INHOUD 10 Beste Ondernemers, HOE VINDEN WE PERSONEEL? 'HET BESTE UIT MENSEN HALEN' EN VERDER 'ZZP'ERS VRAGEN WAT ZE WILLEN' WERK (OOK) GELUK ©NDERNEMER Jaap Walhout (Nedbase) werft personeel met de creatieve slogan 'Beter je cv vullen, dan vakken in de supermarkt'. Ook HR Director Ed d'Hooghe merkt dat werven van personeel steeds moeilijker wordt. Hoe pakken ze dat bij 'zijn' Dow Benelux BV aan? 11 Zeeuwse werkvakanties voor horeca-personeel 13 Machtsverhouding verschuift naar de zzp'er 15 Opvallende campagne Zeeland De een hecht waarde aan een vast team, de ander aan zzp'ers. Waarom maakt bijvoorbeeld een (thuis)zorgorganisatie de ene, en een bouwbedrijf de andere keuze? Er is meer dan werken alleen - een uitspraak die we van ZLM, tweemaal beste werk gever van Nederland, zouden mogen verwachten. Maar: hoe (be)houdt deze verzeke raar hun personeel? Goed voor Zeeuwse arbeidsmarkt, goed voor iedereen in Zeeland COLOFON 020-5626200 September is een bijzondere maand. We kunnen ons onze vakanties nog herin neren en tegelijkertijd draaien we weer op volle toeren. We hebben nog vier maanden om het jaar positief af te slui ten en we werken weer aan strategische plannen voor 2019. Terwijl het zicht baar wordt hoe belangrijk personeel is. Vooral hoe belangrijk goed personeel is. We merken meer dan ooit dat de tekor ten op de arbeidsmarkt negatieve in vloed hebben op de bedrijfsvoering. Als u nog niet heeft nagedacht over het 'verkopen' van uw organisatie als werk gever, dan is dat hoog tijd. Veel onder nemers ontwikkelen ook een strategie op arbeidsmarktcommunicatie. Steeds vaker zie je een verhaal voorbij komen in plaats van een personeelsadvertentie. Dat is nodig. Als werkzoekende word je niet warm van een opsomming van taken. Werkzoekenden worden vaker aangetrokken door een beleving. Een verhaal van een potentiële collega, een filmpje van de werkvloer of een klant aan het woord spreken veel meer tot de verbeelding. Ook zien we dat er nog kansen liggen om online toekomstige werknemers te verleiden. Vaak komen werkzoekenden op een website die oor spronkelijk niet is gemaakt om werk zoekenden een beeld van een organisa tie te schetsen, maar om producten en diensten te presenteren. Je kunt daar speciale websites of landingspagina's voor maken en zo als werkgever uw onderneming presenteren. De campag nes die u online inzet, converteren vele malen beter als u zorgt voor het juiste 'umfelt'. Tenslotte herinner ik u aan het feit dat uw bestaande arbeidskapitaal ook vakantie heeft gehad. Ook uw me dewerkers denken na over 2019. Het is zaak hen te blijven 'verleiden'. In de volgende editie van de Onderne mer zullen we vooral aandacht besteden aan de fiscale en juridische veranderin gen in 2019 die van invloed (kunnen) zijn op uw bedrijfsvoering. Succes met ondernemen! Tessa van Waarde, Verkoopdirecteur Persgroep Zeeland en West-Brabant vrijdag 14 september 2018 BlJUfifi fijjrvTr Nieuwe provinciale vacaturebank Tekort aan personeel? Toon lef en creativiteit Vast team of zzp'ers? l en nadelen Hoofdredactie: Eldert Kuiken Eindredactie: Tijmen de Groen, Robert van den Ham, Floris Visman Vormgeving: Johanna Baptist, Corné van Os, Remco Tonino, Redactie: Robbert Daalder, Timo van de Kasteele, Rachel van Westen Sales: Frank Dekker Frank.Dekker@persgroep.nl De Persgroep Nederland advertising@persgroep.nl De content van deze special wordt gemaakt door de redactie en deels samengesteld in samenwerking met betalende partners. Als dat laatste het geval is, staat daarover meer informatie onder de artikelen bij het symbool: j 3

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 61