13 Apple hoeft al twintig jaar nauwelijks een euro uit te geven aan reclame Proef de smaak van Toscane! m Boek nu deze reis op Kras.nL/LR83204 'Een iPhone-verslaafde uit Meppel - Zag uit naar de nieuwste van Apple - Wellicht bracht de prijs - Hem licht van de wijs. - Men vond hem knock- out in een greppel.' De prijzen van de nieuwe iPhones leveren naast verontwaardigde ook creatieve reacties op, zoals boven staande limerick van Stijn de Paepe op Twitter. Medelijden krijgen iPhone-fans niet. „Ik lach mensen die meer dan tooo euro betalen voor een mobiele telefoon keihard uit", schrijft Rik de Jong. Is Apple altijd al duur - de iPhone X had vorig jaar een startprijs boven de duizend euro - dit jaar slaat alles. 1159 euro kost de iPhone XS, zijn grotere broer is nog 100 euro duur der, bleek woensdagavond. Dan is er de iPhone Xr van 859 euro: een 'budgettoestel' met slechts 64 GB opslagruimte. Merkenexpert Paul Stamsnijder, oprichter van De Reputatiegroep, spreekt van geniale marketing en een slimme mindfuck. „Mensen denken dat goedkoper aantrekke lijker maakt. Het is andersom: door de prijs omhoog te gooien, wordt de iPhone nóg gewilder." Stamsnijder heeft veel bewonde ring voor Apple, dat zich als luxe merk neerzet en de grens opzoekt qua prijs. „Je kunt beter te hoog mikken dan te laag. De prijs is net een sneeuwbal. Je kunt die wel een berg af rollen, maar niet op." Vol gens retailkenner Rupert Parker Brady slaagt Apple er als een van de weinige bedrijven in emoties op te wekken bij de kopers. „Ze maken gretig. De verpakking, het ontwerp, het gevoel om voor te lopen; Apple bespeelt al onze emotionele knop pen en doet dat zó slim." Het zorgt ervoor dat Apple al twintig jaar nauwelijks een euro aan reclame uitgeeft. „Mensen pra ten bij de kofïïeautomaat toch wel over de Apple-producten." En de peperdure iPhone X was dit voor jaar 's werelds best verkopende smartphone, blijkt uit cijfers van De prijs is net een sneeuwbal: je kunt die wel een berg af rollen, maar niet op Strategy Analytics. De 8 en 8Plus waren nummer twee en drie. Apple heeft 285 miljard dollar op de bank (244 miljard euro). Parker Brady bestrijdt dat Apple- klanten naïef zijn of domme scha pen. „Ze weten heus wel dat ze erin geluisd worden." Waarom kopen dan toch zoveel Nederlanders een iPhone? „Om dezelfde reden dat mensen ook een Audi of BMW rij den. Dat hoeven ze ook niet." De vraag is of Apple té ver kan gaan. De nieuwe prijzen bezorgen meer iPhone-bezitters een slecht gevoel. Noah Korevaar, verant woordelijk voor techsites Want en One More Thing, stapte uit de Apple-fuik. „Ik gebruikte jarenlang privé alleen Apple-spullen. Ik bezat een iPod, daarna iPhones, iPad, MacBook, AirPod-oordoppen." De prijzen en afhankelijkheid gingen hem tegenstaan. „Het be klemde me. Als je een link opent, moet dat in Apples browser Safari. Alles werkt alleen met hün produc ten." In aanloop naar de iPhone X- presentatie vorig jaar switchte hij naar Android. En daar heeft hij geen spijt van. „Ja, ik moest een drempel over, Apple had al mijn inloggege vens en regelt alles. Maar verder was het verrassend simpel." 4-daagse Culinaire ontdekkingsreis Vanaf vrijdag 14 september 2018 PC 'Hogere prijs maakt iPhone juist populairder' De nieuwe iPhones hebben nau welijks nieuwe snufjes, maar zijn duurder dan ooit. De XS Max kost zelfs 1659 euro. Waarom blijven honderdduizenden Nederlanders die bedragen neertellen? David Bremmer Utrecht - Paul Stamsnijder, merkenexpert Inclusief allerlei extra's! Aankomstdata en prijzen Hotel Impero**** Op 200 meter van het centrum van het middeleeuwse dorpje Castel del Piano en in het wijngebied van de beroemde Brunello di Montalcino ligt Hotel Impero. Het hotel beschikt over een moderne lounge met bar, restaurant, terras met zitjes, tuinen een ruime parkeerplaats. Op de website staat vermeld wat niet is inbegrepen. Prijzen zijn vanafprijzen p.p. o.b.v. 2 pers. excl. reserveringskosten en Calamiteitenfonds Lekker zelf kokkerellen tijdens een 2,5 uur durende workshop 'introductie in de Italiaanse keuken' met theorie én praktijk. Na afloop ontvangt u een certificaat. Proef de lekkerste wijnen van de Montepulciano en Montalcino. Geniet van de tongstrelende olijfolie uit de regio, de beste 'Grappa' en ervaar waarom de overheerlijke Pecorino schapenkaas van Pienza zo bekend is. Castel del Piano ligt centraal t.o.v. Siena, Florence, Montepulciano en Pitigliano. Van 14 september t/m 24 oktober 2018 Lezersprijs 4dagen nü vanaf 119,- 5 dagen nü vanaf €169,- 8 dagen nü vanaf €249,- Prijzen zijn p.p. o.b.v. 2 personen. Bent u een liefhebber van de Italiaanse keuken? Drinkt u graag een lekkere wijn zoals de beroemde Montepulciano? Laat u dan verrassen tijdens deze culinaire ontdekkingsreis door Toscane en proef én geniet! Als lezer van deze krant zijn alle genoemde extra's inbegrepen én profiteert u nu van een extra scherpe prijs! Inbegrepen: 4/5/8 dagen verblijf in Hotel Impero ontbijt en 4-gangendiner kookworkshopvan2,5uur wijnproeverij Montepulciano wijnproeverij Montalcino olijfolieproeverij Pecorino kaasproeverij Grappaproeverij toeristenbelasting en gratis wifi Aankomst van 14 sept. t/m 24 oktober 2018 Kleinschalig en charmant 4-sterrenhotel Dagelijks ontbijtbuffet en 4-gangendiner Kookworkshop Italiaanse keuken incl. certificaat Wijn-, olijfolie-, Pecorino- en Grappaproeverij Meer informatie en boeken: ga voor De Culinaire ontdekkingsreis Toscane naar kras.nl/LR83204 of bel met Kras 088-0885 886 (lokaal tarief) o.v.v. reisnummer LR83204. Deze aanbieding is geldig t/m 1 oktober 2018. De wereld is Kras Een blije klant maakt een selfie met Apple-baas Tim Cook. fotoafp

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 13