Op de Brienenoordbrug viel alles uit: eerst de radio, toen de lampjes, daarna gingen de elektrische ramen niet meer open Met mijn nieuwe vierkante Hyundai Atos met z'n kleine wieltjes pikte ik geen mooie meiden op 1998-2005 2005-2015 2015-nu 1995-1998 'Hoe is het met dat groene monster van je, die Kermit, de gifkikker, je opoewagentje...?' Ja, met mijn nieuwe vierkante Hyundai Atos met z'n kleine wieltjes pikte ik geen mooie meiden op. Maar het uiterlijk van een auto heeft me nooit geboeid. Mijn Hyundai zag ik als cultobject, ik dacht er zelfs over om op het grasgroene dak met witte verf een voet balveld te tekenen. Nee, niet gedaan. Was best leuk ge weest. Van de ene Hyundai naar de andere en van de Haagsche Courant naar het Algemeen Dagblad. Na drie jaar met de Hyundai Getz, knalde ik in een garage tegen een beton- paal. Omdat het nogal duur was om de enorme deuk in de deur te repareren, liet ik die maar zitten. Mijn Getz was toch niet te stoppen, zelfs niet heen en weer naar Oost- Oekraïne (5000 kilometer) om verhalen over het EK 20t2 te schrijven. Na tien jaar en 400.000 kilometer ging hij dood, in 2025. Op de Brienen oordbrug viel alles uit: eerst de radio, toen de lampjes, daarna gingen de elektrische ramen niet meer open. Alleen de motor draaide nog. Als kloppend hart in een verlamd lichaam. Stapvoets bracht de Getz mij nog naar de parkeer plaats. Daar stierf hij, blies letterlijk z'n laatste adem uit. Vreselijk was dat. Ik zocht een kleine auto die veel comfortabele kilometers op de snelweg kan maken. Dat werd de Opel Adam Slam. Een soort kart: 'ligt' laag, dus lekker op de snel weg. Op n december 2017 had ik daar het meest profijt van. Mark de J., de moordenaar van Koen Everink, had in Utrecht net 18 jaar cel horen eisen, 's Avonds wilde ik naar huis maar er lag ontzettend veel sneeuw en overal ijzei. Auto rijden werd zéér afgeraden. Met 50 kilometer per uur reed ik over bijna verlaten besneeuwde snelwegen door een heftig winters landschap veilig naar huis. Heerlijke rit. 41 ^P <PS «SS £§S °5=! lbo Wéér een auto van mijn vader. Nu geërfd zeg maar, want in 1995 over leed hij, veel te vroeg. De Buick had hij al ingeruild voor een Nissan Sunny en die nam ik dan maar. Het waren mijn begin jaren als journalist. Ik racete wat af door het Westland en Den Haag, want nog zonder internet loonde het de moeite echt óveral heen te vliegen. Een veranderde voor- rangsregel op een indus trieterrein luidde het einde van de Sunny in. Ik werd rechtsachter aan de zijkant aangetikt en tolde als een draaimolen in het rond, daarbij drie gepar keerde auto's rakend. WG magazine 29 üjO Oo ccll °LL|Z LU O 12 =!nM Ih- <f UJ LU S <CQLU «50 LU LU LU CO CÜ LU CD 2 °OLU

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 93