Tot op de dag van vandaag voelt de Ford Fiësta voor mij als een feestje Mijn vriend heeft wat af gevloekt, de bus bleek in veel slechtere staat dan de verkoper ons had voorgehouden 2014 2010 2009 Ik ging eigenlijk kijken naar een tweedehands gifgroene Ford Fiësta bij een dealer in Utrecht, maar kocht uiteinde lijk de net wat chiquere witte variant die ook in de show room stond. Zonder mijn af tandse Citroen C3 gezien te hebben, bood de dealer er een prima inruilbedrag voor. Deal! Tot op de dag van van daag voelt deze wagen voor mij als een feestje. Hij rijdt goed, voelt veilig en ik heb er tot nog toe weinig onkosten aan gehad (even afkloppen). Helaas staan er sinds afgelo pen najaar wel een paar flinke krassen op de witte bumper na een domme actie waarbij de achterzijde van mijn wagen een elektriciteitshuisje 'kuste'. Ik zal u de details be sparen. De schade beïnvloedt echter niet mijn rijgenot, dus negeer ik de krassen voorals nog. Ik heb gewoonweg geen zin er geld aan uit te geven. 41 'Het was een nogal impul sieve aankoop.' Die zin hebben mijn vriend en ik in de jaren na de aankoop van onze Ford Econo- line E150 uit rg88 vaak uitgesproken. Tijdens een vakantie hadden we wat gemijmerd over hoe leuk het zou zijn een camper te hebben en drie weken later stond de Ameri kaanse camperbus naast ons huis. Voor 3800 euro gekocht bij een particulier in Oost-Brabant. Mijn vriend viel voor het stoere gebulder van de V8- motor en ik zag ons al rondtoeren en genieten van weekendjes weg. In middels zijn we acht jaar verder en zijn we er nog nooit een weekendje mee op pad geweest. Mijn vriend heeft de eerste jaren wat afgevloekt, de bus bleek in veel slechtere staat dan de verkoper ons had voorgehouden. Het APK-rapport klopte voor geen meter. Inmiddels ligt onze schuur vol bus onderdelen en heeft mijn vriend de camper in de avonduren technisch ge zien grotendeels zelf op geknapt. De bus rijdt inmiddels heerlijk relaxt, maar de binnenkant is nog niet af. Overnachten zit er dus nog steeds niet in. Met lichte pijn in het hart ruilde ik mijn geliefde Saxo na zeven jaar in voor een hel blauwe Citroën C3. Het was tijd voor een gezinsauto, de kinderwens diende zich aan. Ik liet me inpakken door de koddige bolvorm van de wagen. Het zullen de hormo nen wel zijn geweest. Qua ruimte voldeed hij prima aan mijn wensen, maar daarmee is alles gezegd. Al snel begon de lak op de strips af te blad deren en een grapjas brak na een paar maanden de grill deels af. Ik ben van het type dat vindt dat een auto vooral goed moet rijden, elke euro die er extra aan besteed moet worden is weggegooid geld. Dus reed ik jaren met afge bladderde lak en een kapotte grill rond. Na vijfjaar was ik het beu. Toen de kans zich aandeed de auto voor een goede prijs in te ruilen, greep ik die kans meteen. magazine 21 üj« öb CCL^ OLJJz m Q13 =!nN <P< Ih- <f LIJ LU zC <CÜLU 05=! 03^0 LU LU Cz CQ CD LU CO 2 Qöyj lbo WG

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 85