enzovoorts. Het klant contact, en dan echt ernaartoe gaan, is ook heel belangrijk. We willen hen meenemen in ons en thousiasme." dinsdag 30 oktober 2018 Jason van Pul: „We vinden het belangrijk om plezier te hebben." fotosmariekemandemaker 'Wij gaan uit van de klant Mariska den Hartog m In de wekelijkse rubriek, Ik werk op Schouwen-Duiveland, vertelt iemand over zijn werk op het ei land. In deze zesde aflevering: Jason van Pul. Zierikzee - Jason van Pul Jason van Pul aan het werk bij '10uur'.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 50